Madtråd til sund/slankende mad

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Skorstenen » 3. jan 2019, 14:05

Aquadorable skrev:Min morgenmad :)

Hjemmelavede bananpandekager, skyr med et drys kanel og en klat mascarpone rørt i, æbler og gulerødder :)


Jeg ville aldrig få det der lavet, jeg kører bare en havregryn ind og så afsted :lol: Har virkelig respekt for jer der får det gjort :clap:
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ado » 3. jan 2019, 14:28

Jeg er meget meget glad for små rå blomkålsbuketter, der er vendt rundt i lidt sød chilisauce eller pesto.
0
Donna Martin Graduates!
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Lulu » 3. jan 2019, 14:31

Har I gode forslag til en aftensnack? Jeg er vant til at køre slik og chips ind, og jeg ved af erfaring at jeg skal bruge noget tid på omstilling til ingen aftensnack, så har I forslag jeg kan benytte mig af indtil jeg når det punkt?
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 3. jan 2019, 15:44

Skorstenen skrev:
Aquadorable skrev:Min morgenmad :)

Hjemmelavede bananpandekager, skyr med et drys kanel og en klat mascarpone rørt i, æbler og gulerødder :)


Jeg ville aldrig få det der lavet, jeg kører bare en havregryn ind og så afsted :lol: Har virkelig respekt for jer der får det gjort :clap:


Jeg går jo også hjemme på barsel - tid er der nok af, især når baby sover :D
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Helga1 » 3. jan 2019, 18:14

Vi har til aften fået en kyllingebøf (ligesom en hakkebøf bare lavet af hakket kyllingekød) med et pocheret æg ovenpå. Vi fik en lækker salat sammen med/ved siden af :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Zonta » 3. jan 2019, 18:48

Lulu skrev:Har I gode forslag til en aftensnack? Jeg er vant til at køre slik og chips ind, og jeg ved af erfaring at jeg skal bruge noget tid på omstilling til ingen aftensnack, så har I forslag jeg kan benytte mig af indtil jeg når det punkt?

Jeg har været glad for et stykke mørk chokolade eller to, lidt blåbær og mango og evt. lidt mandler :) Vil gerne have noget sødt. Man kan også lave frugtsalat med vaniljeyoghurt ovenpå. Evt. vaniljecreme lavet på skyr?
Du kan også købt is fra Easis - de smager ganske godt.
Måske en slikkepind? Sådan en kan vare længe!
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Daine » 3. jan 2019, 19:03

Lulu skrev:Har I gode forslag til en aftensnack? Jeg er vant til at køre slik og chips ind, og jeg ved af erfaring at jeg skal bruge noget tid på omstilling til ingen aftensnack, så har I forslag jeg kan benytte mig af indtil jeg når det punkt?

Jeg er også god til det med at køre chips ind i en lind strøm. Jeg har tidligere - og skal i gang igen - haft god erfaring med grøntsager frem for frugt. Så en lille tallerken med rå blomkålsbuketter, gulerod i stave, sugarsnaps, agurk i stave - og hvis du gerne vil have frugt, så æble eller pære i både. Det er for mig en god knase-erstatning til chips :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Alphilia » 3. jan 2019, 19:58

Easis laver en ok chips erstatning synes jeg. Og poserne er ikke så store


Jeg er generelt fan af lette løsninger; snittet kål og salat, små poser med snackgulerødder osv
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. jan 2019, 19:59

Lulu skrev:Har I gode forslag til en aftensnack? Jeg er vant til at køre slik og chips ind, og jeg ved af erfaring at jeg skal bruge noget tid på omstilling til ingen aftensnack, så har I forslag jeg kan benytte mig af indtil jeg når det punkt?


Min kæreste synes gulerods/agurkestænger og humus dip er heaven. Jeg kan godt lide en skål med æbler.
Ellers er der diverse nødder. Personligt er jeg god til majssnacks, men i de mængder jeg spiser dem er de nok ikke sunde mere :lol:

Hvis du kan lide at det knaser kan du bruge en fridag på at lave æblechips.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. jan 2019, 20:05

Min kærestes secret Santa har købt Joe Wicks mad på 30 minutter-style kogebog. Har siddet og kigget den igennem nu og så lavet en liste over de ting jeg gerne vil lave og hvor vidt det er reduced carbs (ikke træningsdage) og carb refuel (træningsdage).
Så bare vent til jeg går i gang med at lave det, i bliver spammet med billeder for det ser SÅ lækkert ud :banan:

Vi skal have hentet de andre 3 vi har liggende hjemme hos hans far og så skal der bare sættes ind med kosten også. Har indset at hvis jeg skal overholde en madplan, så er jeg nødt til at ordne min madshopping online og med levering flere dage om ugen. Ellers gider jeg nemlig ikke købe ind og så ender det med at jeg spiser hvad end der lige er, eller kan bestilles fra kebabshoppen :genert:

På lørdag vil jeg lave Joe Wicks' morning muffins. Det er æg med grøntsager og chorizo. De kan holde længe og fryses ned, så det burde kunne holde mig kørende om morgenen. Lige til at gribe i svinget på vej ud af døren :D
5
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Flora » 3. jan 2019, 20:10

Lulu skrev:Har I gode forslag til en aftensnack? Jeg er vant til at køre slik og chips ind, og jeg ved af erfaring at jeg skal bruge noget tid på omstilling til ingen aftensnack, så har I forslag jeg kan benytte mig af indtil jeg når det punkt?


Jeg laver nogle gange disse muffins:

https://mambeno.dk/opskrifter/fuldkornsmuffins-med-bananer/
https://mambeno.dk/opskrifter/aeblemuffins-med-gulerod-og-kanel/

De er selvfølgelig ikke kaloriefri, men der er masser af fibre i, så de giver mæthed og man kommer derfor ikke så let til at voldæde af dem, som man jo kan gøre med chips og slik. Synes de er en fin erstatning :)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Mani » 3. jan 2019, 20:23

Aquadorable skrev:Min morgenmad :)

Hjemmelavede bananpandekager, skyr med et drys kanel og en klat mascarpone rørt i, æbler og gulerødder :)

Har du en opskrift? Det ser lækkert ud :gogo:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 3. jan 2019, 22:29

Mani skrev:
Aquadorable skrev:Min morgenmad :)

Hjemmelavede bananpandekager, skyr med et drys kanel og en klat mascarpone rørt i, æbler og gulerødder :)

Har du en opskrift? Det ser lækkert ud :gogo:


Tak :kys:

Pandekagerne er lavet efter denne opskrift:

1 banan
1 æg
1 dl mælk
1 knsp salt
35 gram hvedemel
1 dl havregryn

Evt lidt vaniljepulver
Smør til stegning

Mos banan og tilsæt æg, mælk og salt
Hæld resten af ingredienserne i og rør rundt, til massen er ensartet.

Steg på panden :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ladysparrow » 3. jan 2019, 23:10

Vi fik stegt laks med sesam, birkes og masser af citron , stegte løg og hvide bønner. Det var nemt og mættende.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf RavenClaw » 5. jan 2019, 11:44

Proteinpandekager:

1,5 banan
2 æg
0,5 scoop proteinpulver med vanille

Ca. 420 kcal.

Marmeladen har jeg ikke styr på kaloriemæssigt, men den er hjemmelavet og helt uden sukker - så kun jordbær og konserveringsmiddel.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Sund og/eller slank"