Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2024, 08:22

PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:74,9 i dag, så -700 g siden sidste fredag.


74,5 i dag - laveste vægt i over 10 år!

Der er bare nogle tal som er mere magiske end andre :lol:
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7537
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 831
Likede indlæg: 19750

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Animi » 28. apr 2024, 08:53

Jeg har på det sidste ikke fokuseret så meget på decideret vægttab, men mere forsøgt at få en god rutine omkring styrketræning. Jeg fik ikke trænet hele marts pga sygdom, men er heldigvis kommet efter det her i april.
Og jeg kan så småt begynde at se resultater :banan: Mine arme er blevet lidt mere faste, og jeg har fået min bagdel tilbage! Den var blevet ret flad efter min graviditet, men nu er den blevet fyldigere og rundere end nogensinde før! Hvis jeg selv skal sige det, så har min bagdel aldrig set så godt ud i en g-streng før :lol: :love:

Jeg satser på, at jeg i mj så småt begynder at fokusere på maden - det synes jeg oftest er nemmere i forårssæsonen, fordi jeg får lyst til lidt lettere mad. Og så vil jeg gerne begynde at løbe igen, fordi selvom jeg godt kan lide at styrketræne, så savner jeg lidt følelsen af en god løbetur!
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18857

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 28. apr 2024, 17:38

Jeg ved ikke, om det er indbildning, men jeg synes, at mavedellen er ved at blive mindre. Bevares, der er stadig nok at tage af, men jeg synes altså, der er forsvundet lidt af den. Det er fanme lækkert!
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 3. maj 2024, 04:17

Vægten er også gået ned i denne uge - 700g
Jeg er super godt tilfreds med at have fået trænet, gået ture i solen og se vægten falde. Solskin kan bare noget i forhold til motivation for at komme ud.

Vægt: 74,5 kg
Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Ændring siden sidste uge: - 0,7 kg
Ændring i alt: - 7,1 kg
Mål: 70-73 kg
7
Kisser
Indlæg: 1061
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2758

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Kisser » 4. maj 2024, 05:00

Jeg målte mig her til morgen og jeg har simpelthen tabt 7 cm over navlen og 6 cm fra der, hvor mange er størst, på 5 uger :banan:

Det er jeg virkelig stolt af, for havde nærmest ikke troet, at jeg kunne finde ud af at tabe mig.
6
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5685
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23048

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. maj 2024, 11:21

POCKETKITTEN skrev:Nå. Det er 2,5 måned siden jeg fødte, og de der babykilo forsvinder ikke helt af sig selv. Jeg tog omkring 20 kilo på i graviditeten, men spiste også virkelig meget og fedt.

Jeg ammer, så jeg tør ikke gå for drastisk til værks.
I første omgang skærer jeg bare mit hidtil dramatiske indtag af sukker og smør rigtig meget ned samt prøver at spise sundere og mere varieret.

Nu da jeg alligevel har barsel, prøver jeg også at gå nogle gode ture.

11. april: 86 kg

Delmål: 74 kg (vægt før graviditeten)


5. maj: 85 kg

Der er stort set ikke sket en pind her. Det bliver sværere, end jeg lige troede. Synes ellers at jeg har skåret meget ned på snacks og gået flere/længere ture. Der skal vist en større indsats til.

Jeg skal skære al mælk ud af kosten i en måneds tid for at udelukke allergi hos baby, og det vil formentlig også hjælpe på vægten, at lys chokolade, ost, smør og meget andet forsvinder helt ud af kosten.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 5. maj 2024, 13:46

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Nå. Det er 2,5 måned siden jeg fødte, og de der babykilo forsvinder ikke helt af sig selv. Jeg tog omkring 20 kilo på i graviditeten, men spiste også virkelig meget og fedt.

Jeg ammer, så jeg tør ikke gå for drastisk til værks.
I første omgang skærer jeg bare mit hidtil dramatiske indtag af sukker og smør rigtig meget ned samt prøver at spise sundere og mere varieret.

Nu da jeg alligevel har barsel, prøver jeg også at gå nogle gode ture.

11. april: 86 kg

Delmål: 74 kg (vægt før graviditeten)


5. maj: 85 kg

Der er stort set ikke sket en pind her. Det bliver sværere, end jeg lige troede. Synes ellers at jeg har skåret meget ned på snacks og gået flere/længere ture. Der skal vist en større indsats til.

Jeg skal skære al mælk ud af kosten i en måneds tid for at udelukke allergi hos baby, og det vil formentlig også hjælpe på vægten, at lys chokolade, ost, smør og meget andet forsvinder helt ud af kosten.



Hvis jeg husker tilbage på dengang jeg havde født min yngste, så kunne jeg heller ikke tabe mig mens jeg ammede. Med første barn måtte jeg opgive amning og der tabte jeg mig så snart min krop var helet nok til at jeg kunne bevæge mig ordentlig og træne igen (det tog så også 2-3 mrd at komme dertil)
Med barn nr 2 ammede jeg og mens jeg kunne se de andre i mødregruppen tabe sig og samtidig amme, kunne jeg simpelthen ikke. Min krop ville ha’ mad!
Så snart min datter stoppede med at amme skete der noget. Hun stoppede i midten af februar og da vi nåede sommer, havde jeg tabt 10 kg og var nede på min før-gravid-vægt igen.

Måske fungerer din krop som min og holder på enhver kalorie for at producere mælk nok til baby.

Så op med humøret - jeg tror på vægttabet nok skal komme når du ikke længere ammer.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ata » 5. maj 2024, 14:17

LittleLemon skrev:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Nå. Det er 2,5 måned siden jeg fødte, og de der babykilo forsvinder ikke helt af sig selv. Jeg tog omkring 20 kilo på i graviditeten, men spiste også virkelig meget og fedt.

Jeg ammer, så jeg tør ikke gå for drastisk til værks.
I første omgang skærer jeg bare mit hidtil dramatiske indtag af sukker og smør rigtig meget ned samt prøver at spise sundere og mere varieret.

Nu da jeg alligevel har barsel, prøver jeg også at gå nogle gode ture.

11. april: 86 kg

Delmål: 74 kg (vægt før graviditeten)


5. maj: 85 kg

Der er stort set ikke sket en pind her. Det bliver sværere, end jeg lige troede. Synes ellers at jeg har skåret meget ned på snacks og gået flere/længere ture. Der skal vist en større indsats til.

Jeg skal skære al mælk ud af kosten i en måneds tid for at udelukke allergi hos baby, og det vil formentlig også hjælpe på vægten, at lys chokolade, ost, smør og meget andet forsvinder helt ud af kosten.



Hvis jeg husker tilbage på dengang jeg havde født min yngste, så kunne jeg heller ikke tabe mig mens jeg ammede. Med første barn måtte jeg opgive amning og der tabte jeg mig så snart min krop var helet nok til at jeg kunne bevæge mig ordentlig og træne igen (det tog så også 2-3 mrd at komme dertil)
Med barn nr 2 ammede jeg og mens jeg kunne se de andre i mødregruppen tabe sig og samtidig amme, kunne jeg simpelthen ikke. Min krop ville ha’ mad!
Så snart min datter stoppede med at amme skete der noget. Hun stoppede i midten af februar og da vi nåede sommer, havde jeg tabt 10 kg og var nede på min før-gravid-vægt igen.

Måske fungerer din krop som min og holder på enhver kalorie for at producere mælk nok til baby.

Så op med humøret - jeg tror på vægttabet nok skal komme når du ikke længere ammer.

Samme her! Jeg kunne absolut ikke tabe mig under amning mens visse veninder oplevede det som verdens bedste slankekur! Så det er totalt individuelt!
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5685
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23048

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. maj 2024, 16:05

Jeg tabte mig desværre heller ikke uden videre, da jeg stoppede med at amme den første efter under to måneder. Måtte godt nok gå til det med stor dedikation og ramte aldrig min førvægt.

Men ja, det er som om, at kroppen holder på det. Kunne det så ikke nøjes med at sætte sig på babserne? :D

Jeg er lidt træt af at høre ting som at “kiloene rasler af, når man ammer”, som en kollega mansplainede mig efter henkastet og uinviteret at have kommenteret min vægtøgning, da jeg var højgravid for anden gang. :lol: Det passer i hvert fald slet ikke på mig.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4916
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stars » 6. maj 2024, 06:07

Vejedag (var egentlig i går, men jeg har været i sommerhus hele weekenden.)

Status:

Det går fint med svømningen, efter jeg er startet op igen - jeg har været afsted 2-3 gange om ugen ... og et par af gangene har jeg svømmet 1.000 meter :banan:

Det ses vist TYDELIGT hvilke dage jeg ikke har overholdt "Ingen hurtige kulhydrater" :lol:

Resultatet er klart indenfor målskiven, men med tanke på mine stofskifte-tal havde jeg gerne set et større vægttab

april.jpg


Stars
Startvægt 1/3 -21: 96,0 kg
Startvægt 27/6 -21: 75,1 kg
Startvægt 2/1 -22: 80,3 kg
Startvægt 6/6 -22: 82,3 kg
Startvægt 15/8 -22: 84,3 kg
Startvægt 5/3 -23: 86,7 kg
Startvægt 5/3 -24: 78,7 kg
Vægt d. 6/5 -24: 72,1 kg
Tabt/taget på siden sidst (en måned): - 2,7 kg

1. mål: 70,3 kg (BMI = 30)
1. delmål: 68 kg
2. delmål: 65 kg
3. delmål 62 kg
Mål: 60 kg
Drømmemål: 58,6 kg (BMI = 25)

Højde: 153 cm


Den kommende måned byder på en uges ferie i sommerhus og en uges ferie på Mallorca :panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 9. maj 2024, 07:11

En tidlig opdatering herfra, da jeg ikke får det gjort i morgen.

Vægten er faldet 600 g i denne uge (6 dage) og det er jeg virkelig stolt af. I weekenden spiste jeg for 25kr bland-selv-slik, fik rundstykker søndag morgen og pasta til aftensmad. Mandag vejede jeg mig for at se hvor meget det “havde kostet” og fik et chok. + 1,6 kg forskel fra fredag til mandag :shock: Jeg ved godt det ikke er 1,6 kg fedt, der pludselig er hoppet på, men alligevel tankevækkende.

Så resten af ugen har jeg virkelig lagt mig i selen for at få vægten ned igen. Både trænet meget, gået rigtig meget og spist sundt.

I dag, torsdag, siger den 73,9 kg :banan: Så langt ned i vægt har jeg ikke været siden midt december 2022.


Vægt: 73,9 kg
Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Ændring siden sidste uge: - 0,6 kg
Ændring i alt: - 7,7 kg
Mål: 70-73 kg
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18857

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 10. maj 2024, 07:58

Hmm, lige et mindre tilbageskridt her, +1 kg i forhold til sidste uge, men jeg har måske heller ikke haft den sundeste uge madmæssigt.

Nå, men jeg startede dagen med at tage op at træne. Nu sidder jeg og læser debat m.m. med en kop kaffe.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Sund og/eller slank"