April 2016 - fællestråd

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 16. apr 2016, 10:00

Hej alle, jeg vil gerne være med igen. Siden jeg sidst deltog, er det gået godt med at løbe, men jeg har ikke haft tid til at følge et hold kontinuerligt i træningscenteret, og det vil jeg gerne tilbage til nu. Pga. travlhed på arbejdet, blev jeg slået ud af kurs, men det travle projekt er nu afsluttet - så nu vil jeg gerne tilbage på rette spor igen :)

Jeg har spist aaalt for meget junk og slik og usunde ting - ren trøstespisning! Den meget dårlige vane skal jeg ud af.

Jeg tilføjer ugemål senere :)
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 12:29

Jeg har så haft alt for travlt til at løbe alle de km. Til gengæld har jeg løbet en 5 km på 29 min her til middag. Jeg har længe været alt for tung i røven til at komme under 30 min, så det var ret tilfredsstillende.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 17. apr 2016, 17:31

Efter flere ugers pause var jeg i fitnesscentret i morges. Det var jo skønt - omend jeg nok skal mærke, at jeg tæskede kroppen igennem i morgen :lol: Kalenderen er opdateret med træningssessions resten af måneden og i morgen tidlig har jeg en aftale med den sædvanlige instruktør i centret. Skal måles og måske have lavet et nyt program. En af mine elever, der for øvrigt er yderst veltrænet, har anbefalet mig et splitprogram, hvilket jeg overvejer at prøve. Det skader jo i hvert fald ikke.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. apr 2016, 09:06

Det er længe siden, jeg har trænet to dage i træk, men ikke desto mindre er det sket. Jeg havde egentlig en aftale med den sædvanlige instruktør i fitnesscentret, men hun var nødt til at aflyse, så jeg tæskede blot kroppen igennem selv - og det kan mærkes :-p - og i særdeleshed, når jeg sætter mig/rejser mig. Oh boy! :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. apr 2016, 09:23

Helløw :genert:

Det er skredet helt ud af et forkert spor for mig, og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg mangler tråden eller den lægger et unødigt pres. Det var egentlig intentionen med marts-pausen, men så blev jeg nedlagt af en orn'lig syg omgang manfluenza - selvfølgelig lige, hvor jeg var ved at være klar til at komme i gang med træningen igen. Det gode ved den uge var så, at jeg tabte 3,2 kg, så jeg endelig fik kroppen til at acceptere, jeg faktisk gerne ville under 64 kg. Det er efterfølgende lykkedes mig at holde mig under 63, så jeg svinger mellem 61,4 og 63. Vægtmæssigt er jeg helt tilfreds, men hold nu op, hvor er jeg blevet slap og slasket at se på! Jeg føler mig decideret klam og har måttet hænge noget tøj tilbage, da maven simpelthen buler ud over buksekanten, så bluserne atter skal være løse.

Fasten....tjah. Jeg er af én eller anden grund blevet "bange" for fastedagene. Hvor jeg før var rigtig glad for dem og slet ikke skulle kæmpe, går jeg nærmest i panik og kaster mig frådende over morgenmaden, for hvad nu, hvis....et eller andet udefinérbart?! Så jeg forsøger at spise fornuftigt, men nu er der opstået endnu et problem; jeg småspiser konstant. Og helst nøddebrud og chokolade. Det dur jo ikke.

Så - NU skal jeg altså i gang! Det er næsten to måneder siden, jeg sidst var nede og træne. Jeg har simpelthen spildt penge på et medlemsskab, jeg ikke har brugt (AV, mit skottehjerte!). Undskyldninger har der været nok af - jeg var for træt, jeg havde for meget arbejde med hjem, manden tog min træningstid til hans egne projekter, så skulle der handles, i sidste uge blev jeg snotforkølet og levede af min næsespray og yadayadayada!
I går mærkede jeg endelig lysten - manden skulle bare lige køre en time til halvanden, så jeg gjorde mig klar imens. Fammer, om han så ikke først kommer hjem 3½ time senere! Mens jeg kæmpede med aftensmaden og børnebadning! Nui, jeg var gnaven! Og han fik dårlig samvittighed. Så han har ændret sine planer og givet mig sportstasken med i bilen, så håber jeg virkelig, jeg kan sætte mig selv op til at køre derned efter arbejde. Min klasse skal konfirmeres på fredag, så det er noget af en kamp at komme igennem timerne over middag pt - de er HELT kuldrede!

Jeg venter lige med at skrive deciderede mål, denne uge gælder det bare om at rette ind. Også, selvom jeg er alene med ungerne hele næste weekend.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 18. apr 2016, 09:35

For mig fungerer det ikke, det med at skulle logge ind på en anden bruger og skrive mål ned. Jeg får det bare ikke gjort, og det afholder mig faktisk fra at bruge tråden, kan jeg mærke. Jeg ved godt det er noget pjat og at jeg bare kunne bruge tråden normalt, men der sker et eller andet i mit hoved.

Min vægt har stået stille, jeg har haft travlt, jeg har spist alt for meget. Jeg er imponeret over, at jeg ikke har taget på med alle de chips jeg har spist. De her dage spiser jeg intet, så lige nu er det ikke så svært at holde mig fra det dårlige. Jeg skal købe ind i dag, mens jeg stadig ikke har lyst til noget som helst. Så er det nemmere at holde mig til det sunde, tænker jeg.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2016, 06:43

Jeg kom af sted i går :banan: Men puh, formen er sølle! 15 min. på crosstraineren, så var jeg ved at skvatte af - før kunne jeg stå der en time på et højere level. Jeg kunne heller ikke trække så mange kilo som før, og løbe-/gåturen taler vi ikke om. Der er dog plusser: fed fornemmelse, mindre væske i dellerne, mindre sult til morgen og 3748 skridt på tælleren på en time.

Jeg håber, jeg får tid til at tage en time mere i morgen. Ellers bliver det mandag igen, før jeg har næste mulighed.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 19. apr 2016, 07:27

Øv, jeg holdt mig fra alle fristelser i går, og alligevel er der røget 200 gram på vægten.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2016, 08:16

Sophaya skrev:Øv, jeg holdt mig fra alle fristelser i går, og alligevel er der røget 200 gram på vægten.


Fra i går til i dag?
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 19. apr 2016, 08:30

Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Øv, jeg holdt mig fra alle fristelser i går, og alligevel er der røget 200 gram på vægten.


Fra i går til i dag?


Ja. Jeg ved godt man ikke skal veje sig hver dag, men der går sport i det for mig :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2016, 09:07

Sophaya skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Øv, jeg holdt mig fra alle fristelser i går, og alligevel er der røget 200 gram på vægten.


Fra i går til i dag?


Ja. Jeg ved godt man ikke skal veje sig hver dag, men der går sport i det for mig :lol:


Ja, det er farligt. Der er jo mulliarder af årsager til det - væske (der skal væske til at fordrive væske), cyklus, hvad man spist (især oksekød tager længere at fordøje og ligger derfor længere i tarmen), har man taget smertestillende, har man været mere stillesiddende end normalt osv. osv.

Dunk dig ikke i hovedet! :kys:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 19. apr 2016, 18:59

Så så man lige mig smutte i træningscentret og give den gas for 3. dag i træk :banan: Det er vist aldrig sket før, men hvor er det skønt - dog ser jeg også frem til en træningsfri onsdag...

Madmæssigt var der nogle svipsere i sidste uge, men de sidste tre dage har det set rigtig godt ud. Jeg har omkring en måneds tid tilbage på Madlog-abonnementet, men overvejer at fortsætte nogle flere uger. Det fungerer; jeg taber mig, men er ej heller fanatisk.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2016, 19:16

Føj, for en ulækker dag! Jeg har været lidt jams hele dagen, og så skulle jeg pludselig skrive en udtalelse til børnepsyk om en elev (det er eddermugme svært!) Så lige inden frokost måtte jeg drikke en kop varm kakao. Jeg havde en rest linguine med millionbøf med, og da jeg øste op i går aftes, syntes jeg egentlig, det var en rimelig portion til frokost. Jeg varmede det, og alligevel måtte jeg konstatere, portionen var alt for stor - da jeg HAVDE spist den :rulle:
Manden ville så være "sød" og have maden klar, da jeg kom hjem til spisetid - og havde lavet nachos! Jeg spiste ikke meget, men jeg har haft ondt i maven og hovedet lige siden. Jeg kan slet ikke samle mig om noget. Jeg har en hund, der skal luftes og en vaskemaskine, der skal tømmes.

Så skal jeg vist også bare i seng! :tie: :badr:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. apr 2016, 19:59

Guilded_Lily skrev:Føj, for en ulækker dag! Jeg har været lidt jams hele dagen, og så skulle jeg pludselig skrive en udtalelse til børnepsyk om en elev (det er eddermugme svært!) Så lige inden frokost måtte jeg drikke en kop varm kakao. Jeg havde en rest linguine med millionbøf med, og da jeg øste op i går aftes, syntes jeg egentlig, det var en rimelig portion til frokost. Jeg varmede det, og alligevel måtte jeg konstatere, portionen var alt for stor - da jeg HAVDE spist den :rulle:
Manden ville så være "sød" og have maden klar, da jeg kom hjem til spisetid - og havde lavet nachos! Jeg spiste ikke meget, men jeg har haft ondt i maven og hovedet lige siden. Jeg kan slet ikke samle mig om noget. Jeg har en hund, der skal luftes og en vaskemaskine, der skal tømmes.

Så skal jeg vist også bare i seng! :tie: :badr:


Nu bliver jeg lige nødt til at gå i sprogmode igen!
Er jams sønderjysk for at være småskidt? Det har min mor nemlig altid sagt, og jeg bruger også selv ordet, men jeg har ikke rigtig hørt andre gøre det. Vi siger godt nok jamsk, men det må være samme ord.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. apr 2016, 20:12

Nå, men her går det sådan lidt la-la, og jeg har ganske enkelt ikke overskud til at sætte deciderede mål pt.

Min mor er indlagt på sjette døgn, efter det, der bare skulle have været en ukompliceret, ambulant plastikkirurgisk følgeoperation ovenpå kræftforløbet, afslørede et hul i den ene lunge, der åbenbart ikke er blevet lappet ordentlig i januar :rulle:
Det er slet ikke det, vi har brug for, og selvfølgelige allermindst min mor, og jeg kan mærke, at det for alvor er begyndt at dræne mig for kræfter dagligt at tilbringe timer på et hospital.

I det mindst får jeg spist og drukket regelmæssigt og sundt, hvilket helt sikkert giver ny energi, men det er omvendt ikke lige nu, jeg skal nægte mig selv noget eller kan gå lange ture hver dag.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"