Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2016, 06:43

Er der nogen, der har lyst til at stå for marts-tråden? Ellers vil jeg gerne tage den igen... :genert:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 29. feb 2016, 07:23

Jeg er oftest på fra mobilen, så vil helst ikke skulle være trådholder - så Ally for min skyld må du rigtig gerne igen. :)

Evaluering:
- Løb x 2 - Nej, blev kun til en enkelt gang
- Fitnesshold x 5 Blev til x 4 - hvis jeg vælger at tage afsted i dag bliver det dog x 6
- Kun snacks fredag og lørdag og i begrænsede mængder Det gik faktisk fint fredag og lørdag, men i går kom jeg til at spise for mange snacks i løbet af dagen
- Holde vægten Ja

Lidt en skod-uge for mit vedkommende. Har valgt at skrue lidt ned for træningen og det skal jeg stadig lige forlige mig med. Men tror det er en god beslutning i længden. Og så kan jeg mærke at lyset og solen begynder at påvirke mig til at have mere lyst til løb end fitnesscenter. Så overvejer en forårstræningsplan med 2 x løb og 2 x styrketræning i fitness pr uge. Det burde være realistisk.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. feb 2016, 08:20

Jeg havde jo ingen mål, og det var nok også godt nok.

Det blev til 1½ fastedag og 1 x træning. Nui, jeg ville have dunket mig selv i hovedet, hvis jeg havde sat målene højere. Til gengæld er vasketøjet og den sidste feriekuffert endelig af vejen og der er lavet madplan og handlet til (det meste af) denne uge.

Men jeg er træt. Jeg er virkelig helt nede og skrabe pt. Både fysisk og psykisk. Det sejler på arbejde, og manden render nu på det ene kursus efter det andet, så jeg er tilbage til at være fuldtidsmor med alt, hvad det indebærer - og det græmmer mig at skrive det, men det stresser mig. Vi havde en halvdårlig morgen, fordi vi alle skulle tidligere ud ad døren, og jeg føler ikke, jeg fik sagt ordentligt farvel - jeg er også ret sikker på, pædagogen i børnehaven kunne mærke min småpanik. Det kan dog gå lidt mere gelinde i morgen, vi skal nok nå det, også uden at jawe på hinanden. Men øv, altså!

Rent fysisk har jeg bøvl med hovedet og en konstant sult. Eller, lækkersult, nok nærmere. For jeg er egentlig ikke decideret sulten, men jeg kan heller ikke finde ud af at faste ordentligt. Om morgenen er jeg ret tilfreds med min kropsform, men hen på eftermiddagen mærker jeg muffintoppen tydeligere og føler mig decideret fed inden sengetid.
Min træning står stille. Jeg kom af sted i torsdags, og det var FEDT, men da jeg havde handlet (læs: kørt mellem seks forretninger) i går, gav jeg hurtigt efter, da manden spurgte, om jeg ikke lige skulle ligge på sofaen lidt i stedet for at smide poserne og gribe træningstøjet, som planen egentlig var. Jeg magter det ikke.

Så jeg holder muligvis en lille pause her i marts. Jeg kan sikkert ikke holde mig fra tråden, men jeg venter lige med at sætte mål, til jeg har hovedet oven vande igen.

Tak for februar - og keep it up :pompom: :pompom:
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 29. feb 2016, 12:06

Evaluering for ugen og måneden

- Træne minimum 3 gange Tjek, det blev til 6 gange
- Spise fornuftigt, ca 1200 kalorier Tjek
- Snacks på et minimum og i så fald kun i weekenden. Tjek
- Ambition min. 1/2 kilos vægttab. Tjek, det til 1 kilo

Status for måneden blev et samlet vægttab på 4 kilo og opbygning af synlig muskelmasse, jeg er godt tilfreds :-D

Jeg tabte desværre væddemålet med kammeraten, men det er bare op af bakke at skulle vinde over en person uden tarmsystem (stomi), men vi har haft det sjovt undervejs og det er det vigtigste.

De sidste 2 dage har været proppet med slik og fed mad pga Oscar aften og filmaften med venner. Så i morgen starter de gode takter igen, nok i lidt mere afslappet form end i februar, men de gode resultater giver jo lyst til at forsætte. Næste delmål er 65 kg, så det er ca. Yderligere 4 kg som der skal arbejdes hen imod i marts måned.
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 29. feb 2016, 17:19

Evaluering (uden farveskifte. Det er så besværligt på telefonen :) )
Muspel
- Tre gange træning - tjek
- Kun en gang snack uden for weekenden - det lykkedes vist også utroligt nok.
- Tre gåture - ikke tjek. Mit knæ driller stadig.
- Tidligere i seng. Læg mig til at sove inden 23. Ikke tjek.

Knæproblemerne har virkelig været et set-back for mig, så motivationen er lav. Har dog nu været til fysioterapeut, der har givet mig nogle bud på, hvad jeg skal gøre, og jeg prøver alt hvad jeg kan på at følge det. Men er bange for, at min vundne 'nye muskler' forsvinder inden det er godt igen :whine:
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 29. feb 2016, 19:22

Muspel skrev:Evaluering (uden farveskifte. Det er så besværligt på telefonen :) )
Muspel
- Tre gange træning - tjek
- Kun en gang snack uden for weekenden - det lykkedes vist også utroligt nok.
- Tre gåture - ikke tjek. Mit knæ driller stadig.
- Tidligere i seng. Læg mig til at sove inden 23. Ikke tjek.

Knæproblemerne har virkelig været et set-back for mig, så motivationen er lav. Har dog nu været til fysioterapeut, der har givet mig nogle bud på, hvad jeg skal gøre, og jeg prøver alt hvad jeg kan på at følge det. Men er bange for, at min vundne 'nye muskler' forsvinder inden det er godt igen :whine:


Er det en overbelastning af knæet, du har raget til dig, eller er det noget mere fysiologisk?

Sidst jeg havde overbelastet knæ (begge to på samme tid!), der krævede det 3 ugers totalt pause fra træning og generelt fra al bevægelse mere end højest nødvendigt, før det gik i orden igen.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 29. feb 2016, 19:32

Pandesteg skrev:Jeg er oftest på fra mobilen, så vil helst ikke skulle være trådholder - så Ally for min skyld må du rigtig gerne igen. :)

Evaluering:
- Løb x 2 - Nej, blev kun til en enkelt gang
- Fitnesshold x 5 Blev til x 4 - hvis jeg vælger at tage afsted i dag bliver det dog x 6
- Kun snacks fredag og lørdag og i begrænsede mængder Det gik faktisk fint fredag og lørdag, men i går kom jeg til at spise for mange snacks i løbet af dagen
- Holde vægten Ja

Lidt en skod-uge for mit vedkommende. Har valgt at skrue lidt ned for træningen og det skal jeg stadig lige forlige mig med. Men tror det er en god beslutning i længden. Og så kan jeg mærke at lyset og solen begynder at påvirke mig til at have mere lyst til løb end fitnesscenter. Så overvejer en forårstræningsplan med 2 x løb og 2 x styrketræning i fitness pr uge. Det burde være realistisk.


Nææææ jeg kom sørme på løb i eftermiddags. Så ét mål opfyldt. ;) Og slog min egen rekord med næsten 15 sekunder pr km :love: endelig kom belønningen for at skære ned på træningsdage - NØJ hvor havde jeg gode ben.
Nu spiser jeg peanutbutter drysset med salt oh chokoladestykker :genert:

Forresten, hvis der er andre end mig der handler hos Bodylab, så har de gratis fragt de næste 3 (?) dage. Jeg har lige fyldt op på øko affedtet mandelmel, øko kakaonibs, raw kokosolie, øko chokolade-peanutbutter med crunch og Zero gold sukkererstatning :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2016, 20:23

Pandesteg skrev:Nu spiser jeg peanutbutter drysset med salt oh chokoladestykker :genert:

Det lyder lækkert :love: En sjælden gang imellem spiser jeg en chokolade-riskiks med peanutbutter. Det er også lækkert. Eller et stykke chokolade med højt kakaoindhold med en klat kold smør. Haps!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 29. feb 2016, 20:24

Ally skrev:
Pandesteg skrev:Nu spiser jeg peanutbutter drysset med salt oh chokoladestykker :genert:

Det lyder lækkert :love: En sjælden gang imellem spiser jeg en chokolade-riskiks med peanutbutter. Det er også lækkert. Eller et stykke chokolade med højt kakaoindhold med en klat kold smør. Haps!


Uh ja mørk chokolade ned en Skive smør = LCHF-oreo :savl: det er guf!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2016, 20:26

Jeg var træt til aften. Så træt, at jeg kunne sove stående, hvis jeg fik lov. Dog tog jeg alligevel i fitnesscentret; gad dog ikke lige køre hele programmet igennem, men tog øvelserne for arme, ryg, skuldre og mave. Derudover squattede jeg med en bold i ryggen (op af væggen) og hulahoppede. Det gav nu også sved på panden.

---

Idet der ikke er andre, der meldt sig til at stå for marts-tråden, gør jeg det gerne. Måske er der en anden, der har lyst til at stå for april-tråden?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 29. feb 2016, 20:58

didas skrev:
Muspel skrev:Evaluering (uden farveskifte. Det er så besværligt på telefonen :) )
Muspel
- Tre gange træning - tjek
- Kun en gang snack uden for weekenden - det lykkedes vist også utroligt nok.
- Tre gåture - ikke tjek. Mit knæ driller stadig.
- Tidligere i seng. Læg mig til at sove inden 23. Ikke tjek.

Knæproblemerne har virkelig været et set-back for mig, så motivationen er lav. Har dog nu været til fysioterapeut, der har givet mig nogle bud på, hvad jeg skal gøre, og jeg prøver alt hvad jeg kan på at følge det. Men er bange for, at min vundne 'nye muskler' forsvinder inden det er godt igen :whine:


Er det en overbelastning af knæet, du har raget til dig, eller er det noget mere fysiologisk?

Sidst jeg havde overbelastet knæ (begge to på samme tid!), der krævede det 3 ugers totalt pause fra træning og generelt fra al bevægelse mere end højest nødvendigt, før det gik i orden igen.


Ja. Begge er overbelastede. Det ene mere end det andet. Jeg må gerne træne. Men ikke noget knæ - så det er så primært overkrop, mave, arme og ryg. (Måske det hele egentligt er overkrop....) og så tager jeg bilen på arbejde. Går dog ture og rundt på arbejdet. Nu er det to uger. Så jeg satser benhårdt på, at du får ret med de tre uger :-D

Min fys siger, at de er blevet overbelastede, fordi jeg har for svage hofter og fodled, så knæene har været på overarbejde. Så det arbejder 'vi' nu på at ændre.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 29. feb 2016, 21:13

Muspel skrev:
didas skrev:
Muspel skrev:Evaluering (uden farveskifte. Det er så besværligt på telefonen :) )
Muspel
- Tre gange træning - tjek
- Kun en gang snack uden for weekenden - det lykkedes vist også utroligt nok.
- Tre gåture - ikke tjek. Mit knæ driller stadig.
- Tidligere i seng. Læg mig til at sove inden 23. Ikke tjek.

Knæproblemerne har virkelig været et set-back for mig, så motivationen er lav. Har dog nu været til fysioterapeut, der har givet mig nogle bud på, hvad jeg skal gøre, og jeg prøver alt hvad jeg kan på at følge det. Men er bange for, at min vundne 'nye muskler' forsvinder inden det er godt igen :whine:


Er det en overbelastning af knæet, du har raget til dig, eller er det noget mere fysiologisk?

Sidst jeg havde overbelastet knæ (begge to på samme tid!), der krævede det 3 ugers totalt pause fra træning og generelt fra al bevægelse mere end højest nødvendigt, før det gik i orden igen.


Ja. Begge er overbelastede. Det ene mere end det andet. Jeg må gerne træne. Men ikke noget knæ - så det er så primært overkrop, mave, arme og ryg. (Måske det hele egentligt er overkrop....) og så tager jeg bilen på arbejde. Går dog ture og rundt på arbejdet. Nu er det to uger. Så jeg satser benhårdt på, at du får ret med de tre uger :-D

Min fys siger, at de er blevet overbelastede, fordi jeg har for svage hofter og fodled, så knæene har været på overarbejde. Så det arbejder 'vi' nu på at ændre.


Krydser fingre for at det også passer med de 3 uger hos dig :-D Jeg havde ingen bedring i lang tid og så gik det pludselig over i løbet af de sidste 2-3 dage.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 29. feb 2016, 21:15

didas skrev:

Krydser fingre for at det også passer med de 3 uger hos dig :-D Jeg havde ingen bedring i lang tid og så gik det pludselig over i løbet af de sidste 2-3 dage.


:banan: lige hvad jeg ville høre. Mine knæ hører dig! :pompom:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"