1 k a Day - 30 dages challenge

avdotja
Indlæg: 4965
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14850

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf avdotja » 17. mar 2023, 20:44

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke gider tage løbetøj på for mindre end 5 km :ninja:

Men jeg hepper på jer andre!

Der var vist en famile med i “vores super sunde familie” på et tidspunkt, hvor alle - både børn og voksne - løb hver dag. Og det havde de (hvis jeg ellers husker rigtigt) gjort i et års tid eller noget i den stil.
1
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Mette » 21. mar 2023, 10:25

Så fik jeg løbet den første kilometer.
Pyh...

Det er lang tid siden jeg hat løbet. Synes det gik rigtig fint, men skal arbejde med min rygrad. Jeg tænkte ret mange gange, at jeg gerne ville stoppe. Det duer altså ikke.

Nå, 1 km på løbebånd. 8 minutter.
3
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Fynerfin82 » 23. mar 2023, 07:56

Mette skrev:Så fik jeg løbet den første kilometer.
Pyh...

Det er lang tid siden jeg hat løbet. Synes det gik rigtig fint, men skal arbejde med min rygrad. Jeg tænkte ret mange gange, at jeg gerne ville stoppe. Det duer altså ikke.

Nå, 1 km på løbebånd. 8 minutter.


Jeg er ret misundelig på dit løbebånd :genert: Vejret indbyder ikke ligefrem til udendørs aktiviteter.

Jeg har idag gennemført dag 15 og er dermed halvvejs. Mine ben er nu kronisk trætte, men ikke ømme, så tænker ikke jeg er i risiko for skader.
1
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Mette » 23. mar 2023, 08:02

Fynerfin82 skrev:
Mette skrev:Så fik jeg løbet den første kilometer.
Pyh...

Det er lang tid siden jeg hat løbet. Synes det gik rigtig fint, men skal arbejde med min rygrad. Jeg tænkte ret mange gange, at jeg gerne ville stoppe. Det duer altså ikke.

Nå, 1 km på løbebånd. 8 minutter.


Jeg er ret misundelig på dit løbebånd :genert: Vejret indbyder ikke ligefrem til udendørs aktiviteter.

Jeg har idag gennemført dag 15 og er dermed halvvejs. Mine ben er nu kronisk trætte, men ikke ømme, så tænker ikke jeg er i risiko for skader.

Jeg havde helt ærligt heller ikke gjort det, hvis ikke det var for løbebåndet.

Dag 2 var jeg 30 sek "hurtigere". Kæmper med den indre stemme der siger: Stop, jeg gider ikke, fuck det her, det er kedeligt, jeg vil ikke mere :lol:
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf KitKat » 28. mar 2023, 10:15

Jeg er med :) Startede tirsdag i sidste uge og har misset en enkelt dag, så i dag bliver dag 7.

På motion/kondition siden mærker jeg ingen forskel endnu men formålet for mig er også mere at skabe en god vane og finde glæden ved at løbe :genert:
-og der synes jeg faktisk det har flyttet på lidt allerede. Den ene dag jeg missede var et regulært uheld, jeg havde simpelthen så travlt hele dagen at først efter kl 22 fik jeg tid til at stoppe op længe nok til at opdage, at jeg havde glemt det. I stedet for at give op som jeg plejer, så tog jeg afsted igen næste dag (i regnvejr endda :engel: ) fordi "det er jo kun 1 km, det er hurtig overstået og en god investering"
3
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Fynerfin82 » 29. mar 2023, 07:10

KitKat skrev:Jeg er med :) Startede tirsdag i sidste uge og har misset en enkelt dag, så i dag bliver dag 7.

På motion/kondition siden mærker jeg ingen forskel endnu men formålet for mig er også mere at skabe en god vane og finde glæden ved at løbe :genert:
-og der synes jeg faktisk det har flyttet på lidt allerede. Den ene dag jeg missede var et regulært uheld, jeg havde simpelthen så travlt hele dagen at først efter kl 22 fik jeg tid til at stoppe op længe nok til at opdage, at jeg havde glemt det. I stedet for at give op som jeg plejer, så tog jeg afsted igen næste dag (i regnvejr endda :engel: ) fordi "det er jo kun 1 km, det er hurtig overstået og en god investering"


Jeg er også gået hen og blevet helt glad for rutinen. Jeg synes det er en virkelig god start på dagen og jeg føler mig langt bedre tilpas, når jeg har startet dagen med en kort løbetur. Jeg holder en kort pause efter de 30 dage og så forventer jeg faktisk at fortsætte med den daglige tur, men øge distancen en lille smule (tror det bliver med ca 200 m i første omgang, så intet vildt).
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf KitKat » 29. mar 2023, 08:42

Fynerfin82 skrev:
Jeg er også gået hen og blevet helt glad for rutinen. Jeg synes det er en virkelig god start på dagen og jeg føler mig langt bedre tilpas, når jeg har startet dagen med en kort løbetur. Jeg holder en kort pause efter de 30 dage og så forventer jeg faktisk at fortsætte med den daglige tur, men øge distancen en lille smule (tror det bliver med ca 200 m i første omgang, så intet vildt).


Jeg er SÅ imponeret over at du kan løbe om morgenen :lol:

For mig er det om eftermiddagen, gerne lige når jeg er kommet hjem fra et eller andet så det føles nærmest bare som om jeg lige kommer et kvarter senere hjem.
I går tænkte jeg lidt over planen efter de 30 dage men besluttede mig faktisk for at droppe det. (at planlægge, altså) Hvis jeg begynder at sætte regler og planer og systemer ind over, risikerer jeg at løbe sur i det og give op igen, og formålet for mig er jo at blive glad for at løbe, ikke at blive god til det :D
-så jeg fortsætter nok bare med 1 km om dagen, hver dag, indtil jeg kan mærke at jeg får lyst til mere.
0
Herewegovy
Indlæg: 160
Tilmeldt: 23. jan 2023, 08:47
Kort karma: 47
Likede indlæg: 528

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Herewegovy » 31. mar 2023, 06:51

Jeg vil gerne være med - på ellipsetræner/crosstrainer, da jeg ikke kan løbe med min ryg. Jeg lykkedes med både onsdag (længere tur) og torsdag(bare den ene km), så i dag er dag 3 - jeg tænker at gøre det så snart jeg kommer hjem.
2
Herewegovy
Indlæg: 160
Tilmeldt: 23. jan 2023, 08:47
Kort karma: 47
Likede indlæg: 528

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Herewegovy » 31. mar 2023, 12:27

Nu også overstået dag 3 :lol:
2
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Fynerfin82 » 31. mar 2023, 14:14

Her er dag 23 gennemført og jeg har for første gang i mit liv løbet med tømmermænd. Det var knap så slemt som frygtet og jeg følte mig virkelig sej efterfølgende.
5
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf Fynerfin82 » 6. apr 2023, 18:03

Så blev dag 29 gennemført. Det var den hårdeste tur indtil videre og havde jeg haft sådan en tur i starten af perioden, havde jeg helt sikkert givet op og havde gået resten af vejen. Min krop er fuldstændig færdig i dag efter en hel dag ude af huset igår, hvor vi var i forlystelsespark og derefter på shopping i Tyskland. Jeg er virkelig dårlig til at få spist og drukket sådan en dag og det mærker jeg virkelig omkostningerne ved idag.
Og det er faktisk en af de ting, jeg har været aller mest glad for ved denne udfordring. Jeg har lært en masse om mig selv og hvordan forskellige kostmæssige valg påvirker mig. Jeg er ikke i tvivl om at jeg tager dagen med i morgen for at kunne sige at jeg gennemførte og så vil jeg holde en lille pause henover påsken, hvor jeg skal vandre mellem 15 og 25 kilometer hver dag. Derefter tror jeg, at jeg vil tage morgenløbet op igen med en filosofi om at en kort tur er bedre end ingen tur. Men det behøver ikke være dagligt, såfremt jeg har anden motion planlagt på den dag jeg springer over.
4
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: 1 k a Day - 30 dages challenge

Indlægaf KitKat » 7. apr 2023, 08:07

Fynerfin82 skrev:Så blev dag 29 gennemført. Det var den hårdeste tur indtil videre og havde jeg haft sådan en tur i starten af perioden, havde jeg helt sikkert givet op og havde gået resten af vejen. Min krop er fuldstændig færdig i dag efter en hel dag ude af huset igår, hvor vi var i forlystelsespark og derefter på shopping i Tyskland. Jeg er virkelig dårlig til at få spist og drukket sådan en dag og det mærker jeg virkelig omkostningerne ved idag.
Og det er faktisk en af de ting, jeg har været aller mest glad for ved denne udfordring. Jeg har lært en masse om mig selv og hvordan forskellige kostmæssige valg påvirker mig. Jeg er ikke i tvivl om at jeg tager dagen med i morgen for at kunne sige at jeg gennemførte og så vil jeg holde en lille pause henover påsken, hvor jeg skal vandre mellem 15 og 25 kilometer hver dag. Derefter tror jeg, at jeg vil tage morgenløbet op igen med en filosofi om at en kort tur er bedre end ingen tur. Men det behøver ikke være dagligt, såfremt jeg har anden motion planlagt på den dag jeg springer over.


Hold op hvor er du sej. :worship:

Jeg gik desværre i stå for nogle dage siden men satser på at komme ud igen i dag og prøver at se den daglige løbetur som en fast rutine i stedet for "30 gange og så er målet nået"
Det med 30 dage fejler jeg jo hver gang jeg misser en dag, en fast rutine føles ikke tabt på samme måde, så jeg tror det vil være lettere for mig mentalt at holde ved på den måde.
Kommer jeg så bare ud 5 gange på en uge er det stadig 5 gange mere end jeg plejede :fløjt:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"