Januar 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Tricolette » 21. jan 2019, 08:30

Min uge er ikke gået særligt godt.

Jeg har fået trænet - tror måske endda, at jeg har overtrænet lidt, da mit ene knæ og begge hofteled er mega ømme. Den ene dag "roede" jeg 5.000 m i romaskinen, tror det er der, det gik galt.
Kosten har overvejende været fornuftig, men 1 dag på kursus og 1 dag med polterarbend koster lidt i forkert retning.
Og så kom jeg til at slippe tøjlerne med hensyn til mit colaindtag lørdag og søndag. I dag skal jeg så tilbage på rette kurs.

Selve vægttabet går ikke særligt godt - har intet tab denne uge. Må bare indse at overgangsalder og muligtvis for lavt stofskifte samtidig bare ikke er den bedste cocktail, når man gerne vil tabe sig hurtigt :cuss:

Jeg må vel bare op på hesten igen fra i dag, og håber på en bedre uge denne gang.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 21. jan 2019, 14:05

Status for uge 3:
* Fastholde daglige 7 minutters træning - Tjek :)
* Genopstart løbetræning efter skade. Langsomt! Men 3 gange ugentligt - Tjek :)
* Opstart på træning med Kettlebell (gerne 2 x 15 minutter pr. uge) - 4 x 10 min. 2 x core & 2 x upper body
* Undlade snacks i hverdagene (søndag-fredag efter 18) - Tjek - men spiste et overdådigt måltid med pulled pork fredag aften samt brunch, lagkage & sushi lørdag

Uge 4 er samme mål. Vægten siger pt. -1,5 kg - det gjorde den også i torsdags, så det er helt fair efter den weekend :blush:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 14:35

Stitch skrev:Uge 2.

Tabe mig min. 2kg - jeg vejer mig ikke, men min PT sagde, at jeg har tabt mig.
Sove min. 5 timer pr nat - tjah.. knap 5 timer de fleste nætter. Tæller det?
Træne min 4 gange pr. Uge. - Yes! Og det var effing great!
Drikke min. 2l vand pr dag. - tjek! Det er faktisk lykkedes, omend det ikke var helt nemt.




Uge 3.

Tabe mig min. 2kg - jeg vejer mig ikke, men min PT sagde, at jeg har tabt mig. Jeg har fået købt en vægt, så fremover kan jeg veje mig
Sove min. 5 timer pr nat - Tjaeh..... nej :genert:
Træne min 4 gange pr. Uge. - Yes! Og det var effing great!
Drikke min. 2l vand pr dag. - Tvivler det faktisk.


Næste uge bliver hård med næsten ingen motion og sengeliggende, så nu får vi se..
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 21. jan 2019, 16:11

Uge 3 var ikke særlig god pga en forkølelse der kun levnede plads til det mest nødvendige.

Satser på at tage revanche i denne uge
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 21. jan 2019, 20:23

Jeg melder mig under fanerne her.

Jeg er blevet ret stor på det sidste og det går ikke. Jeg elsker at være mobil og det bliver jeg ikke ved med at være hvis jeg fortsætter sådan her. Jeg har ingen anelse om hvad jeg vejer, udover det nok er på den gode side af 15 kg for meget eftersom jeg er bevægelseshæmmet. Min far vil være min buddy, hjælpe med madvaner og kontrollere min vægt, så jeg har nogen at stå til regnskab for. Det er rart og angstprovokerende på samme tid, men jeg tror ikke jeg kan gøre det uden at have nogen at stå til regnskab for. Jeg har altid været buttet, men nu føler jeg det er et problem og det er nu jeg har muligheden for at gøre noget. Jeg starter speciale 1. februar og satser på det også er et godt tidspunkt at få nogle gode vaner etableret. Dog er jeg begrænset af at jeg har mange smerter og skal tage disse hensyn, for at undgå overbelastning og for meget medicin. Det bliver op af bakke, men jeg vil forsøge :)

Målene for denne uge (4) er som følger:

- Køb vægt og få klarhed over, hvad jeg vejer.
- Træning i FW 2 dage (onsdag og fredag, alternativt onsdag og søndag)
- Sund kost og ingen slik, chips i hverdagene
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. jan 2019, 07:38

Jeg nedflexede ½ time her til morgen og nåede dermed ugens første træning inden arbejde. Det var rart. Om end programmet var hårdt. "Fokus på puls" - ja, det tror jeg nok :stoned: :lol:

I næste weekend har jeg en session med PT'eren/vanecoachen, og indtil da er det meningen, at jeg skal køre programmerne igennem mindst to gange om ugen OG følge kostplanen så slavisk som muligt. Det kræver planlægning og "meal prep" i forhold til det sidste, men det er bestemt muligt. Jeg er i hvert fald klar!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ladysparrow » 22. jan 2019, 08:30

Jeg havde en halvtræls uge i sidste uge - alkohol i weekenden og take away pizza i går. Jeg sad i kø i 2 timer på vej hjem i går - så det endte med en lyn løsning. Jeg spiste en kvart pizza - så det er ikke så slemt. Men nok til at jeg er træt af mig selv. Torsdag morgen står den på forlænget weekend i England, inkl. 90 års fødselsdagsfest, pubcrawl og en aften med gode venner - så denne uge bliver heller ikke helt god...
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 22. jan 2019, 15:42

Jeg har jo døjet med min arm/albue (overstræk/vrid efter fald) det meste af måneden, men er i kraftig bedring. Jeg har en instruktørtime på mandag, hvor jeg får lagt træningsprogram mv. Vil det være en ide at anskaffe er albuebind, jeg kan have på fremadrettet? Jeg bruger ikke noget nu, men træner heller ikke armene overhovedet.
Og er der et specielt mærke I evt kan anbefale?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ado » 22. jan 2019, 17:11

Jeg er her endnu. Har vejedag torsdag. Kostmæssigt går det vel fint. Jeg spiser ikke for meget. Jeg spiser nærmest ikke i disse dage, fordi min datter er i krise og det gør så ondt at se på og ikke kunne fikse for hende. Så appetitten er helt væk. Det skal der ændres på.
Synes jeg kan se, at min (dobbelt)hage er blevet lidt mindre.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2019, 17:20

Jeg har fået startet ugen rigtig godt med Flow i går og tre gåture indtil videre. Og kosten har været snorlige trods en masse fristelser. Bokser lidt med pms og træthed, men jeg holder snuden i sporet. Savner stadig min hårde træning, men jeg satser på, at en omgang BodyPump på torsdag med yndlingsinstruktøren hjælper lidt på det :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 22. jan 2019, 18:03

Daine skrev:Jeg har jo døjet med min arm/albue (overstræk/vrid efter fald) det meste af måneden, men er i kraftig bedring. Jeg har en instruktørtime på mandag, hvor jeg får lagt træningsprogram mv. Vil det være en ide at anskaffe er albuebind, jeg kan have på fremadrettet? Jeg bruger ikke noget nu, men træner heller ikke armene overhovedet.
Og er der et specielt mærke I evt kan anbefale?


Hvis ikke du forventer, at det er en længerevarende skade kan jeg ikke se pointen i at bruge et bind? Er det er muskelskade?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 22. jan 2019, 18:42

Mit succeskriterium for denne uge er at komme afsted til træning, så et det lidt mindre væsentligt hvor længe jeg er der.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 22. jan 2019, 19:27

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Jeg har jo døjet med min arm/albue (overstræk/vrid efter fald) det meste af måneden, men er i kraftig bedring. Jeg har en instruktørtime på mandag, hvor jeg får lagt træningsprogram mv. Vil det være en ide at anskaffe er albuebind, jeg kan have på fremadrettet? Jeg bruger ikke noget nu, men træner heller ikke armene overhovedet.
Og er der et specielt mærke I evt kan anbefale?


Hvis ikke du forventer, at det er en længerevarende skade kan jeg ikke se pointen i at bruge et bind? Er det er muskelskade?

Ja, muskelskade. Og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal regne med, jeg har ikke haft sådan en skade før, så det var bare noget jeg kom til at tænke på om var nødvendigt :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2019, 07:33

Tog en omgang Flow mere her til morgen. Og efter måneder med mega stive hofter kunne jeg pludselig gå i halv lotus :banan: For mig er det en ret stor ting. Begynder at føle mig en smule sej til det her også :D
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 23. jan 2019, 07:50

Daine skrev:Ja, muskelskade. Og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal regne med, jeg har ikke haft sådan en skade før, så det var bare noget jeg kom til at tænke på om var nødvendigt :gruble:


Tape/bind for mig selv til at være opmærksom på eventuel skade og tage mere hensyn. Det synes jeg er en stor hjælp. Også bare for at aflaste lidt.
Så det er ikke nødvendigt. Men kan være en god ide. Alt efter personlighed og temperament.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Sund og/eller slank"