Madtråd til sund/slankende mad

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Skorstenen » 8. jan 2019, 14:41

Ladysparrow skrev:Jeg er blevet forfalden til spidskål - synes det giver en god mæthedsfornemmelse. Til frokost i dag havde jeg snitte spidskål i en dressing af sesamolie, soya, og ris eddike - toppet med edermamebønner.


Spidskål er genialt. Den er også virkelig god som ekstra grøntsagsfyld i kødsovs/lasagne og den slags.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf LaScrooge » 8. jan 2019, 17:18

Denne er en af mine yndlingsopskrifter: Lemon cod with basil bean mash: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/718 ... -bean-mash Den smager simpelthen så lækkert og edemamemosen kan buges til alt muligt andet også og så tager den ingen tid at lave.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf LaScrooge » 8. jan 2019, 17:28

En anden opskrift fra BBCGoodFood (som jeg virkelig kan anbefale, man kan søge på alle typer opskrifter og alle ingredienser): Vitality chicken salad with avocado dressing: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/315 ... o-dressing

Også virkelig lækker og nem og dur også, hvis man har rester af kylling man kan pille og vende i dressingen sammen med resten.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Skorstenen » 12. jan 2019, 06:29

Enchiladas fra Knorr er altså bare så gode! 1 portion (2 ruller) indeholder 633 kcal. Vi får det med en gang salat (uden tunge grøntsager) med 3% salattern.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Zonta » 14. jan 2019, 08:49

https://iform.dk/sunde-opskrifter/aften ... etox-salat
Vi lavede denne her salat i går og den var faktisk rigtig god! Og så er der jo nærmest ingen kcal i. Vi lavede den dog uden rosenkål.

Tips: Æbler skal rives på den grove side - ellers bliver det til æblemos :fløjt: Og grønkål kan ikke hakkes i foodprocessor. Det skal bare hakkes i hånden.
1
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 14. jan 2019, 18:30

Jeg elsker at spise “skjulte” grøntsager :D Her er det brændende kærlighed lavet med blomkålsmos (og en smule kartoffel) :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ladysparrow » 15. jan 2019, 10:27

Aquadorable skrev:Jeg elsker at spise “skjulte” grøntsager :D Her er det brændende kærlighed lavet med blomkålsmos (og en smule kartoffel) :)

Det ser lækkert ud, har du en opskrift og har du evt. et ca kcal indhold? :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ladysparrow » 15. jan 2019, 10:28

Min frokost i dag - stegt spidskål med edermamebønner som topping.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ally » 15. jan 2019, 10:44

Min frokost i dag: Varmrøget laks, rugbrød og peberfrugt.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 11:09

Ladysparrow skrev:
Aquadorable skrev:Jeg elsker at spise “skjulte” grøntsager :D Her er det brændende kærlighed lavet med blomkålsmos (og en smule kartoffel) :)

Det ser lækkert ud, har du en opskrift og har du evt. et ca kcal indhold? :)


Arbejder ikke med kalorier :D Ej, men jeg tæller ikke i hvert fald.

Det er meget nem mad - jeg koger et helt blomkål og tre-fire små kartofler (eller en bagekartoffel) møre. Stavblender det sammen med en skefuld smør og lidt mælk.

Bacon steges sprødt, løg hakkes fint og steges med. I går fik vi også nogle balsamicomarinerede champignoner til, som bare havde fået lidt varme på panden og blev vendt i balsamico.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Ladysparrow » 15. jan 2019, 11:29

Aquadorable skrev:
Ladysparrow skrev:
Aquadorable skrev:Jeg elsker at spise “skjulte” grøntsager :D Her er det brændende kærlighed lavet med blomkålsmos (og en smule kartoffel) :)

Det ser lækkert ud, har du en opskrift og har du evt. et ca kcal indhold? :)


Arbejder ikke med kalorier :D Ej, men jeg tæller ikke i hvert fald.

Det er meget nem mad - jeg koger et helt blomkål og tre-fire små kartofler (eller en bagekartoffel) møre. Stavblender det sammen med en skefuld smør og lidt mælk.

Bacon steges sprødt, løg hakkes fint og steges med. I går fik vi også nogle balsamicomarinerede champignoner til, som bare havde fået lidt varme på panden og blev vendt i balsamico.



1000 tak, det nem mad er sgu det bedste! Jeg har faktisk blomkål gjemme - så mon ikke det bliver aftensmad i den her uge... :blomst:
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf girl_beat » 15. jan 2019, 15:02

Aquadorable skrev:Arbejder ikke med kalorier :D Ej, men jeg tæller ikke i hvert fald.

Det er meget nem mad - jeg koger et helt blomkål og tre-fire små kartofler (eller en bagekartoffel) møre. Stavblender det sammen med en skefuld smør og lidt mælk.

Bacon steges sprødt, løg hakkes fint og steges med. I går fik vi også nogle balsamicomarinerede champignoner til, som bare havde fået lidt varme på panden og blev vendt i balsamico.

Jeg blev lige inspireret af dit lækre billede :savl:

Koger du blomkålshovedet hel (altså i ét stykke), eller koger det bedre ud i buketter? Jeg er mest vant til at spise det rå.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 18:19

girl_beat skrev:
Aquadorable skrev:Arbejder ikke med kalorier :D Ej, men jeg tæller ikke i hvert fald.

Det er meget nem mad - jeg koger et helt blomkål og tre-fire små kartofler (eller en bagekartoffel) møre. Stavblender det sammen med en skefuld smør og lidt mælk.

Bacon steges sprødt, løg hakkes fint og steges med. I går fik vi også nogle balsamicomarinerede champignoner til, som bare havde fået lidt varme på panden og blev vendt i balsamico.

Jeg blev lige inspireret af dit lækre billede :savl:

Koger du blomkålshovedet hel (altså i ét stykke), eller koger det bedre ud i buketter? Jeg er mest vant til at spise det rå.


Deler det ud i buketter på nogenlunde samme størrelse som kartoflerne, så de er færdige på samme tid :) Hvis du undlader kartoflerne, er det nok lige meget, men jeg ville stadig dele blomkålshovedet lidt op for at reducere kogetiden.

Og tak :kys:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 18:23

Dagens aftensmad :)

Måske skinner det igennem, at vi glæder os til sommer og sol :D

Kålpølse med rissalat og hjemmelavet aioli (lavet på creme fraiche 18 % og en skefuld mayonnaise) :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Madtråd til sund/slankende mad

Indlægaf Persnikedy » 15. jan 2019, 18:56

Aquadorable skrev:
girl_beat skrev:
Aquadorable skrev:Arbejder ikke med kalorier :D Ej, men jeg tæller ikke i hvert fald.

Det er meget nem mad - jeg koger et helt blomkål og tre-fire små kartofler (eller en bagekartoffel) møre. Stavblender det sammen med en skefuld smør og lidt mælk.

Bacon steges sprødt, løg hakkes fint og steges med. I går fik vi også nogle balsamicomarinerede champignoner til, som bare havde fået lidt varme på panden og blev vendt i balsamico.

Jeg blev lige inspireret af dit lækre billede :savl:

Koger du blomkålshovedet hel (altså i ét stykke), eller koger det bedre ud i buketter? Jeg er mest vant til at spise det rå.


Deler det ud i buketter på nogenlunde samme størrelse som kartoflerne, så de er færdige på samme tid :) Hvis du undlader kartoflerne, er det nok lige meget, men jeg ville stadig dele blomkålshovedet lidt op for at reducere kogetiden.

Og tak :kys:


Jeg har selv lavet noget ligende før og har i tiden til det kan jeg kun anbefale at bage blomkålet istedet. Det suger ikke vand til sig sådan og mosen bliver mere fast.
Del i mindre stykker, kom i et fad, dæk med staniol, bag til mør ved omkring 175grader (ca ½ time).
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Sund og/eller slank"