Galdeblære og vægttab

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Galdeblære og vægttab

Indlægaf EmoJanice » 8. nov 2023, 10:05

Jeg tabte over 3 kilo sidste måned, men jeg brugte også 10 timer om ugen på et mix af træning mens jeg fortsat med den sunde kost. Jeg så ingen mennesker udover dem på mit arbejde og fik heller ikke nogen alkohol.

Mine blodprøver så normale ud bortset fra et af levertallene. Måske er det leveren, men det kan også skyldes galdeblæren.

Lægen mener at vi skal vente med at konkludere på det, men jeg har søgt lidt rundt fordi jeg huskede nogle artikler fra det NGO, jeg støtter omkring et scam-nummer som Mitch Romney's Aspen Education Group fandt på for en del år siden. Rige forældre kunne sende deres børn til et vægtvogter fængsel hvor børnene kun måtte spise 1.300 kalorier og 12 gram fedt pr. dag. Børnene tabte sig og så var det hjem til forældrene hvor de kunne fodres op til næste sommerferie. En ren pengemaskine, men en del af børnene udviklede problemer med galdesten og andre problemer med galdeblæren på grund af det voldsomme vægttab. Fængslet (Wellspring Academies) lukkede efter nogle år

Min fødevare app anbefaler næsten 2000 kalorier pr. dag og jeg må lægge de kalorier, jeg registrerer på mit smartwatch som følge af mine løbeture og fitness træning til dette tal (i modsætning til børnene i vægtvogter fængslet). Jeg tænker om jeg måske har drukket for lidt, da man skal være meget obs på sit væskeindtag. Har I oplevet problemer med galdesten, når I har forsøgt at tabe jer?

The role of gallbladder emptying in gallstone formation during diet-induced rapid weight loss (National Library of Medicine)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"