Fællesråd Marts 2024

Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Fællesråd Marts 2024

Indlægaf Muddi » 4. mar 2024, 21:06

Nogen der vil være med på en marts udgave?

Jeg har fastet 16/8 siden 15. januar og har tabt seks kg. Det har mest været pga maden, og en lille smule svømning.

Jeg fortsætter i marts. Nok mest i samme spor, og selvom jeg godt kunne trænge til at blive strammet op, begynder jeg først rigtig og træne i april, fordi jeg har så meget at se til, inden jeg skal til Maldiverne om 14 dage.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5946
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14794

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. mar 2024, 22:20

Jeg skal tilbage i fitness igen i Marts. Det bliver nok lidt svært, for det bliver simpelthen sindssygt travlt og med weekend turneringer og en uge i udlandet, hvor jeg ikke kan styre hvad jeg spiser på samme måde. Derudover har mit knæ været super ømt, så har ikke ville loade det heller. Det skal gøres for at holde det stærkt, specielt hvis jeg ENDELIG får den skide operation. Men problemet er bare lidt at jeg har nået det plateau for hvor godt jeg kan styrketræne det med mine nuværende skavanker. Men så skal jeg være bedre til lige at nuppe 15-20 min på en wattbike i stedet.

Derudover skal jeg stoppe med at spise slik hele ugen igennem igen. Jeg var så god i halvanden måned og så døde den bare. Nu er jeg tilbage i “jamen fordi xyz, så må jeg også godt” - det skal simpelthen stoppe.

Så Marts er min “restart” - og vi starter med Shark Week og en weekend på tur med U15. Så det er lige på og hårdt.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 633
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1267

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf LittleLemon » 6. mar 2024, 05:56

Jeg er ny i det her vægttabsforum og er lidt nysgerrig på hvad forskellen er på fællesvægttabs-tråden og de her februar, marts osv tråde?

Hvad skriver man her i forhold til hvad man skriver i den anden tråd?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf PaleSeptember » 6. mar 2024, 15:19

LittleLemon skrev:Jeg er ny i det her vægttabsforum og er lidt nysgerrig på hvad forskellen er på fællesvægttabs-tråden og de her februar, marts osv tråde?

Hvad skriver man her i forhold til hvad man skriver i den anden tråd?


For mig er fælles vægttabstråd den tråd, hvor man opdaterer sin vægt på vejedage, hvor de månedlige tråde mere er til, hvis man vil sætte nogle mål for sig selv den måned, og så holder man sig selv og hinanden op på de mål. Ens mål kan jo skifte fra måned til måned, og det er måske nemmere at holde, hvis man kun ser en måned frem i tiden. Det er sådan, jeg opfatter forskellen i hvert fald.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 633
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1267

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf LittleLemon » 6. mar 2024, 16:59

PaleSeptember skrev:
LittleLemon skrev:Jeg er ny i det her vægttabsforum og er lidt nysgerrig på hvad forskellen er på fællesvægttabs-tråden og de her februar, marts osv tråde?

Hvad skriver man her i forhold til hvad man skriver i den anden tråd?


For mig er fælles vægttabstråd den tråd, hvor man opdaterer sin vægt på vejedage, hvor de månedlige tråde mere er til, hvis man vil sætte nogle mål for sig selv den måned, og så holder man sig selv og hinanden op på de mål. Ens mål kan jo skifte fra måned til måned, og det er måske nemmere at holde, hvis man kun ser en måned frem i tiden. Det er sådan, jeg opfatter forskellen i hvert fald.


Tak for forklaringen - det giver fin mening :)
1
Kisser
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2779

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf Kisser » 21. mar 2024, 12:45

Jeg er gået i gang med at løbe og jeg har løbet hver anden dag siden den 8. Marts. Derudover skal jeg igang med lidt hjemme-styrketræning (uden tilbehør). Og så er jeg begyndt at prøve at spise lidt sundere. Jeg har tidligere talt kalorier, men det er ikke holdbart for mig med to børn. Så jeg prøver istedet på noget Sense inspireret.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om det giver kalorieunderskud, men jeg er i hvert fald dejligt mæt længe og dét er helt klart en god ting!
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5946
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14794

Re: Fællesråd Marts 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. mar 2024, 12:59

Jeg har været elendig til at få trænet her i Marts. Samt spise sundt. Skammer mig næsten helt over HVOR dårligt det er gået. Jeg er god til at skabe en rutine, men ligeså snart min arbejdsuge afviger fra normalen, så falder jeg fra igen.

Der er nu 3 måneder til brylluppet, så jeg skal op på hesten igen. Ikke fordi jeg vil tabe vægt, men jeg vil ikke gå ind i et nyt kapitel i mit liv hvor jeg egentlig er pisse usund og har så lidt selvkontrol, når der er slik omkring mig. Og så skal jeg simpelthen “snap out of it” med ikke at spise generelt.

However, på den positive side - så er min fedtprocent gået ned med næsten 2 procentpoint siden 1 Januar. Min viscerale fedt rating er også gået ned. Ligeså er min metabolske alder. Så lidt positiver er der dog stadigvæk at holde fast i! :genert: .
Jeg er også under 60 kg igen for første gang siden før Covid. Jeg skal helst ligge omkring 60, men mit hovede har det bare bedre med mellem 55-60 kg. Jeg er dog mere interesseret i fedtprocent og visceral fedt, da det er bedre indikatorer på overordnet sundhedstilstand.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"