Corona-KUR

Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 15870

Re: Corona-KUR

Indlægaf LaMariposa » 13. apr 2020, 08:17

FletpArkett skrev:Håber det går godt med alle her i tråden på slankefronten? Altså det er jo påske, og indtil i dag er det gået meget godt herhjemme. Men altså vi fik lammekølle med flødekartofler og tomatsalat her til aften. Godt smagte det, men lad os bare sige, at det var ikke den slags man taber sig af...Og slet ikke i de mængder jeg guffede det i :nerve: Men altså også længe siden jeg har givet sådan los. Så det var det værd :love2: Og i morgen starter jeg på en frisk...

Det er i min bog absolut okay at spise lækker mad, når det er påske. Jeg hentede lækker pizza til aftensmad i går, fordi jeg ikke gad lave mad.
1
:lun:

Be brave
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 13. apr 2020, 08:21

Her går det fint :) Har ikke været en helgen med kosten i sidste uge, men det har været helt okay, og jeg har i øvrigt også været mega aktiv, fordi jeg elsker det og har tiden til det. Har ikke spist chokolade, chips eller slik i sidste uge, selvom min mand har kørt det ind i rå mængder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaMariposa 13. apr 2020, 09:52, rettet i alt 1 gang.
1

Be brave
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12770

Indlægaf Aima » 13. apr 2020, 09:28

Det går også fint her, sådan overordnet. De sidste to dage har jeg dog spist for meget slik, og det irriterer mig lidt nu. Altså, det er ikke fordi, jeg ikke må spise slik, jeg ville bare ønske, jeg var bedre til at begrænse mig lidt. Jeg kværnede et stort påskeæg både i forgårs og i går.

Nå, fuck it. Jeg har til gengæld fået gået virkelig mange skridt den sidste uge, og maden har også været ok.

[attachéens=0]349C253D-8B61-4685-8086-280B077E09CC.png[/attachment]
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
JoyNips
Kort karma: 890
Likede indlæg: 18261

Indlægaf JoyNips » 13. apr 2020, 12:05

FletpArkett skrev:
JoyNips skrev:
FletpArkett skrev:
JoyNips skrev:Jeg vil også gerne på corona-kur. Jeg har haft en periode fra august til nu med meget lidt træning pga skadet hest og det kostede lidt kilo. Så var det jul og det kostede lidt ekstra. Det var jeg egentlig lidt træt af.
Og så blev jeg gravid og måtte bare acceptere at udskyde at få dem smidt. Og så døde baby. Så nu trænger jeg til at gøre noget godt for mig selv!

Hesten er gående igen, så that’s something. Og vi har fået en trampolin til sønnen, og den er jeg faktisk ret vild med, så jeg hopper mindst 30 minutter dagligt i den her tid.
Og så har jeg lige meldt mig til Nordic Hiit. Jeg gjorde mig en del i hiit for nogle år siden og synes det er ret overskueligt at få givet den gas 12 minutter i sin hverdag. Jeg skal lige have det ind i den daglige rutine igen, men det kommer...

Velkommen i tråden. Gør mig ondt hvad du har været igennem :( Forstår godt at du har behov for at gøre noget godt for dig selv...Men det er da også nogle rigtig fine motionsting du har gang i. Tænker det er lettere at dyrke motion når det er noget man brænder for og synes er sjovt. Ridning, Nordic hiit og trampolinhop må da alligevel tilsammen give en del i kalorieregnskabet, så det lyder da til du er ret godt igang? :)

Altså... én ting er at tilmelde sig Nordic hiit, noget andet er rent faktisk at få det gjort, selvom det kun er 12 minutter... :ninja: Og det er bare ikke rigtigt som om der virker at sige “men det er jo tanken der tæller” :blush: Men der bliver da hoppet og redet. Og jeg prøver at bytte noget af mit højt elskede hvide brød ud med kedeligt rugbrød...

Haha - sådan har jeg det med 7-minute app. Officielt gør jeg det dagligt - ehmmm altså NÅR jeg får det gjort :ninja: Og det er endda kun 7 minutter, men mine muskler er blevet slatne, og selv de der sølle øvelser er hårde at lave lige pt.

Misunder dig det med at ride. Jeg er selv gammel rytter, og ridning er bare den ultimative sport for mig, fordi det er så lækker en sport at man glemmer det også er sundt - og man får brugt en masse muskler uden at bemærke det. Tænker også jeg vil starte op igen på et eller andet plan, når alt det her Corona-halløj er overstået...

Og ellers så står jeg simpelthen og hopper og danser når jeg laver mad - altså når jeg skræller kartofler osv. Sådan til P3 :nerve: Det må se aldeles ånsdvagt ud, men jeg er simpelthen nødt til at få lidt gang i mig selv igen.

Ift. maden så undrer det mig du synes rugbrød er kedeligt. Jeg ELSKER det simepthen. Synes at det er Max lækkert, hvis man køber lækkert rugbrød (Feks. lagkagehusets Ciabrød :love2: ) og så laver spændende madder med hvad enten man nu kan lide. Her hjemme spiser vi rugbrød hver anden dag til aften. Dels for at spare kalorier i en inaktiv tid, og dels fordi vi elsker det. Så køber vi lækkert pålæg vi kan lide, og masser af snackgrønt til. Jeg laver gerne laksesalat (på fedtfattig cremefraiche selvfølgelig) rygeostsalat med masser af grønt under(f.eks. gode tomater og agurk), en god leverpostej, kartoffelmadder, varmrøget laks, hårdkogt æg med en fedtfattig mayo osv. Siger alle den slags ting dig slet ikke noget?

I aften SKAL jeg altså lige få det gjort. Punktum. I virkeligheden burde jeg gøre det nu. Men jeg sidder lige så godt...

Rugbrød har aldrig rigtig været min ting. Nybagt er det fint nok og jeg har lige sat en dej over (tip herfra til andre ikke-rugbrøds-spisere: i Rema kan man få en blanding fra Gram Mølle, hvor man bare skal tilsætte vand og gær. Den er ret god!) OG jeg har lavet en surdej i håb om at blive sådan en der laver mit eget surdejsrugbrød. Yay mig!
Mht pålæg så spiser jeg ikke dyr, så det er svært at sælge smørrebrød som koncept til mig...
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 13. apr 2020, 12:06

Ej ok, mens jeg skrev kørte min kæreste og barn en tur. Og kom hjem med kager fra Lagkagehuset. De hjælper mig fandme ikke, de røvhuller!
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 13. apr 2020, 18:33

Taler bare lige lidt mere med mig selv... men Nordic Hiit done! :banan:
Og som altid undrer jeg mig over hvorfor jeg skal tage så langt tilløb. Det er jo mega-overskueligt når det bare er 12 minutter. Anyway, der er taget hul på det nu!
4
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12770

Indlægaf Aima » 13. apr 2020, 23:03

Jeg tror, jeg vil kigge nærmere på det der hiit. Jeg er stødt på ordet mange gange de sidste mange år herinde, men jeg ved faktisk stadig ikke helt, hvad det handler om. Er det fra en app? Hvilke bruger I? Og de der syv minutters-programmer, er det også hiit?

Jeg er btw også KÆMPE rugbrødsfan! Rugbrødsmadder er min livret, og jeg har seriøst sort bælte i at lave dem. På den gamle debat lavede jeg engang en rugbrødsmad-tråd, hvor man kunne dele idéer og vise billeder af sine madder. Det var herligt! Måske skal den have en renæssance?

Jeg har holdt mig fra slik i dag, men overvejer lidt, om jeg skal have en bolle med pålægschokolade til godnat-snack. Gik en tur tidligere på 5-6 kilometer, så der burde være plads, uden jeg ryger i kalorieunderskud. Til morgenmad fik jeg hummus med gulerødder, til frokost en dåse tun med snackgrønt og til aften en bolognese med masser af grønt, fuldkornspasta og en kedelig købesalat.

Tæller I andre kalorier?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 14. apr 2020, 04:43

Aima skrev:Jeg tror, jeg vil kigge nærmere på det der hiit. Jeg er stødt på ordet mange gange de sidste mange år herinde, men jeg ved faktisk stadig ikke helt, hvad det handler om. Er det fra en app? Hvilke bruger I? Og de der syv minutters-programmer, er det også hiit?

Jeg er btw også KÆMPE rugbrødsfan! Rugbrødsmadder er min livret, og jeg har seriøst sort bælte i at lave dem. På den gamle debat lavede jeg engang en rugbrødsmad-tråd, hvor man kunne dele idéer og vise billeder af sine madder. Det var herligt! Måske skal den have en renæssance?

Jeg har holdt mig fra slik i dag, men overvejer lidt, om jeg skal have en bolle med pålægschokolade til godnat-snack. Gik en tur tidligere på 5-6 kilometer, så der burde være plads, uden jeg ryger i kalorieunderskud. Til morgenmad fik jeg hummus med gulerødder, til frokost en dåse tun med snackgrønt og til aften en bolognese med masser af grønt, fuldkornspasta og en kedelig købesalat.

Tæller I andre kalorier?

Ikke lige nu, men jeg har gjort det i perioder, hvis jeg lige havde brug for lidt fokus i en periode (f.eks. da jeg boede i USA). Synes det er en god øjenåbner.

Nu skal jeg heller ikke som sådan tabe mig (har ikke taget på under corona), men jeg vil bare gerne holde fokus, fordi jeg i perioder skal tage noget medicin, som godt kunne resultere i en stor vægtøgning, hvis jeg bare lod stå til.
2

Be brave
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 14. apr 2020, 04:47

JoyNips skrev:Taler bare lige lidt mere med mig selv... men Nordic Hiit done! :banan:
Og som altid undrer jeg mig over hvorfor jeg skal tage så langt tilløb. Det er jo mega-overskueligt når det bare er 12 minutter. Anyway, der er taget hul på det nu!

Nu kender jeg ikke til "logistikken" (i mangel af bedre ord) omkring jeres søn, men ville det være muligt bare at få træningen overstået om morgenen? Så er det gjort, og du skal ikke bruge resten af dagen på at tage dig sammen :D
0

Be brave
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 14. apr 2020, 07:19

LaMariposa skrev:
JoyNips skrev:Taler bare lige lidt mere med mig selv... men Nordic Hiit done! :banan:

Nu kender jeg ikke til "logistikken" (i mangel af bedre ord) omkring jeres søn, men ville det være muligt bare at få træningen overstået om morgenen? Så er det gjort, og du skal ikke bruge resten af dagen på at tage dig sammen :D

Jo, det burde jeg helt klart gøre.
0
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 14. apr 2020, 07:37

JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:

Jo, det burde jeg helt klart gøre.

Speaking of... Nu vil jeg gå ud i haven og lave noget boksetræning, mens dejen til bagels hæver. Rengøringen løber nok ingen steder i mellemtiden.
0

Be brave
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 394
Likede indlæg: 6964

Indlægaf Mangoness » 14. apr 2020, 23:10

Aima skrev:[...]

Tæller I andre kalorier?

Jeg gør.

Pt holder jeg mig på i gennemsnit 1500 kcal om dagen. Jeg bruger app'en MytFitnessPal til at registrere, hvad jeg har spist og hvor meget (man kan scanne stregkoderne på maden :fløjt: ).

Jeg tæller bl.a. kalorier for at lære, hvor store mine portioner bør være. :)

Bagefter skal jeg også lige lære, hvordan jeg skal sammensætte maden for at få proteiner nok. Men det er næste skridt i projektet :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 15. apr 2020, 04:45

Mangoness skrev:
Aima skrev:[...]

Tæller I andre kalorier?

Jeg gør.

Pt holder jeg mig på i gennemsnit 1500 kcal om dagen. Jeg bruger app'en MytFitnessPal til at registrere, hvad jeg har spist og hvor meget (man kan scanne stregkoderne på maden :fløjt: ).

Jeg tæller bl.a. kalorier for at lære, hvor store mine portioner bør være. :)

Bagefter skal jeg også lige lære, hvordan jeg skal sammensætte maden for at få proteiner nok. Men det er næste skridt i projektet :genert:

Den app brugte jeg også, da jeg boede i USA. Den fungerer rigtig godt :)
0

Be brave
FletpArkett
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1516

Indlægaf FletpArkett » 16. apr 2020, 06:40

Hvor er I gode med de mange skridt I får gået...Min kæreste og jeg flytter hjem til mig de næste dage, efter at have boet hos ham i hele denne Lock-down periode. Der er unægteligt mere ved at gå lange ture i mit nærområde, da der både er strand og skov - end i hans, der er temmelig kedeligt...Han vil forøvrigt ud og købe ny cykel i dag. Jeg fik ny cykel i starten af marts, så hvis alt går vel, skal vi virkelig ud i naturen og ture den de næste dage hvor vejret bliver godt. Det glæder jeg mig rigtig meget til, efter 3 uger indefor....

Aima - så slet ikke din rugbrødstråd på den gamle debat...Vi burde jo lave en ny... Supergod idé for alle os rugbrødselskere...

Jeg tæller ikke kalorier - ikke lige nu ihverfald, men spiser kun 2 gange. Sen morgenmad og tidlig aften (rugbrød til aften, hver anden dag)- og så noget sund snack ind i mellem. Og så forsøger jeg generelt at lave sund mad med så mange grøntsager som muligt (også når det er rugbrødsdag) fordi det simpelthen mætter godt, og giver mig en følelse af, jeg får masser af mad. Det værste for mig, når jeg skærer ned på energiindholdet i min mad, er hvis jeg føler jeg sulter eller mangler noget. Der kan grøntsagerne fint kompensere.

Og JoyNips - kan selvfølgelig godt se, at meget af det pålæg man normalt vil bruge, er lavet på dyr - især hvis du er veganer og heller ikke spiser mejeriprodukter og æg? Min veninde der er veganer introducerede mig til noget vildt lækkert auberginespread fra Aldi af alle steder. Den er så god, at åbner man først sådan en dåse, er det svært at stoppe igen, før den er tom. Tænker der må være flere sådan lækre veganske alternativer?

LaMariposa - du har selvfølgelig ret i forhold til påsken. Der SKAL jo også være plads til at gå all in på et kalorierigt måltid ved specielle lejligheder. Hvor er det forøvrigt sejt du boksetræner i haven. :banan:
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 16. apr 2020, 07:10

Aima skrev:Jeg tror, jeg vil kigge nærmere på det der hiit. Jeg er stødt på ordet mange gange de sidste mange år herinde, men jeg ved faktisk stadig ikke helt, hvad det handler om. Er det fra en app? Hvilke bruger I? Og de der syv minutters-programmer, er det også hiit?

HIIT er High intensity interval training. Dvs at man giver den fuld gas i korte intervaller, fx 50 sekunder og 10 sekunders pause mellem øvelserne. Så laver man fx 4 øvelser, dvs 4 minutters træning inkl pauserne og gentager runden 3 gange, altså 12 min i alt. Som udgangspunkt træner man med kropsvægt eller med få, simple redskaber man har i hjemmet, fx en stol.

Jeg er glad for Nordic hiit, som er stiftet af to danske piger. De er ret opfindsomme med øvelserne og er gode til at lave øvelser, der engagerer flere dele af kroppen. Jeg kan ikke forstå at der ikke var nogen, der ville investere i dem da de var i Løvernes Hule!

Edit: man får i øvrigt 14 dage gratis hos Nordic Hiit, så det er nemt at prøve af.
Senest rettet af JoyNips 16. apr 2020, 07:21, rettet i alt 2 gange.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"