April 2016 - fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

April 2016 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 9. apr 2016, 10:07

*** OBS! NY PROCEDURE FOR TRÅDEN! LÆS MERE LÆNGERE NEDE! ***

Velkommen til tråden!
Har du et forsæt om, at der skal styr på kosten? På træningen? Tabe dig lidt? Komme i form? Eller bare have et sted, hvor du kan sætte dig nogle mål for en uge ad gangen for at bevare overblikket i en travl hverdag - om det så er at få ryddet op i skufferne, gjort køkkenet ordentligt rent, få styr på kontoret - generelt bare have noget håndfast, der kan holde dig i ørene?

Så er du mere end velkommen her! Tråden har nu et år på bagen, og jeg tror godt, jeg kan skrive, at succeskriteriet er opfyldt for mange.

Så vil du ikke være med? Bare skriv dine mål for den kommende etape OG skriv gerne et indlæg eller to i løbet af ugen omkring din fremgang, men det er ikke et krav. Sidst på ugen evaluerer vi så vores mål. Nåede vi det hele? Er der plads til forbedringer?

Det bedste er: her er ingen løftede pegefingre, men en masse støtte og godt selskab!

Velkommen til! :D

VIGTIGT: SÅDAN FUNGERER DET:
Som et forsøg bliver månedstråden i april oprettet af profilen MånedstrådTS, der også står for at etablere de indlæg, der skal bruges til ugemål.
Når du liker dette indlæg, altså startindlægget, som du lige nu læser, får du tilsendt en PB med loginoplysninger og kan dermed selv gå ind og poste dine mål uge for uge.

Initiativet er taget, fordi det efter marts virkede, som om det var det løbende ansvar for at opdatere listen med ugemål, der afholdt folk fra at være TS.
I april er DetSorteCirkus tovholder på tråden og står for at sende PBer ud.
Senest rettet af MånedstrådTS 9. apr 2016, 10:10, rettet i alt 2 gange.
7
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 9. apr 2016, 10:07

11.-17. april

Ally
- Madlog hele ugen - undgå røde dage
- Drikke vand
- Neglepleje

DetSorteCirkus
- Lave madplan, der passer til min måde at spise på, søndag (10.4.)
- Tre daglige måltider i tidsrummene 7-9, 11-13 og 17-19
- Følge madplanens indhold, rækkefølgen er mindre vigtig
- Vand, te, light-sodavand i prioriteret rækkefølge
- Sunde snacks (hvis behovet er der)
- Daglig gåtur og yoga

Oddinary
- Træne 3x holdtræning (= vedligeholde vaner i mere travl periode)
- Lægge mig til at sove senest kl. 22.30 i hverdagene
- Gå én aftenstur af ca. en halv time (nyt "tiltag")
Senest rettet af MånedstrådTS 10. apr 2016, 14:53, rettet i alt 4 gange.
0
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 9. apr 2016, 10:08

18.-24. april

Ally
- Træning ifølge kalenderen
- Drikke vand
- Føre Madlog - undgå røde dage

Log_Lady:
- 3x løb, efterfulgt af styrkeprogram
- Mere protein og sundt fedt, mindre kulhydrat
- Sukkerstop alle dage, undtagen fredag
Senest rettet af MånedstrådTS 17. apr 2016, 17:27, rettet i alt 3 gange.
0
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 9. apr 2016, 10:09

25.-30. april

Ally
- Drikke vand
- Træning iflg. kalenderen
- Neglepleje
- Madlog hele ugen - undgå røde dage

Ballademager
- Træne tre gange

Ikke verdens mest ambitiøse mål, men det er, hvad det kan blive til lige nu. Holder ferie, så det bliver svært med kosten.
Senest rettet af MånedstrådTS 24. apr 2016, 21:24, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. apr 2016, 10:31

Her har I mig tilbage :)

Jeg har jo prøvet LCHF her i vinters, og der gik egentlig godt, bortset fra at min mave ikke rigtig brød sig om det, hvilket jeg var nødt til at respektere. Jeg er derfor begyndt at spise en kost, som er knap så fed, men stadig udelader brød, pasta, etc. på nær 1-2 skiver rugbrød til frokost. Den model trives min krop rigtig godt med, og jeg bliver fint mæt.

På det seneste er der begyndt at snige sig lidt for mange snacks ind i min kost igen, og det vil jeg gerne gøre noget ved.
Nu skal jeg bare lige tænke over ugemål :gruble:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Novella » 9. apr 2016, 16:26

Jeg fik lidt gang i vægttabet i marts, hvilket er fint, men her i april vil jeg snarere fokusere på løb. Mit mål er at løbe 25 km hver uge. Det er foreløbig ikke gået så godt pga meget arbejde, så jeg må ud at tage et lidt længere stræk i dag.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Oddinary » 10. apr 2016, 10:15

Jeg vil også gerne være med denne måned. :) Jeg har ret meget at se til studiemæssigt i øjeblikket, så i den kommende uge er det nok ikke de store ændringer, jeg regner med at lave. Mit fokus er bare at holde fast i de motionsvaner, jeg har opbygget de sidste par måneder - hvor jeg også havde lidt mere fritid...
1
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 10. apr 2016, 14:58

Vi har været i Lalandia Billund i weekenden. I anledning af svigerfars fødselsdag inviterede han børn, svigerbørn og børnebørn - og det var rigtig hyggeligt at være samlet. Være sammen uden vi følte, at vi skulle lave alt sammen. Jeg førte ikke Madlog i weekenden, men det skal jeg i den kommende uge.

I morgen er der 5 uger til jeg skal til Nordirland. Jeg har, så vidt jeg husker, en måneds abonnement på Madlog tilbage, og jeg vil rigtig gerne længere ned i vægt - så jeg skal lige stramme balderne de næste uger. Og have gang i træningen igen. Det har stået stille, bortset fra gåture, siden jeg sidst var ramt af lændesmerterne. Faktisk har jeg en aftale med min yndlingsinstruktør i fitnesscentret på næste mandag...
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. apr 2016, 15:53

MånedstrådTS skrev:Vi har været i Lalandia Billund i weekenden. I anledning af svigerfars fødselsdag inviterede han børn, svigerbørn og børnebørn - og det var rigtig hyggeligt at være samlet. Være sammen uden vi følte, at vi skulle lave alt sammen. Jeg førte ikke Madlog i weekenden, men det skal jeg i den kommende uge.

I morgen er der 5 uger til jeg skal til Nordirland. Jeg har, så vidt jeg husker, en måneds abonnement på Madlog tilbage, og jeg vil rigtig gerne længere ned i vægt - så jeg skal lige stramme balderne de næste uger. Og have gang i træningen igen. Det har stået stille, bortset fra gåture, siden jeg sidst var ramt af lændesmerterne. Faktisk har jeg en aftale med min yndlingsinstruktør i fitnesscentret på næste mandag...


Er det dig, Ally? :P
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. apr 2016, 16:00

Jeg er smugstartet i dag. Har lavet (aftens)madplan og yoga, spist sundt og kun drukket vand og en hjemmelavet smoothie.

Jeg vil prøve at spise det, jeg plejer at spise til frokost, om morgenen for ikke at blive sulten i løbet af formiddagen og så vælge noget lettere midt på dagen. Hvad det mere præcist skal være, har jeg dog lidt svært ved at finde på :gruble:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 10. apr 2016, 16:33

DetSorteCirkus skrev:
MånedstrådTS skrev:Vi har været i Lalandia Billund i weekenden. I anledning af svigerfars fødselsdag inviterede han børn, svigerbørn og børnebørn - og det var rigtig hyggeligt at være samlet. Være sammen uden vi følte, at vi skulle lave alt sammen. Jeg førte ikke Madlog i weekenden, men det skal jeg i den kommende uge.

I morgen er der 5 uger til jeg skal til Nordirland. Jeg har, så vidt jeg husker, en måneds abonnement på Madlog tilbage, og jeg vil rigtig gerne længere ned i vægt - så jeg skal lige stramme balderne de næste uger. Og have gang i træningen igen. Det har stået stille, bortset fra gåture, siden jeg sidst var ramt af lændesmerterne. Faktisk har jeg en aftale med min yndlingsinstruktør i fitnesscentret på næste mandag...


Er det dig, Ally? :P

Haha - ja :D Jeg havde åbenbart ikke fået logget mig ud i tide...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 07:37

Det er altså helt åndssvagt, som sådan en bitte tråd hjælper. Det er virkelig en mental løftet pegefinger, der lige kommer op, når jeg fx. står i supermarkedet.

Indtil videre går det rigtig godt med at komme tilbage på det sunde spor, bortset fra at jeg decideret valgte gåturen fra i går, da jeg var i gang 8.15-16.45 og igen 18.00-20.30. Så "måtte" fritiden altså gerne blive tilbragt på sofaen med en dåse cola light. Den smagte mig nu ikke rigtig, hvilket helt sikkert skyldtes, at jeg havde drukket godt med vand i løbet af dagen.

Nu vil jeg gå ud og lave en smoothie, en bønnesalat med tun og feta + et blødkogt æg til (lidt for sen) morgenmad.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 13. apr 2016, 07:47

Jeg synes det er et mega fedt nyt koncept! :pompom: Jeg springer lige måldelen over i denne måned, da jeg ikke rigtig har nogle mål for tiden grundet mega travlhed både arbejdsmæssigt og privat, så jeg sniksnakker bare lidt med, håber der er OK?

Vil I ikke anbefale mig nogel rigtig gode fuldkornsprodukter, som mætter godt? Rigtig gerne øko, men andet går også.. Har også lige oprettet en tråd i Madforum, men ved ikke hvor mange af jer der kikker dér :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 08:01

Pandesteg skrev:Jeg synes det er et mega fedt nyt koncept! :pompom: Jeg springer lige måldelen over i denne måned, da jeg ikke rigtig har nogle mål for tiden grundet mega travlhed både arbejdsmæssigt og privat, så jeg sniksnakker bare lidt med, håber der er OK?

Vil I ikke anbefale mig nogel rigtig gode fuldkornsprodukter, som mætter godt? Rigtig gerne øko, men andet går også.. Har også lige oprettet en tråd i Madforum, men ved ikke hvor mange af jer der kikker dér :D


Det er helt i orden :)

Jeg synes, at fuldkornspasta og -nudler gør en positiv forskel i retter, hvor den slags normalt indgår.
Personligt trives jeg bedst helt uden, men mht. mæthed er det fint. Remas grove pitabrød er også gode (omend Politikens smagstest er uenig) og Aldi-Økolivets hybrid mellem en bolle og et stykke rugbrød, som jeg desværre ikke kan finde et billede af.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 14. apr 2016, 16:12

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det er et mega fedt nyt koncept! :pompom: Jeg springer lige måldelen over i denne måned, da jeg ikke rigtig har nogle mål for tiden grundet mega travlhed både arbejdsmæssigt og privat, så jeg sniksnakker bare lidt med, håber der er OK?

Vil I ikke anbefale mig nogel rigtig gode fuldkornsprodukter, som mætter godt? Rigtig gerne øko, men andet går også.. Har også lige oprettet en tråd i Madforum, men ved ikke hvor mange af jer der kikker dér :D


Bager du? Må man så slå er slag for mel? Jeg er rigtig glad for fuldkornsspelt fra Levevis, og jeg bliver dejligt mæt, når jeg bager boller af det (bruger som regel kun speltmel).

Jeg havde i hvert fald planlagt at eksperimentere lidt med at bage noget flute/madbrød - og tænkte lidt på at bage pizza næste weekend, tror du man vil kunne bruge fuldkornsspeltmelet til det?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"