Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 15. feb 2016, 12:05

Jeg opdaterer tråden i aften :)

---

I dag, i morgen og onsdag skal jeg arbejde. Jeg får da noget for hånden, men lige nu overspringshandler jeg - Debatten, flyafgange, hoteller og seværdigheder i Belfast. Jeg er SÅ klar til at komme derover - selv om der stadig er nogle måneder før det bliver aktuelt. Utålmodig.dk
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 15. feb 2016, 13:02

Puha, sikke en uge. Det føles som om jeg har ligget vandret i luften, fordi lørdag bød på heldagskursus og søndag på arbejde. I dag har jeg ordnet praktiske ting og talt i telefon med min søster for at sige farvel - hun tager halvanden måned til asien for at sejle rundt.

Evaluering:
- Spise forholdsvist sundt faktisk gået godt under omstændighederne
- Ikke købe slik og chips jeg faldt i en gang eller to, men slet ikke i de samme mængder som normalt
- Mere vand ja!
- Vitaminpiller hver dag jeps - hvilket minder mig om at tage dem nu :D
- Nok søvn Kunne nok have været bedre, men har gjort et forsøg ved at gå tidligt i seng
- Øve mig i at være tilfreds Jeg øver mig i at blive mere positiv, og det har jeg været god til

Nye mål:
- Spise forholdsvist sundt
- Selv medbringe frokost til weekendkursus for at undgå fastfood
- Ikke købe chips, men nødder
- Mere vand
- Vitaminpiller hver dag
- Nok søvn
- Øve mig i at være tilfreds
Senest rettet af Sophaya 15. feb 2016, 13:50, rettet i alt 2 gange.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 15. feb 2016, 13:05

Rigtig god tur, Guilded :kys:

Og Ally, jeg kan satme godt forstå at du glæder dig - hvornår er det, du skal afsted og hvor længe? :D

--

Selv er jeg bare travl, mega travl. Så alt er som det plejer :lol:
Jeg prøver at følge med herinde og læse det hele. Jeg hepper på jer :kram:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 15. feb 2016, 13:14

Sophaya skrev:Og Ally, jeg kan satme godt forstå at du glæder dig - hvornår er det, du skal afsted og hvor længe? :D

Du er savnet - smilte stort, da jeg så, at du havde skrevet i tråden :kys:

Umiddelbart ser det ud til, at det bliver en uges tid og i midten af maj. Jeg tjekker, nærmest dagligt, flyafgange og hoteller i centrum af Belfast. Og diverse seværdigheder, shoppingcentre m.m. Det bliver fantastisk at komme af sted - og jeg glæder mig til at høre den irske accent :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 15. feb 2016, 13:40

Ally skrev:
Sophaya skrev:Og Ally, jeg kan satme godt forstå at du glæder dig - hvornår er det, du skal afsted og hvor længe? :D

Du er savnet - smilte stort, da jeg så, at du havde skrevet i tråden :kys:

Umiddelbart ser det ud til, at det bliver en uges tid og i midten af maj. Jeg tjekker, nærmest dagligt, flyafgange og hoteller i centrum af Belfast. Og diverse seværdigheder, shoppingcentre m.m. Det bliver fantastisk at komme af sted - og jeg glæder mig til at høre den irske accent :love:


Årh - jeg savner godt nok også at være mere med her :love: det er så rart, når du popper op på instagram :kys:

Uh, det lyder spændende. Jeg har været i Dublin med en endagstur til Belfast, og jeg var ret stor fan. Irland er skønt! Jeg håber du får en helt vildt god tur :love:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 15. feb 2016, 13:51

Rengøring done, pakning done, nu mangler jeg bare at sørge for, katten har varme på resten af ugen og pakke madvarer. Jeg er nødt til at starte med at pakke hunden og dens kurv i bilen, fordi jeg er uvenner med bagklappen, så jeg kan ikke bare losse alt ind først. Lidt træls. Jeg er SÅ dårlig til at tage det sidste skridt - masser af tilløb, men dovenskaben vinder. Jeg kommer altid for sent (jep, I'm one of them...)

Men nu lukker jeg pc'en og pakker den ned - altid et godt træk :lol:

Ses senere :devil:
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 15. feb 2016, 14:25

Jeg har ikke rigtig været med denne måned. Barslen sluttede sidste mandag, og det er håååårdt :genert: plus mit studie er ret aktivt, så har haft doms i benene hele weekenden.

Såeee... Nu er jeg tvunget ud i et træne. Har et par kettlebells til hjemmetræning og så cykler jeg frem og tilbage hver dag. Det er en god start.
1
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 15. feb 2016, 15:20

Guilded_Lily skrev::rock: til de seje og :pompom: til jer/os, der trænger til en ny uge!

Min uge:
- Faste 1-2 gange Tja, det blev til en enkelt. Det ses nu på taljemålet, at jeg mangler en dag
- Træne 3 gange Kan du sige én gang? :rulle:
- Huske væskebalancen DET kan jeg i det mindste sige tjek til!
- Blive færdig med diverse opgaver på jobbet Og det!
- Få ordnet nogle praktiske ting herhjemme, når jeg har sendt resten af familien i sommerhus på lørdag (jeg joiner mandag) Ikke en fløjtende fis er det blevet til. Poserummet, aka soveværelset, skulle have haft den helt store tur. Sofaen vandt!
- Huske håndplejen Altså, jeg husker det ved sengetid, fordi der står en håndcreme på natbordet, men ellers - not so much...

Hm. Efter min gode fastedag og maxtræning mandag med ømhed indtil fredag (!!) gik der fuldstændig ged i den! Jeg blev så stresset af det journalistbesøg, at jeg gennem dagen ikke kunne spise ordentligt og åd som et svin om aftenen, og jeg sov ikke mere end et par timer om natten tirsdag-fredag. Hvor er det åndssvagt! Men det viser mig, stressen kan blusse op som at vende en hånd - jeg har ikke haft det så skidt siden tiden lige før mit kollaps for syv år siden. Jeg troede ellers, jeg var kommet over på den anden side. Det er noget, jeg er nødt til at lære at tage hensyn til. Når jeg tænker over det, var besøget ikke årsagen i sig selv, men den udløsende faktor. Jeg har simpelthen haft for mange ting på arbejdet, som jeg ikke har kunnet nå inden for normal arbejdstid. Og jeg er simpelthen nødt til at bruge lidt af min ferie på at få udryddet nogle af de ting - selvom jeg jo netop burde sørge for at koble af og geare helt ned. Men den næste måned indtil påskeferien vil ikke kunne lykkes på ordentlig vis, hvis de afventende ting ikke er ordnet og færdige først. Så kan man glæde sig over, påsken falder tidligt i år - selvom det (sammen med en irriterende temauge midt i det hele) skyder hul i hele min årsplan. Nå, enough rambling!

Jeg sendte familien af sted i går, og i min forkromede plan havde jeg i tankerne at træne, når de var sendt af sted, men det blev alt for sent. I stedet gik jeg amok i ulækker "mad" til melodi grand prix og blev hundesyg :rulle: Det fortsatte op ad formiddagen, så planen om træning og soverværelsesdesinficering blev skrottet til fordel for sofa og en skovtur med hunden. Nu er jeg endelig okay igen, har hygget med BAFTA og lidt chokolade til aften og burde virkelig fise i seng, så jeg kan komme op, gøre rent og pakke, så hunden og jeg kan komme over til sommerhus, brændeovn og vandreture i klitterne (og arbejde...)

Målene for ugen bliver derfor lidt løse:

* faste en enkelt dag, hvis det er muligt - ellers bare lade være med at grovæde!
* huske 1½-2 liter vand
* vandre så meget som muligt
* måske løbe en tur eller to
* hygge med familien
* huske håndcremen


Pas nu på dig selv. Og husk måske en anden gang, at det altså er ok at sige nej til sådan noget som et journalistbesøg. Og i hvert fald ikke have dårlig samvittighed over, at noget andet ryger til gengæld for sådan en begivenhed.

Jeg hørte engang en hjerneforsker fortælle, at vores hjerne har tre bevidsthedsniveauer. Et 'øverste gear' som man er i, når man laver nye ukendte ting som fx det der besøg, ny træning, ny undervisning osv. Et mellemniveau, hvor det er kendte ting, hvor man alligevel skal beslutte lidt. Fx vaske tøj, købe ind, rutineopgaver på arbejdet. Og så et laveste gear (sofa, gåtur, ingenting).
Det i interessante er, at vores hjerne kun er programmeret til ca 10 % af tiden i højeste gear. Og bruger du mere (som det lyder som om du gør) går det ud over det mellemste, og pludselig orker man ikke at tage beslutning om mad fx selvom det ikke isoleret set er svært. Løsning? Ned i nederste gear for at få balance i regnskabet. Jeg ordinerer dig derfor gåture og the-drikning i ferien. Forskning underbygger det. :naughty:
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Studsgaard » 15. feb 2016, 16:13

Efter at ha været total fraværende i sidste uge pga sygdom alt for hektisk uge og sygdom så er jeg klar igen, hvis det er ok?

Mit mål denne uge:
- kun snolder i weekenden.
- husk mine vitaminer!!!
- grønt til hvert aftensmåltid, samt minimere stivelsen til de andre måltider.
- ikke drikke til maden.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 15. feb 2016, 20:58

Nu er jeg flyttet. Fuck, det var hårdt. Jeg er ved at dø af udmattelse og forstår slet ikke, hvordan jeg kom igennem arbejdsdagen i dag (men jeg er glad!). Det er ikke gået så godt med kosten, men heller ikke så skidt som frygtet. Jeg har fået lidt rødvin osv for at fejre, men nu går jeg på hvid februar igen. Sukker kunne jeg heldigvis godt holde mig fra. Jeg er så grim at se på lige nu, at jeg ligner en med alvorlig sygdom, men det skal nok blive godt igen. Alt vel herfra - jeg røg lidt af hesten, men nu kravler jeg op igen. I mit nye, fine hjem :lun:
4
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 15. feb 2016, 23:15

Aima skrev:Jeg vil gerne have mål denne uge:
Aima:
Antiinflammatorisk kost alle dage, med undtagelse af onsdag, hvor jeg har et møde med mad ude i byen.
Træning 6 gange.
Gå/løb 3 gange.
Oil-pulling alle dage.
Blive færdig med sorteringsprojekt i soveværelset.


Evaluering:
Jeg har ikke spist 100% ordentligt. Middagen ude i onsdags, fik det til at stikke lidt af for mig, så da jeg sad og arbejdede til ud på natten samme aften, kværnede jeg rugbrødsmadder og en bolle, torsdag, fredag og lørdag var jeg helt stringent, men i går aftes fik jeg efter en arbejdsmæssig sej uge og endnu strammere weekend med bl.a. tre deadlines hængende, trang til at belønne mig selv. Så jeg lavede vandbakkelse, bedre end både slik og så meget andet kage og jeg beherskede mig OG i dag har jeg, lissom i torsdags, snildt kunne vende tilbage til de sunde valg. Og det har jeg det faktisk ret fedt med, for jeg har jo ikke lyst til at leve sådan helt semi-fanatisk, jeg vil gerne kunne nyde sukker og andre usundheder sådan med måde, jeg vil også virkelig bare gerne kunne moderere og beherske det. Det er en lille sejr, når det lykkes.
Derudover har jeg klaret:
Træning 7 gange på 7 dage.
Gå/løb 1 gang.
Oil-pulling 6 ud af 7 dage.
Er ikke 100% færdig i soveværelset, 90% måske, men til gengæld er jeg så cirka halvejs i køkkenet, så jeg er ikke gået i stå med projektet, og her halvejs gennem måneden, virker det stadig realistisk, jeg når samtlige rum i lejligheden i februar.

Mine mål er altså, bortset fra træningen, ikke opfyldt, men det er tæt på og jeg synes jeg har kompenseret ret godt. Træningen kører SÅ godt, jeg kan slet ikke undvære den for tiden, det nyder jeg også, for jeg ved det handler om tid, før jeg igen skal slæbe mig afsted :lol:
Jeg har haft menstruation og det har været a walk in the park. Den autoimmune sygdom, jeg har, kan ellers godt gøre potentielle gener og træthed ved mens værre, men jeg har ikke været plaget overhovedet og har hverken følt mig ramt på energi eller træthed, selvom min arbejdsuge har indeholdt flere timer, end jeg gider tælle til. Jeg er overbevist om det er træningen og den forholdsvis sunde mad, og jeg er så tilfreds med, jeg kan finde ud af at tage mig så godt af mig selv og min krop. Helt ærligt, vi har sådan fortjent det.

Nå, blabla. Nye mål:
Aima:
Ordentlig, antiinflammatorisk mad alle dage, med undtagelse af onsdag, hvor jeg skal til fødselsdag på en skøn restaurant. Torsdag har jeg et møde, og jeg skal holde mig fra at bestille nogetsomhelst andet end kaffe eller danskvand. Til gengæld må jeg gerne hygge lidt med something sweet på søndag, hvis jeg har lyst.
Træning 6 gange.
Oil-pulling alle dage.
Få afsluttet sorteringsprojekt i soveværelse og køkken.


Jeg har ikke fået læst op siden starten af weekenden, det gør jeg lige, men jeg håber, alle har det godt og er glade og at de, der var sygdomsramte eller stressede er ude på den anden side.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf billiebean » 16. feb 2016, 07:27

Fra uge 1-2:
-Prioritering af søvn og overskud: Ja. Fik sagt nej til nogle ting, der tog mere energi end de ville give.
-Mindre portionsstørrelser og sunde snacks om eftermiddagen: Ja til mindre portionsstørrelser. NEJ, til sunde eftermiddagssnacks. Crap.
-Grove kulhydrater: Ja.
-Mindre kaffe: Jep. 1 kop pr. dag.
-Hjemmeyoga 2 gange. Nej.

For uge 3-4:
-Færdiggøre smoothie-faste (sund smoothie 3 gange om dagen - resten vand/te/bouillon)
-Starte fornuftigt og forsigtigt op efter faste
-Spise plantebaseret
-Generelt moderere portionsstørrelsen
-Finde ud af hvad jeg gør med min eftermiddags-aften-snacktrang!
-Blive klippet og evt. farvet
-Yoga og motion i sidste uge af februar.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 16. feb 2016, 07:52

Dikus skrev:Fandens oldemor og hendes undskyldninger!

Er begyndt nyt arbejde og fik en kurv ned lækker chokolade, karameller og lakridschokolader. Det kan min viljestyrke ikke klare!


Ej, det er ooooondt!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 16. feb 2016, 07:53

Nå, men jeg var på vægten for første gang i 17 dage og der er sgu røget 2,9kg :banan: Mit overordnede mål er at tabe 4 kg her i februar og det burde da være muligt så! Fedt, det gav lidt ekstra motivation :)
7
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 16. feb 2016, 07:56

Skralde skrev:Nå, men jeg var på vægten for første gang i 17 dage og der er sgu røget 2,9kg :banan: Mit overordnede mål er at tabe 4 kg her i februar og det burde da være muligt så! Fedt, det gav lidt ekstra motivation :)


Ej hvor fedt, tillykke!! Det betyder bare SÅ meget, at man kan se, at ens indsats giver pote!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"