Januar 2019 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. dec 2018, 12:39

Her er tråden for januar 2019 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:


EDIT: Det er måske lidt for tidligt med en januar-tråd, men who cares... :D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. dec 2018, 12:41

Jeg er klar til at være med igen :D *opdateret*

Jeg meldte mig ind i fitnesscenter for ca 14 dage siden og har været af sted for 8. Gang i dag. Jeg træner pt kun cardio. Min vægt toppede i dag da jeg var på vægten ... jeg vejer nu 95 kg :( Det påvirker mig rigtig meget at se mig selv sådan og hidtil har jeg trøstespist - hvilket enhver jo kan regne ud er noget nær det tåbeligste jag kan gøre! Men jeg fik motivationen til at påbegynde vægttab og jeg håber jeg kan gennemføre.

Mine mål for januar:
- Få lagt et personligt træningsprogram, så jeg også kan komme i gang med “vægt-maskinerne” (jeg ved ikke hvad de hedder). Jeg har booket tid hos mit center til næste uge.
- Træne program med cardio/vægte 3 gange om ugen.
- Se om jeg kan finde et/flere holdtræninger jeg kan lide. Jeg har booket tid til de første 3: Powerstep, Krop & Styrke og Tabata.
- Minimere slik/chips og sodavandsindtaget. Max 2 gange om ugen og ikke store portioner.
- Være obs på min kost. Jeg skal dog have tømt fryser, så jeg kommer ikke til at leve super fedtfattigt.

Min vægt vil jeg ikke fokusere så meget på, nu er det min krop og det at begynde at komme i form der betyder noget. Så er jeg sikker på at vægten nok skal følge med ned, lige så stille, når det ovenstående bliver en god vane.
Senest rettet af Daine 1. jan 2019, 15:55, rettet i alt 2 gange.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 31. dec 2018, 23:50

Jeg er med igen :D
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. jan 2019, 09:39

Jeg er også med :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. jan 2019, 09:55

Også mig. Er pt. på ferie, så prøver at køre iForms ni minutters program cirka hver anden dag og så BodyFlow for resten. Begge dele er pænt hårdt i 30 graders varme, skulle jeg hilse at sige :-D

Har trænet i dag, og det var ret lækkert :P
2
:lun: Be brave
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. jan 2019, 10:13

Jeg er med, og denne gang SKAL jeg være med og ikke bare sige at jeg er det.
Jeg skal tabe 2kg i januar.
Lave en eller anden form for træning eller fysisk aktivitet hver dag.
Og gå 60.000 skridt om ugen i gennemsnit.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 1. jan 2019, 12:57

Jeg startede året med at hoppe på vægten i morges og jeg tror roligt at jeg kan sige, at de kilo der røg henover et forår og sommer med stresssygemelding, har fundet hjem igen...og har taget et par venner med :/

Så jeg skal tage mig sammen!

Jeg ved ikke om jeg finder mit trænings-ork frem igen med det samme,- jeg er stadig ret begrænset af min dumme, frosne skulder (omend det går fremad med bevægeligheden) og jeg har ikke haft mentalt overskud siden sensommeren/efteråret, men nu får vi se :genert:

Men maden kan jeg gøre noget ved! Og for mit vedkommende betyder det at blive bedre til at spise rigtig mad og til at nøjes med slik/kage en enkelt dag om ugen :fløjt:

Jeg har ikke noget mål for januar som sådan, men det ville da være rart at gå ind i februar et par kilo lettere :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. jan 2019, 13:13

Jeg vil rigtig gerne være med.
Stoppede egentlig med at gå i fitness fordi jeg begyndte at ride 2-5 gange om ugen igen og det ligesom holdt hele systemet kørende. Det er så bare sådan at nu er hesten solgt (og død) og den anden er simpelthen flyttet så langt væk at jeg nægter at køre efter det - så nu må jeg jo tilbage til fitness igen.

Så mine mål for januar er:
1. Meld mig ind i det lokale fitness center og på første besøg få lavet en body composition analysis. Derefter sætte mig ned med noget research og se hvad jeg skal arbejde på.
2. Gå i fitness minimum 2 gange om ugen - 3 hvis jeg tager en hold træning (selv de uger hvor jeg dækker træning for de andre!).
3. Få ordnet mit knæ. Det er simpelthen så pinligt at jeg har en Bachelor i rehabilitation af skader og så ikke kan lunte 50 m. på 20% med en spiller uden at få smerter. Nu skal det fanme ordnes.
4. Få justeret min diæt. Ingen grund til at træne hvis carbs/protein indtag ikke bliver justeret optimalt. Sidste forår formåede jeg at justere fedtprocent og muskelmasse med 1x ugentlig træning og ændring af diæt. Så nu skal det gøres ordentligt, for både min kæreste og jeg.

Og så lige en sneaky 5'er - prøve at spise flere madvarer. Jeg er simpelthen så kræsen at det næsten er pinligt :forvirret2:
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf BlueBunny » 1. jan 2019, 14:13

Jeg er med.

Mit mål er et kg om ugen. 8 kg til start marts.
Jeg tænker at blive fit. Dvs ikke bare vægttab, men også fokus på træning og muskelopbygning. Så det kræver lidt.
Jeg starter 2/1.

Glæder mig!
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. jan 2019, 14:32

Mit mål er at fortsætte den gode rytme med træning fra sidste halvdel af 2018 og se vægten falde yderligere. Jeg har ikke del- eller slutmål.
Jeg målte fedtprocent i FW i går, og den vil jeg også gerne se falde.

Maden skal der strammes op på igen så om lidt er huset ryddet for fristelser og grøntsagsskuffen bugner.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. jan 2019, 15:35

Jeg er naturligvis også med igen :D

Generelt er målene for 2019 at øge muskelmassen og sænke kropsvægten. Og PT'eren/vanecoachen er med på sidelinjen. Jeg havde jo et par dage, hvor jeg skulle dokumentere på skrift eller billeder hvad og hvor meget, jeg spiste i løbet af de dage. Ifølge PT'eren/vanecoachen var det ganske enkelt for lidt og hun ville mene, at min krop var stresset - men uden, at jeg følte mig stresset oppe i hovedet. Så nu nørder vi lidt videre med maden og mine makroværdier. Indtil fredag, hvor vi ses igen, skal jeg forsøge at spise mere fedt, for det kunne hun se ud fra min mad-dokumentation, at jeg fik for lidt af.

Målene for januar:
* Træne i FW mindst 12 gange
* Drikke vand
* Spise mere fedt til måltiderne
* Gåture og svømning ad libitum
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 1. jan 2019, 15:46

Jeg har med 99% sikkerhed valgt at holde fri hele januar, det hed 9 timers dage på uni alle dage eller ingenting, og med konstant kvalme og graviditetsgener er det ikke muligt, ville ellers godt kunne klarer f.eks. 6 timer om dagen, men den mulighed har jeg ikke. Så nu vil jeg bruge januar på at få bedre gang i motionen så min lænd ikke bliver for hårdt ramt af graviditeten, og få gang i madplaner og generelt bedre til sunde snacks i løbet af dagen for at mindske kvalmen. Derudover skal jeg helst ikke tage for meget på i denne graviditet da jeg vejede for meget til start.
Den første uge er min datter hjemme og manden arbejder, så ehr er motionen begrænset, men de kommende uger vil hun nok være afsted 3 dage/ugen, måske mere hvis jeg har det meget skidt. Men satser på 3 dage hver uge hvor jeg kan fokuserer på mad og motion, og generelt passe på min krop.

Overordnet januarmål:

- Tage maks 1 kg på
- Svømme uden barn mindst 5 gange
- Lave madplaner
- Altid have sunde snacks i køleskabet

Den første uge her er målene:

- Have snacks på køl
- Stoppe med at spise sukker (spist lige rigeligt over jul/nytår)
- Komme på tur med datteren alle hverdage
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. jan 2019, 15:57

Mine mål for januar er:
- Træning i FW minimum 2 gange pr. uge
- Ingen hurtigkøbsmad (jeg har været rigtig god til at købe frokost i byen. Det er slut nu)
- Få gået nogle gode, lange ture 2 gange om ugen for at få frisk luft til
- Nå ja, og så vil jeg gerne øge min kropvægt med et par kilo.

Er der nogle, der har gode inspirationskilder til nem frokost, som ikke er kun rugbrød? Jeg kører død i rugbrød, hvis jeg får det alt for tit.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 1. jan 2019, 16:58

Jeg er med - jeg skal først og fremmest være stærkere, så jeg kan holde til vores vandreture, men også gerne smide lidt kilo.

Mål for januar:
* Fastholde daglige 7 minutters træning.
* Genopstart løbetræning efter skade. Langsomt! Men 3 gange ugentligt.
* Opstart på træning med Kettlebell - gerne 2 x 15 minutter pr. uge
* Unlade snacks i hverdagene (søndag-fredag efter 18)
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 1. jan 2019, 18:51

Jeg vil også være med igen. Mine mål er:
* træning 3 gange om ugen
* Løbe 30 km fordelt på hele måneden.
* Følge min kostplan min 80 % af tiden
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"