Juni 2019 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. maj 2019, 13:57

Her er tråden for juni 2019 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2019, 16:54

Efter en god maj er jeg klar til en lige så god juni :-D


Målene for juni er:
- Så mange grønne og pink klistermærker som muligt
- Øge væskeindtaget
- Spise fisk mindst to gange om ugen
- Spise sundt fedt
- INTET slik, kage, is, chips og sukkersodavand
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 31. maj 2019, 20:30

Juni er lig med nyt arbejde hvor jeg kan cykle (efter flere års togpendleri) så mit primære mål er at få gang i cyklen - der er ca 10 km hver vej.
Så overvejer jeg et sukkercut i de første 2 uger. Sådan helt strikst.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 31. maj 2019, 21:04

Jeg går ned i morgen og hører et andet fitnesscenter, om jeg kan købe en måneds adgang, så jeg kan få trænet ordentligt i juni. Og så holder jeg nok en løbepause efter Royal Run. Jeg synes ikke, at løb er det fedeste i verden, så efter pinsen skal det kun være af lyst.

Ellers er mine mål:
- Træne 2-3 gange pr. uge
- Spise varieret og nok
- Gå nogle gode ture og få ordentlig gang i kroppen inden Schweiz start juli
- Blive bedre til at indtage væske
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf TomKah » 1. jun 2019, 06:34

Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. jun 2019, 06:57

TomKah skrev:Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.


Tænker du ift. intervaltræning, at en app skal fortælle dig, hvornår du gør hvad?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf TomKah » 1. jun 2019, 07:00

RavenClaw skrev:
TomKah skrev:Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.


Tænker du ift. intervaltræning, at en app skal fortælle dig, hvornår du gør hvad?


Ja med sådan nogle begynder løbe programmer. Jeg kan løbe omtrent 15 meter før jeg får sidesting og kvælningsfornemmelser.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. jun 2019, 07:20

TomKah skrev:
RavenClaw skrev:
TomKah skrev:Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.


Tænker du ift. intervaltræning, at en app skal fortælle dig, hvornår du gør hvad?


Ja med sådan nogle begynder løbe programmer. Jeg kan løbe omtrent 15 meter før jeg får sidesting og kvælningsfornemmelser.


Jeg ved, at en del er glade for C25K (Couch to 5 km). Den fortæller dig med stemme, hvornår du skal skifte tempo.

Ellers er der Nike+ Run Club. Den giver også feedback undervejs. Der taster du selv tempi og forventet distance i starten, og så regner den dine træninger ud, når den kender dit løbemønster og laver et program. Jeg løb med den allerførste udgave af Nike+ Run for 7 år siden og var fint tilfreds dengang. Der er sket meget med den siden.

Hvis du har mod på at betale for en app (der er 7 dages prøveperiode), så kan Running for Weight Loss lidt ekstra. Udover at give feedback til din træning og lave et program til dig, så giver premiumversionen adgang til et hav af musiknumre, som selv ændrer sig efter dit løbetempo.

----

Personligt løber jeg uden app, men jeg er også vant til at være aktiv. Jeg løber med musik i ørerne, som jeg kender. Så synger jeg med i hovedet, når jeg er ved at gå død for at distrahere mig selv.

Læs eventuelt med i Løbetråden for nybegyndere i Fit og/eller lækker :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 1. jun 2019, 08:57

TomKah skrev:Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.


Der findes ikke nogle hvor der også er musik med, men hvis du hører musik på telefonen mens du løber så vil løbe app'en bare pause musikken når den beder dig om at skifte fra løb til gang og omvendt.
Jeg brugte selv C25K en gang jeg skulle starte op med at løbe og den er ret blid. Uanset kan man jo bare gentage sidste uges træning, hvis ikke man synes at man er klar til at gå op i hårdhed.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf TomKah » 1. jun 2019, 09:04

Velvet-Goldmine skrev:
TomKah skrev:Jer der løber. Er der en app hvor man har kombineret instrukser til hvornår man skal købe og gå med noget musik?
Jeg vil gerne i gang med at løbe men ved helt ærlig ikke om jeg kan finde motivationen og jeg har helt sikkert brug for assistance fra en app.


Der findes ikke nogle hvor der også er musik med, men hvis du hører musik på telefonen mens du løber så vil løbe app'en bare pause musikken når den beder dig om at skifte fra løb til gang og omvendt.
Jeg brugte selv C25K en gang jeg skulle starte op med at løbe og den er ret blid. Uanset kan man jo bare gentage sidste uges træning, hvis ikke man synes at man er klar til at gå op i hårdhed.


Jeg tror egentlig jeg dropper det igen. Jeg har downloaded og slettet C25K app plus en anden som muligvis kunne det samme. De overvåger alt på telefonen og det kan jeg ikke lige med.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. jun 2019, 10:24

Jeg melder mig halvt ind til Juni også. Nu da min motion er sat lidt på pause, så er det bare ekstra vigtigt at jeg spiser rigtigt.

Vil gerne:
Fisk 2 gange om ugen.
Drikke 2-3 ltr vand om dagen.
Sørge for at jeg har noget sundt klar til frokost hver dag på arbejdet.
Finde på en alternativ morgenmad til mine chokoladeboller :genert:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. jun 2019, 10:45

Jeg har overstået junis første træning og undveget diverse slik og is i Netto. Så langt så godt
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 2. jun 2019, 11:13

Jeg har fået en måneds adgang for 89 Kr. i et andet center. Så håber jeg, at FW er brugbart igen til den første, som de har lovet. Det er dog et meget lille center, og der er meget få af hver ting og meget lidt gulvplads, så jeg skal nok derned udenfor myldretiden for at træne ordentligt.

Men jeg fik da trænet i 80 min i dag uden at skulle ændre programmet, fordi udstyret var fjernet.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 3. jun 2019, 17:51

Jeg fik afprøvet cyklen på arbejde, det er gode 30 min hver vej i pænt tempo så jeg har lidt optur over, at jeg kommer til at få god motion dér.
Maden prøver jeg virkelig at stramme op på, det går i den rigtige retning. Ser frem til at se vægten falde lidt igen stille og roligt
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juni 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 4. jun 2019, 05:15

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg melder mig halvt ind til Juni også. Nu da min motion er sat lidt på pause, så er det bare ekstra vigtigt at jeg spiser rigtigt.

Vil gerne:
Fisk 2 gange om ugen.
Drikke 2-3 ltr vand om dagen.
Sørge for at jeg har noget sundt klar til frokost hver dag på arbejdet.
Finde på en alternativ morgenmad til mine chokoladeboller :genert:


Måske en smoothie/greenie kunne være godt til morgenmad? :) Den er sød, men noget sundere end en chokoladebolle. Evt. smoothie og en grovbolle, hvis du gerne vil have brød.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"