From fat to fit..

Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 15. sep 2016, 14:07

Thitida-No-Chey skrev:Ja, det lyder som om I skal have en ny vægt. Da min den gamle begyndte at sætte ud vejede den mig en dag til 77.9 kilo (dagen forinden havde jeg vejet 85...!) Stod af igen.. undrede mig... Stod på igen... 189,4.... Meget forvirret, af igen, 67,9... Sidst 17,8... Så røg den altså ud!

Præcis. Det er jo helt umuligt at arbejde med.. Vi har bare næsten lige købt ny vægt men det er en billig en.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: From fat to fit..

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. sep 2016, 14:11

Min har jeg heller ikke givet mere end 200 for, men jeg har flyttet den fra badeværelset ind i soveværelset. Jeg tror, det var fugten derude, der tog livet af den til sidst. Den nåede kun at blive et års tid gammel
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 19. sep 2016, 15:02

Her går det rigtig godt. Havde kusinebesøg i weekenden.
Fredag var "spis flere kalorier end vanligt"-dag ( :lol: ). Jeg gik fra nattevagt fredag morgen, og havde intet spist om natten. Spiste så faktisk ingenting før til aften (for det passede ikke før). Spiste en enkelt hjemmelavet burger med godt med grønt, en enkelt skive ost og en enkelt skive bacon og en tsk mayo samt 1 stort stykke banankage. Og så var det det. Det er jeg faktisk ret stolt af.

Der røg intet af den slags ned resten af weekenden. Så det var jo virkelig en sejr.

Vi har stadig ikke fået købt en ny vægt, men føler min mave er lidt fladere. Det er dejligt.


I dag trænede jeg 30 min efter job. Jeg kommer ofte ikke afsted, fordi jeg bliver træt på forhånd ved tanken om 60-120 minutter (som er min mentale grænse for hvornår det er godt nok) efter en lang dag. Nu prøver jeg at tænke, at bare jeg kommer afsted er det godt og at 30 min + cykling til/fra job jo også er motion, og sjovt nok virker det. Og 30 min 3-4 gange om ugen er stadig bedre end intet. Og med tiden kommer overskuddet til mere træning sikkert tilbage :)

I dag:
Morgen: Kefir med mandler, lidt rosiner og solsikkekerner. 1 glas æblemost. 1 stort glas vand.
Frokost: 40 gram varmrøget laks, blandet grønt, 1 tsk peanuts, 1 spsk hummus. Vand.
Eftermiddag: Vand.
Aften: 1 skinkeschnitzel, en lille smule brasede kartofler, en stor portion ærter og lidt hjemmelavet rødvinssauce.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: From fat to fit..

Indlægaf HappyHippo » 20. sep 2016, 21:22

^ jeg træner ofte lige efter job. Her gør pwo jobbet, så er man i den grad klar til at fyre den af i centret :D
Ellers er BCAA faktisk ret godt også og indeholder ingen nævneværdige kcal.

Men 30 min er fint hvis de bliver brugt godt, så det skal du bestemt være stolt af!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 26. sep 2016, 08:04

HappyHippo skrev:^ jeg træner ofte lige efter job. Her gør pwo jobbet, så er man i den grad klar til at fyre den af i centret :D
Ellers er BCAA faktisk ret godt også og indeholder ingen nævneværdige kcal.

Men 30 min er fint hvis de bliver brugt godt, så det skal du bestemt være stolt af!

Ej, pis så gik der lige en uge.. Jeg har haft 6 arbejdsdage og 3 sociale aftaler denne uge, og så ryger dagene bare. Min computer har ikke engang været tændt. Min iphone har kunnet holde strøm 2 døgn ad gangen. Det siger lidt om hvor meget den er brugt :lol:

Nå, men BCAA vil jeg prøve! :gogo: Har lige læst om det.
Og så har jeg lavet en motionplan. I stedet for at sætte barren helt vildt højt lige nu hvor motivationen er lav, og tænke at der skal 7-10-14 timer om ugen til, så har jeg lavet en plan for at jeg skal tage én holdtime mandag-torsdag-søndag (og selvfølgelig kan mandag rykkes til tirsdag hvis der fx er p-møde om aftenen, men i princippet), og at jeg cykler til/fra job og til/fra træning. Plus jeg går en del på job. Alt derudover skal være lystbetonet, men de her ting SKAL jeg gøre. Så kommer lysten tilbage, ved jeg af erfaring :) :gogo:

Så i eftermiddag skal jeg til stram op :)

Ellers går det fint. Jeg er startet hos en psykolog ift. nogle andre ting, men vi har også talt meget om, at jeg simpelthen er for (let's face it) urealistisk. Jeg tror at jeg kan fikse 10 år gamle mønstre på 10 uger, og at det er realistisk at tabe 10 kg pr måned - selvom jeg også vil have plads til fredagsslik. Jeg er NØDT til at face hver dag, at det vil tage tid at bryde indgroede vaner og mønstre. At det kræver fravalg og prioriteringer. Og at det er ok. At det ikke er "taberagtigt" at have brug for et år eller mere.
Og ironisk nok hjælper det faktisk.
Jeg mærker min mæthed bedre. Jeg siger nemmere nej til kage på job.

I dag har jeg en fridag. Jeg vågnede 6.30 da kæresten stod, og lå og slappede af en times tid.
Nu har jeg så lige bakket grøntsager op (vasket, renset og udskåret og puttet i bøtter), ryddet op i køleskabet og gjort det rent, puttet mel og lignende tørvarer i bøtter fra ikea og har vasketøj i gang.

I går blev dagens måltider:
Morgen: 1 grovbolle med pikantlight på den ene halvdel og ost på den anden. Vand og kaffe med minimælk.
Frokost: 1 tomat, 2 spsk majs, 1 spsk bacontern, 25 gram kød. 50 gram jordbærgrød. Vand. (jeg var ikke så sulten..)
Aftensmad: Pizza og kålsalat af kål, citron, lidt soya og sesamfrø. Pepsi max.
Det er et udmærket bevis på, at jeg ikke er perfekt, men at jeg arbejder med at navigere efter balance fremfor sort/hvid og "what the hell". Egentlig havde jeg min "afvig fra planen"-dag lørdag, men i går var vi i ikea med nogle venner og det endte med pizza, men samlet set endte dagen faktisk ikke med at overskride kcal-wise.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2016, 14:55

Endnu et par gode dage med fornuftig frokost og morgenmad - enten havregryn eller rester fra aftensmad + grønt - og fornuftig aftensmad :gogo: og ok med vand.
GOD træning i mandags med masser af DOMS både i går og i dag. I dags træning er derfor flyttet til i morgen, og så skal jeg til 1,5 times yoga på søndag :)

I weekenden regner jeg med at vi får købt både badevægt og køkkenvægt til rivegilde i Salling. Så kan jeg køre vægtopdatering igen fra weekenden af - selvom tallene jo kan være lidt forskellige, men forløbet kan man jo da holde øje med igen!
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: From fat to fit..

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2016, 09:34

Ihhh, hvor er det dejligt at høre! Keep up the good Work!
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: From fat to fit..

Indlægaf girl_beat » 29. sep 2016, 10:27

Karkluden skrev:Nå, men BCAA vil jeg prøve! :gogo: Har lige læst om det.
Og så har jeg lavet en motionplan. I stedet for at sætte barren helt vildt højt lige nu hvor motivationen er lav, og tænke at der skal 7-10-14 timer om ugen til, så har jeg lavet en plan for at jeg skal tage én holdtime mandag-torsdag-søndag (og selvfølgelig kan mandag rykkes til tirsdag hvis der fx er p-møde om aftenen, men i princippet), og at jeg cykler til/fra job og til/fra træning. Plus jeg går en del på job. Alt derudover skal være lystbetonet, men de her ting SKAL jeg gøre. Så kommer lysten tilbage, ved jeg af erfaring :) :gogo:


Det lyder som en rigtig god - og holdbar - fremgangsmåde! :gogo:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: From fat to fit..

Indlægaf HappyHippo » 29. sep 2016, 20:16

Mht BCAA kan jeg anbefale dem fra Bodylab. Især cactus lime og pineapple. Man kan også købe et smagsprøvesæt.

For motivation kan jeg også anbefale de der træningsgrupper på fb. Selvom de også kan være lidt for meget engang imellem :D
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 3. okt 2016, 07:45

Nå min computer gik så lige i stykker :tie: OG kærestens..
Nu har vi købt to iPads..
Tak for anbefalinger ift bcaa og grupper :banan:

I weekenden fik vi købt badevægt så det er på plads igen.
Og det er gået ok med mad. Jeg har nok fået lidt for meget sukker, men har sagt nej tak mange Gange, tager små portioner og spist masser af grønt :gogo:

I dag Er programmet:
- har sovet til kl 9 (skal i nattevagt)
- spise fornuftig morgenmad (tjek)
- træne
- voksning og øjenbryn
- købe nogle ting i Salling
- vaske op
- fornuftig aftensmad
- en lur inden nattevagt :LOL:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: From fat to fit..

Indlægaf Karkluden » 10. okt 2016, 15:53

Så gik der igen en uge. Tiden iler bare med nattevagter osv...

Nå, men det går godt. Vi har fået sat en dato for brylluppet og er blevet enige om at stramme gevaldigt mere op :gogo:
I dag:
Morgen: 1 dl havregryn blandet med lidt chiafrø og rosiner, 1 dl mælk, 1 kop the, 1 lille glas smoothie.
Formiddag: 600 ml vand, en lille grovbolle
Frokost: en dåse tun i vand, 1 tsk Mayo, to tomater, lidt persille, lidt mandler, en halv grovbolle
Eftermiddag: 2 stykker ægte flæskesvær, en kop the, vand
Aften: en lille portion butterchicken uden ris, lidt raita og gulerodsstave
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: From fat to fit..

Indlægaf Allmost_Famous » 23. okt 2016, 13:46

Hvordan går det? :banan:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Sund og/eller slank"