September 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 503
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 7943

Re: September 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. sep 2019, 18:23

Jeg prøver at planlægge således at jeg har hest én dag og så fitness den næste.

Lige pt har jeg det dog virkelig stramt med de sygeste DOMS. Jeg har simpelthen så ondt i mavemusklerne at en af sygeplejerskerne fik ondt af mig og gav mig smertestillende. Har aldrig prøvet noget lignende og gik ikke engang voldsomt efter mavemusklerne, men det har måske været en blanding af træning og ridning. Det har ikke engang været rart, bare smertefuldt på den der “bare lad mig være ynkelig” måde.
0
maiasaura
Kort karma: 2
Likede indlæg: 71

Indlægaf maiasaura » 9. sep 2019, 19:24

Første uge er gået okay. Jeg har løbet 3 gange og trænet Nordic hiit 5 gange, så hak ved den :)
Kosten er det straks værre med :tie:
Jeg har været alt for dårlig til at spise frugt og grønt, men har i stedet spist alt for meget af alt andet..
Der er i hvert fald udviklingspotientiale :blush2:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 15870

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2019, 16:40

Nøj, jeg har været presset de sidste par dage. Spiste noget quinoa i søndags, og min mave er nu gået totalt i stå. I går aftes gav det kvalme og i dag har jeg været ramt af kvalmesult hele dagen. Øv... Håber godt nok, at det snart bliver bedre.

Har ellers været virkelig disciplineret med både kost og motion, så forstår ikke helt, at jeg skal straffes så hårdt :genert:
0
:lun:

Be brave
Oak123
Likede indlæg: 89

Indlægaf Oak123 » 11. sep 2019, 19:38

LaMariposa skrev:Nøj, jeg har været presset de sidste par dage. Spiste noget quinoa i søndags, og min mave er nu gået totalt i stå. I går aftes gav det kvalme og i dag har jeg været ramt af kvalmesult hele dagen. Øv... Håber godt nok, at det snart bliver bedre.

Har ellers været virkelig disciplineret med både kost og motion, så forstår ikke helt, at jeg skal straffes så hårdt :genert:

Øv hvor træls. Jeg kan anbefale sveskejuice og/eller HUSKtil maven, sveskejuice hjalp mig selvom jeg absolut ikke havde lyst til at drikke det.
Men træls at blive straffet når du har været så god - men mange fibre kan godt skabe ravage.

Jeg har overholdt min kostplan, kun med få afvigelser g det har været i form af for meget af noget af det, men ikke noget jeg ikk måtte få. Ligeledes Harvey trænet de gange jeg skulle.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 745
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 5565

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2019, 20:10

Vægten er status quo på 77 kg hvilket jeg blev lidt træt af. Men til gengæld har jeg tabt et kg fedt der i stedet r blevet til muskler. Det er vist helt acceptabelt :banan:
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2019, 20:41

Tredje træning med PT’eren overstået og det var SÅ fedt! Der er stadig tidspunkter hvor jeg føler at det er virkelig hårdt og jeg hader ham for at holde mig i gang, når jeg mest af alt bare vil tage en pause.
Er dog blevet stærkere fra gang til gang.

Sidst tilføjede vi 10 kg til squats og nu har vi tilføjet 10 mere. Plus min børnehave teknik er blevet forbudt fordi jeg “squatter for godt” og nu kan holde formen uden at skulle have en nemmere start position.
PT’eren har generelt givet udtryk for at alle de dumme fejl man ser andre lave, dem laver jeg ikke. Det er ret fedt når jeg faktisk startede hos ham fordi jeg følte min teknik var rådden. Vi har nu også oplevet et par gange at se på en der har en forfærdelig teknik og så bare kigge på hinanden med et indforstået blik. Det er fedt. Jeg nyder at træne med ham. Han presser mig hårdt, men krydret med positivitet og det fungerer bare skide godt for mig.

I morgen er det tilbage til stalden og hesten. Så er der cardio hold på fredag, hvile lørdag og så cardio+hest på søndag.

Kosten går nogenlunde. Der har været rigtig mange patienter der har taget slik med til os på arbejdet og jeg prøver at afholde mig fra at spise det, men ..... jeg elsker chokolade :genert:
Udover på arbejdet er jeg god. Reducerede kulhydrater på lette træningsdage (ridning) og så carb refuel opskrifter fra Joe Wicks de dage jeg træner i centeret. Indtil videre føler jeg at der er en forandring, så jeg glæder mig til at jeg skal vejes igen om en uges tid og have taget boudoir billeder henover weekenden. Skulle være et godt selvtillidsboost og motivation til at holde træningen ved lige! :love:
2
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 12. sep 2019, 04:09

Oak123 skrev:
LaMariposa skrev:Nøj, jeg har været presset de sidste par dage. Spiste noget quinoa i søndags, og min mave er nu gået totalt i stå. I går aftes gav det kvalme og i dag har jeg været ramt af kvalmesult hele dagen. Øv... Håber godt nok, at det snart bliver bedre.

Øv hvor træls. Jeg kan anbefale sveskejuice og/eller HUSKtil maven, sveskejuice hjalp mig selvom jeg absolut ikke havde lyst til at drikke det.
Men træls at blive straffet når du har været så god - men mange fibre kan godt skabe ravage.

Jeg har overholdt min kostplan, kun med få afvigelser g det har været i form af for meget af noget af det, men ikke noget jeg ikk måtte få. Ligeledes Harvey trænet de gange jeg skulle.

Fedt at høre, at du overholder både kost og træning. "Afvigelser", der inkluderer lidt mere af det lovlige, det er da helt sikkert værd at klappe sig selv på skulderen over :banan:

Tak for råd omkring forstoppelse :)

Jeg plejer egentlig altid at have svesker i huset (før jeg begyndte at spise grøntsager for alvor var jeg forstoppet konstant), men det havde jeg ikke denne gang. Men opgav og tog et par breve Movicol, og nu går det bedre. Husk har tidligere hjulpet, men gør det nu kun værre.

Var lige på vægten og er nu kommet tilbage til min "før-medicin"-vægt :) Det er rigtig dejligt at de sidste ugers fokus på kosten har hjulpet, og at jeg efter perioder med medicin godt kan komme tilbage til normalen.
0

Be brave
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 12. sep 2019, 04:15

TakeAChanceOnMe skrev:Tredje træning med PT’eren overstået og det var SÅ fedt! Der er stadig tidspunkter hvor jeg føler at det er virkelig hårdt og jeg hader ham for at holde mig i gang, når jeg mest af alt bare vil tage en pause.

Sidst tilføjede vi 10 kg til squats og nu har vi tilføjet 10 mere. Plus min børnehave teknik er blevet forbudt fordi jeg “squatter for godt” og nu kan holde formen uden at skulle have en nemmere start position.
PT’eren har generelt givet udtryk for at alle de dumme fejl man ser andre lave, dem laver jeg ikke. Det er ret fedt når jeg faktisk startede hos ham fordi jeg følte min teknik var rådden. Vi har nu også oplevet et par gange at se på en der har en forfærdelig teknik og så bare kigge på hinanden med et indforstået blik. Det er fedt. Jeg nyder at træne med ham. Han presser mig hårdt, men krydret med positivitet og det fungerer bare skide godt for mig.

I morgen er det tilbage til stalden og hesten. Så er der cardio hold på fredag, hvile lørdag og så cardio+hest på søndag.

Kosten går nogenlunde. Der har været rigtig mange patienter der har taget slik med til os på arbejdet og jeg prøver at afholde mig fra at spise det, men ..... jeg elsker chokolade :genert:
Udover på arbejdet er jeg god. Reducerede kulhydrater på lette træningsdage (ridning) og så carb refuel opskrifter fra Joe Wicks de dage jeg træner i centeret. Indtil videre føler jeg at der er en forandring, så jeg glæder mig til at jeg skal vejes igen om en uges tid og have taget boudoir billeder henover weekenden. Skulle være et godt selvtillidsboost og motivation til at holde træningen ved lige! :love:

Det lyder simpelthen så fedt med det forløb med en PT (også Allys). Får helt lyst til at prøve det, når jeg må træne hårdt igen. Har haft lidt svært ved at komme ordentligt i gang med styrke, netop fordi jeg er bange for at lave øvelserne forkert og enten få skader eller ikke få noget ud af det.
0

Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. sep 2019, 07:20

LaMariposa skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Tredje træning med PT’eren overstået og det var SÅ fedt! Der er stadig tidspunkter hvor jeg føler at det er virkelig hårdt og jeg hader ham for at holde mig i gang, når jeg mest af alt bare vil tage en pause.

Det lyder simpelthen så fedt med det forløb med en PT (også Allys). Får helt lyst til at prøve det, når jeg må træne hårdt igen. Har haft lidt svært ved at komme ordentligt i gang med styrke, netop fordi jeg er bange for at lave øvelserne forkert og enten få skader eller ikke få noget ud af det.

Jeg synes det er super fedt og jeg har fået så meget at arbejde med. Der er øvelser jeg har undgået når jeg har været selv, som jeg ved at jeg nu laver med god teknik.

Mit træningsniveau var lavt da jeg startede med min PT. Jeg var med til 3 hold om ugen og det var det. Decideret styrke fik jeg ikke lavet fordi jeg følte at min teknik var rådden og jeg bare skal have et ordentlig spark i røven. Begge har jeg fået nu, vi startede stille og roligt og har så bygget mere på som jeg har forbedret mig. Vil klart anbefale det, specielt hvis man føler teknikken er røget.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 610
Likede indlæg: 5431

Indlægaf Ally » 12. sep 2019, 11:47

LaMariposa skrev:Det lyder simpelthen så fedt med det forløb med en PT (også Allys). Får helt lyst til at prøve det, når jeg må træne hårdt igen. Har haft lidt svært ved at komme ordentligt i gang med styrke, netop fordi jeg er bange for at lave øvelserne forkert og enten få skader eller ikke få noget ud af det.

Jeg kan også kun anbefale PT-forløb. Jeg er super glad for at være i gang med PT'eren igen. Ikke nok med, at han er kompetent, motiverende, forstående og dygtig, så elsker jeg også den dejlige, skønne kemi, der er mellem os.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 12. sep 2019, 14:10

Ally skrev:
LaMariposa skrev:Det lyder simpelthen så fedt med det forløb med en PT (også Allys). Får helt lyst til at prøve det, når jeg må træne hårdt igen. Har haft lidt svært ved at komme ordentligt i gang med styrke, netop fordi jeg er bange for at lave øvelserne forkert og enten få skader eller ikke få noget ud af det.

Jeg kan også kun anbefale PT-forløb. Jeg er super glad for at være i gang med PT'eren igen. Ikke nok med, at han er kompetent, motiverende, forstående og dygtig, så elsker jeg også den dejlige, skønne kemi, der er mellem os.

Jeg overvejer det også - men det er godt nok en ordentlig udskrivning :P
0

Be brave
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 12. sep 2019, 14:40

LaMariposa skrev:Jeg overvejer det også - men det er godt nok en ordentlig udskrivning :P

Det er det, men jeg synes absolut, at det er pengene værd. Jeg ved også godt, at det kommer an på den enkeltes behov for en PT'er, men stadig vil jeg gerne slå et slag for personlig træning :)
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 12. sep 2019, 17:36

Jeg har ømme stænger :love: Særligt mine forlår er hårdt ramte - det var lidt hårdt at dødløfte i morges, men jeg gjorde det :gogo:
2
Oak123

Indlægaf Oak123 » 15. sep 2019, 19:23

LaMariposa skrev:Fedt at høre, at du overholder både kost og træning. "Afvigelser", der inkluderer lidt mere af det lovlige, det er da helt sikkert værd at klappe sig selv på skulderen over :banan:

Tak for råd omkring forstoppelse :)

Jeg plejer egentlig altid at have svesker i huset (før jeg begyndte at spise grøntsager for alvor var jeg forstoppet konstant), men det havde jeg ikke denne gang. Men opgav og tog et par breve Movicol, og nu går det bedre. Husk har tidligere hjulpet, men gør det nu kun værre.

Var lige på vægten og er nu kommet tilbage til min "før-medicin"-vægt :) Det er rigtig dejligt at de sidste ugers fokus på kosten har hjulpet, og at jeg efter perioder med medicin godt kan komme tilbage til normalen.

:)
Jeg føler også jeg er inde i en god periode ifht kost og motion - virkelig skønt.

Godt du fandt noget der kunne hjælpe på maven, går det fortsat fint med den?
0
Oak123

Indlægaf Oak123 » 15. sep 2019, 19:25

Her er ugen igen forløbet godt, kun “lovlige” ting er blevet spist og vægten sagde -1 kg siden sidste søndag :D
Uanset at noget er væske, så er det super motiverende.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"