From fat to fit..

Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: From fat to fit..

Indlægaf Muspel » 14. aug 2016, 18:42

Karkluden skrev:Så gik der næsten en uge :D Det går rigtig godt med havregrynene i hverdagene. Faktisk en stor lettelse! Spændende opdagelse :)

I weekenden er det kørt lidt væk fra havregrynene men som skrevet i en anden tråd: jeg vælger at fokusere på, at jeg overholdt mine kalorier trods de ikke har været fordelt på de mest næringsrigtige fødevarer samt at der har været masser af motion og intet overspisning :gogo: :banan: Har gået 10 km, cyklet og været i svømmehal.
I aften står den på grøntsagsspækket lasagne og cherrytomater med løg og æblecidereddike.
Og jeg glæder mig helt til 5 dage med dagvagter, havregryn og sund aftensmad.

Har holdt 5 dages løbepause fra mandag-fredag, da min fod virkelig skabte sig. Den er ok igen heldigvis.

Vi har fået købt en ny badevægt, da vores gamle gik i stykker. Den vejer dog lidt anderledes end den gamle, så jeg tager en "ny" startvægt på fredag. Det vigtigste er jo også udviklingen.

Håber I andre har haft en god weekend :kys:


Hvordan går det Karklud?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 14. aug 2016, 20:41

Muspel skrev:
Karkluden skrev:Så gik der næsten en uge :D Det går rigtig godt med havregrynene i hverdagene. Faktisk en stor lettelse! Spændende opdagelse :)

I weekenden er det kørt lidt væk fra havregrynene men som skrevet i en anden tråd: jeg vælger at fokusere på, at jeg overholdt mine kalorier trods de ikke har været fordelt på de mest næringsrigtige fødevarer samt at der har været masser af motion og intet overspisning :gogo: :banan: Har gået 10 km, cyklet og været i svømmehal.
I aften står den på grøntsagsspækket lasagne og cherrytomater med løg og æblecidereddike.
Og jeg glæder mig helt til 5 dage med dagvagter, havregryn og sund aftensmad.

Har holdt 5 dages løbepause fra mandag-fredag, da min fod virkelig skabte sig. Den er ok igen heldigvis.

Vi har fået købt en ny badevægt, da vores gamle gik i stykker. Den vejer dog lidt anderledes end den gamle, så jeg tager en "ny" startvægt på fredag. Det vigtigste er jo også udviklingen.

Håber I andre har haft en god weekend :kys:


Hvordan går det Karklud?

Tak :kys:
Det går faktisk rigtig fint, jeg har bare rigtig travlt både mentalt og irl, og har simpelthen holdt lidt internet-pause :lol:
Jeg kommer med en længere opdatering en af dagene, men det er dejligt, at nogen tænker på en, og holder en lidt til ilden herinde :D
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 21. aug 2016, 17:05

Hold op der er gået længe siden sidst. Sorry :genert:
Men med en uges ferie hos familien, masser masser af arbejde med lange,hårde og tunge vagter, har jeg simpelthen ikke haft computeren fremme.

Det går faktisk rigtig godt. Vægten rykker sig stille og roligt nedad - meget stille og roligt. Men det går nedad og jeg ved hvor det er jeg skal stramme op. Jeg får drukket nok vand, får motion og jeg er pissestolt af at jeg med en uges familieferie med masser af fristelser faktisk kun havde taget 300 gram på - og at dagen efter vejedag hvor jeg lige hoppede på igen, var der så røget 800 gram, så faktisk har jeg slet ikke taget på, men tabt et halvt kg! :gogo:

Jeg har dagligt fokus på at tænke på sundhed fremfor tyndhed. At tænke på de sunde valg og hvorfor jeg gør det her. Når der ikke er oplagt frokost (fx rester der SKAL spises), så spiser jeg havregryn og grøntsager til frokost og altid havregryn til morgen. Det gør altid valget let - rester fra aftensmad eller havregryn. Bum.

Så det går rigtig godt, og jeg skal i gang med semi-daglige updates herinde igen, men livet kom lige i vejen. Kender I det?
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: From fat to fit..

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 08:35

Kender det aaaalt for godt desværre! (En af de primære grunde til, jeg ikke har fået lavet min egen tråd, selvom jeg faktisk virkelig gerne ville.)

Men hvor er det bare dejligt, at det kører for dig "ude bagved" :pompom: Glæder mig til at følge de hyppigere updates (nu er du forpligtet til at lave dem, fordi jeg sidder og venter spændt ;) )

Og skideflot gået med familieferien!! :gogo:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 22. aug 2016, 13:48

MyGirl skrev:Kender det aaaalt for godt desværre! (En af de primære grunde til, jeg ikke har fået lavet min egen tråd, selvom jeg faktisk virkelig gerne ville.)

Men hvor er det bare dejligt, at det kører for dig "ude bagved" :pompom: Glæder mig til at følge de hyppigere updates (nu er du forpligtet til at lave dem, fordi jeg sidder og venter spændt ;) )

Og skideflot gået med familieferien!! :gogo:

Tak :kys:

I dag er jeg gået hjem fra 3. nattevagt. Det var nogle travle nogen, så har hverken fået spist noget eller siddet meget ned. Har heldigvis drukket nok. I dag er jeg alene hjemme, og har fri indtil onsdag morgen. I aften står den på coleslaw, en pølse og en lille smule grovpasta. Har så heller ikke spist siden kl 19 i går :lol: Til mit forsvar går mit stofskifte helt vildt ned af nattevagter, så det er fint, at jeg får reguleret indtaget lidt de dage.

i morgen står den på træning og photoshoot til en artikel i mit fagblad. Og så bilbanko i Bilka :lol: :genert:

I dag har jeg trænet, gjort rent i et par timer, vasket tøj og så sovet et par timer. Nu vil jeg snart lave mad og slappe af.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 24. aug 2016, 13:07

I går var jeg så til photoshoot, og jeg fik lige lov at se et par billeder. Nu gør vores uniformer intet godt for kroppen, men jeg kan SE, at min krop har det bedre end i januar hvor jeg var til dimission (i uniform) og der blev taget mange billeder. Jeg er stadig tyk, men min mave er ikke stor og oppustet, min ansigt ser ikke helt hævet ud. Jeg ser faktisk sund ud - tyk, men sund. Bestemt kan man se, at jeg vil have godt af at tabe 20-30+ kg, men jeg ser faktisk ud som om jeg gør gode ting for min krop og ikke "mishandler" den. Det var dejligt! :love:

Bilbanko var rædselsfuldt :lol:

Maden i går:
Morgen: vand.
Formiddag: et lille stykke mørk chokolade på arbejdet, fordi en af mine pt tilfældigvis blev udskrevet, da jeg var der, og kom med chokolade. Vand.
Frokost: grovpasta stegt på panden med kalkun og pesto (rester der var stegt sammen) med spidskål og gulerod stegt i lidt fedtstof. Plus et par skiver bacon. Saftevand uden sukker.
Aftensmad: 3 chicken tenders fra Carls junior, 300 gram cherrytomater, lidt ranchdressing, en enkelt tuckiks (med bacon. Adr), en enkelt mentos. En halv liter cola zero og en halv liter vand.
Motion: 3 km cyklen og noget kropsvægttræning (squats, mavebøjninger, armbøjninger).

I dag vågnede jeg så med sindssyg migræne, og måtte melde mig syg. Øv. Men har heldigvis en god og forstående ledelse, der opfordrede mig til at gå i seng med mørklægningsgardiner og drikke en masse vand :lun:
Jeg vågnede først 13.15, og der er stadig lidt rest af svimmelhed og kvalme, men hovedpine og synsforstyrrelser er væk.
Dagens indtag:
Morgen: Intet
Formiddag: intet
Frokost (kl 14.00): 150 ml koldskål med 6 minikammerjunker, sukkerfri saft.
Aften: Gulerodsstave med fedtfattig dip, en grovbolle med pålæg og masser af vand (er planen).

Motion må blive den lille gåtur vi var ude på lige før.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: From fat to fit..

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 08:03

Liket vedrører naturligvis sundheden og ikke migrænen! Øv med den - god bedring :ae:

Men hvor fedt, at du kan se forskel :pompom: Sundhed gør altså også bare lutter gode ting for alt lige fra hud og hår til almen udstråling!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 30. aug 2016, 07:57

MyGirl skrev:Liket vedrører naturligvis sundheden og ikke migrænen! Øv med den - god bedring :ae:

Men hvor fedt, at du kan se forskel :pompom: Sundhed gør altså også bare lutter gode ting for alt lige fra hud og hår til almen udstråling!

Tak :kys:

Ja, det gør det virkelig!

I weekenden var vi i sommerhus med nogle venner. Der røg både slik og junk indenbords, men fik rettet fint op i går med masser af væske, en halv fastedag og fornuftig mad resten af dagen. Jeg vejede mig for sjov i går morges. Havde taget 3 kg på siden fredag morgen, haha. Men allerede til morgen har jeg altså tabt 1,6 af dem, så mon ikke det er væske ;) :lol:
Jeg kan efterhånden mærke, at min appetitregulering er bedret lidt. Når jeg fx har spist meget og "forkert" som i weekenden, får jeg helt naturligt lyst til mindre mad de næste dage. Det er jo sådan set praktisk nok.

I dag står den på lægenbesøg (blev stukket af en hveps i lørdags og døjer bare stadig med feber, kæmpehævet øre, smerter osv) og aftenvagt :gogo: Så der skal NOK blive gået nogle skridt. Kæft, jeg havde travlt i går i aftenvagt..

Gud, jeg har da slet ikke fået skrevet, at jeg i fredags havde tabt 300 gram :gogo: Fredag var en travl dag.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 30. aug 2016, 08:00

Nå ja, og så var min kæreste til jobsamtale i onsdags, og onsdag aften blev han ringet op - de ville gerne have ham :gogo:
Han startede så fredag morgen (!), og arbejder under "vikartermer" indtil på torsdag, hvor han så er fastansat på fuld tid. Yay!

Så nu skal der lige betales et lån ud, og så sparer vi op til noget ferie næste år :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: From fat to fit..

Indlægaf Akehurst2 » 30. aug 2016, 08:04

Karkluden skrev:I weekenden var vi i sommerhus med nogle venner. Der røg både slik og junk indenbords, men fik rettet fint op i går med masser af væske, en halv fastedag og fornuftig mad resten af dagen. Jeg vejede mig for sjov i går morges. Havde taget 3 kg på siden fredag morgen, haha. Men allerede til morgen har jeg altså tabt 1,6 af dem, så mon ikke det er væske ;) :lol:
Jeg kan efterhånden mærke, at min appetitregulering er bedret lidt. Når jeg fx har spist meget og "forkert" som i weekenden, får jeg helt naturligt lyst til mindre mad de næste dage. Det er jo sådan set praktisk nok.



Det har været en rigtig vigtig ting for mig i mit projekt - det med op på hesten igen, og så videre i ro og mag.

Hvis det skal være en rigtig livsstilændring og ikke en slankekur, så vil der jo være fødselsdage og fester og sommerhusture indimellem, og så er det bare at nyde dem mens de står på, gå en ekstra tur dagen efter og så være tilbage i de gode vaner. Ellers bliver det for urealistisk, for jeg ser ikke for mig, at jeg aldrig skal spise pizza igen :-D
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 5. sep 2016, 17:45

Hooold kæft, tiden render, hva?
Jeg kan virkelig slet ikke følge med. Der går nemt en uge uden jeg åbner min computer.

Lige den sidste uges tid har jeg kæmpet lidt med at finde min motivation. Jeg får spist lidt for meget dumt, men jeg prøver at tænke det realistisk. Ja, i går fik jeg mcd med fanta zero til aften. Men resten af dagen bestod af 2,5 liter vand, en kop sort kaffe, 500 gram grøntsager og to stykker rugbrød med fornuftigt pålæg. Og en masse gang. Det er IKKE optimalt, tro mig det ved jeg, men det ER bedre end før i tiden, og der er mange ting jeg gør GODT.

Jeg VIL dog finde motivationen igen. En uge med lidt lala ødelægger intet, men det skal ikke blive vejen. I morgen står den på dagvagt, en times holdtræning i FW og fornuftige måltider. Jeg kan, jeg vil, jeg SKAL!

Pt venter jeg på varer fra nemlig.com. Masser af grønt og fornuftige ting. Og så tidligt i seng. Er supertræt.

Men "fordelen" er at jeg kan mærke min krop har det mere træls i maven nu end ved 90% fornuftig mad, så back on track! :gogo:
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 5. sep 2016, 18:35

Så er der 2 spidskål, 6 kg gulerødder, 5 kg løg, 1 kg bananer, 500 gram citroner, 8 hvidløg, 1 blomkål, 4 peberfrugter, 4 agurker, 2 kg tomater, en masse frostgrønt, kød, mælk, ost, sukkerfri saft, konserves, div ting til hjemmebagning, toiletpapir og køkkenrulle etc i vores hjem.
Frugt og grønt rækker vel til 10-14 dage. Husholdningspapir, bageting og saft rækker vel til en tre måneder. Kød og mælkeprodukter til hele måneden.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: From fat to fit..

Indlægaf MyGirl » 6. sep 2016, 08:27

Karkluden skrev:Så er der 2 spidskål, 6 kg gulerødder, 5 kg løg, 1 kg bananer, 500 gram citroner, 8 hvidløg, 1 blomkål, 4 peberfrugter, 4 agurker, 2 kg tomater, en masse frostgrønt, kød, mælk, ost, sukkerfri saft, konserves, div ting til hjemmebagning, toiletpapir og køkkenrulle etc i vores hjem.
Frugt og grønt rækker vel til 10-14 dage. Husholdningspapir, bageting og saft rækker vel til en tre måneder. Kød og mælkeprodukter til hele måneden.


Fantastisk :banan: Så er rammerne på plads, og det er bare med at eksekvere :D

Der heppes stadig herfra, selvom du er travl!
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 6. sep 2016, 17:49

MyGirl skrev:
Karkluden skrev:Så er der 2 spidskål, 6 kg gulerødder, 5 kg løg, 1 kg bananer, 500 gram citroner, 8 hvidløg, 1 blomkål, 4 peberfrugter, 4 agurker, 2 kg tomater, en masse frostgrønt, kød, mælk, ost, sukkerfri saft, konserves, div ting til hjemmebagning, toiletpapir og køkkenrulle etc i vores hjem.
Frugt og grønt rækker vel til 10-14 dage. Husholdningspapir, bageting og saft rækker vel til en tre måneder. Kød og mælkeprodukter til hele måneden.


Fantastisk :banan: Så er rammerne på plads, og det er bare med at eksekvere :D

Der heppes stadig herfra, selvom du er travl!

Tak :kys:
Pt har jeg indset, at tråden bliver til mig selv, og at jeg er glad hvis nogen følger med. For jeg har travlt. Og det skal jo ikke være sådan at tråden bliver en stressfaktor.. Så nogle gange skriver jeg 2-3 gange på en dag, nogle gange går der 5 dage.

I dag har været en ok dag, synes jeg. Slet ikke nok grønt, men med hovedpine i 1,5 døgn, den travleste dag på job jeg nogensinde har oplevet og en syg mand, synes jeg sgu det er ok. Det er det med at lære, at det ikke enten er "totalt sundt" eller "ligegyldigt". Nogle gange skal dagen også bare klares ok fornuftigt, ikke?

Morgen: 1 dl havregryn, 1 lille banan, 1 dl skummetmælk, 10 mandler, 10 rosiner. 600 ml vand.
Formiddag: 600 ml vand, 1 kop kaffe.
Frokost: en lille portion pasta og kødsovs (meget lille, måske 2 dl i alt), en halv kop kakao.
Eftermiddag: 1 kop kaffe, 300 ml vand. 3 lakridser.
Aften: 3 frikadeller (ikke store) og salat af romaine, cherrytomat, agurk, peberfrugt, lidt rosiner, feta, lidt pesto.
Sen aften: vand, cola zero og to stykker slik.
Motion: lidt cyklen, lidt yogaøvelser og så har jeg faktisk ikke siddet ned på job i 8 timer...

Jeg havde 2 patienter (en der skulle udskrives, en der skulle have hjælp til ALT) samt jeg var vejleder for to sosu-elever OG endte med at hjælpe 4 sygeplejestuderende flere gange også + jeg skulle skrive en masse administrativt for en kollega også. Og måtte overtage to patienter også. Så er der altså drøn på.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: From fat to fit..

Indlægaf Thitida-No-Chey » 6. sep 2016, 17:56

Jeg kan anbefale dig en vægt-tracker-app til din telefon! Den jeg har hedder... AktiBMI, og man gemmer så vægten på datoer og så viser en fin lille graf, hvilken vej det går...

Jeg er vanvittigt glad for min efter jeg er begyndt med en ny omgang kostomlægning (har rådført mig med en diætist i denne omgang, ikke fordi, jeg ikke ved, hvad jeg skal spise, men fordi jeg altid er så vanvittigt uinspireret mht. mad...)... Især den skide graf, men der er nok fordi den er på vej mod syd :D Man kan jo ikke nødvendigvis se, man har tabt sig, men her kan man så se hvor man startede og hvor man tydeligvis er på vej hen, og det synes jeg er vildt motiverende :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Sund og/eller slank"