Fællestråd januar 2024

1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 17. jan 2024, 18:03

Her går det fint 40 km cyklet, 1 gang Pilates og 1 gang hjemmetræning. Senere er det hjemmetræning og i morgen tidligt Pilates igen.

Kontorvaner går også godt. Nakken og ryg giver dog stadig problemer.
2
Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Muddi » 19. jan 2024, 17:30

Jeg har ikke “meldt mig til”, men er med i det skjulte - målet er at jeg også begynder at skrive det :genert: Jeg er begyndt på 8:16 fasten, og har holdt ved siden mandag. Jeg var ellers ved at stoppe før jeg var begyndt. Fik det fysisk dårligt i mandags, og endte med at spise en halv time før jeg måtte. Men det er gået forbløffende godt siden, så jeg holder ved.
Jeg har også som mål, at jeg vil mere op på grønt, og ned på sødt, det går det også okay med.

Det eneste der halter er motionen, men den må komme lidt hen ad vejen, vil ikke ændre for mange ting på én gang, men den skal også implementeres lige så stille.

Vægten sagde 69, da jeg stod op på den hos mine forældre i søndags, og jeg agter ikke at veje mig igen før den 29. hvor jeg skal til psykiater, og hun plejer at veje mig. Men jeg forventer at kunne se en forskel!

Og nåh ja, jeg har vinterbadet tre dage i træk, hvor jeg først måtte sparke hul i isen. Det er jeg ret stolt af:D
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5944
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. jan 2024, 19:00

Indtil videre har jeg været i fitness 11 gange i år. Det synes jeg er ret positivt. Specielt fordi et par af gangene har været efter udebaneture, hvor jeg har været smadret når vi er kommet tilbage.

Jeg ventet stadigvæk på program fra min tidligere kollega, men jeg ved de har super mange omvæltninger lige pt - så indtil da arbejder jeg bare med core og den nedre del af kroppen :lol: . Det kan jeg nemlig selv lave programmer for.

Den anden dag trapbar deadlift’ede jeg 74 kg. Kun 3x4, men var pænt tilfreds når nu jeg selv kun er omkring 61 kg.
Plus jeg har snakket med min nutritionist veninde om aftensmad/protein for at komme ud af vanen med direkte at sulte mig selv. Enten af dovenskab eller fordi jeg så føler jeg er nødt til at “hente” kalorier ind.

Plus har kun ikke snydt med min cheat day endnu!
3
D.itsen
Indlæg: 3346
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9039

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf D.itsen » 21. jan 2024, 05:53

Nåede kun 2 løbeture i den her uge. Men 3 gange træning og 2 gange løb på 5 dage, fordi vi tog tidligt afsted på ferie i går, det går lige. Nu står den på ski, så helt sikkert også for mange drinks og for lidt frugt og grønt og vand den næste uges.
Vægten siger minus 0,8 kg siden 1.1. Det er meget klassisk min krop, kan ikke sige hvad jeg gjorde anderledes sidste uge (udover en smule dårligere søvn, jeg heller ikke kam forklare) i forhold til de to foregående, men vægten er gået op :gruble:
Om 2 timer er jeg på skiene.... glæder mig så meget
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2024, 11:20

D.itsen skrev:Nåede kun 2 løbeture i den her uge. Men 3 gange træning og 2 gange løb på 5 dage, fordi vi tog tidligt afsted på ferie i går, det går lige. Nu står den på ski, så helt sikkert også for mange drinks og for lidt frugt og grønt og vand den næste uges.
Vægten siger minus 0,8 kg siden 1.1. Det er meget klassisk min krop, kan ikke sige hvad jeg gjorde anderledes sidste uge (udover en smule dårligere søvn, jeg heller ikke kam forklare) i forhold til de to foregående, men vægten er gået op :gruble:
Om 2 timer er jeg på skiene.... glæder mig så meget


Skiferie :love: Jeg er piv misundelig
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 21. jan 2024, 17:28

Det går elendigt her. Jeg havde en lang to do liste for weekenden, og noget af det eneste, der ikke er vinget af er "træne". Jeg har ikke trænet siden sidste fredag, har ikke orket at slæbe mig afsted. Det gik så godt i starten af måneden, og nu går det bare skidt. Det skal siges, at i sidste uge havde jeg en dag, hvor jeg først var hjemme kl. 19:30 og en dag til efter 18, og så er energien bare ikke til ret meget andet. Jeg havde håbet, at jeg fik mere energi i weekenden, men jeg har sovet elendigt og så gør trist gråvejr bare ikke noget godt for mit energiniveau. Kom sol og forår!
Nå, vi må se, hvordan det går i næste uge.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 24. jan 2024, 15:56

Jeg har trænet i dag, og jeg har det sgu helt godt her bagefter! Jeg har været lidt nede de sidste par uger med mange negative tanker, som jeg ikke rigtig har kunnet stoppe, og det passer ca. med, at det er i den periode, hvor jeg ikke har fået trænet. Jeg tror, det er godt for mig at komme afsted og ikke tænke på andet end at gennemføre øvelserne og presse kroppen og få noget positiv energi på den måde. Jeg skal være bedre til at komme afsted, selv når jeg ikke synes, at jeg orker det.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 25. jan 2024, 12:19

Hvor længe skal man træne før kroppen vænner sig til det og man ikke er total øm og stiv i flere dage bagefter?
Jeg har egentlig trænet siden august, men er startet på en ny typehold og lige nu er jeg total øm og stiv i flere dage efter på et niveau, hvor jeg mister lysten til at træne. I dag har jeg virkelig ømme skuldre og nakke, som giver spændingshovedpine, men samtidig træner jeg for at modvirke at jeg så let får spændingshovedpine, så det er lidt en ond cirkel.
0
D.itsen
Indlæg: 3346
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9039

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf D.itsen » 25. jan 2024, 15:23

1234 skrev:Hvor længe skal man træne før kroppen vænner sig til det og man ikke er total øm og stiv i flere dage bagefter?
Jeg har egentlig trænet siden august, men er startet på en ny typehold og lige nu er jeg total øm og stiv i flere dage efter på et niveau, hvor jeg mister lysten til at træne. I dag har jeg virkelig ømme skuldre og nakke, som giver spændingshovedpine, men samtidig træner jeg for at modvirke at jeg så let får spændingshovedpine, så det er lidt en ond cirkel.

Altså er det en væsentlig anderledes træning, så vil de fleste altid blive ømme. Kam du skrue lidt ned for intensiten indtil kroppen har vænnet sig til det? Evt lidt mere nedvarmning, så mælkesyren bedre forsvinder. Nogle har også gavn af tilskud af vist nok magnesium
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 25. jan 2024, 18:23

D.itsen skrev:
1234 skrev:Hvor længe skal man træne før kroppen vænner sig til det og man ikke er total øm og stiv i flere dage bagefter?
Jeg har egentlig trænet siden august, men er startet på en ny typehold og lige nu er jeg total øm og stiv i flere dage efter på et niveau, hvor jeg mister lysten til at træne. I dag har jeg virkelig ømme skuldre og nakke, som giver spændingshovedpine, men samtidig træner jeg for at modvirke at jeg så let får spændingshovedpine, så det er lidt en ond cirkel.

Altså er det en væsentlig anderledes træning, så vil de fleste altid blive ømme. Kam du skrue lidt ned for intensiten indtil kroppen har vænnet sig til det? Evt lidt mere nedvarmning, så mælkesyren bedre fors7vinder. Nogle har også gavn af tilskud af vist nok magnesium

Jeg ved ikke om det markant anderledes. Jeg afprøver forskellige styrkefokuseret holdtyper i fitness. Før tig jeg kun deres efterfødselshold på de 2 niveauer de havde. Jeg springer den jeg prøvede tirsdag over lige foreløbigt. Den var simpelthen med for høj intensitet, har været alt for smadret i dag og i går. Vi har stræk på alle hold, da centret er drevet af fysser.
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf EmoJanice » 26. jan 2024, 10:35

Jeg fik løbet i morges og det forløb fint. Generelt fokus været på at få Cardio på plads efter lungebetændelsen sidste måned. Jeg må sige at tallene siger at jeg er der, selvom det ikke helt føles sådan. Med hensyn til vægttab, så står det stille, men det gør ikke noget fordi jeg sideløbende har brugt lidt tungere vægte til bestemte øvelser i bestræbelserne på at styrke ryggen, inden løbesæsonen for alvor går igang.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 26. jan 2024, 11:21

Morgen startede med yoga. Det var virkelig en god start. Det er nok ikke det, som gør mig super stærk, men smidig helt klart.
0
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Kanga » 27. jan 2024, 08:29

Jeg har tabt 2 kilo siden nytår :banan2:
Får trænet min. 2 gange om ugen og er virkelig disciplineret med mad.

Bare på 2 kilo, kan jeg allerede mærke forskel på mine jeans.
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 28. jan 2024, 13:57

Jeg har fået trænet i dag! Og jeg tog endda 3 ekstra øvelser med. Vægten går det ikke så godt med, men hvis bare jeg får trænet og spiser nogenlunde fornuftigt.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11411
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23699

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Mani » 29. jan 2024, 16:24

Jeg har ikke været med, men sagt at jeg starter i februar...
Men hvorfor vente til februar når man kan starte mandag? Jeg skal have det bedre - spise sundt, sove regelmæssigt og træne til mine løb.

Jeg skal spise sundere og være opmærksom på mine søvnmønstre.
Mit løb går ok i betragtning af hvor skod jeg spiser og sover, men jeg er ikke konsekvent nok om min genoptræning - og har forlagt mit kort til PureGym. Så den del skal der styr på (også fordi i morgen har jeg betalt for en uge jeg ikke har brugt fordi jeg ikke kan finde det effing kort).
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Sund og/eller slank"