Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 07:52

MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:
MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:Så flyttede vægten sig endelig igen. Det skal siges, at da jeg snød og vejede mig i utide lørdag, stod den på 115,2. Men bruger morgenens vejning som mål.


Lyder rigtig fornuftigt. Og skidegodt gået begge dele!

Alle jeres flotte tal får mig til at overveje, om jeg snart burde få købt nogle batterier til vores vægt :gruble:


Taaaak!
Havde du ikke besluttet IKKE at bruge vægten?

Mål håndled i stedet :-D


Haha, ja det må blive håndled i stedet :D

Og jo, det havde jeg egentlig, men det var ikke fordi, det sådan var den store principielle beslutning. Mere en blanding af, at jeg ikke har en vægt, der virker, og at jeg er lidt bange for at se tallet.

Meeeen, tror nu også, jeg bliver ved uden vægten. Jeg ved med mig selv, at den hurtigt giver mig forkert fokus, så det mest fornuftige for mig er nok at blive ved, som jeg gør. Jeg kan se, jeg bliver mindre, og jeg kan mærke, jeg bliver sundere og får mere energi, og det er motivation nok i sig selv. Men derfor bliver man jo stadig misundelig, når man ser alle de flotte målbare tal :fløjt:


Du kan jo måle i cm i stedet, det er jo også målbart og det må man også gerne prale af herinde :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 07:55

Stitch skrev:Stitch
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: (vejer mig i aften)
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt:
Mål: 68 kg.
Højde: 172 cm.


Uh - de der aftenvejninger, kan altså vise helt forkerte resultatet. Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge i morgen tidligt i stedet :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 21. jan 2019, 08:44

Skorstenen skrev:
Du kan jo måle i cm i stedet, det er jo også målbart og det må man også gerne prale af herinde :)


Du har helt ret - har jeg også gjort ad flere omgange. Kan være, jeg finder målebåndet frem, hvis behovet bliver for stort.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 08:46

Skorstenen skrev:
Stitch skrev:Stitch
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: (vejer mig i aften)
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt:
Mål: 68 kg.
Højde: 172 cm.


Uh - de der aftenvejninger, kan altså vise helt forkerte resultatet. Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge i morgen tidligt i stedet :gruble:



Det havde jeg ikke tænkt på. Har aldrig rigtig vejet mig, men gået efter tøjmål og spejlet i stedet. Men Kvickly havde tilbud på en vægt, så nu ville jeg prøve af den vej.

Så venter jeg bare til i morgen tidlig :)
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 09:12

Stitch skrev:
Skorstenen skrev:
Stitch skrev:Stitch
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: (vejer mig i aften)
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt:
Mål: 68 kg.
Højde: 172 cm.


Uh - de der aftenvejninger, kan altså vise helt forkerte resultatet. Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge i morgen tidligt i stedet :gruble:



Det havde jeg ikke tænkt på. Har aldrig rigtig vejet mig, men gået efter tøjmål og spejlet i stedet. Men Kvickly havde tilbud på en vægt, så nu ville jeg prøve af den vej.

Så venter jeg bare til i morgen tidlig :)


For sjovs skyld, prøv i aften OG i morgen tidlig - før morgenmad og efter toiletbesøg. Og se forskellen :)
Og brug så morgenvejningen som startvægten :)
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 21. jan 2019, 09:42

Nå så har jeg været på vægten her til morgen og den siger 84,8 så de sidste 2 måneders laden stå til og delvise trøstespisning har kostet 3 kg på vægten. Det kunne have været meget værre.
Så nu er det bare at komme af med dem og så ellers fortsætte nedad. Mit første delmål er 79 kg - så får jeg en lille gave af mig selv.

Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 84,8 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 84,8 kg
Mål: 70 kg.
Første delmål : 79 kg
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 10:01

Skorstenen skrev:For sjovs skyld, prøv i aften OG i morgen tidlig - før morgenmad og efter toiletbesøg. Og se forskellen :)
Og brug så morgenvejningen som startvægten :)


God ide! Kunne være sjovt at se forskellen :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2019, 10:24

Patience skrev:Nå så har jeg været på vægten her til morgen og den siger 84,8 så de sidste 2 måneders laden stå til og delvise trøstespisning har kostet 3 kg på vægten. Det kunne have været meget værre.
Så nu er det bare at komme af med dem og så ellers fortsætte nedad. Mit første delmål er 79 kg - så får jeg en lille gave af mig selv.

Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 84,8 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 84,8 kg
Mål: 70 kg.
Første delmål : 79 kg


Sejt, at du ikke bare lader stå til. Det kom jeg til. I 3 år :genert: Det pynter ikke på vægten.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 21. jan 2019, 12:08

FruKuk skrev:
Patience skrev:Nå så har jeg været på vægten her til morgen og den siger 84,8 så de sidste 2 måneders laden stå til og delvise trøstespisning har kostet 3 kg på vægten. Det kunne have været meget værre.
Så nu er det bare at komme af med dem og så ellers fortsætte nedad. Mit første delmål er 79 kg - så får jeg en lille gave af mig selv.

Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 84,8 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 84,8 kg
Mål: 70 kg.
Første delmål : 79 kg


Sejt, at du ikke bare lader stå til. Det kom jeg til. I 3 år :genert: Det pynter ikke på vægten.


Det har jeg også tidligere gjort - det er derfor jeg endte på 104 kg engang efter en stor krise i mit liv - eller rettere det er sket 2 gange. Begge gange har jeg formået at tabe en hel del 20-30 kg men så kommer næste livskrise og så har jeg desværre kun en overlevelsesstrategi og det er trøstespisning. Men det skal blive løgn. Jeg er langt mere bevidst om mine mønstre og om nødvendigheden af at være i svære følelser. Og så er jeg bare grundlæggende et langt langt bedre sted i dag.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 12:20

Kan I andre også fornemme når det kører som det skal?
Jeg kan mærke det på øget sult - altså at maven decideret knurrer (forbrændingen kører fuld skrue), og at jeg tisser markant mere (4 gange siden jeg mødte ind kl. 7,30)
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 21. jan 2019, 12:25

Skorstenen skrev:Kan I andre også fornemme når det kører som det skal?
Jeg kan mærke det på øget sult - altså at maven decideret knurrer (forbrændingen kører fuld skrue), og at jeg tisser markant mere (4 gange siden jeg mødte ind kl. 7,30)


JA, sådan har jeg det også de første 3-4 dage på lav-kalorie kost. At min mave knurrer ser jeg nu ikke som tegn på at min forbrænding er sat op - det er nok snarere et udtryk for at min mave er noget mere tom end den plejer at være. Og tisseriet er jo grunden til at man ofte taber forholdvis meget den første uge - man tømmer de væskedepoter der er bundet til kulhydratlagrene. Når kroppen bruger de kulhydrater der er på lager - og det gør den jo fordi den er i kcal underskud så tømmes væskedepoterne.

Det er så også det 1-2 kg man skal regne med kommer lynhurtigt tilbage den dag man stopper på lav-kcal diæt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2019, 13:12

SurSødSovs skrev:Jeg nægter at være sulten under vægttab.


Det gider jeg heller ikke. Men jeg har det som Skorstenen, når det kører. Så kan jeg mærke sult på en helt anden måde. Den er ligesom mere insisterende, og jeg bliver dårlig, hvis jeg ikke får mad. Hvor når jeg lever af hvidt brød og Rittersport, så kan jeg gå halve dage uden mad uden at føle sult. For så at tømme slikskabet eller køre forbi McDonalds, når sulten så pludselig dukker op.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2019, 13:13

Jeg har fået meldt mig i træningscenter med en kollega i dag. Og hold nu kæft jeg er i ynkelig form :tie: Men så kommer der vel hurtigt fremgang...
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 13:38

FruKuk skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg nægter at være sulten under vægttab.


Det gider jeg heller ikke. Men jeg har det som Skorstenen, når det kører. Så kan jeg mærke sult på en helt anden måde. Den er ligesom mere insisterende, og jeg bliver dårlig, hvis jeg ikke får mad. Hvor når jeg lever af hvidt brød og Rittersport, så kan jeg gå halve dage uden mad uden at føle sult. For så at tømme slikskabet eller køre forbi McDonalds, når sulten så pludselig dukker op.


Ja netop. Jeg går selvfølgelig heller ikke rundt og er sulten hele tiden, jeg har nok formuleret mig dårligt. Men før i tiden, kunne jeg jo gå halve og hele dage helt uden at spise, jeg følte aldrig rigtig sult. hvis noget - fik jeg blodsukkerfald. Men maven knurrede aldrig.

Jeg spiser altså 6 gange om dagen, jeg går ikke og sulter mig :)
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2019, 13:39

Patience skrev:
Skorstenen skrev:Kan I andre også fornemme når det kører som det skal?
Jeg kan mærke det på øget sult - altså at maven decideret knurrer (forbrændingen kører fuld skrue), og at jeg tisser markant mere (4 gange siden jeg mødte ind kl. 7,30)


JA, sådan har jeg det også de første 3-4 dage på lav-kalorie kost. At min mave knurrer ser jeg nu ikke som tegn på at min forbrænding er sat op - det er nok snarere et udtryk for at min mave er noget mere tom end den plejer at være. Og tisseriet er jo grunden til at man ofte taber forholdvis meget den første uge - man tømmer de væskedepoter der er bundet til kulhydratlagrene. Når kroppen bruger de kulhydrater der er på lager - og det gør den jo fordi den er i kcal underskud så tømmes væskedepoterne.

Det er så også det 1-2 kg man skal regne med kommer lynhurtigt tilbage den dag man stopper på lav-kcal diæt.


Jojo - men jeg har jo været i gang i 11 uger :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"