November 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

November 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. okt 2018, 06:29

Her er tråden for november 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. okt 2018, 07:47

November-mål:
* Logge mad og vand på MFP
* Træne iflg. program
* Mindst 10.000 skridt om dagen
* Gåture ad libitum
* Evt. i svømmehallen

:klap: :klap: :klap:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. okt 2018, 08:19

Jeg er med igen og mine mål er de samme som i oktober:

Mindst 2 gange træning i FW pr uge

6 dage om ugen tæller jeg kcal med lifesum og holder mig til de ca 1300 kcal jeg må få.

1 ugentlig snydedag hvor jeg spiser en dejlig middag med min kæreste.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. okt 2018, 08:21

Jeg starter så godt nok måneden med at "snyde". Min kæreste og jeg skal til Odense og besøge venner. Der er planlagt lækker mad og en våd bytur. Dagen efter kommer til at stå i tømmermændenes tegn og sund mad og motion kommer nok ikke til at være en prioritet.
Men så må jeg være ekstra god resten af måneden.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 31. okt 2018, 08:47

Efter en oktober, hvor jeg simpelthen ikke kunne overskue at sætte nogen mål, er jeg nu klar igen.

Mål:
10.000 skridt om dagen
Faste 1 gang om ugen
Slik og sodavand kun i weekenden eller ved særlige lejligheder
Træning 5 gange om ugen
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 31. okt 2018, 09:28

Efter en oktober med 2 ugers ferie er jeg klar igen :)

Mål:
Slik og deslige kun i weekenden
Træning min. 4 gange om ugen
Min. 4 timers søvn
3l. vand om dagen
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 31. okt 2018, 09:58

Jeg melder mig under fanerne igen.

Lidt forhistorie:
Det sidste års tid har været røv og nøgler på dette plan, jeg har ikke trænet i 7-8 måneder (andet end en-to gange om måneden - og slet ikke siden juli). I maj tog jeg til lægen med mistanke om stofskiftebøvl, da jeg kunne ticke 8 punkter af sådan en liste, bl.a uforklarlig vægtøgning, voldsom træthed, seriøse humørsvingninger, ladhed og forstørret skjoldbruskkirtel. Jeg fik taget blodprøver, som dog ikke viste stofskifteproblemer, men derimod kraftig mangel på D-vitamin. Det, sammenholdt med ovenstående, og at jeg var trist helt ned i min grundvold, fik min læge til at konstatere en moderat depression og udskrive først én type antidepressiv medicin, som i august blev suppleret med et andet produkt. Selvom jeg kunne mærke en tydelig forbedring af søvn og humør, blev vægten selvfølgelig ved med at stige - selvom jeg ikke har gjort noget synderligt ved kosten; jeg har indarbejdet et dagligt indtag på max. 1600 kcal gennem flere år.

Nå, men som sidste gang, jeg var overvægtig, var det som om, vægten bare sneg sig opad, uden jeg registrerede det. Nu vidste jeg godt, jeg havde taget på, jeg kunne jo se det, og da jeg var i UK i sommers og skulle købe lidt nyt tøj, kunne jeg godt se, jeg ikke længere kunne passe den størrelse, jeg købte sidst, jeg var der. Men to størrelser op? Det var lige i overkanten. Jeg forsøgte herefter at hoppe tilbage på 5:2, det virkede jo sidst, jeg smed 22 kg og holdt vægten i to år. Men jeg kunne ikke. Min psyke ville ikke. Jeg overbeviste mig om, at jeg havde ondt i maven/hovedet, når klokken nåede 9 og så spiste jeg.

I efterårsferien steg jeg på vægten for første gang i år. Jeg fik et chok. Jeg har taget fucking 15 kg på!! Det er simpelthen ikke i orden! Så kan jeg sgu da bedre forstå, jeg ikke kan passe mit tøj mere. Og jeg nægter simpelthen at bruge penge på nyt - og i januar holder vi stor fest (2x 40-års og kobberbryllup), og der skal jeg have smidt i hvert fald 7-8 kg inden - alternativt smidt en del cm om maven, arme og den skide dobbelthage, der er vendt tilbage!

Den sidste uges tid har jeg derfor arbejdet på mit mindset, og i mandags kørte jeg første fastedag uden problemer, spiste fornuftigt i går og faster igen i dag. Planen er, at jeg tager en fastedag mere på lørdag. Det skulle gerne kickstarte noget.

Jeg skal også i gang i fitness igen. Jeg skal have opdateret min nøglebrik, men glemte den selvfølgelig i morges (det er sidste dag i dag at få det gjort). Centeret ligger ellers lige ved siden af datterens SFO, så det ville være smart lige at kombinere, når jeg henter hende. I går mente hun ikke, hun ville med far og bror i svømmehallen i aften, så jeg får sandsynligvis ikke mulighed for at træne i dag (børn er bandlyst i centeret). Men så skal jeg i weekenden.

Nu skal der ske noget!!

Så målene for denne måned helt overordnet:

* køre 5:2 stringent igen
* køre 16:8 de andre dage efter Healthy Happy Mum-plan
* begynde at træne igen
* begynde at cykle (jeg ønskede mig cykellygter til fødselsdag af samme årsag).
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Spjaerten » 31. okt 2018, 10:09

Jeg burde være med :genert:

Nå men kostmæssigt så har jeg virkelig incitament til at være sund, budgettet i november er virkelig skrabet, så ingen junk og snacks.
Og som ledig så er der masser af tid til at svinge kortet i trænings centret.

Mål:
3 x træning om ugen
Kun kage/snacks o. lign i andres selskab

Vægtmæssigt så har jeg ingen mål på lang sigt, vil være sundere og kunne passe det tøj der strammer ;)
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 31. okt 2018, 18:34

Jeg er klar til at hive oktobers gode rytme med ind i november.

Mine mål for november er:
- fortsætte med motion
- stadig blive bedre til at huske de kosttilskud jeg tager i stedet for medicin
- drikke mere vand når jeg er hjemme (på arbejdet går det fint)
- holde fast i intet sukker/begrænse det til særlige lejligheder
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 31. okt 2018, 20:29

Jeg er også med fra starten i denne måned.

I morgen starter jeg på arbejde få hundrede meter fra mit fitnesscenter, så nu er der ingen undskyldning. Jeg har to mål:
1. Træn mindst 2 gange pr. uge
2. Gå på arbejde hver gang, at vejret tillader det. Der er vel en 2 km, og så kan jeg tage en termokop med på de kolde dage.

Resten af mine sunde gøremål må være bonusser. Jeg lever i forvejen ret sundt, så jeg vil heller ikke begynde at blive fanatisk med det. Så længe min krop er glad, er jeg glad :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 1. nov 2018, 21:15

Jeg er med igen :wave2:

Satser på at fortsætte træning 3 x ugen og passe på kosten.

Jeg øger lige stille og roligt modstand og vægt, og lægger mere på programmet. Har lige øget fra 6-7 på både crosstrainer og motionscyklen.

Mit program lige pt;

*10 km cykel (ca 22-25 min)
*50 x 20 kg situps i maskine
*30 x 20 kg lower back i maskine
*40 x 10 kg upper back i maskine
*10 min beginners workout for arms (YT video med arm øvelser m håndvægte som jeg følger)
*20 squats (laver 20-30 squats alt efter hvad knæene siger)
*10 min crosstrainer (ca 1,2-1,5 km)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Polaris
Indlæg: 332
Tilmeldt: 14. jul 2018, 01:10
Kort karma: 18
Likede indlæg: 614

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Polaris » 1. nov 2018, 23:15

Jeg vil gerne være med. Jeg nærmer mig de 50 år og lige så stille har der sneget sig et kilo eller 2 på om året de sidste 5-6 år. Så jeg er blevet mere rund end godt er. Jeg vil gerne tabe 10-12 kg og starter på 72,2 kg.

Mine mål for november er:
At få 5-600 g frugt/grønt dagligt
Træning mindst 2 gange pr uge
Ingen alkohol/slik/kage/chips i hverdagen
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3452

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 3. nov 2018, 07:37

Det er lidt tid siden, jeg sidst gjorde status. Men det er heldigvis ikke et udtryk for, at det ikke går godt - det gør det nemlig :pompom:

Det er lykkedes mig at skære kraftigt ned på det mættede fedt, og jeg har ovenikøbet tabt mig 3 kg. Det er meget motiverende, og jeg er så glad. Mit udgangspunkt er, at så mange af mine måltider som muligt skal indeholde godt med grøntsager. Hvis jeg har lyst til noget sødt, spiser jeg frugt. Jeg er ikke krakilsk med det, og der er dage, hvor jeg må leve med, at jeg ikke får spist grønt i så store mængder, som jeg gerne ville. Men overordnet set går det ret godt, og det kan som sagt ses på vægten.

Mine mål for første uge af november:
- Jeg vil have gang i løbetræningen igen. Jeg har været syg i en uge (en virkelig stædig omgang forkølelse) og har, pga. bronkitis, ikke haft mulighed for at træne. Jeg løb en tur i torsdags, og det var så skønt.
- 3x yoga (for begyndere! Jeg er stiv som et bræt!).
- Så meget grønt og frugt som muligt hver dag.
- Holde fast i de gode vaner - primært umættede fedtsyrer og minimalt med mættet fedt.

God vind til alle jer andre i tråden :banan2:
3
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41302

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 4. nov 2018, 08:20

Jeg vil også gerne være med igen :lol:

Blev tacklet rimelig hårdt af det der liv her i slutningen af oktober, så kunne ikke helt holde mit sukkerstop, men nu er jeg nogenlunde på på ret kurs igen. Går en hård måned med behandling i møde, så jeg skal være god ved min krop (og min psyke, som ikke er helt vild med at blive tacklet på den måde).

Eneste træningsmål er BodyFlow tre gange om ugen (bortset fra næste uge, hvor jeg pga. rejse kun kan nå det en gang). Jeg har nemlig besluttet mig for at tage på instruktøruddannelse til BodyFlow i marts næste år :panik: :love:, og det kommer til at kræve meget fokus at blive sej nok til det (læs: få min stive cardio-krop gjort smidig og stærk :D). Er virkelig ude af min komfortzone her, fordi det kræver noget helt andet end det andet program, jeg tidligere har undervist i. Men jeg elsker tanken om at have noget helt konkret at arbejde mod og blive bedre til.

Kosten skal bare være som lægen kræver det, og uden alt for meget sukker.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. nov 2018, 09:45

800 g tabt. Jeg er ikke helt tilfreds, jeg havde håbet på et kilo, men jeg tager den og kaster mig ud i en ny uge med samme gåpåmod.

Vi har afsluttet PBL-projekt på arbejdet, så de næste ni uger skal jeg arbejde efter mit grundskema. Dvs. jeg har sent fri hver dag, og det kommer til at kræve en del goodwill fra familien og selvdisciplin fra mig, hvis jeg skal komme i gang med at træne. Jeg har investeret i en yogamåtte for et par uger siden i håbet om at komme i gang med lidt hjemmetræning de dage, hvor det er umuligt at ramme fitness, men den står stadig fint pakket ind i plastik ude i gangen.

Mit vægttab burde give mig et los i rumpetten i den retning. I dag er jeg bare nødt til at bruge en del tid på forberedelse til arbejde.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"