Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 28. jan 2016, 19:22

Nuvel. Op på hesten igen. Jeg har været til træning og spist nogenlunde sundt i dag. Lidt kulhydrattungt, men det er okay. Det skal nok gå fremad med projektet. Masser af grøntsager og tofu til frokost, kylling og rodfrugter til aftensmad
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 19:31

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:God blæsende dag til jer alle! Jeg håber godt nok stormen løjer lidt af inden jeg skal cykle hjem i eftermiddag...


Jeg oplevede det underligste vejr i morges. Jeg trådte ud ad døren til buldermærke, stormvejr og piskende regn. Da jeg havde kørt fem minutter, ramte jeg næsten skyfrit og begyndende lyseblå himmel. Vinden er løjet af, dog ikke lagt sig helt.


Måske var du lige i orkanens øje? :-D

Jeg har løbet til eftermiddag, er simpelthen så glad for min nye løberute, især en dag som i dag hvor det blæser helt vildt nede ved stranden, så kan jeg simpelthen ikke holde ud at løbe dér. Og på trods af at jeg stod og ventede en del for rødt, så slog jeg min egen rekord :pompom: 10,4 km på 1 time og 2 min og 30 sekunder.

Og så forsøger jeg at stoppe med at ryge, dag 1 er gået superfint, så håber godt nok jeg kan forsætte og helst uden at stoppe alt for mange usundheder indenbords :tie:
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jan 2016, 21:09

Jeg har simpelthen haft ædeflip i dag! Det gik fint indtil lidt over middag, hvorefter jeg fik kværnet næsten en halv pakke Ritter Sport (72%) og et stykke fyldt chokolade, inden jeg forsøgte at kæmpe mig gennem træningen. Det blev en slatten omgang, dvs. 10 min på crosstraineren efterfulgt af fire maskiner med ok vægt og lidt håndvægte i samlet 25 min. så orkede jeg ikke mere - og stedet blev pludselig overrendt af muskeltyper.

Hjem og lave mad, spiste to portioner boller i karry, og så har jeg denondelynemig heller ikke kunnet holde fingrene fra en mini-bounty, -snickers og -mars - OG en enkelt mørk Bounty.

Så slog det mig: det er mens-tid. D'oh!

Håber, jeg kan holde mig i skindet i morgen... Føj, jeg har det ringe!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jan 2016, 00:05

Guilded_Lily skrev:Jeg har simpelthen haft ædeflip i dag! Det gik fint indtil lidt over middag, hvorefter jeg fik kværnet næsten en halv pakke Ritter Sport (72%) og et stykke fyldt chokolade, inden jeg forsøgte at kæmpe mig gennem træningen. Det blev en slatten omgang, dvs. 10 min på crosstraineren efterfulgt af fire maskiner med ok vægt og lidt håndvægte i samlet 25 min. så orkede jeg ikke mere - og stedet blev pludselig overrendt af muskeltyper.

Hjem og lave mad, spiste to portioner boller i karry, og så har jeg denondelynemig heller ikke kunnet holde fingrene fra en mini-bounty, -snickers og -mars - OG en enkelt mørk Bounty.

Så slog det mig: det er mens-tid. D'oh!

Håber, jeg kan holde mig i skindet i morgen... Føj, jeg har det ringe!


Jeg hører dig! :blomst:
Dagen har sundhedsmæssigt været noget møg, og hvad laver jeg overhovedet oppe nu?!
Først sad jeg og nørklede så længe med noget computer, at jeg ikke kom ud at gå, før jeg skulle i Field´s i Ørestaden - eller jeg prioriterede at komme derud med det samme i stedet for at gå først :genert: Under min shoppingtur, hvor jeg i øvrigt ingenting gad købe på nær praktiske ting og et par gaver, fik jeg jeg lyst til - og spist - to cheeseburgere og en pose bolcher. Fordelen ved det var dog, at jeg omvendt ikke faldt for fristelsen til at købe snacks med hjem (udover bouillonen, som jeg fandt i Bilka, og en pakke sukkerfri Läkerol), men altså...her sidder jeg og bøvser og har fået knopper hele vejen rundt om kæberne.
For jeg skulle da også lige have en light-sodavand og smage førnævnte Läkeroler, da jeg kom hjem.

Inspireret af dit indlæg kom jeg til at tænke på min cyklus - og ja, det er ægløsningstid...
Sidst gik det jo smertefrit, og jeg tror egentlig også, at mit frådseri mest skyldtes, at jeg befandt mig et sted, hvor jeg blev fristet, så det må jeg have i baghovedet de kommende dage.

PS: Läkerolerne er (okay, var) sødet med stevia, og min mave er netop gået i gang med at brokke sig, så stevia i større mængder duer åbenbart heller ikke :(
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. jan 2016, 06:01

Jeg har forsøgt mig med 16:8-fasten de sidste dage. Jeg indrømmer, at jeg var ret skeptisk over det. Altså, at lade være med at spise morgenmad og ikke snacke efter aftensmaden er svært for mig, men jeg har gjort det efter bedste formåen. Og nej, jeg har ikke overholdt det 100% - men set i forhold til, at jeg gik på vægten mandag morgen og igen her til morgen - så påstår vægten, at jeg er 1,4 kg. lettere.

:banan:

Det er faktisk ret vildt, for @Guilded_Lily og jeg (og vist også flere debatdamer) har PMS og mens på samme tid - og jeg føler mig ikke lige så bloated nu som jeg normalt gør, når jeg har PMS og (venter på) mens.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jan 2016, 07:58

DetSorteCirkus skrev:Jeg hører dig! :blomst:
Dagen har sundhedsmæssigt været noget møg, og hvad laver jeg overhovedet oppe nu?!
Først sad jeg og nørklede så længe med noget computer, at jeg ikke kom ud at gå, før jeg skulle i Field´s i Ørestaden - eller jeg prioriterede at komme derud med det samme i stedet for at gå først :genert: Under min shoppingtur, hvor jeg i øvrigt ingenting gad købe på nær praktiske ting og et par gaver, fik jeg jeg lyst til - og spist - to cheeseburgere og en pose bolcher. Fordelen ved det var dog, at jeg omvendt ikke faldt for fristelsen til at købe snacks med hjem (udover bouillonen, som jeg fandt i Bilka, og en pakke sukkerfri Läkerol), men altså...her sidder jeg og bøvser og har fået knopper hele vejen rundt om kæberne.
For jeg skulle da også lige have en light-sodavand og smage førnævnte Läkeroler, da jeg kom hjem.

Inspireret af dit indlæg kom jeg til at tænke på min cyklus - og ja, det er ægløsningstid...
Sidst gik det jo smertefrit, og jeg tror egentlig også, at mit frådseri mest skyldtes, at jeg befandt mig et sted, hvor jeg blev fristet, så det må jeg have i baghovedet de kommende dage.

PS: Läkerolerne er (okay, var) sødet med stevia, og min mave er netop gået i gang med at brokke sig, så stevia i større mængder duer åbenbart heller ikke :(


Det er sørme da træls, du reagerer så voldsomt på visse fødevarer! :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jan 2016, 08:02

Ally skrev:Jeg har forsøgt mig med 16:8-fasten de sidste dage. Jeg indrømmer, at jeg var ret skeptisk over det. Altså, at lade være med at spise morgenmad og ikke snacke efter aftensmaden er svært for mig, men jeg har gjort det efter bedste formåen. Og nej, jeg har ikke overholdt det 100% - men set i forhold til, at jeg gik på vægten mandag morgen og igen her til morgen - så påstår vægten, at jeg er 1,4 kg. lettere.

:banan:

Det er faktisk ret vildt, for @Guilded_Lily og jeg (og vist også flere debatdamer) har PMS og mens på samme tid - og jeg føler mig ikke lige så bloated nu som jeg normalt gør, når jeg har PMS og (venter på) mens.


Tillykke ved vægttabet! :klap: :banan:

Og ja, det er lidt sjovt, vi følges på den måde.
Jeg var faktisk i mange år i en tråd på den gamle, hvor vi endte med at være 5 eller 6, der pludselig havde PMS på samme tid. Og jeg tror også, at min overraskelse over ædeflippet denne gang er, at jeg heller ikke føler mig så tyk og flommet, som jeg plejer. Meget mærkeligt.

___

Nå, to timer tilbage, så mine elever aflevere deres projekter. Jeg er godt nok spændt på nogle af dem. Det er virkelig svært for mange at arbejde problemorienteret - de lægger tydeligvis ikke mærke til, at meget af min undervisning netop bygger på den fremgangsmåde :gruble:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jan 2016, 14:52

Log_Lady skrev:
I dag vågnede jeg op med ondt i halsen, og jeg er trættere end normalt. Så der venter mig nok en version af den forkølelse, min stakkels lille baby har haft de sidste 4 dage. Hun er heldigvis ved at være rask, hvilket er ret heldigt. Jeg ville nødig være syg selv, samtidig med, at jeg bliver holdt vågen om natten af en hostende, nysende, feberramt lille dame.

Natteroderiet har også sat sig spor i min kost. Jeg er tilbøjelig til at få så ondt af mig selv, at jeg trøstespiser. Jeg har drukket varm kakao et par aftener og spist chips i går. Knap så godt, men pyt med det! Jeg tager revanche, når jeg bliver rask igen. :)


Årh, stakkels jer! Rigtig god bedring! :ae:

Når man er syg, er alt tilladt. Basta!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jan 2016, 14:54

weekend_037.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jan 2016, 08:16

Godmorgen til regnvejr! :rulle:

Jeg stod op med en knaldende hovedpine, sådan lige stadiet før migræne. Medicinen har heldigvis taget det værste. Om tre kvarter skal vi stå i tøndeslagningshelvede med ungerne og sønnens klasse med forældre. Jeg orker det ikke...
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 30. jan 2016, 08:20

Guilded_Lily skrev:Godmorgen til regnvejr! :rulle:

Jeg stod op med en knaldende hovedpine, sådan lige stadiet før migræne. Medicinen har heldigvis taget det værste. Om tre kvarter skal vi stå i tøndeslagningshelvede med ungerne og sønnens klasse med forældre. Jeg orker det ikke...


:nerve: :syg: :wacko: Kan du ikke blive indlagt eller sådan noget? Nå, det ender måske med at blive meget sjovt alligevel - trods regnen. Det styrter godt nok ned.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jan 2016, 10:42

Jeg skal i skole idag, da der er indkald på det af mine fag, som jeg tager netbaseret. Det er heldigvis kun tre lørdage (og en fredag), som det i alt drejer sig om.
Faget er Specialpædagogik, som jeg længe har glædet mig til, så jeg klager ikke.

Jeg havde planlagt at gå en tur, inden jeg skal afsted, men det kommer godt nok an på vejret.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jan 2016, 11:13

Novella skrev:
:nerve: :syg: :wacko: Kan du ikke blive indlagt eller sådan noget? Nå, det ender måske med at blive meget sjovt alligevel - trods regnen. Det styrter godt nok ned.


Ha ha :lol: Vi er hjemme igen. Det var okay. Manden har fået en god kontakt til sønnens bedste vens far, så de har siddet og knævret om både, sejlture og dykning, og manden skal til at tage ny uddannelse, som den anden far har. Så de har hygget. Jeg sad lidt, fik menssmerter, gik rundt mellem larmende børn og nu er vi så hjemme i fred og ro igen.

Nu er jeg bare tvangsindlagt til at bygge Lego Friends... :træt3:
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 30. jan 2016, 11:27

I går var der simpelthen så meget slik og (god) kage på mit arbejde, det håber jeg ikke der er i dag - eller at jeg i hvert fald er bedre til at holde mig fra det.
Har lavet den største sunde (gode) madpakke til aftenvagt i dag og dagvagt i morgen. Yay.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 30. jan 2016, 14:28

Jeg har brugt eftermiddagen på at samle mine nye stole sammen med min yngste :love: Nurj de er fede. De passer så godt til mit spisebord. Det er så meget godt klaret, at jeg er i stand til at udføre praktisk arbejde på en æggefastedag (det kan jeg bedre klare end 500 kcal-faste, så jeg håber, at det er lige så effektivt).
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"