Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. jan 2016, 16:29

Guilded_Lily skrev:Velkommen tilbage, Aima - dejligt, du er med igen! Som du kan se, var det et fantastisk initiativ, du satte i gang for et år siden :pompom:


Jeg er også nærmest blevet helt varm om hjertet, når jeg har konstateret at trådene bare er poppet op måned efter måned :)

Tak, dejligt at være tilbage i kollektivet :lun:
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 2. jan 2016, 17:16

Jeg fik brugt min stepbænk i dag (købte den også i dag). Av mine lår. Det kan kun gå fremad.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jan 2016, 17:33

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Jeg krydser for, dine eksaminationer går godt!

Spændende med Mascha-projektet. Kan du løfte sløret lidt mere for, hvad det går ud på?

Tak for fingerkrydsning mht. eksaminationerne :kys:

Mascha-projektet. Well, hun har skrevet en bog i samarbejde med Anne Bech, hvor hun giver sine tips og tricks i forbindelse med træning og sund mad. I bund og grund følger man Maschas kost- og træningsplaner i 4 uger, hvor man udelukker junk, sodavand og alkohol, slik, kage, brød, ris og pasta. Det skulle medføre vægttab og centimeter.

Det er naturligvis ikke meget anderledes fra andre "slankebøger", men dét, jeg umiddelbart godt kan li' ved Maschas bog, er, at kost- og træningsplanerne er meget udførlige. Det er fx. meget udpenslet á la "Mandag spiser du blah-blah-blah til morgenmad, evt. mellemmåltider, frokost, aftensmad og træner øvelser 1-3". Generelt virker det til at være nemt at gå til. Mascha foreslår, at man tager kosttilskud, olieshots og bruger proteinpulver, men det er ikke strengt nødvendigt - og det kan jeg også godt li'. At man ikke skal købe specifikke produkter for at opnå resultater.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf billiebean » 2. jan 2016, 17:57

billiebean skrev:Jeg har en følelse af at min krop efter en periode med både julemad og ledighed består af ca. 65% kagedej. Og det er jeg træt af.
Så nu skal det være slut med blødt blæver.

Jeg håber, at jeg i første etape kan:

- Begynde at spise skyr til morgenmad
- Vedligeholde at spise mindre kød og fede mælkeprodukter og mere groft grønt + andre proteinkilder
- Vedligeholde yogaen
- Tage til hård træning i FW min. 1 gang
- Komme i gang med at cykle på arbejde
- Jævnligt lave oilpulling


I dag spiste jeg en lille portion havregryn med mælk og nogle røde bær, som skulle være vældig sunde og som jeg ikke kan huske hvad hedder.
Så undlod jeg at spise indtil aften, hvor jeg har spist indisk vegge-ret - en mindre portion. Skal arbejde lidt med min portionsstørrelse også.

Der er ingen hold i min FW i morgen, hvilket jeg er lidt træt af, men overvejer at tage derned alligevel og løfte et eller andet tungt.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 17:59

Log_Lady skrev:Jeg er også med igen. :)



Fedt! Velkommen tilbage :dance:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 18:01

Ballademager skrev:Brugte tre-fire timer på at tage mig sammen til at løbe en tur, men det lykkedes mig at komme af sted. Det var lidt hårdt, men virkelig rart bagefter :lol:

Nu er der dømt sofa og film med ham den søde :lun:


I er for vilde, jer har løbet i dag :worship:

Her stormer det, så man nærmest væltes omkuld, når man bevæger sig ud ad døren...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 18:02

Aima skrev:
Jeg er også nærmest blevet helt varm om hjertet, når jeg har konstateret at trådene bare er poppet op måned efter måned :)

Tak, dejligt at være tilbage i kollektivet :lun:


En succes skabt til at fortsætte :kys:

Jeg har i hvert fald savnet dig!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 18:05

Ally skrev:Tak for fingerkrydsning mht. eksaminationerne :kys:

Mascha-projektet. Well, hun har skrevet en bog i samarbejde med Anne Bech, hvor hun giver sine tips og tricks i forbindelse med træning og sund mad. I bund og grund følger man Maschas kost- og træningsplaner i 4 uger, hvor man udelukker junk, sodavand og alkohol, slik, kage, brød, ris og pasta. Det skulle medføre vægttab og centimeter.

Det er naturligvis ikke meget anderledes fra andre "slankebøger", men dét, jeg umiddelbart godt kan li' ved Maschas bog, er, at kost- og træningsplanerne er meget udførlige. Det er fx. meget udpenslet á la "Mandag spiser du blah-blah-blah til morgenmad, evt. mellemmåltider, frokost, aftensmad og træner øvelser 1-3". Generelt virker det til at være nemt at gå til. Mascha foreslår, at man tager kosttilskud, olieshots og bruger proteinpulver, men det er ikke strengt nødvendigt - og det kan jeg også godt li'. At man ikke skal købe specifikke produkter for at opnå resultater.


Det bliver spændende at høre om!
Jeg selv er ikke god til den slags madplaner - nu har jeg ikke set denne jo, men jeg synes ofte, der skal bruges ingredienser, jeg aldrig har... Og så dur jeg ikke til at undgå stivelse. Så her ville den ikke virke :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 18:08

Mit internet f***ede op, da jeg skulle til at lede efter undervisningsforløb, så min MS-ramte krop vraltede sur ind i seng og læste lidt i en bog, jeg fik med denne uges Femina. Jeg er ikke den store fan af svenske krimier, og jeg er heller ikke blevet fanget af denne endnu. Så jeg faldt i søvn i to timer! :tie:

Nu er jeg dermed oppe på 19. times helfaste, men nu koger vandet til nudlerne også.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jan 2016, 18:12

billiebean skrev:
I dag spiste jeg en lille portion havregryn med mælk og nogle røde bær, som skulle være vældig sunde og som jeg ikke kan huske hvad hedder.

Tænker du måske på acai-bær?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf billiebean » 2. jan 2016, 18:18

Ally skrev:
billiebean skrev:
I dag spiste jeg en lille portion havregryn med mælk og nogle røde bær, som skulle være vældig sunde og som jeg ikke kan huske hvad hedder.

Tænker du måske på acai-bær?


Jeg googlede lige lidt rundt - de hed gojibær :)
1
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 2. jan 2016, 19:29

Hvor er I seje med alt det motion!

Det mest aktive jeg har lavet i dag er tøjvask og tærte! Den blev god, så den får I lige et billede af :lol:
Billede
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2016, 19:53

Jeg burde virkelig sætte mig med bøgerne og få lavet de sk*** undervisningsforløb og få skrevet ugeplan. Jeg kom lige i tanker om, jeg skal handle, træne og sortere ungernes tøj i morgen...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 20:24

Jeg vil også gerne være med igen:)

Nåede mit mål om at smide 10 kg i slutningen af november og har forhøjet indsatsen med yderligere 5 kg. Som så nok er 7 kg her ovenpå en fantastisk skiferie med alt for meget mad og alkohol. Men det må mandagens vægtning vise.

Etape 1
Blive vejet og ikke bruge energi på at ærgre mig over de ekstra kilo ferien har kostet
Træne 3 gange
Følge kostplan
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 20:25

Guilded_Lily skrev:Jeg burde virkelig sætte mig med bøgerne og få lavet de sk*** undervisningsforløb og få skrevet ugeplan. Jeg kom lige i tanker om, jeg skal handle, træne og sortere ungernes tøj i morgen...


Hep hep herfra - og en røvfuld sympati!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"