Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2016, 18:14

Evaluering på min første uge:

- At lave sund madpakke til arbejde hver dag i stedet for at købe lort i kantinen: Tjek. Fredag købte jeg dog i kantinen, da jeg ikke havde fået handlet noget ind til madpakke, men der købte jeg blandet salat og tunmousse og rejer.
- Ikke at spise slik og alt muligt andet om aftenen. Jeg har begrænset det en del i fht. før, men der ryger stadig for meget snackværk ind om aftenen (især brunkager og sure vingummier...)
- At gå tur mindst 2 gange denne uge. Tjek. Jeg gik mandag og onsdag efter arbejde. Dog var gåturene liiige korte nok, så jeg håber, at kunne gå lidt flere eller længere ture denne uge.

Mine mål for den kommende uge er de samme:
- At lave sund madpakke til arbejde hver dag i stedet for at købe lort i kantinen. Hvis jeg køber i kantinen, skal det være nogenlunde sundt.
- Ikke at spise slik og alt muligt andet om aftenen
- At gå tur mindst 2 gange denne uge
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2016, 18:43

Nye mål:

- løb x 2 (6 + 10 km)
- hold i fitness x 2
- cykle til arb x 5
- begrænse snacks (but who am I kidding)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 17. jan 2016, 19:24

Mål for 3. etape

- Ikke gå og være sulten i timevis grundet manglende mulighed for god kost - så husk madpakke!!!
- Træne rigtige armbøjninger
- Få opdateret træningsprogram
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 17. jan 2016, 19:27

Bum bum, den her uge gik ikke helt som planlagt, der gik en del arbejde, forsinket julefrokost, fødselsdag og menstruationschokoladecravings i den :(

Har fået lavet mine ryg/nakke/skulder-øvelser 3 gange og været ude på en enkelt gåtur - fra i morgen starter heldigvis 3 ugers Tæl skridt kampagne, og mit konkurencegen kan slet ikke lade være med at futte skridt i skoene :D

SÅ næste uges mål:
- Få gået en masse skridt :D
- Øvelser for ryg/nakke/skuldre tirsdag, torsdag og lørdag
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 17. jan 2016, 20:09

Min uge er gået ret fint, synes jeg. Jeg havde lidt menstruationscraving i går, men jeg kunne styre det med lidt valnødder og dadler. Jeg har ikke drukket alkohol, selv om min kæreste drak øl med de andre gutter der i fredags, og jeg styrede uden om både is og chips.
Jeg har trænet to gange kampsport, en gang hård cardio og 3-4 gange gåture i sneen, bla. i dag, hvor der var så skønt og gnistrende udenfor :love:

I den kommende uge vil jeg prøve at gennemføre to fastedage. Jeg er helt sikkert totalt lastmover i forhold til jer erfarne 5:2-folk, men jeg faldt over denne liste med måltider til 250 kcal. Det er lidt smart, når jeg ikke orker stå og regne det ud om morgenen.

Så mål for uge 3:
- To fastedage
- To træningsdage
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jan 2016, 21:23

Så er målene opdateret :)

Novella Du skriver bare, hvis du har spørgsmål eller mangler inspiration! ;)

Hektisk dag i dag, men vi fik fejret datteren med svigerne og min bror, svigerinde og nevø :lun: Men puha, sådan nogle boller, lagkage og varm kakao ligger tungt :tie:

Men pigebarnet var glad - hun fik en Elsalagkage (flødeskummet var ikke lige pisket hårdt nok, så det smattede lidt ud)
IMAG1312.jpg


Hele aftenen er brugt på at bage pizzasnegle til børnehaven (eller - manden ordnede dem :lun: ), pakke gaver ind og skrive ugeplan, mens Bedrag kørte i baggrunden - og nu er jeg så vågen, at jeg tror, jeg får svært ved at falde i søvn. Fedt, når jeg ved, morgenen bliver småstresset pga. morgensang og gaveudpakning...

Jeg går en uge i møde med travlhed på tapetet. I morgen har datteren ønsket at fejre dagen med running sushi, så den sædvanlige fastedag rykkes til onsdag og 16:8 i weekenden.
Onsdag skal jeg på skøjtebanen med min klasse og torsdag aften holder vi vinterfest med klassen og deres forældre. Så den dag bliver lang - 8:00-21:00... Og fredag er jeg indkaldt til møde udenfor min arbejds-/tilstedeværelse.

Så. Ugens mål...

* faste 1 dag og 16:8 i weekenden
* træne 2-3 gange
* huske væskebalancen
* skrive lister
* sørge for at slappe max af, når jeg endelig har fri!


Evaluering af denne etape:
* faste to dage Tjek
* træne to gange Det blev kun til en enkelt :boo:
* huske vandet Tjek
* lister, lister, lister! Oh yes...
* købe fødselsdagsgaer til datteren Tjek
* ikke gå helt amok til 50-års familiefødselsdag på fredag og datterens familiefødselsdag på søndag Det var ikke svært at holde mig til ordentlige portioner til den runde fødselsdag (jeg er ikke den store fan af forsamlingshusmad, men jeg skulle have nøjedes med et enkelt stykke lagkage i dag :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 18. jan 2016, 07:36

@Guilded - Fin lagkage - hvordan har du lavet Frost-motivet? Er det færdigkøbt fondant?
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 18. jan 2016, 08:13

En hurtig evaluering herfra:

Faste 2 dage Tjek
Aktivitet 2 dage Virkelig ikke tjek
Fokus på grønt i kosten Tjek
2 L vand om dagen Tjek
Max 2 kopper kaffe om dagen Tjek

Det går helt ok med kosten faktisk - har hygget liiidt for meget om aftenen, men grundstenene er gode. Træning er stadig helt ad h... til. Og i stedet for at tage mig sammen modererer jeg lige målet lidt :D HVis jeg nu bare har et mål om, at jeg skal ud at være aktiv EN gang i denne uge, så må det sgu da være chance for succes.

Faste 2 dage
Aktivitet 1 dag
Fokus på grønt i kosten
2 L vand om dagen
Max 2 kopper kaffe om dagen
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. jan 2016, 09:20

Ally skrev:@Guilded - Fin lagkage - hvordan har du lavet Frost-motivet? Er det færdigkøbt fondant?


Det er færdigkøbt sukkerpapir herfra: http://hellebergs.com/107-kageprint-disney-mfl

Jeg kan ikke ret godt klare fondant, jeg får ondt i tænderne bare ved tanken. Det var lidt stift at arbejde med, papiret her, men da det først havde fået lidt fugt fra cremen, jeg smurte på lagbagetoppen, så gik det. Og flødeskummet holdt så enderne nede.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. jan 2016, 09:30

Jeg kom alt for sent i seng i går og kunne slet ikke sove før omkring midnat :rulle:

Jeg var overraskende frisk i morges, men nu begynder det godt nok at trække lidt... Long day ahead...

De seneste mål er ført ind :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 18. jan 2016, 09:32

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:@Guilded - Fin lagkage - hvordan har du lavet Frost-motivet? Er det færdigkøbt fondant?


Det er færdigkøbt sukkerpapir herfra: http://hellebergs.com/107-kageprint-disney-mfl

Jeg kan ikke ret godt klare fondant, jeg får ondt i tænderne bare ved tanken. Det var lidt stift at arbejde med, papiret her, men da det først havde fået lidt fugt fra cremen, jeg smurte på lagbagetoppen, så gik det. Og flødeskummet holdt så enderne nede.

Færdigkøbt sukkerpapir - det må jeg huske til pigernes fødselsdag. Særligt Yngstebarnet ville nyde at få en ægte Frost-kage. Jeg er enig med dig mht. fondant, det er noget værre sukkerstads.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 18. jan 2016, 09:58

Øv, jeg ligger syg med ondt i hals og ører inklusive feber - det startede i går. Skulle have været på arbejde i dag, og håber virkelig jeg er frisk nok til det i morgen, ellers når jeg ikke at få det antal timers løn jeg skal bruge for at tingene hænger sammen. Det gør ondt når jeg synker og jeg synes al mad smager underligt, så jeg lever af te med honning og vand. Typisk at det lige rammer nu, hvor jeg skal noget hele ugen.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 18. jan 2016, 10:47

Nå, men øhhhh... Weekenden gik ikke så godt.

Fredag kom jeg lige til at spise en kanelsnegl. Og en til. Og en til.... Så kom sukkermonsteret lige frem, så lørdag fortærede jeg en napoleonshat, cherry coke og cheeseburgers til aftensmad.

Så kunne det hele jo også være ligemeget i går, så vi fik pandekager og takeout (fritter, Mayo og pitabrød). :genert:

Så jeg er startet dagen med at bage proteinboller og der er købt imd til grønkålssuppe i dag og grøntsagsmoussakka i morgen. Så kan jeg lære det!

Håber I andre har haft en lidt sundere weekend end mig :D
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. jan 2016, 11:24

HappyHippo - sådan nogle dage/weekender skal der bare være plads til, ellers bliver det sgu for surt i længden og risikoen for, det hele går i vasken, bliver så meget større :)

Sophaya - rigtig god bedring! :ae:



Argh... Det er bare én af de der dage, hvor en eller et par elever virkelig giver én lyst til bare at skride hjem!
1
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 18. jan 2016, 16:45

Bedre sent end aldrig :P

3. etape.
0 sukker!
Træning mindst 1 gang om ugen
Sende nogle kick-ass ansøgninger!

Jeg prøver igen med det der træning, på et eller andet tidspunkt må det vel lykkedes!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"