From fat to fit..

topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: From fat to fit..

Indlægaf topmadras3 » 14. jul 2016, 13:58

Hej Karklud jeg er sikker på du nok skal se resultater og ja nogengange er vægten pisse irriterende når man nu har sagt nej til kage/is eller hvad det nu er og der ikke er sket noget,men det skal nok komme :pompom: :pompom: :pompom:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 16. jul 2016, 07:26

Tak topmadras :kys:

Her er jeg i gang med weekendens aftenvagter, i går var min første på afdelingen, og det gik bare rigtig godt :) Jeg spiste min medbragte mad til aftensmad (wokgrønt og boller i mager karrysovs), og spiste så en lille dl alliancefrugtgrød med en patient, der skulle spises med :gogo:

I dag skal vi spise brunch med nogle venner, de ville gerne på flammen, men der er jo heldigvis god mulighed for at spise salat og protein i form af kød og fisk, så det gør jeg, og så dækker det jo to måltider. I aften skal jeg i aftenvagt igen, og jeg har et stykke hjemmelavet madtærte og en masse gulerod med :)
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: From fat to fit..

Indlægaf HappyHippo » 16. jul 2016, 08:19

Jeg følger dig lidt, og tænkte hvad der skete med 5:2? Jeg kører det selv, og startede i sin tid pga dig :D noget med, at man sov bedre og din behandler var helt med på den. Stoppede du fordi du skal spise på arbejdet?

Og så synes jeg du er ret sej!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 16. jul 2016, 13:44

HappyHippo skrev:Jeg følger dig lidt, og tænkte hvad der skete med 5:2? Jeg kører det selv, og startede i sin tid pga dig :D noget med, at man sov bedre og din behandler var helt med på den. Stoppede du fordi du skal spise på arbejdet?

Og så synes jeg du er ret sej!

Det stoppede fordi jeg besvimede adskillige gange. Mit blodtryk blev pludseligt vanvittigt lavt, og det eneste der kunne rette det, var at jeg ikke fastede. Jeg har prøvet flere gange, men hver gang besvimer jeg eller er tæt på. Det går jo ikke, når man har et job hvor man tager sig af andre. Og jeg har ikke lyst til at bruge mine to fridage om ugen på bare at ligge ned og faste :lol: jeg var ellers glad for det, og det var effektivt, men min krop nægter bare fuldstændigt...

Tak :kys:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: From fat to fit..

Indlægaf HappyHippo » 16. jul 2016, 15:43

Karkluden skrev:
HappyHippo skrev:Jeg følger dig lidt, og tænkte hvad der skete med 5:2? Jeg kører det selv, og startede i sin tid pga dig :D noget med, at man sov bedre og din behandler var helt med på den. Stoppede du fordi du skal spise på arbejdet?

Og så synes jeg du er ret sej!

Det stoppede fordi jeg besvimede adskillige gange. Mit blodtryk blev pludseligt vanvittigt lavt, og det eneste der kunne rette det, var at jeg ikke fastede. Jeg har prøvet flere gange, men hver gang besvimer jeg eller er tæt på. Det går jo ikke, når man har et job hvor man tager sig af andre. Og jeg har ikke lyst til at bruge mine to fridage om ugen på bare at ligge ned og faste :lol: jeg var ellers glad for det, og det var effektivt, men min krop nægter bare fuldstændigt...

Tak :kys:


Det lyder også vildt. Jeg har også tendens til at blive svimmel pga lavt blodtryk, men ikke noget jeg mærker på fastedage. Kun hvis jeg rejser mig for hurtigt e.lign. Men fedt du har fundet en anden livsstil, der virker :gogo:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 16. jul 2016, 16:20

HappyHippo skrev:
Karkluden skrev:
HappyHippo skrev:Jeg følger dig lidt, og tænkte hvad der skete med 5:2? Jeg kører det selv, og startede i sin tid pga dig :D noget med, at man sov bedre og din behandler var helt med på den. Stoppede du fordi du skal spise på arbejdet?

Og så synes jeg du er ret sej!

Det stoppede fordi jeg besvimede adskillige gange. Mit blodtryk blev pludseligt vanvittigt lavt, og det eneste der kunne rette det, var at jeg ikke fastede. Jeg har prøvet flere gange, men hver gang besvimer jeg eller er tæt på. Det går jo ikke, når man har et job hvor man tager sig af andre. Og jeg har ikke lyst til at bruge mine to fridage om ugen på bare at ligge ned og faste :lol: jeg var ellers glad for det, og det var effektivt, men min krop nægter bare fuldstændigt...

Tak :kys:


Det lyder også vildt. Jeg har også tendens til at blive svimmel pga lavt blodtryk, men ikke noget jeg mærker på fastedage. Kun hvis jeg rejser mig for hurtigt e.lign. Men fedt du har fundet en anden livsstil, der virker :gogo:

Hvis det bare var ldit svimmelhed, når jeg rejste mig, så gik det nok, for det ER godt og effektivt, men jeg besvimer simpelthen og er dårlig. Det går jo ikke. Det her går langsommere, og der er mere op og ned, men til gengæld lærer jeg nok også i højere grad (ift før for mig selv) at moderere mit indtag og prioritere indtag. Så det er jo positivt :)
Indimellem tager jeg dog en halv fastedage, og det fungerer ok, så det er ikke helt ude, og jeg gør meget ud af at forsøge kun at spise når ejg er reelt sulten, og det giver jo også noget fastetid indimellem.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 20. jul 2016, 10:09

Så er der gået nogle dage :)
Jeg har i dag løbet 20 minutter i mit løbeprogram i et tempo, der giver ca 8 minutter pr kilometer. Det er ikke lynhurtigt eller langt, men jeg prøver virkelig at øve mig i at være stolt over udviklingen :gogo: Selvom det ikke altid går så godt.
Derudover er jeg begyndt at have overskud til at putte noget styrketræning ind. Ikke noget vildt, men jeg tænker at 50 gobletsquats, 25 kettlebellswings, 1 minuts planke og 30 mavebøjninger 3 gange om ugen også er en slags træning sammen med løb :D

Maden går det også ok med.. Der har været et par weekends her, hvor hyggedagene lige har strakt sig til 2-2,5 dage fremfor 1. Det er noget, vi strammer op på, og jeg er til gengæld blevet god til at lytte til min krop og spiser deraf mindre til aftensmad mange dage eksempelvis :gogo:
Og så har jeg faktisk battlet en af mine sort/hvide spiseforstyrrelseslevn.. Da jeg kom mig over min anoreksi skulle jeg spise snacks dagligt, det tog overhånd, og blev til overspisning, og siden da har jeg vekslet mellem "må ALDRIG få snacks i hverdagene" og "overspiser alt". Nu har jeg fundet en fin lille skål vi har herhjemme, og indimellem putter jeg 10-15 gram 80% chokolade, 5-6 nødder og et par nellie dellies i den, og spiser langsomt med nydelse på en hverdag. Og det tager virkelig meget af min trang til at grovæde alt muligt :banan:
Jeg har også battlet min gamle ide om at frugt måtte jeg ikke spise pga sukker. Frugt er jo helt fint i de rigtige mængder (1 stykke om dagen ca for mit vedkommende) og kombineret med andre ting.

Så jeg har det faktisk ret ok på mange parametre for tiden, men jeg kæmper lidt med den psykiske del om, at det ikke går "sulter sig"-stærkt :)
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: From fat to fit..

Indlægaf topmadras3 » 21. jul 2016, 16:37

Hep hep det går jo fremad,kan du ikke (hvis du altså er kæreste med Chungo),låne puls uret, selvom du føler det går langsomt vil uret garanteret vise dig at du knokler og det med at sulte sig,jeg håber du holder fast i kost og motion i stedet :kys:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 21. jul 2016, 19:29

topmadras3 skrev:Hep hep det går jo fremad,kan du ikke (hvis du altså er kæreste med Chungo),låne puls uret, selvom du føler det går langsomt vil uret garanteret vise dig at du knokler og det med at sulte sig,jeg håber du holder fast i kost og motion i stedet :kys:

Det er jeg - kærester altså :D :lol:
Og jo, det var da måske en idé :kys: jeg kan faktisk især mærke min forbedrede form ved, at min øgede puls og stakåndethed fortager sig voldsomt hurtigt ift i starten. Jeg kan mærke kroppen arbejder noget tid efter, men jeg er nede i puls igen ok hurtigt, og jeg kan også løbe alarmer og stå i fysisk krævende situationer meget længere på jobbet :gogo:

Dagen i dag:
Morgen: 3 gulerødder, en lille banan, en halv nektarin og en frikadelle. Vand og sort kaffe.
Formiddag: en grov bolle med en skive ost og en peberfrugt. Kaffe.
Frokost: 200 gram hakket spidskål med en dåse tun, 3 spsk fraiche, 1 spsk mayo og 1 løg. Vand.
Eftermiddag: 3-4 bolsjer og en kop kaffe efter en voldsom situation på jobbet, der krævede lidt genoptankning.
Aften: 1 hakkebøf, ærtemos af 50 gram ærter og lidt fraiche, hjemmelavede ovnkartofler svarende til 1,5 kartoffel, 2-3 spsk fedtfattig (færdig..) rødvinssauce samt 1 spsk bløde løg og 1 spsk stegte svampe. 3 miniskilpadder. Pepsi Max og vand.
Motion: et par kms cykling (+ de 12000 skridt på job :lol:)

I morgen ser planen således ud:
Morgen: 1 skive knækbrød med skinkeost, 1 skive med solbærmarmelade, 2 gulerødder.
Frokost: 1,5 skive (lille) rugbrød med skrabet light-remo og tynde skiver røget medister, 200 gram spidskål, 2 små gulerødder, 3 små tomater.
Aften: Frikadeller af blandet fedtfattigt svin og kylling med revne gulerødder i og lynstegt wokblanding, måske en smule ris til.
Og endnu en travl dagvagt :)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: From fat to fit..

Indlægaf topmadras3 » 21. jul 2016, 19:44

Karkluden godt det er også det jeg mener at have læst mig frem til og ellers lød mit indlæg lidt underligt :lol:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 25. jul 2016, 08:24

Nu blev løbet så lige sat lidt tilbage.. Jeg har lavet et vrid i min ankel.. det er tapet op, og jeg holder pause i en uges tid. Heldigvis har jeg kun 1,5 dagvagt denne uge og så to nattevagter, så jeg skal ikke belaste den helt så meget som normalt, og motion må så blive noget mave/ryg-træning og lignende. Det er ærgerligt, men sådan er det.
Vores vægt er også gået i stykker, og da der lige var en masse udgifter ifm flytning køber vi ikke en ny før den 1. :lol:
Men jeg føler egentlig det er ret status quo. Vægten falder meget langsomt eller står lidt stille. Jeg kan godt mærke, at jeg skal have gang i kcal-tælle-appen igen, for jeg får alt for nemt dage med alt for få kcal og dage med alt for mange, og det kan nogles krop måske tåle, men min bliver snotforvirret og nægter at tabe noget af det.
Jeg kan dog fysisk SE på min krop i spejlet, at min krop har det bedre - min mave er fladere, min hud klarere, der er nogle "deller" der er formindsket. Så måske tager jeg fejl med vægten - noget sker der i hvert fald, og det er jo også kun 3 uger siden jeg gik "rigtigt" i gang. Det hele behøver ikke ske på 3 uger, skal jeg huske. Jeg er i hvert fald mere opmærksom på min krop og mine fejltrin og sejre :gogo:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 25. jul 2016, 09:06

Lidt inspireret af en anden tråd herinde har jeg overvejet, om jeg skal forsøge mig med havregryn/havregrød til 2 måltider om dagen i noget tid. Jeg bruger alt for meget tid på at tænke på mad..
Så kunne det være havregryn/havregrød (skal lige have udregnet passende mængde) med mælk, 2 gulerødder/lignende grønt og lidt kanel og salt til morgenmad og frokost og så almindelig, sund, varieret aftensmad.
Det er billigt, nemt ift job, sundt og fjerner noget fokus fra maden. Jeg tænker alt for meget på mad, og spiser deraf også for meget.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: From fat to fit..

Indlægaf Akehurst2 » 25. jul 2016, 09:20

Ih, og jeg var lige på vej herind for at spørge dig til råds om cheat-days :-D

Jeg ville høre, om du synes det har en god effekt i forhold til ikke at spise det forkerte de andre dage, at du ved, at "på fredag må jeg spise, hvad jeg vil". Jeg leder stadig efter en balance mellem ikke at være på kur og ikke spise usundt for tit. Har hidtil ikke villet sætte det i system, men i stedet holde den fornuftige kost medmindre der er en særliglejlighed. Der er bare (for) tit særlige lejligheder, så jeg var begyndt at overveje at udpege dage i stedet og så holde det til det.

Men kom endelig ind i havregrynsklubben. Det er virkelig nemt og sundt og billigt og effektivt i forhold til at holde madmængden ende og ikke falde i pizza-fælder :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 25. jul 2016, 09:29

Akehurst2 skrev:Ih, og jeg var lige på vej herind for at spørge dig til råds om cheat-days :-D

Jeg ville høre, om du synes det har en god effekt i forhold til ikke at spise det forkerte de andre dage, at du ved, at "på fredag må jeg spise, hvad jeg vil". Jeg leder stadig efter en balance mellem ikke at være på kur og ikke spise usundt for tit. Har hidtil ikke villet sætte det i system, men i stedet holde den fornuftige kost medmindre der er en særliglejlighed. Der er bare (for) tit særlige lejligheder, så jeg var begyndt at overveje at udpege dage i stedet og så holde det til det.

Men kom endelig ind i havregrynsklubben. Det er virkelig nemt og sundt og billigt og effektivt i forhold til at holde madmængden ende og ikke falde i pizza-fælder :)

Haha, hvor er det awesome med inspiration begge veje! :lol: :kys:

Men det synes jeg faktisk. At det hjælper altså. Dermed ikke sagt, at jeg ALDRIG falder i og aldrig vil gøre det, men det hjælper altså. Fx havde vi cheatday i onsdags, hvor jeg spiste en halv pizza til aftensmad og 150 gram blandselv. Da jeg så "faldt i" i går på job, ikke? Der var det med 1 dl øllebrød med 1 spsk fløde på.. Og nej, det er ikke sundt eller noget, men det er jo trods alt heller ikke verdens undergang, slet ikke fordi jeg erstattede min frokost med det (spiste dét og to gulerødder).
Jeg synes cheatdays giver mig mere fornuft og at jeg har mere fokus på at vælge de rigtige ting de fleste dage (nogle gange i lidt forkerte mængder, men et skridt ad gangen!), og at hvis jeg så endelig falder i, så vælger jeg små portioner og skærer noget af et måltid, sådan at kalorierne ikke vælter helt. Og jeg falder måske i 1-2 gange om ugen i snit, hvor det før var dagligt, og det er på en mere kontrolleret måde nu, så det er jo stadig en markant forbedring! :)
På lang sigt er målet jo så, at der skal faldes meget lidt i, men jeg prøver at se udviklingen fremfor kun fiaskoerne.

Og ja, jeg tror også at havregrynsideen er god. Jeg kan nærmest dagen før gennemtænke morgenmad, frokost osv. Det ville klart fjerne noget fokus. Det vil være sundt, også mentalt, tænker jeg.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 31. jul 2016, 15:13

Så gik der næsten en uge :D Det går rigtig godt med havregrynene i hverdagene. Faktisk en stor lettelse! Spændende opdagelse :)

I weekenden er det kørt lidt væk fra havregrynene men som skrevet i en anden tråd: jeg vælger at fokusere på, at jeg overholdt mine kalorier trods de ikke har været fordelt på de mest næringsrigtige fødevarer samt at der har været masser af motion og intet overspisning :gogo: :banan: Har gået 10 km, cyklet og været i svømmehal.
I aften står den på grøntsagsspækket lasagne og cherrytomater med løg og æblecidereddike.
Og jeg glæder mig helt til 5 dage med dagvagter, havregryn og sund aftensmad.

Har holdt 5 dages løbepause fra mandag-fredag, da min fod virkelig skabte sig. Den er ok igen heldigvis.

Vi har fået købt en ny badevægt, da vores gamle gik i stykker. Den vejer dog lidt anderledes end den gamle, så jeg tager en "ny" startvægt på fredag. Det vigtigste er jo også udviklingen.

Håber I andre har haft en god weekend :kys:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Sund og/eller slank"