Corona-KUR

Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 15870

Re: Corona-KUR

Indlægaf LaMariposa » 30. mar 2020, 07:32

FletpArkett skrev:
LaMariposa skrev:Det ser vildt lækkert ud, FletpArkett :) Og dejligt at høre, at du har fået det bedre igen.

Her går det overordnet fint. Kosten kunne godt være bedre. Det e ikke fordi jeg spiser voldsomt meget chokolade, har bare lidt sådan en følelse af at spise for meget, selvom det ikke er decideret usundt.

Motion/træning kører som det skal, men det gør det næsten altid hos mig. Har trænet rigtig meget i rigtig mange år, og jeg bliver let lidt rastløs, når jeg ikke får nogle skud endorfiner i løbet af en uge :D Så jeg kører på en med en blanding af yoga, cardio, gåture (når det ret forsvarligt - vi er ret mange mennesker i mit område) og lidt styrke.

Tak :lun:

Fedt du har så godt styr på træningen...jeg har det lige omvendt. Har SÅ godt styr på hvad jeg indtager, og har masser af rygrad til at stoppe mig selv fra slik, kage osv - men kender slet ikke den del med at få et skud endorfiner af motion. Jeg har dyrket masser af motion i mit liv - af pligt. Jeg hader det faktisk. Det skal helst være lidt sjovt for at jeg egentlig får bare lidt ud af det...Ville ønske jeg havde det lige som dig...

Jeg tror det handler om, at jeg for 12-13 år siden fandt en type træning, som jeg virkelig elsker, sådan helt ind i hjertet (ja, det lyder underligt, at man kan have det sådan med træning, men sådan er det altså). Det startede med en omgang forfærdelige kærestesorger og en meget inspireret instruktør, og det har hængt ved siden.

Så jeg vil til enhver tid påstå, at hvis man ikke kan lide det, så er det fordi man ikke har fundet noget, som man virkelig synes er sjovt. Kan dog godt sætte min ind i følelsen af, at man ikke gider. Jeg er f.eks. ikke ret vild med styrketræning, så det kræver en del selvdisciplin for mig at få trænet styrke.
1
:lun:

Be brave
DenSkarpeLaks
Kort karma: 12
Likede indlæg: 270

Indlægaf DenSkarpeLaks » 30. mar 2020, 18:52

Herhjemme er der et meget tydeligt mønster. Jeg har absolut ingen problemer med at få rørt mig - jeg har 2 meget aktive børn, og vi bor i en lille lejlighed, så vi er meget ude og cykle/gå ture/spille fodbold/hoppe i trampolin osv. Og jeg har kettlebells og en powerhoop at træne med. Så på det punkt er alt godt.

Men på madsiden.. I guder hvor får jeg spist meget usundt! Det er så hyggeligt at bage med ungerne, og fordi jeg forsøger at købe ind til længere tid af gangen, bugner køkkenskabene af snacks som jeg så heller ikke kan holde mig fra. Rygrad ønskes :blush:
0
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 1. apr 2020, 07:20

Min mand sidder pt og æder Bastogne lige ved siden af mig. Jeg har sagt pænt nej tak. Føler mig lidt som en helt...
2

Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1608
Likede indlæg: 6708

Indlægaf Spjaerten » 1. apr 2020, 07:29

Jeg har tabt over 6kg på at være syg, så jeg skaæ vist bare forsætte den gode linie med små måltider af gangen - og mit forholdsvise lave indtag af snacks.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2020, 06:58

Spjaerten skrev:Jeg har tabt over 6kg på at være syg, så jeg skaæ vist bare forsætte den gode linie med små måltider af gangen - og mit forholdsvise lave indtag af snacks.

Håber du har fået det bedre? Det lød til at være en streng omgang :ae:
Senest rettet af LaMariposa 2. apr 2020, 07:08, rettet i alt 1 gang.
0

Be brave
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2020, 07:07

Jeg havde virkelig en offday i går rent sultmæssigt. Får af og til sådan nogle dage, hvor jeg bare er vanvittigt sulten og får kvalme, hvis jeg ikke spiser. I går var det virkelig slemt, så jeg endte helt sikkert med et kalorieoverskud.

Men jeg har ikke spist noget sukker siden fredag, og jeg har kørt en lækker omgang cardio i haven her til morgen :banan:
0

Be brave
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 66
Likede indlæg: 654

Indlægaf MissIce » 2. apr 2020, 08:53

Det her med at arbejde hjemmefra giver lidt udfordringer på træningsfronten, synes jeg.

Jeg kan helt klart bedst hjemmetræne om morgenen/formiddagen. Så lørdag og søndag gik fint... 1 times dans hver morgen - og så er jeg ligesom i gang :banan:

Mandag og tirsdag blev det ikke til noget, selv om jeg ellers synes, at jeg var smart ved at tage træningstøj på fra morgenstunden, så jeg var klar i det øjeblik jeg smækkede computeren i. Men nej...

Nu er jeg så blevet pålagt, at holde fri onsdag og torsdag. Det er så blevet "fejret" i går med formiddagstræning alene og live-streaming-træning om eftermiddagen. 2x1 times dans :banan2: :pompom: Og jeg sidder lige nu og køler ned efter 1 times dans her til formiddag. :dance:

I morgen skal jeg så arbejde hjemmefra igen. Men selv om en af "mine" instruktører live-streamer i morgen eftermiddag, tror jeg, at det er på et dumt tidspunkt i forhold til resten af dagen. Men jeg må se, om vi er hjemme - ellers må jeg se hans video lørdag morgen.

Men jeg holder heldigvis fri hele næste uge, så der er udsigterne gode til at få trænet hver dag. :klap:

Og så fungerer det stadig rigtig fint for mig, at have frugt- og grønt-snacks klar i køleskabet... Men, i guder, hvor kigger jeg tit i køleskabet, for at se om der på magisk vis, skulle være kommet noget nyt og spændende derind :rulle:
2
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2020, 16:32

Dagens aftensmad :) Bøffer i fad med uopfindsomme grøntsager på panden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Be brave
FletpArkett
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1516

Indlægaf FletpArkett » 2. apr 2020, 18:14

Vil bare sige, at jeg nok skal vende tilbage til tråden når jeg ikke skranter mere. Er stadig virkelig drænet pga sygdom. SÅ træt. Appetitten er heller ikke tilbage til normal - og jeg er jo ellers noget af et madøre. De 2 kg jeg havde taget på her under lockdown er røget igen, hvilket selvfølgelig er rart, og motiverende for ikke at snacke, men motion bliver det slet ikke til når jeg stadig er så drænet. *SUK*
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12770

Indlægaf Aima » 2. apr 2020, 21:58

FletpArkett skrev:Vil bare sige, at jeg nok skal vende tilbage til tråden når jeg ikke skranter mere. Er stadig virkelig drænet pga sygdom. SÅ træt. Appetitten er heller ikke tilbage til normal - og jeg er jo ellers noget af et madøre. De 2 kg jeg havde taget på her under lockdown er røget igen, hvilket selvfølgelig er rart, og motiverende for ikke at snacke, men motion bliver det slet ikke til når jeg stadig er så drænet. *SUK*

Det lyder ikke rart. Rigtig god bedring! :ae:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
DenSkarpeLaks

Indlægaf DenSkarpeLaks » 7. apr 2020, 19:20

For fanden altså... Jeg kæmper virkelig en kamp for ikke at spise slik konstant i disse dage - og så valgte nemlig.com at tilføje en plade Marabou til min ordre. Som jeg vitterligt ikke havde bestilt.

Er det mon et tegn fra de højere magter på at jeg bare skal spise chokolade, eller en ultimativ test af min viljestyrke? :gruble:
1
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2020, 05:10

DenSkarpeLaks skrev:For fanden altså... Jeg kæmper virkelig en kamp for ikke at spise slik konstant i disse dage - og så valgte nemlig.com at tilføje en plade Marabou til min ordre. Som jeg vitterligt ikke havde bestilt.

Er det mon et tegn fra de højere magter på at jeg bare skal spise chokolade, eller en ultimativ test af min viljestyrke? :gruble:

Det må være en af universets mange prøvelser i denne tid :D Her ankom to plader Marabou i går, men det var absolut ikke noget uheld og vi kan heller ikke skyde skylden på universitet. Min mand prøvede dog at give mig skylden for, at de var blevet lagt i kurven hos Nemlig. Det havde han ikke bragende succes med :lol:
0

Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 336
Likede indlæg: 6384

Indlægaf PaleSeptember » 8. apr 2020, 13:10

Min vægt har været oppe at runde 79 kg inden for den sidste uge, hvilket er +3,5 kg efter coronakrisen startede!
I morges sagde vægten 76,5 kg, så det her LCHF det virker altså bare for mig! Nu skal jeg så bare stramme mig an hen over påsken.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 336
Likede indlæg: 6384

Indlægaf PaleSeptember » 8. apr 2020, 13:11

PaleSeptember skrev:Min vægt har været oppe at runde 79 kg inden for den sidste uge, hvilket er +3,5 kg efter coronakrisen startede!
I morges sagde vægten 76,5 kg, så det her LCHF det virker altså bare for mig! Nu skal jeg så bare stramme mig an hen over påsken.

Nårh ja, jeg har lige købt 2 kjoler i str. M i dag - jeg plejer at ligge omkring str. L :banan2:
1
DenSkarpeLaks

Indlægaf DenSkarpeLaks » 8. apr 2020, 18:19

LaMariposa skrev:
DenSkarpeLaks skrev:For fanden altså... Jeg kæmper virkelig en kamp for ikke at spise slik konstant i disse dage - og så valgte nemlig.com at tilføje en plade Marabou til min ordre. Som jeg vitterligt ikke havde bestilt.

Det må være en af universets mange prøvelser i denne tid :D Her ankom to plader Marabou i går, men det var absolut ikke noget uheld og vi kan heller ikke skyde skylden på universitet. Min mand prøvede dog at give mig skylden for, at de var blevet lagt i kurven hos Nemlig. Det havde han ikke bragende succes med :lol:

Det er også lidt afslørende hvis I kun er jer to i husstanden.. :lol:
Men du har da lige givet mig en god idé. Jeg er single, men jeg tror jeg vil have sådan en imaginær kæreste jeg kan give skylden for både nemlig.com og mine egne svipsere. Jeg tror jeg vil kalde ham Bent.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"