Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 29. maj 2016, 10:12

Guilded_Lily skrev:Tillykke med uddannelsen! Hvor er du heldig! Jeg har søgt to PDer, én i engelsk og én i dansk, men jeg bliver altid sorteret fra, så længe min souschef har magten. Han har sine favoritter. Åh, gid den mand snart ville fatte, han allerede har overskredet pensionsalderen! :rulle:
Tak tak :) Der er dog kun tale om PD på 10 ECTS-points, men det er åbenbart en nødvendighed for at undervise på en erhvervsskole - med lidt held bliver det nemmere for mig, når jeg tidligere har haft didaktik og pædagogik.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 30. maj 2016, 10:07

Jeg har i de sidste par år ikke vejet mig, fordi jeg havde en periode hvor vægten styrede hele min dag.
Nu har jeg så købt en vægt, fordi jeg gerne vil kunne følge lidt med og se fremskridt på min vægt. Og vide hvad jeg vejer nu. Og hold da op, jeg vejer godt nok mere end jeg lige havde forventet! Jeg har på 2 år taget 15 kg på! Jeg vejer mere nu, end nogensinde før :nerve: Og selvom det lyder som en dårlig undskyldning, har jeg virkelig ingen anelse om hvordan jeg har taget SÅ meget på. Jeg mener, jeg har mens jeg har boet for mig selv spist sundere end da jeg boede hos mine forældre, og alligevel vejer jeg mere nu end jeg gjorde for 3 år siden.
Det er virkelig en øjenåbner, især da jeg så billeder af mig selv fra weekenden :tie: Jeg ser virkelig ikke godt ud, og det vil jeg gerne lave om på, så jeg igen kan få det godt med min krop og mig selv.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2016, 10:16

Animi skrev:Jeg har i de sidste par år ikke vejet mig, fordi jeg havde en periode hvor vægten styrede hele min dag.
Nu har jeg så købt en vægt, fordi jeg gerne vil kunne følge lidt med og se fremskridt på min vægt. Og vide hvad jeg vejer nu. Og hold da op, jeg vejer godt nok mere end jeg lige havde forventet! Jeg har på 2 år taget 15 kg på! Jeg vejer mere nu, end nogensinde før :nerve: Og selvom det lyder som en dårlig undskyldning, har jeg virkelig ingen anelse om hvordan jeg har taget SÅ meget på. Jeg mener, jeg har mens jeg har boet for mig selv spist sundere end da jeg boede hos mine forældre, og alligevel vejer jeg mere nu end jeg gjorde for 3 år siden.
Det er virkelig en øjenåbner, især da jeg så billeder af mig selv fra weekenden :tie: Jeg ser virkelig ikke godt ud, og det vil jeg gerne lave om på, så jeg igen kan få det godt med min krop og mig selv.


Jeg kender godt den følelse! Jeg kunne godt se, da jeg skulle giftes, at det måske var lidt vildt, at jeg skulle op i str. 44, da jeg skulle vælge kjole. Nogle modeller endda 46. Men jeg var simpelthen blind. Altså, jeg vidste godt, jeg havde taget på og var blevet noget større, end jeg var, da jeg mødte min mand.

Øjenåbneren kom, da jeg syv måneder efter brylluppet blev gravid og skulle have lavet vandrejournal. Sygeplejersken spurgte til min vægt, men jeg havde egentlig ingen anelse, da jeg ikke ejede en vægt. Hun skød på 82 kg. Jeg blev VILDT fornærmet og sagde, at DET kunne ikke passe, så meget havde jeg aldrig vejet før! Jeg var sikker på, det var max. 73-74 kg.
Jeg steg på vægten inde hos lægen - 82,5 kg!! :shock: :panik: Hvordan i hele hule h var det sket? Jeg fattede virkelig ikke en bjælde!

På skolen hænger det billede, jeg fik taget med min daværende afgangsklasse, og mine elever tror ikke på, det er mig. Jeg har smidt de 20 kg igen.
0
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf orchid89 » 30. maj 2016, 13:32

Så er jeg endelig ved at være færdig med min eksamensopgave, men den er lidt for lang - nemlig 0,15 sider over det tilladte antal anslag. Det er bare dødirriterende, for jeg er meget tilfreds, og jeg har absolut ikke lyst til at slette noget, men det er jeg nødt til. Nu vil jeg dog tage en pause fra opgaven og i stedet træne for at tømme hovedet (yay mig :pompom:).

Den opgave har lavet rod i min rytme, da jeg er kommet alt for sent i seng, fordi jeg har skrevet. De seneste måneder har jeg ellers været rigtig god til ikke at bruge elektronik inden sengetid, og jeg har haft nogenlunde faste sengetider. Nu er det system helt fucked. Jeg har også spist lidt dumt i weekenden. Jeg har holdt mig fra de usunde sager, men jeg tror alligevel, jeg har spist for meget (har ikke orket at tælle kalorier).
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 30. maj 2016, 14:50

Efter ikke at have trænet i over to uger, var jeg i fitnesscentret i morges. Havde egentlig en aftale med "min" instruktør, men hun måtte aflyse - det betød dog blot, at jeg trænede alene. Gav den MAX gas - og lugtede lidt af gnu bagefter :lol:

Jeg satser på, at jeg kan sparke mig selv i fitnesscentret to gange i indeværende uge og måske også nå omkring svømmehallen én gang - det kunne være ret lækkert. Ved jo udmærket godt, at træning gør alverden for både min krop og mit sind.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 30. maj 2016, 14:56

Guilded_Lily skrev:
Animi skrev:Jeg har i de sidste par år ikke vejet mig, fordi jeg havde en periode hvor vægten styrede hele min dag.
Nu har jeg så købt en vægt, fordi jeg gerne vil kunne følge lidt med og se fremskridt på min vægt. Og vide hvad jeg vejer nu. Og hold da op, jeg vejer godt nok mere end jeg lige havde forventet! Jeg har på 2 år taget 15 kg på! Jeg vejer mere nu, end nogensinde før :nerve: Og selvom det lyder som en dårlig undskyldning, har jeg virkelig ingen anelse om hvordan jeg har taget SÅ meget på. Jeg mener, jeg har mens jeg har boet for mig selv spist sundere end da jeg boede hos mine forældre, og alligevel vejer jeg mere nu end jeg gjorde for 3 år siden.
Det er virkelig en øjenåbner, især da jeg så billeder af mig selv fra weekenden :tie: Jeg ser virkelig ikke godt ud, og det vil jeg gerne lave om på, så jeg igen kan få det godt med min krop og mig selv.


Jeg kender godt den følelse! Jeg kunne godt se, da jeg skulle giftes, at det måske var lidt vildt, at jeg skulle op i str. 44, da jeg skulle vælge kjole. Nogle modeller endda 46. Men jeg var simpelthen blind. Altså, jeg vidste godt, jeg havde taget på og var blevet noget større, end jeg var, da jeg mødte min mand.

Øjenåbneren kom, da jeg syv måneder efter brylluppet blev gravid og skulle have lavet vandrejournal. Sygeplejersken spurgte til min vægt, men jeg havde egentlig ingen anelse, da jeg ikke ejede en vægt. Hun skød på 82 kg. Jeg blev VILDT fornærmet og sagde, at DET kunne ikke passe, så meget havde jeg aldrig vejet før! Jeg var sikker på, det var max. 73-74 kg.
Jeg steg på vægten inde hos lægen - 82,5 kg!! :shock: :panik: Hvordan i hele hule h var det sket? Jeg fattede virkelig ikke en bjælde!

På skolen hænger det billede, jeg fik taget med min daværende afgangsklasse, og mine elever tror ikke på, det er mig. Jeg har smidt de 20 kg igen.


Hvor er du god at du har smidt dem igen :pompom: Håber at jeg kan gøre det samme!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2016, 16:30

Animi skrev:
Hvor er du god at du har smidt dem igen :pompom: Håber at jeg kan gøre det samme!


Jeg ved ikke lige, om min metode lyder tillokkende, men:

Få to børn og smid 7 kg pr. fødsel.
Tag 5 kg på igen.
Hop på 5:2 og tab de sidste 12.

:lol:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2016, 16:32

Jeg fik svar fra centerlederen: de har lukket min nøglebrik ved en fejl :rulle:

Jeg skal kontakte ham og mødes med ham, da han skal bruge brikken for at låse den igen. Jeg var bare afsindigt træt, da jeg kom hjem, og i morgen når jeg det heller ikke - sandsynligvis heller ikke onsdag. Øv.
0
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf orchid89 » 31. maj 2016, 10:06

Nå, men jeg fik jo trænet lidt i går, og hold da bare op, hvor er jeg i dårlig form :genert: Jeg blev lynhurtig mega træt i mine arme og skuldre, og i dag kan jeg godt mærke, at jeg fik brugt lemmerne :lol: Men det var bestemt dejligt.

Jeg fik afleveret eksamensopgave i dag, og det føles bare skønt! Jeg har skrevet semesterprojekt og ugeeksamen lige i streg, og det har altså været hårdt til tider. Nu regner jeg med at tage et par dage til selvforkølelse og grundig rengøring (det har nemlig haltet pga. opgaveskrivning :genert:). Og så kan jeg forhåbentlig få vendt min søvnrytme tilbage.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 31. maj 2016, 10:46

Jeg var et skridt fremme i planlægningen i går og fik hurtigt pakket svømmetøjet, så i morges var jeg i svømmehallen inden jeg kørte på arbejde. Fik tilbagelagt 26 baner; ville gerne have svømmet flere, men jeg kunne mærke styrketræningen fra i går i kroppen...

I dag har jeg engelsk med to forskellige hold - det ene hold får lov til at spille rundbold inden længe. Hurra for erhvervsskolereformen, der siger, at eleverne skal bevæge sig i 45 min. om dagen :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 14:20

Det er ret fedt med skridttæller i mit pulsur. Så bliver jeg alligevel lidt mere motiveret til at få gået mindst 10.000 skridt, og gerne 13.000 som i går :banan:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 31. maj 2016, 14:33

Ballademager skrev:Kan du så rundboldgloser på engelsk? :D

Oh, I wish! :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 20:46

16.000+ skridt gået i dag :banan:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 1. jun 2016, 11:35

Jeg er lidt ked af, jeg aldrig rigtigt får kommenteret så meget herinde for tiden. Tråden er altid den første jeg tjekker i mine breaks, så jeg følger stadig med og hepper på alle. Mine dage er fyldt godt op med arbejde, jeg er i dag påbegyndt et halvt års efteruddannelsesforløb, jeg har mit lille disko og så forsøger jeg også at være lidt social ind i mellem. Jeg holder krampagtigt fast i træningen, den er simpelthen så vigtig i mine travle perioder, så med undtagelse af en enkelt ugentlig hviledag, er jeg i centeret hver dag. Både kondition og styrke er nærmest bedre end nogensinde, så det er herligt!

I dag er det i øvrigt tre år siden, jeg meldte mig ind i træningscenteret. Helt skørt at tænke på, at træning gik fra at være ikkeeksisterende i mit liv i næsten 31 år, til at have føltes nærmest lige så naturligt som at børste tænder de seneste tre. Jeg vil skyde på, jeg er gået ind ad døren derovre mindst 800 gange på de her tre år, så det var en god beslutning, da jeg gjorde det første gang, synes jeg :)
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 1. jun 2016, 15:51

Hold nu KÆFT hvor er det varmt at løbe ture for tiden!! :ad!: og også at være i fitness for den sags skyld. Forleden til Thai Bo var der 30 grader i lokalet (instruktøren havde termometer) og når vi lavede håndkantslag fik jeg lige sådan et lækkert sved-rekyl fra min sidemand :tie: :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"