Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Bøtte » 4. jan 2016, 22:13

10 sider bare fordi man er lidt langsom om at komme ud af busken! :genert:
Er det ok, jeg bare springer ind uden at læse op? Efter en hård december, der bød på både virkelig gode og virkelig dårlige oplevelser, trænger jeg i den grad til at komme i gang igen. Og jeg har altså savnet jer damer :kys:

Mål 1. etape:
Gå/løbe min. 15 km i løbet af ugen (turen frem/tilbage fra børnehaven tæller ikke med).
Overholde ww alle hverdage, moderere indtag til fødselsdag lørdag.
Drikke mere vand.
5
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6616

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 22:16

Bøtte skrev:10 sider bare fordi man er lidt langsom om at komme ud af busken! :genert:
Er det ok, jeg bare springer ind uden at læse op? Efter en hård december, der bød på både virkelig gode og virkelig dårlige oplevelser, trænger jeg i den grad til at komme i gang igen. Og jeg har altså savnet jer damer :kys:

Mål 1. etape:
Gå/løbe min. 15 km i løbet af ugen (turen frem/tilbage fra børnehaven tæller ikke med).
Overholde ww alle hverdage, moderere indtag til fødselsdag lørdag.
Drikke mere vand.


Vi har også savnet dig :kys: og tusind tak for det grønne kort andetsteds. Det varmer midt i alt det her :lun:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 22:21

I går bestilte jeg en yogamåtte på nettet, og da det er via Ebay, har jeg væbnet mig med tålmodighed og i dag forsøgt mig med et fleecetæppe i stedet. Det fungerede udmærket som nødløsning, så her til aften har jeg fået lavet en times hjemmebevægelsesting. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at opholde mig udendørs i kulden!!! Når det bliver bare lidt varmere (eller - mindre koldt) sidst på ugen, vil jeg ud og gå (længere) spadserture.

Maden har været helt fornuftig i dag. Stadig ingen udpræget snacktrang.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 5. jan 2016, 07:30

I går aftes trænede jeg første gang efter træningsprogrammet i Mascha Vang-bogen. Hold nu kæft, det var hårdt - og ved to af øvelserne fik jeg seriøst kvalme. Hvad sker der lige for det?! Altså, jeg er klar over, at jeg stadig befinder mig i kageformen, men jeg synes da ikke, at jeg er helt uvant mht. træning. Jeg fortsætter naturligvis, men gen-overvejer lige øvelserne, når de er på programmet igen.

Madmæssigt gik det OK i går. Jeg følger ikke madplanen i Mascha-bogen 100%, men nok mere 80-85%. I indeværende uge gør jeg slet ikke, da jeg i dag og resten af ugen har eksamen i dansk med mine elever. Torsdag og fredag bliver lange dage, så jeg vil benytte muligheden for at komme lidt tidligere hjem i eftermiddag og i morgen.

Hav en skøn tirsdag, d'damer! :kys:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jan 2016, 10:13

Stort og varmt velkommen til Jahon og HappyHippo - og kæmpe velkommen tilbage til Bøtte! :kys:

__

Tirsdag. Min laaaange dag. I dag dog kun ét møde ud over mine tre uv.lektioner, så jeg kan godt lige holde en kort pause i forberedelsen til at update tråden med nye og skrive lidt selv.

Jeg er glad for, jeg købte en fleeceplaid til kontoret i går. Hold nu op, hvor jeg da slet ikke kan få varmen - og jeg sidder kun 1½ m væk fra en radiator på fuld knald. Næsen er begyndt at rende, øjnene løber ind i mellem nysene og jeg fryser. Fedt!

Jeg glæder mig til min madpakke. Jeg har brugt min julegave (Smoothie Twister) for første gang. Så den består af yoggi yoghurt med fersken og hindbær, frisk mango, honningmelon og granatæblekerner (de C-vitaminer må sgu da gøre kål på bare lidt af forkølelsen...). Derudover har jeg honningmelon i tern og resten af de halve granatæble fra smoothien (manden havde fået fat i de lækreste granater med sygt mange, blodrøde kerner - saften sprøjtede ud, da jeg skar det over :savl: ), lidt hummus med røde jalapeños til et stykke kyllingebryst og to skiver knækbrød. Til efter mødet et lille stykke cheesecake :devil: (så er den også ved at være udryddet).
I aften skal vi have arresju (fattigmands-Irish Stew), som er ret kaloriefattigt, så det kører i dag :-D

Jeg håber godt nok, jeg bliver i stand til at træne i morgen...
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 10:28

Enig med jer der skriver, at det er alt alt for koldt at træne udendørs i øjeblikket :tie: :tie: Ikke desto mindre har jeg planlagt 8 km løb i eftermiddag efterfulgt af en holdtime :genert: Det gav mig bare så gode resultater at træne kondition og styrke på samme dag, så bliver nødt til at få presset nogle af den slags træningsdage ind på trods af det kolde vejr. Lige nu glæder jeg mig næsten helt, vejret ser jo fint ud, når man sidder indendørs :D
Jeg fik for lidt at spise i går, så kom til at snacke en del til eftermiddag og aften, virkelig irriterende. Overvejer at smide de sidste chips-rester fra nytår ud, så de ikke ligger og frister. Og så har jeg planlagt et lidt større frokost i dag, både med lidt flere grove grøntsager og noget mere fedt. Den står på spidskålssalat med tomat, agurk og persille dryppet med basilikumpesto og minifrikadeller og en klump mozzarella til. Så skulle jeg forhåbentlig kunne holde mig mæt indtil aftensmaden på trods af lang træningssession.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 11:21

Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

Trængte til en pause, og det gik fint med at faste og holde vægten indtil for en 3 ugers tid siden, og så er det stille og roligt stukket lidt af. Men så er det jo med at få vendt det om, inden det går helt galt. Har faktisk fastet en enkelt dag om ugen over julen, men har desværre spist så det så rigeligt opvejer. Og så har det heller ikke hjulpet på vægten, at jeg stoppede med at ryge i november :O

Anyway. Er tilbage på sammn principper som nogen måske kan huske fra sidst - det er 5:2 stadigvæk, masser af grønt og vand og så skal jeg virkelig forsøge at få noget aktivitet ind i mit liv.

Mine mål for resten af denne etape er ikke voldsomme, men en start:

- 2 fastedage (er i gang med den ene nu)
- 2 x træning/aktivitet i en eller anden form
- Overvægt af grønt i kosten
- 2 L vand om dagen
- Lave madplan for næste uge

Så må der bygges mere på med tiden :)
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 11:51

Ballademager skrev:
Jeg faster også i dag for første gang efter juleædegildet - det holder hårdt! :D


Ja, man skal sgi lige vænne sig til det igen :D

Jeg har bare indført alt for mange positive ændringer i mit liv, der spænder ben for mine fastedage :D Mit rygestop har virkelig speedet appetitten op, og fratager samtidig den mulighed for at "lave noget og dæmpe appetitten, når de andre spiser/jeg tænker på mad." Og nu er jeg så oveni på en ret voldsom nedtrapning af te og kaffe, hvilket var mine næste "go to's".. Man gør ikke livet let for sig selv.

Men we can do it!! :gogo: Jeg tror i hvert fald på det!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 12:32

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:
Jeg faster også i dag for første gang efter juleædegildet - det holder hårdt! :D


Ja, man skal sgi lige vænne sig til det igen :D

Jeg har bare indført alt for mange positive ændringer i mit liv, der spænder ben for mine fastedage :D Mit rygestop har virkelig speedet appetitten op, og fratager samtidig den mulighed for at "lave noget og dæmpe appetitten, når de andre spiser/jeg tænker på mad." Og nu er jeg så oveni på en ret voldsom nedtrapning af te og kaffe, hvilket var mine næste "go to's".. Man gør ikke livet let for sig selv.

Men we can do it!! :gogo: Jeg tror i hvert fald på det!


Puh jeg frygter også hvordan min appetit kommer til at eksplodere, når jeg skal stoppe med at ryge, hvilket jeg i øvrigt også skal her i 2016. Nogle gode råd til rygestop?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 14:31

Pandesteg skrev:
Puh jeg frygter også hvordan min appetit kommer til at eksplodere, når jeg skal stoppe med at ryge, hvilket jeg i øvrigt også skal her i 2016. Nogle gode råd til rygestop?


Faktisk har mit stop denne gang været den nemmeste nogensinde... so far.. Er jo stadig kun små to måneder inde, og er før faldet tilbage, så skal ikke flotte mig for meget endnu :D

Jeg havde faktisk slet ikke planer om at stoppe, men så havde min mor købt en e-cigaret, som jeg prøvede, og det var faktisk ok. Så jeg besluttede mig for at købe sådan en - om ikke andet så bare for at trappe ned, og det skulle jo ifølge mange være sundere. Så jeg købte to e-cigaretter og havde en med nikotin og en uden, som jeg skiftede lidt imellem de første par uger. Jeg havde egentlig fra starten sagt til mig selv, at de skulle være et supplement til at trappe ned, og at jeg gerne måtte ryge et par almindelige cigaretter ved siden af, når lysten blev for stor, men har ikke købt en pakke cigaretter siden den 13. november 2015, fordi jeg faktisk ikke har haft lyst! Og så har jeg langsomt mistet interessen for e-cigaretterne også, og har stort set ikke brugt dem den sidste måneds tid, og når jeg gør, er det nu kun den uden nikotin, som jeg "hiver lidt af", når den gamle vane trækker.

Har faktisk røget almindelige cigaretter til to julefrokoster, efter jeg er stoppet, og det har været overraskende utilfredsstillende faktisk. Det har i hvert fald slet ikke været noget, jeg havde lyst til dagen efter.

Men æder som en mejetærsker :genert: Det er dog også ved at finde et mere naturligvis leje efterhånden heldigvis.

Det blev en hel roman, men er bare så glad for, at jeg faktisk lige pt. er en "glad ikke-ryger" :blush:
6
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 5. jan 2016, 15:35

Kan mærke den manglende sukker igen i dag.

Fik dog gået en time med barnevognen og med en sovende baby!!
Så lækkert og så koldt.

Fik spist skyr til morgenmad, rugbrød og gulerødder til frokost og til aften står den på tomatsuppe med linser og kødboller. Overraskende godt!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 15:47

Jeg skal ud og handle og havde planlagt at bade først, men mon ikke det egentlig er bedre at have den varme bruser at se frem til? :genert:

:kuldekylling:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 16:31

MyGirl skrev:Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.

Trængte til en pause, og det gik fint med at faste og holde vægten indtil for en 3 ugers tid siden, og så er det stille og roligt stukket lidt af. Men så er det jo med at få vendt det om, inden det går helt galt. Har faktisk fastet en enkelt dag om ugen over julen, men har desværre spist så det så rigeligt opvejer. Og så har det heller ikke hjulpet på vægten, at jeg stoppede med at ryge i november :O

Anyway. Er tilbage på sammn principper som nogen måske kan huske fra sidst - det er 5:2 stadigvæk, masser af grønt og vand og så skal jeg virkelig forsøge at få noget aktivitet ind i mit liv.

Mine mål for resten af denne etape er ikke voldsomme, men en start:

- 2 fastedage (er i gang med den ene nu)
- 2 x træning/aktivitet i en eller anden form
- Overvægt af grønt i kosten
- 2 L vand om dagen
- Lave madplan for næste uge

Så må der bygges mere på med tiden :)


Hvor er du mega sej med rygestoppet :rock:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 16:34

Åh hvor er jeg træt af at høre på folk, der synes, at det er for dumt at overveje, hvad man propper i hovedet... "Man bliver jo ikke tyk af et enkelt stykke kage", "nu er der jo ingen grund til at blive fanatisk", "du er så kedelig"

Armen luk nu og bland jer uden om!!
8
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 5. jan 2016, 16:48

FruKuk skrev:Åh hvor er jeg træt af at høre på folk, der synes, at det er for dumt at overveje, hvad man propper i hovedet... "Man bliver jo ikke tyk af et enkelt stykke kage", "nu er der jo ingen grund til at blive fanatisk", "du er så kedelig"

Armen luk nu og bland jer uden om!!


Man bliver så træt!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"