Maj 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 24. maj 2020, 21:58

Ally skrev:
Mangoness skrev:Hvordan smager kvark? Kan smagen sammenlignes med andre mejeriprodukter som f.eks. yoghurt, skyr eller lignende? :genert:

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal beskrive smagen af kvark. Cremet er det i hvert fald. Jeg synes, det smager godt rørt op i skyr - og det mætter pga. det høje proteinindhold.

Apropos proteinrig morgenmad/shake kan jeg også anbefale at blande havregryn, proteinpulver, minimælk og æg. Dét prøvede jeg forleden og shaken holdt mig mæt i 4-5 timer :gogo:


Selv har jeg lidt svært ved at vænne mig til skyrs tykke konsistens. Der går det lidt bedre med skyr yoghurt, som er tyndere :genert: . Er kvark også tykt i konsistensen? :gruble:

Uuh, det kunne være, at jeg skulle prøve det, når jeg engang kommer lidt højere op i kalorier igen :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 24. maj 2020, 21:58

Jeg får ondt i ryggen, når jeg ikke motionerer. Pt vågner jeg hver morgen med ondt i ryggen. :(

Jeg må i gang med nogle rygøvelser.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 26. maj 2020, 19:07

FruKuk skrev:
RavenClaw skrev:Og så venter jeg stadig på udredning på sygehuset. Jeg er blevet overflyttet til en anden region, som ikke stoler på prøvesvarene fra den første region, hvor jeg var indlagt :rulle: Det er fandme en langtrukken proces, og nu har de sendt noget udstyr til mig til en forkert adresse, så det kører bare. Nu vil jeg efterhånden bare gerne vide hvad og om jeg fejler noget. 400 Kr. til piller hver måned er altså ikke lige noget, jeg havde budgetteret med.

Men lægen har dog sagt, at jeg gerne må fortsætte med træning og det hele som normalt, indtil de finder ud af, hvad de vil foretage sig. Det er dog vildt frustrerende at være fanget i det kaos...


Hvad skal du udredes for? Lyder træls ikke at vide, hvad der er på spil.

Kan se, du skrev noget om skulderøvelser med elastik. Kan du anbefale nogle?


De tror måske, jeg har problemer i tarmsystemet. De kan dog ikke finde ud af, om det er kronisk eller forbipasserende, fordi det er opstået akut, og oveni det kan de heller ikke blive enige om, hvilken sygdom det så skulle være, fordi de seneste test gav "uspecifikke resultater".

Jeg kan tegne et par øvelser for dig i morgen, så er du (og andre) også fri for at google sære navne :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 26. maj 2020, 19:12

Jeg er ret sikker på, at jeg har vundet mig en trokanterbursit i hoften. Jeg har haft problemer i over et år nu, så enten kan jeg håbe, at intensiv træning kan løse det, ellers kan de ende med at skulle skære i min slimsæk :(
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf FruKuk » 26. maj 2020, 19:15

RavenClaw skrev:
FruKuk skrev:
RavenClaw skrev:Og så venter jeg stadig på udredning på sygehuset. Jeg er blevet overflyttet til en anden region, som ikke stoler på prøvesvarene fra den første region, hvor jeg var indlagt :rulle: Det er fandme en langtrukken proces, og nu har de sendt noget udstyr til mig til en forkert adresse, så det kører bare. Nu vil jeg efterhånden bare gerne vide hvad og om jeg fejler noget. 400 Kr. til piller hver måned er altså ikke lige noget, jeg havde budgetteret med.

Men lægen har dog sagt, at jeg gerne må fortsætte med træning og det hele som normalt, indtil de finder ud af, hvad de vil foretage sig. Det er dog vildt frustrerende at være fanget i det kaos...


Hvad skal du udredes for? Lyder træls ikke at vide, hvad der er på spil.

Kan se, du skrev noget om skulderøvelser med elastik. Kan du anbefale nogle?


De tror måske, jeg har problemer i tarmsystemet. De kan dog ikke finde ud af, om det er kronisk eller forbipasserende, fordi det er opstået akut, og oveni det kan de heller ikke blive enige om, hvilken sygdom det så skulle være, fordi de seneste test gav "uspecifikke resultater".

Jeg kan tegne et par øvelser for dig i morgen, så er du (og andre) også fri for at google sære navne :D


Håber, at de finder ud af, hvad der er på spil. Lyder ikke rart at gå i uvished.

Vil da være helt perfekt med en tegning, men du skal ikke have bøvl ned det.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 26. maj 2020, 19:19

FruKuk skrev:
RavenClaw skrev:
FruKuk skrev:
RavenClaw skrev:Og så venter jeg stadig på udredning på sygehuset. Jeg er blevet overflyttet til en anden region, som ikke stoler på prøvesvarene fra den første region, hvor jeg var indlagt :rulle: Det er fandme en langtrukken proces, og nu har de sendt noget udstyr til mig til en forkert adresse, så det kører bare. Nu vil jeg efterhånden bare gerne vide hvad og om jeg fejler noget. 400 Kr. til piller hver måned er altså ikke lige noget, jeg havde budgetteret med.

Men lægen har dog sagt, at jeg gerne må fortsætte med træning og det hele som normalt, indtil de finder ud af, hvad de vil foretage sig. Det er dog vildt frustrerende at være fanget i det kaos...


Hvad skal du udredes for? Lyder træls ikke at vide, hvad der er på spil.

Kan se, du skrev noget om skulderøvelser med elastik. Kan du anbefale nogle?


De tror måske, jeg har problemer i tarmsystemet. De kan dog ikke finde ud af, om det er kronisk eller forbipasserende, fordi det er opstået akut, og oveni det kan de heller ikke blive enige om, hvilken sygdom det så skulle være, fordi de seneste test gav "uspecifikke resultater".

Jeg kan tegne et par øvelser for dig i morgen, så er du (og andre) også fri for at google sære navne :D


Håber, at de finder ud af, hvad der er på spil. Lyder ikke rart at gå i uvished.

Vil da være helt perfekt med en tegning, men du skal ikke have bøvl ned det.


Det håber jeg også. Jeg skal måske en tur forbi sygehuset på fredag, hvor jeg er i nærheden. Skal have taget en opfølgende blodprøve.

Det gør ikke så meget, det er meget hyggeligt tidsfordriv :) Og jeg to forskellige elastikker i hver sin farve, så det er nemmere at tegne farve på elastikker, end at beskrive øvelsen med ord.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 27. maj 2020, 08:37

Motionen går det rigtigt godt med her. Kosten går nogenlunde, men der ryger lidt koldskål ned, de fleste aftener.
Vægten er i det mindste stabil og ikke opadgående, så skal "bare" lige tage mig lidt sammen på kosten.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. maj 2020, 19:14

Mangoness skrev:Selv har jeg lidt svært ved at vænne mig til skyrs tykke konsistens. Der går det lidt bedre med skyr yoghurt, som er tyndere :genert: . Er kvark også tykt i konsistensen? :gruble:

Ja, men jeg synes bedre om smagen end skyr uden smag. Dog købte jeg forleden nogle små bægre kvark med smag i Lidl. Dem er jeg spændt på at smage.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 27. maj 2020, 19:19

:D :pompom:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2020, 06:56

Maj startede godt for mit vedkommende, men så blev jeg ramt af manglende motivation og lyst i et par uger. De sidste dage har jeg dog fået gang i mine daglige gåture igen, og jeg kan mærke en spirende motivation, så jeg håber, at juni bliver bedre.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"