Fælles vægttabstråd

SurSødSovs
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1118

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf SurSødSovs » 31. okt 2018, 09:46

Velkommen til :banan:

Undskyld jeg overså dig Patience - dit indlæg så jeg slet ikke :whine: Godt, du grønnede mig!

Jeg har endelig været på vægten. Og jeg har kun taget 400 g på i ferien. Det, synes jeg, faktisk er en lettelse!

NU står den så på vægttab. Jeg laver reel vejning og opdaterer min forside søndag.
0
Patience
Kort karma: 42
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Patience » 31. okt 2018, 18:09

SurSødSovs skrev:Velkommen til :banan:

Undskyld jeg overså dig Patience - dit indlæg så jeg slet ikke :whine: Godt, du grønnede mig!

Jeg har endelig været på vægten. Og jeg har kun taget 400 g på i ferien. Det, synes jeg, faktisk er en lettelse!

NU står den så på vægttab. Jeg laver reel vejning og opdaterer min forside søndag.

Alt forladt :kys:
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Fynerfin82
Kort karma: 14
Likede indlæg: 267

Indlægaf Fynerfin82 » 1. nov 2018, 06:17

I følge min vægt vejer jeg her til morgen 35, 4 kg. Det var en meget effektiv faste i tirsdags alligevel :klap: :D :lol: :lol2:

Tror muligvis jeg skal prøve at skifte batteri i den, for selv jeg kan godt regne ud at jeg ikke har halveret min vægt overnight.

I går sluttede min bootcamp, det har jeg det lidt svært med. Det har virkelig været et fantastisk forløb, hvor jeg bl.a. er blevet 10 cm mindre om både mave og hofter, 8 cm mindre rundt om brystet og 4 cm mindre om hvert lår.

Håber på at jeg kan tage et forløb igen i foråret.
3
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 1. nov 2018, 07:48

Fynerfin82 skrev:I følge min vægt vejer jeg her til morgen 35, 4 kg. Det var en meget effektiv faste i tirsdags alligevel :klap: :D :lol: :lol2:

Tror muligvis jeg skal prøve at skifte batteri i den, for selv jeg kan godt regne ud at jeg ikke har halveret min vægt overnight.

I går sluttede min bootcamp, det har jeg det lidt svært med. Det har virkelig været et fantastisk forløb, hvor jeg bl.a. er blevet 10 cm mindre om både mave og hofter, 8 cm mindre rundt om brystet og 4 cm mindre om hvert lår.

Det var måske lige i overkanten :lol:

Kan jeg lokke dig til at fortælle lidt om, hvad du har været igennem de seneste ti uger? Hvad der virker, ikke virker, støtte, motivation, pisk...
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 1. nov 2018, 09:13

SurSødSovs skrev:
Fynerfin82 skrev:I følge min vægt vejer jeg her til morgen 35, 4 kg. Det var en meget effektiv faste i tirsdags alligevel :klap: :D :lol: :lol2:

Det var måske lige i overkanten :lol:

Kan jeg lokke dig til at fortælle lidt om, hvad du har været igennem de seneste ti uger? Hvad der virker, ikke virker, støtte, motivation, pisk...

Det var en times træning 2 gange om ugen. Meget crossfit inspireret. Det var meget forskellige øvelser og vi kom gennem hele kroppen hver gang. Til sidst i forløbet kom vi stadig hele kroppen rundt, men så fokuserede hun ekstra på et nyt område hver gang, så nogen gange lavede vi ben og lår udelukkende i ca 15 minutter. Jeg synes det, at det var relativt korte intervaller fungerede rigtigt godt. Og mange forskellige øvelser. Og så er det bare godt for mig, at der står en og svinger pisken i en times tid. Og så at være en del af et mindre hold var også godt. Jeg tror ikke jeg vil trives med 1:1 træning.
1
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 1. nov 2018, 09:46

Ahhh ja. Det lyder godt. Havde håbet, det var mere end træning, da jeg grundet handikap ikke kan træne...

Jeg skal dog fra i dag af i gang med yoga/udspænding hjemme. Kroppen skal jo bruges lidt...
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 1. nov 2018, 12:32

Jeg har også fået en kostplan, så har selvfølgelig ændret min kost en del. Men det primære har været træningen.
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 1. nov 2018, 12:53

Jeg skal i biografen i dag. Og jeg vil sørge for at tage en (sukkerfri) sodavand med ind - og ikke spise slik eller popcorn. Så er jeg virkelig dygtig.

Til gengæld er det en premiere, hvor der er lagt op til drinks før - og der vil jeg altså tage en drink. Men alkohol er jo virkeligt skidt :-( Jeg er spændt på, om jeg mon kan drikke alkohol og alligevel have tabt mig bare et par hundrede gram søndag morgen. For det er jo det eneste trælse, jeg så har begivet mig ud i, siden afslutning af ferien og første "NU er det NU"-vejning.

Jeg håber det egentligt... Men det er nok for meget at håbe på...
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 2. nov 2018, 09:34

Håber det var en god tur i biffen:-)

Jeg skal desværre bare kigge på alkohol og så kan jeg godt vinke farvel til ugens vægttab. Det er nok det eneste sted, hvor jeg virkelig føler et afsagn i forbindelse med min nye livsstil, for jeg kan virkelig godt lide et glas rødvin eller 2 i weekenden. Nu nøjes jeg med at nyde det, hvis vi er ude til et eller andet.
0
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6490

Indlægaf ajnaM » 2. nov 2018, 12:43

Min vægt står stadig stille... har den gjort i to måneder snart - ikke så godt. Det skyldes absurd travlhed på arbejdet, der gør, at jeg alt for tit køber takeout - og så er oktober en fødselsdagsmåned i min familie, så jeg har brudt sukkerstoppet en del gange.

Men samlet har jeg stadig tabt 13 kilo siden juni måned - og jeg har ikke taget på på noget tidspunkt. Og jeg har stadig hverken spist slik eller drukket sodavand siden juni måned! :banan:
6
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 2. nov 2018, 15:23

ajnaM skrev:

Men samlet har jeg stadig tabt 13 kilo siden juni måned - og jeg har ikke taget på på noget tidspunkt. Og jeg har stadig hverken spist slik eller drukket sodavand siden juni måned! :banan:

Det er f... sejt. Jeg kan ikke engang holde mig en måned.

Jeg mødte en bekendt i dag, så fra næste uge begynder jeg at løbe med hende. Hun ved godt jeg jeg ikke kan løbe, så hun putter vores mindste børn i en løbevogn, så hun har en anden udfordring i at løbe med de ekstra 30 kilo foran sig
1
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 4. nov 2018, 11:32

Åhhh... Det lyder hyggeligt med løbetur :love:

Jeg kan slet ikke overskue reelt sukker- og alkoholstop :blush: Skal f.eks. ud at spise i dag - og så vil jeg jo være på den...

Fornemmer, "spise ude" er min største udfordring. Må overveje, hvordan jeg håndterer det fremadrettet...

Nu er det søndag. Og jeg har været på vægten, som siger 103,2 kg. Så et lille vægttab :banan:
1
Patience
Kort karma: 42
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Patience » 5. nov 2018, 13:58

Samlet vægttab: 4,9
Antal uger med vægttab: 4
Startvægt i uge 40: 86,2
Ugens ændring i vægt: - 0,4
Nuværende vægt: 81,3
Mål: 74 kg

Utroligt nok har jeg tabt mig 400 g i denne uge - med den bytur og alt det usunde mad jeg spiste da jeg var ramt af tømmermænd, troede jeg bestemt ikke jeg ville have tabt mig.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 5. nov 2018, 17:52

Lidt er bedre end ingenting og langt bedre end et plus foran :clap: Og det er bare ekstra fedt de uger, hvor man ikke forventer det.

Jeg har fastet i dag og det er gået vildt godt. Det er bare tilvænning, så kommer det til at spille igen.
Jeg gider ikke vejer mig i morgen, jeg har fået mens og så vejer jeg altid lidt ekstra, så venter til næste uge med at veje mig.
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 5. nov 2018, 18:41

Fynerfin82 skrev:Lidt er bedre end ingenting og langt bedre end et plus foran :clap: Og det er bare ekstra fedt de uger, hvor man ikke forventer det.

Jeg har fastet i dag og det er gået vildt godt. Det er bare tilvænning, så kommer det til at spille igen.
Jeg gider ikke vejer mig i morgen, jeg har fået mens og så vejer jeg altid lidt ekstra, så venter til næste uge med at veje mig.

Nej nej. Man skal alligevel veje sig. Så man får det overstået!

Jeg ligger syg. Og har spist pasta. Det er en dødssynd. Til gengæld er det mad for to dage.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"