Fælles vægttabstråd

Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 20. nov 2018, 06:58

Skorstenen skrev:
Fynerfin82 skrev:Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.


Flot! Du er jo snart ved dit mål :klap:


Ja, det er lidt vildt. I mit hoved mangler jeg stadig 10 kg, men da jeg skrev indlægget i dag, måtte jeg også lige sige til manden, at det jo slet ikke er 10 kg jeg mangler mere. Men det er også begyndt at være tydeligt på overkroppen at det er sket en del, især kan jeg se at fedtet på min ryg begynder at forsvinde.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. nov 2018, 10:48

Fynerfin82 skrev:
Skorstenen skrev:
Fynerfin82 skrev:Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.


Flot! Du er jo snart ved dit mål :klap:


Ja, det er lidt vildt. I mit hoved mangler jeg stadig 10 kg, men da jeg skrev indlægget i dag, måtte jeg også lige sige til manden, at det jo slet ikke er 10 kg jeg mangler mere. Men det er også begyndt at være tydeligt på overkroppen at det er sket en del, især kan jeg se at fedtet på min ryg begynder at forsvinde.


Hvad er din strategi? Egentlig? :gruble:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 20. nov 2018, 11:05

Skorstenen skrev:
Fynerfin82 skrev:
Skorstenen skrev:
Fynerfin82 skrev:Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.


Flot! Du er jo snart ved dit mål :klap:


Ja, det er lidt vildt. I mit hoved mangler jeg stadig 10 kg, men da jeg skrev indlægget i dag, måtte jeg også lige sige til manden, at det jo slet ikke er 10 kg jeg mangler mere. Men det er også begyndt at være tydeligt på overkroppen at det er sket en del, især kan jeg se at fedtet på min ryg begynder at forsvinde.


Hvad er din strategi? Egentlig? :gruble:


Jeg startede op med at tælle kalorier og leve efter en udleveret kostplan baseret på Ca 1600 kalorier om dagen. Jeg forsøger så vidt muligt stadig at følge grundprincipperne i madplanen, men bytter mange ting ud. Hovedprincipperne er at få 3 sunde og mættene måltider og 2 mellemmåltider. Til formiddag får jeg fast 15 mandler og et stykke frugt. Til eftermiddagsmad 2 stykker riskiks. Til frokost 2 - 3 stykker rugbrød med magert pålæg. Til aften 150 g kød og 150 g kulhydrat. Jeg må få alle de grøntsager jeg kan klemme ned ved siden af. Og så træner jeg en del. Og for mig fungere træning med vægte, der fokuserer på hele kroppen rigtigt godt. Og så går jeg minimum 10.000 skridt om dagen (også selvom hunden så får 3 runder på aftenture i stedet for 1, jeg SKAL nå 10.000 hver dag).
2
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 20. nov 2018, 11:10

Nå ja, og så er jeg begyndt at forsøge at faste. Har tidligere haft succes med 5:2. Jeg kan desværre ikke få det til at fungere, så det bliver mest bare til at jeg springer morgenmaden over 2 dage om ugen og på den måde spare Ca 250 kacl de dage.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. nov 2018, 11:22

Fynerfin82 skrev:Nå ja, og så er jeg begyndt at forsøge at faste. Har tidligere haft succes med 5:2. Jeg kan desværre ikke få det til at fungere, så det bliver mest bare til at jeg springer morgenmaden over 2 dage om ugen og på den måde spare Ca 250 kacl de dage.


Hvorfor også ændre på det - det går jo supergodt med det andet :) Så er der da ingen grund til at være pivsulten 2 dage om ugen :lol:
Tak for det uddybende svar.

Efter jeg er startet har jeg bemærket at jeg, i modsætning til resten af mit liv faktisk, er knaldhamrende sulten om morgenen. Det føles faktisk helt rart.
Jeg starter dagen med havregryn kl. 7. Mellemmåltid kl. 09,45. Frokost 12,30. Mellemmåltid mellem kl 15-17. Aftensmad 18-18,30 ish. Mellemmåltid før sengetid (jeg KAN ikke sove hvis maven ikke føler sig mæt, et stykke knækbrød og lidt peberfrugt er nok).
Jeg går ret hårdt efter 1500 kalorier pr. dag.

Åh, jeg vil også op på 10000 skridt....
2
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 21. nov 2018, 10:53

Hvor er det et imponerende vægttab, Fynerfin! Jeg er studerende og bruger det meste af min tid placeret foran computeren eller med en bog, så jeg får ikke rørt mig særlig meget, med mindre jeg gør noget ved det. Dit indlæg om dine tiltag gav mig lige et spark til at tage mine skridt alvorligt - så tak for det :D Den kostplan du fulgte i starten, fik du lavet den ved en diætist eller hvordan? Jeg synes, jeg kører meget i det samme mad, fordi det er overskueligt og overvejer lidt, om jeg skulle spare sammen til at få noget inspiration ude fra.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 21. nov 2018, 11:34

Dobbeltkonfekt skrev:Hvor er det et imponerende vægttab, Fynerfin! Jeg er studerende og bruger det meste af min tid placeret foran computeren eller med en bog, så jeg får ikke rørt mig særlig meget, med mindre jeg gør noget ved det. Dit indlæg om dine tiltag gav mig lige et spark til at tage mine skridt alvorligt - så tak for det :D Den kostplan du fulgte i starten, fik du lavet den ved en diætist eller hvordan? Jeg synes, jeg kører meget i det samme mad, fordi det er overskueligt og overvejer lidt, om jeg skulle spare sammen til at få noget inspiration ude fra.


Tillader mig lige at svare også :)
Jeg bruger meget at kigge på hjerteforeningens opskrifter til aftensmaden. De har kalorier på. Og så taster jeg al min mad ind i Myfitness og er hudløst ærlig. Så har jeg styr på kalorierne.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 21. nov 2018, 12:53

Dobbeltkonfekt skrev:Hvor er det et imponerende vægttab, Fynerfin! Jeg er studerende og bruger det meste af min tid placeret foran computeren eller med en bog, så jeg får ikke rørt mig særlig meget, med mindre jeg gør noget ved det. Dit indlæg om dine tiltag gav mig lige et spark til at tage mine skridt alvorligt - så tak for det :D Den kostplan du fulgte i starten, fik du lavet den ved en diætist eller hvordan? Jeg synes, jeg kører meget i det samme mad, fordi det er overskueligt og overvejer lidt, om jeg skulle spare sammen til at få noget inspiration ude fra.

Ikke en diætist, men en personlig træner. Jeg synes egentlig ikke at kostplanen gjorde vildt meget, men det gjorde det nemt og overskueligt til at starte med. For mig er det helt sikkert træningen, der giver mest gevinst. Og jeg startede ud med små ændringer, som at gå 25 minutter med hunden om morgenen istedet for 10. Gå en runde i min frokost. Gå en hurtig runde, med det samme jeg kommer hjem.
2
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 21. nov 2018, 13:55

Skorstenen skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:Hvor er det et imponerende vægttab, Fynerfin! Jeg er studerende og bruger det meste af min tid placeret foran computeren eller med en bog, så jeg får ikke rørt mig særlig meget, med mindre jeg gør noget ved det. Dit indlæg om dine tiltag gav mig lige et spark til at tage mine skridt alvorligt - så tak for det :D Den kostplan du fulgte i starten, fik du lavet den ved en diætist eller hvordan? Jeg synes, jeg kører meget i det samme mad, fordi det er overskueligt og overvejer lidt, om jeg skulle spare sammen til at få noget inspiration ude fra.


Tillader mig lige at svare også :)
Jeg bruger meget at kigge på hjerteforeningens opskrifter til aftensmaden. De har kalorier på. Og så taster jeg al min mad ind i Myfitness og er hudløst ærlig. Så har jeg styr på kalorierne.


Det er bare dejligt med input! Jeg vil helt klart tjekke hjerteforeningen ud :D
1
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 21. nov 2018, 13:57

Fynerfin82 skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:Hvor er det et imponerende vægttab, Fynerfin! Jeg er studerende og bruger det meste af min tid placeret foran computeren eller med en bog, så jeg får ikke rørt mig særlig meget, med mindre jeg gør noget ved det. Dit indlæg om dine tiltag gav mig lige et spark til at tage mine skridt alvorligt - så tak for det :D Den kostplan du fulgte i starten, fik du lavet den ved en diætist eller hvordan? Jeg synes, jeg kører meget i det samme mad, fordi det er overskueligt og overvejer lidt, om jeg skulle spare sammen til at få noget inspiration ude fra.

Ikke en diætist, men en personlig træner. Jeg synes egentlig ikke at kostplanen gjorde vildt meget, men det gjorde det nemt og overskueligt til at starte med. For mig er det helt sikkert træningen, der giver mest gevinst. Og jeg startede ud med små ændringer, som at gå 25 minutter med hunden om morgenen istedet for 10. Gå en runde i min frokost. Gå en hurtig runde, med det samme jeg kommer hjem.


Det giver rigtig god mening med de små ændringer. Min udfordring er typisk, at jeg får for høje forventninger og så ender jeg med slet ikke at gøre noget. Så i går stod jeg af bussen fem stop tidligere og gik resten af vejen i stedet - så det tror jeg, jeg vil gøre fremover og se, om jeg efter dit eksempel, kan lægge det ind fordelt over dagen :)
1
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 22. nov 2018, 19:40

Fynerfin82 skrev:Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.


Det er sgu super flot :klap:
1
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 22. nov 2018, 19:47

Så er der en lille opdatering fra mig.
Samlet vægttab: 13,3 kg
Antal uger med vægttab: 18
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt: -0,8 kg
Nuværende vægt: 92,7 kg
Mål: 65 kg

Mit intensivhold er stoppet nu så nu er jeg nede på 2 træninger om ugen plus aquafitness, så nu har jeg meldt mig ind i vores lokale fitness, for at holde det igang, og det var nogle gode øvelser hun havde givet mig for jeg har virkelig ondt i brystmusklerne idag.
Dog var jeg til en koncert i lørdags hvor jeg havde hæle på for første gang i lang tid og det gør at min højre akillessene gør mega ondt så det døjer jeg med men håber ikke det kommer til at gå ud over min træning
3
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 22. nov 2018, 19:58

Er der en klog kalorietæller, der ved hvilket rundstykke man skal vælge for at få mindst kalorier?
Jeg får rundstykke hver fredag med kolleger, og det vil jeg egentlig gerne fortsætte med. (uden smør, og jeg har eget pålæg/peberfrugt/agurk med)

Men jeg har lidt svært ved at finde en kalorietabel på bager-brød? Så jeg aner ikke hvilken type rundstykke jeg bør vælge for at få mindst mulige kalorier?

Anyone?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 22. nov 2018, 19:59

cea skrev:Så er der en lille opdatering fra mig.
Samlet vægttab: 13,3 kg
Antal uger med vægttab: 18
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt: -0,8 kg
Nuværende vægt: 92,7 kg
Mål: 65 kg

Mit intensivhold er stoppet nu så nu er jeg nede på 2 træninger om ugen plus aquafitness, så nu har jeg meldt mig ind i vores lokale fitness, for at holde det igang, og det var nogle gode øvelser hun havde givet mig for jeg har virkelig ondt i brystmusklerne idag.
Dog var jeg til en koncert i lørdags hvor jeg havde hæle på for første gang i lang tid og det gør at min højre akillessene gør mega ondt så det døjer jeg med men håber ikke det kommer til at gå ud over min træning


Det er da et rigtig flot vægttab :klap: Hvilken strategi bruger du, altså udover det åbenlyse med træning ?
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 23. nov 2018, 07:25

Vi går en weekend i møde, hvor sund kost og motion nok ikke lige er i højsæde. Vi skal til julehygge på skolen i aften og i morgen skal vi til 50 års fødselsdag, søndag kommer helt sikkert til at gå med tømmermænd. Så skal vist være glad, hvis vægten ikke er gået op på tirsdag.

Til gengæld har jeg fået klippet en hel del hår af, så måske det kan hjælpe mig lidt. Jeg har meget tykt hår og er gået fra lang til page, så tænker det da må veje lidt :gruble: :lol: :D Min ældste på 7 år, var bestemt ikke begejstret for min klipning, han synes altså at jeg skal gå tilbage til Maj (frisøren) og få langt hår igen :lol: Heldigvis er jeg selv meget godt tilfreds, selvom jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at se ud, når jeg selv skal sætte det.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"