Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 14. feb 2016, 14:09

Pandesteg skrev:Evaluering:

-Træne i fitness x 4 - blev til 5 gange :banan:
- Løb x 3 - yup :banan:
- Kun LCHF-mad og ingen snacks i hverdagene, fredag og lørdag aften må aftenhygge bestå af cola, chokolade og en lille portion flæskesvær. Det er ikke gået snorlige men takket være min ret massive træningsindsats holder jeg stadig vægten OG er begyndt at få six pack :ivrig: :cool: :banan:

Nye mål:

Pandesteg:
- Løb x 2
- Holdtræning x 4
- minimere snacks
- holde vægten


Hvor er du sej! :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 14. feb 2016, 16:00

Skralde skrev:Jeg er virkelig sej til at spise usundt :D

Os' dig? :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 14. feb 2016, 16:36

Update: det har ikke været en god uge! Alt for meget snack og alt for meget arbejde, der har sat sig i mit overskud. Og i løbet af lørdag fik jeg mere og mere ondt i knæene, så jeg slet ikke kan være nogen steder. Jeg har ikke trænet siden lørdag, så forstår det ikke helt. Øv.

Nå here goes:

- Maksimalt tre gange snack i løbet af ugen (rødvin tæller også som snacks ) ikke spor tjek.
- Ingen formiddagspause brød tjek. Yeay. Noget er opfyldt
- Mindst to gange tage cyklen på arbejde- det blev igen kun til een gang.
- mindst to gange gåtur efter arbejde eller weekend: tjek.

Nå. Ny uge truer. Jeg håber mine knæ ikke skal til at drille - men sætter lidt forsigtige mål:

Maks tre gange snacks
Ingen formiddagsbrød
Tre gåture
Tidligere i seng. (Læg mig til at sove inden 23)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 14. feb 2016, 17:40

Evaluering af etape 2
- Drikke vand På arbejdet går det rigtig godt, men det kunne gå bedre herhjemme
- Neglepleje Der er plads til forbedringer
- Træning Det blev til 1 x træning og 2 x gåture - det er OK, men det kan blive bedre
- 16:8-faste mandag-fredag (det burde være muligt...) Jeg er tilfreds - de fleste dage blev det ca. 16 timers faste, men 21 timer fra torsdag aften til fredag eftermiddag


Etape 3
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning
- 16:8-faste mandag-onsdag - lidt løsere tøjler torsdag-søndag, dog uden at gå i selvsving med maden
- Fokus på det gode humør og ikke lade negativitet ødelægge mit humør
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 14. feb 2016, 18:27

Hvor bestiller man en ny krop?

Jeg har trænet 4 gange i denne uge og passet kosten på nær fredag og lørdag, dog uden at skeje ud. Og alt det hårde arbejde er blevet "belønnet" med en vægtøgning på 1 kilo! :whine:

På plussiden er min kondi blevet bedre og jeg kan mærke, at jeg er blevet stærkere og ved forrige træning blev der skruet op for vægten på alle øvelser.

Næste uges mål bliver de samme og så håber jeg min krop vil samarbejde lidt bedre :kryds:

Træne minimum 3 gange
Spise fornuftigt, ca 1200 kalorier
Snacks på et minimum og i så fald kun i weekenden.
Ambition min. 1/2 kilos vægttab.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 14. feb 2016, 22:23

Jeg har overhovedet ikke overholdt nogen som helst mål :( Jeg har været plaget af eksem, der gør jeg har skullet holde badning på minimum, og det tager ærligt talt lysten til at kamp-svede-træne... Desuden har jeg været plaget af ondt i hoved og øre, så nej, den her uge har bare meget mere stået på chokolade og bøger end gåture... På den positive side, har jeg fået taget en tørn på hjemmefronten: Køleskab og ovn skinner, edderkoppespindene i hjørnerne er fjernet og hylderne er tørre af for støv :) Nå op på hesten igen... Jeg prøver at lave nogle forsigtige mål for næste uge:

- Øvelser for ryg/nakke/skuldre + balancebræt
- Knap så stort chokoladeindtag som forrige uge
- Få vasket alle gulve og givet badeværelset den helt store rengøringstur.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. feb 2016, 23:20

didas skrev:Hvor bestiller man en ny krop?

Jeg har trænet 4 gange i denne uge og passet kosten på nær fredag og lørdag, dog uden at skeje ud. Og alt det hårde arbejde er blevet "belønnet" med en vægtøgning på 1 kilo! :whine:

På plussiden er min kondi blevet bedre og jeg kan mærke, at jeg er blevet stærkere og ved forrige træning blev der skruet op for vægten på alle øvelser.

Næste uges mål bliver de samme og så håber jeg min krop vil samarbejde lidt bedre :kryds:

Træne minimum 3 gange
Spise fornuftigt, ca 1200 kalorier
Snacks på et minimum og i så fald kun i weekenden.
Ambition min. 1/2 kilos vægttab.


Jeg tænker lidt, om du får for få kalorier. For lidt kan sætte stofskiftet (yderligere) ned og min erfaring (jep, har prøvet samme approach) er, at jeg ophobede væske. Når du derudover træner, øges blodvolumen, som også ses på vægten.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. feb 2016, 23:44

:rock: til de seje og :pompom: til jer/os, der trænger til en ny uge!

Min uge:
- Faste 1-2 gange Tja, det blev til en enkelt. Det ses nu på taljemålet, at jeg mangler en dag
- Træne 3 gange Kan du sige én gang? :rulle:
- Huske væskebalancen DET kan jeg i det mindste sige tjek til!
- Blive færdig med diverse opgaver på jobbet Og det!
- Få ordnet nogle praktiske ting herhjemme, når jeg har sendt resten af familien i sommerhus på lørdag (jeg joiner mandag) Ikke en fløjtende fis er det blevet til. Poserummet, aka soveværelset, skulle have haft den helt store tur. Sofaen vandt!
- Huske håndplejen Altså, jeg husker det ved sengetid, fordi der står en håndcreme på natbordet, men ellers - not so much...

Hm. Efter min gode fastedag og maxtræning mandag med ømhed indtil fredag (!!) gik der fuldstændig ged i den! Jeg blev så stresset af det journalistbesøg, at jeg gennem dagen ikke kunne spise ordentligt og åd som et svin om aftenen, og jeg sov ikke mere end et par timer om natten tirsdag-fredag. Hvor er det åndssvagt! Men det viser mig, stressen kan blusse op som at vende en hånd - jeg har ikke haft det så skidt siden tiden lige før mit kollaps for syv år siden. Jeg troede ellers, jeg var kommet over på den anden side. Det er noget, jeg er nødt til at lære at tage hensyn til. Når jeg tænker over det, var besøget ikke årsagen i sig selv, men den udløsende faktor. Jeg har simpelthen haft for mange ting på arbejdet, som jeg ikke har kunnet nå inden for normal arbejdstid. Og jeg er simpelthen nødt til at bruge lidt af min ferie på at få udryddet nogle af de ting - selvom jeg jo netop burde sørge for at koble af og geare helt ned. Men den næste måned indtil påskeferien vil ikke kunne lykkes på ordentlig vis, hvis de afventende ting ikke er ordnet og færdige først. Så kan man glæde sig over, påsken falder tidligt i år - selvom det (sammen med en irriterende temauge midt i det hele) skyder hul i hele min årsplan. Nå, enough rambling!

Jeg sendte familien af sted i går, og i min forkromede plan havde jeg i tankerne at træne, når de var sendt af sted, men det blev alt for sent. I stedet gik jeg amok i ulækker "mad" til melodi grand prix og blev hundesyg :rulle: Det fortsatte op ad formiddagen, så planen om træning og soverværelsesdesinficering blev skrottet til fordel for sofa og en skovtur med hunden. Nu er jeg endelig okay igen, har hygget med BAFTA og lidt chokolade til aften og burde virkelig fise i seng, så jeg kan komme op, gøre rent og pakke, så hunden og jeg kan komme over til sommerhus, brændeovn og vandreture i klitterne (og arbejde...)

Målene for ugen bliver derfor lidt løse:

* faste en enkelt dag, hvis det er muligt - ellers bare lade være med at grovæde!
* huske 1½-2 liter vand
* vandre så meget som muligt
* måske løbe en tur eller to
* hygge med familien
* huske håndcremen
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 15. feb 2016, 07:13

Guilded, jeg håber, du og familien får en skøn tur i sommerhuset. Vandretur i klitterne og brændeovn lyder rigtig skønt :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 15. feb 2016, 07:50

Er godt nok ikke god til at være stringent for tiden.
Det gode i den forgangne uge er at jeg har fundet cyklen frem igen i stedet for konsekvent at tage bussen. Jeg har også købt mindre brød/kage mm end hvad jeg plejer. Det er en start, men der er et stykke vej endnu..
Tror jeg springer over konkrete mål i denne uge og tager en dag ad gangen, det har jeg nemmere ved at fokusere på og "overholde"
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 15. feb 2016, 09:13

Ally skrev:Guilded, jeg håber, du og familien får en skøn tur i sommerhuset. Vandretur i klitterne og brændeovn lyder rigtig skønt :kys:


Tak :kys:

Ja, det plejer at give lige dét, der skal til, for at batterierne er klar til at blive brugt igen. Jeg skal bare lige tage mig sammen til at komme i gang med den sk*** rengøring og pakken kuffert og hund. Så venter en lille to timers køretur - det er jo heldigvis det mindste :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2016, 09:36

Guilded, god sommerhustur - misundelig :love:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 15. feb 2016, 10:57

Ja rigtig god tur Guilded :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 15. feb 2016, 11:04

Puha, jeg har slet ikke lyst til at evaluere :genert:

- Drikke minimum 5 glas vand dagligt: Det er lykkedes nogenlunde
- Fortsætte den gode madstil hele ugen - lørdag undtaget, dog først fra gæsters ankomst. Det gik godt ind til torsdag. Resten af ugen taler vi ikke om.
- Ordne køleskab: Tjek
- Stadig ingen vejning: Tjek
- Frugt som fredagsguf: Overhovedet ikke tjek
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 15. feb 2016, 11:06

Denne uges mål:

- Logge på madital samtlige dage, undtagen lørdag.
- Drikke minimum 5 glas vand dagligt
- Intet usundt guf fredag
- Medbringe gulerødder lørdag
- Male trappe
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Sund og/eller slank"