Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2016, 21:11

Jeg kom af en eller anden grund kun til at spise to måltider i dag, og det er nok derfor, jeg er småsulten nu.
Jeg har en teori om, at hvis jeg er alt for sulten til aftensmad, holder mæthedsfølelsen kortere tid. For lidt siden var jeg igen ved at blive godt sur over ikke at måtte snacke, så jeg tog tre kaffebolcher, og det gjorde underværker.

Et lillebitte indtag af usunde snacks er ellers ikke noget, jeg tidligere har vovet at eksperimentere med, da jeg ikke plejer at kunne nippe til slik (eller chips for den sags skyld). Nu overvejer jeg at købe nogle sukkerfri bolcher, som jeg kan spise et par stykker af midt på aftenen, hvis jeg virkelig får lyst til noget sødt. Det er nemlig ikke sukkeret, jeg har behov for, men kun den søde smag. Min mave er ikke glad for sødestoffer, så det vil give sig selv, at jeg kun spiser et par stykker ad gangen. Som sagt er jeg blevet mere kritisk med, hvordan jeg gider have det i kroppen til gengæld for at kunne snacke. Det er stærkt vanedannende i en længere periode ikke at have været oppustet.

Dagens hjemmebevægelse/motion blev klaret i eftermiddags, og det gik fint.
I morgen er det gåtursdag, og det glæder jeg mig til.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 21:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg kom af en eller anden grund kun til at spise to måltider i dag, og det er nok derfor, jeg er småsulten nu.
Jeg har en teori om, at hvis jeg er alt for sulten til aftensmad, holder mæthedsfølelsen kortere tid. For lidt siden var jeg igen ved at blive godt sur over ikke at måtte snacke, så jeg tog tre kaffebolcher, og det gjorde underværker.

Et lillebitte indtag af usunde snacks er ellers ikke noget, jeg tidligere har vovet at eksperimentere med, da jeg ikke plejer at kunne nippe til slik (eller chips for den sags skyld). Nu overvejer jeg at købe nogle sukkerfri bolcher, som jeg kan spise et par stykker af midt på aftenen, hvis jeg virkelig får lyst til noget sødt. Det er nemlig ikke sukkeret, jeg har behov for, men kun den søde smag. Min mave er ikke glad for sødestoffer, så det vil give sig selv, at jeg kun spiser et par stykker ad gangen. Som sagt er jeg blevet mere kritisk med, hvordan jeg gider have det i kroppen til gengæld for at kunne snacke. Det er stærkt vanedannende i en længere periode ikke at have været oppustet.

Dagens hjemmebevægelse/motion blev klaret i eftermiddags, og det gik fint.
I morgen er det gåtursdag, og det glæder jeg mig til.



Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 26. jan 2016, 06:32

Jeg har spist og spist her i weekenden. Og fortsatte i går.
Nå. I dag bliver bedre :)

Var ude at gå en lang tur i går, og det var lækkert. Vil jeg gøre en hel del oftere!

Mens baby sover nu her vil jeg trække stepbænken frem, det er lidt længe siden den er blevet brugt.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 07:13

Guilded_Lily skrev:Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...

Jeg kan også rigtig godt li' Nellie Dellies - særligt deres saltlakridser, men man skal ikke kværne en hel pose i løbet af en dag, for man kan komme til at sidde meget på toilettet :fløjt:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2016, 14:28

Guilded_Lily skrev:
Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...


Jeg ved det faktisk ikke. Sidst jeg spiste ND, fik jeg virkelig dårlig mave, men der tømte jeg også hele posen på en gang, og det var vist dengang, der ikke var stevia i. Har de ikke engang været sødet med noget andet?

Jeg havde tænkt mig at prøve ISIS' bolcher (ih, hvor er det produktnavn dog blevet kikset), men da jeg alligevel ofte knaser mine bolcher i stedet for at sutte dem, kunne jeg lige så vel købe ND.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 16:12

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde tænkt mig at prøve ISIS' bolcher (ih, hvor er det produktnavn dog blevet kikset), men da jeg alligevel ofte knaser mine bolcher i stedet for at sutte dem, kunne jeg lige så vel købe ND.

ISIS' produkter er også rigtig gode. Særligt deres bolcher, men også deres Free Soft-barer :klap:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 16:20

Jeg har lige taget en tudetur :whine: Jeg blev lidt tøsesur på manden over en bagatel, men jeg tror faktisk, at det mest af alt bundede i, at jeg i eftermiddags så mit skema indtil sommerferien :lol: Ikke, at det er slemt-slemt, for jeg ved, at der er perioder, hvor jeg har mange timer og perioder, hvor jeg ikke har så mange timer - men lad mig bare sige, at der bliver nok at se til for mig. Ifølge min nærmeste leder skulle jeg ikke lade mig stresse, men huske, at det var OK, hvis jeg fik en masse overtimer.

Godt så...

Dagens optur var, at jeg fastede i 16 timer! :banan: En anden optur var, at Ældstebarnet havde 13 ud af 13 rigtige staveord i dag! stoltmor.dk :D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6591

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 26. jan 2016, 16:56

Jeg har fået 10 i min 48 timers eksamen, hvilket jo er rigtig fint, men jeg skal godt nok arbejde med ".. Men det er jo ikke 12"-følelsen. Jeg synes ellers virkelig jeg havde ramt plet med den opgave.
I dag har jeg arbejdet, været til læge og så skulle jeg have haft en samtale med en ung, men hun havde misforstået, så jeg gik en lang tur i stedet og tog så hjem. Så har jeg fået rørt mig lidt. Nu skal jeg spise fiskefilet og drikke et glas rødvin. Ikke samtidig :lol:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 26. jan 2016, 19:14

Ballademager skrev:Nåmenøøøøh, tid til at melde sig ind i kampen igen. Tak for alle jeres grønne, det betød virkelig meget :lun:

Sidste uge var fin motionsmæssigt (trænede tre gange), men fik ikke fastet som planlagt. Maden var heller ikke super, men vægten er alligevel stabil :D

Mål for denne uge:
- Træne tre gange (første gang i dag, løb en tur i morges)
- Faste tirsdag (er i gang)
- Øve mig til instruktøruddannelse derhjemme (ved hjælp af video). Har fundet en video af det program, jeg skal uddannes i, så det er bare med at få øvet. At videoen er med to veltrænede latinos, der har fuldstændig styr på træningen, gør SLET ikke noget :slem:
- Ingen sukker mandag til torsdag og måske søndag


Velkommen tilbage :D hvor spændende med instruktørtræning! Hvilket/hvilke hold skal du uddannes i?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 26. jan 2016, 22:44

Fåk. Jeg har ondt alle steder, så jeg nærmest kravler rundt. I røven, i mavemusklerne, i armene, i lårene. .. For helvede hvor er jeg ynkelig. Nå, men jeg har set et billede af mig selv fra holdtræning i dag, og der var faktisk meget pænt. Sgu. Altså det var fra da vi begyndte. Bagefter var jeg knap så fiks.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 27. jan 2016, 00:20

Novella skrev:Fåk. Jeg har ondt alle steder, så jeg nærmest kravler rundt. I røven, i mavemusklerne, i armene, i lårene. .. For helvede hvor er jeg ynkelig. Nå, men jeg har set et billede af mig selv fra holdtræning i dag, og der var faktisk meget pænt. Sgu. Altså det var fra da vi begyndte. Bagefter var jeg knap så fiks.


Hah, jeg tænkte også i dag, at jeg sgu lignede en ret tjekket træningstype med fin hestehale und alles. Halvanden time senere lignede jeg en overkogt skovtrold :D

Men godt gået, Novella. Det bliver meget værre i morgen! :lol: :kys:

Jeg har trænet for fjerde dag i træk og jeg har det simpelthen så all-round nice for tiden. Min krop føles sund, mine øjne har det godt, min hud klør ikke længere og det er endelig blevet varmere i vejret, så jeg ikke går og pissefryser hele tiden. Ej, jeg synes det er så dejligt altsammen. Januar er gået hurtigt, er I klar over, vi bare lige skal gennem februar og marts og så er det sådan set forår?
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 06:03

Aima skrev: Januar er gået hurtigt, er I klar over, vi bare lige skal gennem februar og marts og så er det sådan set forår?


Ja, jeg synes også, januar er gået usædvanlig hurtigt. Jeg synes altid, den er forfærdelig lang. Men det bekymrer mig også lidt. For det betyder, jeg bliver alt for hurtigt gammel :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 06:14

Jeg kan stadig mærke søndagens træning i triceps og brystmuskulatur... Jeg kommer først af sted i morgen igen.

Jeg kom i seng i ordentlig tid i går, hvilket har givet en ekstra time på søvnkontoen - og hold nu op, det kan mærkes! Jeg er langt friskere (ikke helt i badutspringerniveau, men friskere end normalt) Jeg har endda sat en vask over! :8:

Jeg var heller ikke sulten, som jeg plejer, så jeg tænkte, jeg ville prøve at starte min fd uden morgenmad. Det holdt en time. Jeg måtte lige hælde en dl vanilieyoghurt i halsen. Kvalmen og hovedet sagde mig, det ville være en rætti god idé. Og det må jeg give dem ret i. Pyt, det er kun 41 kcal - min frokost består af en halv rugbrødssandwich med tunmousse fra bageren i går - jeg skar den over til frokost og glemte at spise resten senere i går, så den ligger og venter.

I aften skal vi have koteletter med grønt (ordret citeret fra madplanen). Nogle idéer til, hvordan man gør det lidt lækkert og spændende for familien også?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 07:04

Aima skrev:Januar er gået hurtigt, er I klar over, vi bare lige skal gennem februar og marts og så er det sådan set forår?



Foråret starter da officielt 1. marts, så der er jo egentlig kun en måneds tid til :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 07:09

Guilded_Lily skrev:Jeg kan stadig mærke søndagens træning i triceps og brystmuskulatur... Jeg kommer først af sted i morgen igen.

Jeg kom i seng i ordentlig tid i går, hvilket har givet en ekstra time på søvnkontoen - og hold nu op, det kan mærkes! Jeg er langt friskere (ikke helt i badutspringerniveau, men friskere end normalt) Jeg har endda sat en vask over! :8:

Jeg var heller ikke sulten, som jeg plejer, så jeg tænkte, jeg ville prøve at starte min fd uden morgenmad. Det holdt en time. Jeg måtte lige hælde en dl vanilieyoghurt i halsen. Kvalmen og hovedet sagde mig, det ville være en rætti god idé. Og det må jeg give dem ret i. Pyt, det er kun 41 kcal - min frokost består af en halv rugbrødssandwich med tunmousse fra bageren i går - jeg skar den over til frokost og glemte at spise resten senere i går, så den ligger og venter.

I aften skal vi have koteletter med grønt (ordret citeret fra madplanen). Nogle idéer til, hvordan man gør det lidt lækkert og spændende for familien også?


God FD :) Har du noget grønt på lager der skal bruges? Eller er der fri leg? Jeg tror jeg ville lave noget lidt råkost-inspireret salat med spidskål/gulerod/æble og masser af skøn friskpresset citron henover. Hvis der er plads i kalorieregnskabet, så nogle ristede hakkede nødder i også.
Det ville jeg synes var lækkert i hvert fald.

Jeg er frisk igen og på arbejde. Nappede også lige mine to holdtimer i går eftermiddags/aftes. Er mest ramt på mine mavemuller (de var allerede ømme efter den der corechallenge i mandags), det føles som om nogen har løftet mig op og klemt mig rigtig hårdt rundt om ribbene, ret mærkeligt. Det må næsten være den dér sideplanke, der har losset mig en.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"