Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 20. jan 2019, 09:09

Jeg har nu kørt i 14 dage, hvor det mest syndige, jeg har indtaget, var et lille stykke kage af typen uden sukker og mel til en brunch for en uge siden.

Ellers har ambitionen generelt været ikke at spise mere end en portion til alle måltider, hvoraf halvdelen af tallerkenen er grønt til frokost og aften. Og det er gået fuldstændig planmæssigt! Har ikke aftensnacket andet end frugt hverken hverdag eller weeekend, selvom jeg faktisk have lovet mig selv, at jeg måtte spise lidt popcorn i denne weekend, hvis lysten var der. Det var den så ikke.

Kan allerede tydeligt se på min krop, at jeg taber mig. Kan igen have mine jeans på, uden maven flyder ud over. :klap: Nu er det bare med at fortsætte.

Næste uge byder på fødselsdag for en af ungerne med mange fristelser til følge. Planen er, at jeg, inden vi sætter os til bords hver gang, aftaler med mig selv, hvad jeg må spise, og at jeg så holder mig til det!
6
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 20. jan 2019, 09:12

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:
MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:Jeg kan se jeg har tabt mig. På mine håndled.
Det var nok ikke liiiiiiige fokusområdet :lol:


Det kender jeg faktisk godt! :D


Man kan jo godt forstå at folk ikke kan se fremskridt så - de kigger sq da ikke på mine håndled :lol:

Min mand siger dog at mine bukser folder lidt, han mener at de sad helt stramt til på numsen før, nu er der plads til at bukserne kan lave en bette fold :lol:

Jeg ved ikke om det passer, eller han bare prøver at motivere mig - anyway, det var da sødt sagt :dåne:


Ja det er sødt :lun: Det må sgu også være svært at være mand til kvinder, der skal tage sig :LOL: Man skal vægte sine ord.

Men fuck før- og efterbilleder af mave, numse osv - håndled er det nye!


Jeg kan anbefale at tage manden med på kur :-D Det går markant nemmere denne gang, hvor HrKuk heller ikke spiser kage, drikker øl og indtager store mængder af pasta. Men han taber sig så "desværre" meget hurtigere end mig, men jeg bilder mig ind, at det er fordi, han trænger mere end mig :deer:


Min mand er langt hen af vejen også med. Håber dog ikke, han taber sig for meget, men sundere indeni kan vi jo alle blive :D
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Myresluger » 20. jan 2019, 09:44

Jeg tæller også kalorier og forsøger at holde mig omkring 1500 kcal det kan jeg gøre uden at gå rundt og være sulten hele tiden. Jeg har ikke spist noget slik/kage/andet usundt siden 2. Januar og det har i høj grad givet gevinst. Desværre kan jeg kun se det på vægten - jeg kan endnu ikke mærke det på mit tøj, men det må være nært forestående. Jeg har tabt 4,3 kg, men jeg mistænker at en stor del er vand.

Min familie er ikke solidariske så både hr og junior 1 og 2 spiser som de plejer incl. Slik. Indtil videre har jeg holdt mig i skindet og kan også mærke at sukker cravings er ved at være overstået.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 20. jan 2019, 10:06

Myresluger skrev:Jeg tæller også kalorier og forsøger at holde mig omkring 1500 kcal det kan jeg gøre uden at gå rundt og være sulten hele tiden. Jeg har ikke spist noget slik/kage/andet usundt siden 2. Januar og det har i høj grad givet gevinst. Desværre kan jeg kun se det på vægten - jeg kan endnu ikke mærke det på mit tøj, men det må være nært forestående. Jeg har tabt 4,3 kg, men jeg mistænker at en stor del er vand.

Min familie er ikke solidariske så både hr og junior 1 og 2 spiser som de plejer incl. Slik. Indtil videre har jeg holdt mig i skindet og kan også mærke at sukker cravings er ved at være overstået.


Det er godt gået
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 12:00

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:
MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:Jeg kan se jeg har tabt mig. På mine håndled.
Det var nok ikke liiiiiiige fokusområdet :lol:


Det kender jeg faktisk godt! :D


Man kan jo godt forstå at folk ikke kan se fremskridt så - de kigger sq da ikke på mine håndled :lol:

Min mand siger dog at mine bukser folder lidt, han mener at de sad helt stramt til på numsen før, nu er der plads til at bukserne kan lave en bette fold :lol:

Jeg ved ikke om det passer, eller han bare prøver at motivere mig - anyway, det var da sødt sagt :dåne:


Ja det er sødt :lun: Det må sgu også være svært at være mand til kvinder, der skal tage sig :LOL: Man skal vægte sine ord.

Men fuck før- og efterbilleder af mave, numse osv - håndled er det nye!


Jeg kan anbefale at tage manden med på kur :-D Det går markant nemmere denne gang, hvor HrKuk heller ikke spiser kage, drikker øl og indtager store mængder af pasta. Men han taber sig så "desværre" meget hurtigere end mig, men jeg bilder mig ind, at det er fordi, han trænger mere end mig :deer:


Han er skam med, han spiser hvad der bliver serveret :lol:
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 12:02

SurSødSovs skrev:
FruKuk skrev:
SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:
SurSødSovs skrev:Det lader til at være ok med kalorietælling. Jeg har tabt mig 1,1 kg i denne uge. Så jeg tager en til uge på den måde :)

Jeg spiser ca 600 kalorier mindre end Lifesum angiver om dagen. Jer andre, der tæller kalorier: Hvor mange spiser i egentlig :genert:


Min app siger jeg skal spise 1510 om dagen. Den startede på 1550, men den beregner selv ud fra indtastet vægttab, derfor går det nedad. Jeg frygter senere når jeg sikkert kun må få 1200 :nerve:


Min siger nemlig 2000, hvilket jeg synes er vandvittigt. Jeg er overbevist om, jeg ikke ville tabe mig en pind, hvis jeg spiste så mange... Så ville det gå, som da jeg gik til diætist og tog to kg på om ugen :panik: Jeg tænker 1400 + det, den beregner, jeg forbrænder, må være ok. Noget tyder på, det er rigtigt.


Jeg er, efter inspiration fra jer, hoppet med på at tælle kalorier (i øvrigt noget af en øjenåbner :nerve: ), og LIfesum siger, at hvis jeg vil tabe mig 500 gram om ugen, så må jeg spise 1604 kcal om dagen. Mit ligevægtsindtag er på 1890, så det er ikke mange kalorier under, der skal til i følge appen. Men jeg har kun været i gang siden torsdag, så jeg ved ikke, om det stemmer.



Måske har jeg indstillet den forkert? Jeg kan bare ikke finde nogle steder at ændre det :genert:

Eller måske er det forskellen på vores vægt, der gør, den synes, jeg må meget mere :gruble:


Ligevægtsindtag er jo baseret på alder, køn, vægt, højde og aktivitetsniveau. Så derfor kan man ikke sammenligne. Hvis du taber dig 1,1 pr uge, så har du ramt spoton, og hvis du så endda er tilpas og ikke er sulten/har sukkertrang, så kører det perfekt for dig :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 12:03

Vi må til at forlange håndleds-billeder når folk melder sig ind i tråden.

"vis os dine håndled, vi ved du har dem"


:lol:
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 12:53

FruKuk skrev:
SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:
SurSødSovs skrev:Det lader til at være ok med kalorietælling. Jeg har tabt mig 1,1 kg i denne uge. Så jeg tager en til uge på den måde :)

Jeg spiser ca 600 kalorier mindre end Lifesum angiver om dagen. Jer andre, der tæller kalorier: Hvor mange spiser i egentlig :genert:


Min app siger jeg skal spise 1510 om dagen. Den startede på 1550, men den beregner selv ud fra indtastet vægttab, derfor går det nedad. Jeg frygter senere når jeg sikkert kun må få 1200 :nerve:


Min siger nemlig 2000, hvilket jeg synes er vandvittigt. Jeg er overbevist om, jeg ikke ville tabe mig en pind, hvis jeg spiste så mange... Så ville det gå, som da jeg gik til diætist og tog to kg på om ugen :panik: Jeg tænker 1400 + det, den beregner, jeg forbrænder, må være ok. Noget tyder på, det er rigtigt.


Jeg er, efter inspiration fra jer, hoppet med på at tælle kalorier (i øvrigt noget af en øjenåbner :nerve: ), og LIfesum siger, at hvis jeg vil tabe mig 500 gram om ugen, så må jeg spise 1604 kcal om dagen. Mit ligevægtsindtag er på 1890, så det er ikke mange kalorier under, der skal til i følge appen. Men jeg har kun været i gang siden torsdag, så jeg ved ikke, om det stemmer.


Fedt vi kan være med til at inspirere andre :banan2: Og ja, det er sq lidt en øjenåbner. Ting man troede var ok at spise, er slet ikke ok at spise - og omvendt :8:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 20. jan 2019, 13:32

Jeg vil gerne være med. Igen :genert:
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. jan 2019, 13:33

Bøtte skrev:Jeg vil gerne være med. Igen :genert:


Velkommen :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 20. jan 2019, 13:35

Skorstenen skrev:
Bøtte skrev:Jeg vil gerne være med. Igen :genert:


Velkommen :)



Tak. :)

Jeg kan se I har snakket om kcal-tælling. Den er jeg med på. Startede madlog den 1/1. Har tabt 1,7 kg siden.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2019, 14:01

Jeg vil gerne være med. Jeg stod på en vægt i forgårs og måtte indse at jeg vejede 12 kilo mere end hvad jeg selv ville gætte på.
Jeg har i forvejen ønsket at tabe mig i halvandet år, dog uden rigtig at gøre så meget for det, men når virkeligheden er at jeg i stedet for har taget på, så virker det jo tilsyneladende ikke, så noget mere seriøst må gøres.
Første skridt er at jeg for første gang i mit liv må have en vægt i hjemmet :shock:

Jeg vender tilbage med vægt, mål osv. Lidt senere.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2019, 16:42

LadyFox:
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 71,4 kg
Mål: 50 kg.

Jeg har lidt svært ved at overskue at ville tabe over 20 kg, det er alligevel ret meget. :shock:
Planen er at forsætte med primært at spise vegetarisk, ikke snacke om aftenen, drikke Pepsi Max, ingen sukker i kaffen udover eftermiddagskaffen.
Ændringer: Mere motion, mindre portioner, ingen hvidt brød til frokost, kun spise eftermiddagskagen de dage hvor det er en af mine yndlingskager, de dage hvor jeg tyer til hurtige halv-/hel-fabrika fordi jeg ikke gider at lave mad skal jeg drikke Nupo-agtige-shakes i stedet for, mindre alkohol, have mere fokus på råvare der mætter længere tid af gangen.

Så må jeg se om det hjælper.
2
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 20. jan 2019, 18:17

LadyFox skrev:LadyFox:
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 71,4 kg
Mål: 50 kg.

Jeg har lidt svært ved at overskue at ville tabe over 20 kg, det er alligevel ret meget. :shock:
Planen er at forsætte med primært at spise vegetarisk, ikke snacke om aftenen, drikke Pepsi Max, ingen sukker i kaffen udover eftermiddagskaffen.
Ændringer: Mere motion, mindre portioner, ingen hvidt brød til frokost, kun spise eftermiddagskagen de dage hvor det er en af mine yndlingskager, de dage hvor jeg tyer til hurtige halv-/hel-fabrika fordi jeg ikke gider at lave mad skal jeg drikke Nupo-agtige-shakes i stedet for, mindre alkohol, have mere fokus på råvare der mætter længere tid af gangen.

Så må jeg se om det hjælper.


Det lyder som en rigtig fornuftig plan. Omend 50 kilo lyder af meget lidt. Men det kommer selvfølglig an på højden.

Jeg vil i øvrigt slå et slag for omelet. Det er lynhurtigt og med 2 æg er der lige så få kalorier som 1 brev Nupo.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2019, 18:32

FruKuk skrev:
LadyFox skrev:LadyFox:
Samlet vægttab: - 0 kg
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 71,4 kg
Mål: 50 kg.

Jeg har lidt svært ved at overskue at ville tabe over 20 kg, det er alligevel ret meget. :shock:
Planen er at forsætte med primært at spise vegetarisk, ikke snacke om aftenen, drikke Pepsi Max, ingen sukker i kaffen udover eftermiddagskaffen.
Ændringer: Mere motion, mindre portioner, ingen hvidt brød til frokost, kun spise eftermiddagskagen de dage hvor det er en af mine yndlingskager, de dage hvor jeg tyer til hurtige halv-/hel-fabrika fordi jeg ikke gider at lave mad skal jeg drikke Nupo-agtige-shakes i stedet for, mindre alkohol, have mere fokus på råvare der mætter længere tid af gangen.

Så må jeg se om det hjælper.


Det lyder som en rigtig fornuftig plan. Omend 50 kilo lyder af meget lidt. Men det kommer selvfølglig an på højden.

Jeg vil i øvrigt slå et slag for omelet. Det er lynhurtigt og med 2 æg er der lige så få kalorier som 1 brev Nupo.


49 kg er det laveste jeg må veje inden for min ideal vægt hvis man måler efter BMI. Så 50 kg er til den lave side, men altså, før jeg i sin tid tog på af medicin der vejede jeg omkring de 45 kg selvom jeg spiste normalt, men så langt vil jeg dog ikke ned, men jeg synes at det klæder mig bedst at være til den spinkle side.

Jeg kan godt lide omelet, og spiser det også ind i mellem, de dage hvor jeg ikke gider at lave mad, gider jeg dog overhovedet ikke lave mad - der synes jeg at det er rigeligt at skulle putte er eller andet i ovnen. Som regel kan jeg dog godt svinge mig op til at lave et eller andet, men de dage jeg slet ikke gider er min erfaring at en shake er bedre end en eller anden færdigret, trods alt.
Jeg synes heller ikke de der shakes er særlig lækre i længden, så de motiverer mig også til at lave noget hvis det er dem der er alternativet. Jeg tror de der hurtig-løsninger er den største synder i forhold til at jeg har taget på.
1
...

Tilbage til "Sund og/eller slank"