Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 28. aug 2016, 18:05

Lyder til, I har haft nogle gode uger! (Om ikke andet så på hyggefronten ;) )

Jeg har lavet "a perfect week" (lidt guf til How I Met Your Mother-fans) på madfronten :banan: Har været under 1500 kcal hele ugen! Bliver fælt skuffet, hvis vægen ikke belønner det på onsdag.

Og skridtgennemsnittet ligger lidt over 13.000, så også fint over målet.

Overvejer lige, om jeg skal beholde de mål eller hæve ambitionsniveauet. Tror egentlig, jeg kommer til at holde mig til de principper, der indtil videre virker, og som jeg har det godt med.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 29. aug 2016, 06:46

Officiel update på målene:

- max. 1500 kcal i hverdagene - dvs. 5 dage på en uge. Tjek
- 1 portion aftensmad Tjek
- gns. 10.000 skridt om dagen eller derover Tjek
- tabe min et halv kg (vejedag er onsdag, så det mål går lidt på tværs af målugerne) Tjek - 1,4 kg. tabt sidste uge
- kun gå på vægten en gang (og det er onsdag morgen) Tjek, selvom fristensen har været der!

Tager samme mål i denne uge. Bliver ikke lige smidt på forsiden, da jeg ikke gider logge ind og ud.
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 29. aug 2016, 09:13

Her til formiddag har jeg elever på hovedforløbet. 4 stk. De har fået udleveret en opgave, så de arbejder selvstændigt og er ret stille, men det giver blot mig tid til at forberede egen undervisning til i morgen. Efter frokostpausen skal jeg lokalisere en elev, der skal aflevere en opgave til mig, og jeg skal også lige have afgivet karakterer til nogle (andre) hovedforløbselever samt til møde med nogle kolleger omkring en fælles EUX-klasse.

Pigerne og jeg er jo alene hjemme i indeværende uge og vi har aftalt, at aftensmaden i dag skal være nem. Så vi smutter på Burger King og glæder os allerede til burgere, fritter og milkshakes :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 29. aug 2016, 10:37

Jeg har bare spist så vanvittigt i weekenden.

Fredag fik jeg både en Magnum-is, en figenstang, tre macarons, champagne, burger med pomfritter og cola og efterfølgende bland selv-slik i biografen.

Lørdag fik jeg frappucino med flødeskum og en vanvittig brownie på Starbucks, samt til aftensmad stor buffet med flødekartofler til havefest og alt for store mængder alkohol.

Søndag fik jeg rundstykker til morgenmad OG eftermiddagskage (to store stykker) OG pasta med cola til aftensmad OG en is til dessert.

Ej, hvor jeg bare skammer mig. :genert: Jeg tør ikke stille mig på vægten. Jeg kommer i hvert fald ikke ind i september på de 72 kg, jeg havde håbet på.

Mit mål er derfor:
Ingen slik i hverdagene
Sund mad med minimum af kalorier
Så mange fastedage som muligt
Jeg skal cykle 42 kilometer (3 x 14)
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 29. aug 2016, 11:13

Jeg havde en lidt træls uge i sidste uge, så havde vist en fordeling af usunde vs sunde dage der hed 4-3. :rulle:

Men hvad, op på hesten igen!

Næste uges mål:
- min. 1,5 l. vand dagligt
- kun en dag med slik, sodavand, chips eller kage
- minimere indtaget af kulhydrater
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 13:02

Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 14:53

Ballademager skrev:
twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.


Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?


50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk yoghurt, skyr eller proteinpulver
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 29. aug 2016, 17:53

twinkle skrev:
Ballademager skrev:
twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.


Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?


50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk yoghurt, skyr eller proteinpulver
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss


Skal det så ikke koges eller noget? :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 17:58

ina skrev:
twinkle skrev:
Ballademager skrev:
twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.


Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?


50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk yoghurt, skyr eller proteinpulver
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss


Skal det så ikke koges eller noget? :genert:


Nix! Du blander det om aftenen og sætter det i køleskabet, så er det klar om morgenen. Minder meget om kold havregrød :) - jeg kan egentlig godt lide havregrød, men synes det kan være lidt bøvlet om morgenen. Og gider ikke alm havregrød når det er varmt. Overnight oats er lige til at tage ud af køleskabet, røre rundt og tilføje mælk + toppings. Og så er der morgenmad :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 29. aug 2016, 18:01

twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:
Ballademager skrev:
twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.


Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?


50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk yoghurt, skyr eller proteinpulver
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss


Skal det så ikke koges eller noget? :genert:


Nix! Du blander det om aftenen og sætter det i køleskabet, så er det klar om morgenen. Minder meget om kold havregrød :) - jeg kan egentlig godt lide havregrød, men synes det kan være lidt bøvlet om morgenen. Og gider ikke alm havregrød når det er varmt. Overnight oats er lige til at tage ud af køleskabet, røre rundt og tilføje mælk + toppings. Og så er der morgenmad :)


Det lyder smart, det må jeg prøve. Tak for tip. :gogo:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 30. aug 2016, 05:37

Jeg stod fandme op 5.30 i dag, for at ramme centret inden job. Halvvejs igennem det hele fortrød jeg lidt, men var sgu så langt i det, at jeg lige så godt kunne fortsætte :lol:
5
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 30. aug 2016, 06:46

Det var noget af en fastedag i går! Jeg spiste to stykker knækbrød til morgen - og det var det! Jeg var ikke sulten til frokost, og da jeg ikke gad lave mad i går, klarede manden sig selv og børnene, og så lod jeg bare være med at spise. Det er første gang, jeg har fastet på den måde, med mindre jeg har været syg.

Jeg går meget op i, at børnene ikke oplever mit fasteri, men i går registrerede de slet ikke noget.

Jeg gik på vægten i morges, og den er okay. Især i forhold til, at det er PMS-week. Jeg overvejer dog at hoppe en måneds tid på madlog, bare for at tjekke mit daglige indtag. Jeg har på fornemmelsen, jeg får for lidt.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 30. aug 2016, 09:56

Hvor er I bare gode!

Jeg er svimmel :S Og har faktisk været det nogle morgener i træk, men i dag bliver det bare ved :( Kan sgi ikke lige spotte, hvor det kan komme fra - får masser af væske, frisk luft og kosttilskud, og har lige fået taget blodprøver for nylig, hvor alt var fint :gruble:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 30. aug 2016, 15:31

Jeg måtte tage en alvorssnak med et af mine engelskhold i dag. En af eleverne havde taget et billede af mig, lagt Snapchat-filter på og uploadet det i klassens FB-gruppe. Da jeg først så billedet, grinede jeg bare; kunne virkelig kun se humoren i det, men efterfølgende besluttede jeg, at det var nødvendigt med en alvorssnak omkring kommunikation, de sociale medier m.m. Jeg kan rigtig godt li' eleverne og ved, at følelsen er gensidig, men netop derfor var det ekstra vigtigt med alvorssnakken med dem. De er jo så unge – og jeg lyder pludselig så gammel *mimre* - men jeg tror ikke, at de tænker så meget over, hvordan de opfører sig på de sociale medier.

Jeg har PD-dag i morgen og online vejledning. Jeg møder op totalt uforberedt. Siden sidste vejledning har jeg ikke haft meget fokus på PD, da jeg til daglig er optaget af undervisning og forberedelse hertil. Det generer mig lidt, at jeg ikke er forberedt, men det er svært, når jeg samtidig underviser mellem 24-30 lektioner om ugen plus forberedelse til timerne.

I morgen har jeg mulighed for at tage hjem efter PD-vejledningen og det tror jeg, at jeg vil gøre. Dog vil jeg se, om jeg evt. kan sparke mig selv i fitnesscentret inden jeg kommer hjem. Træningen gør bare underværker på så mange planer og det ville da være tosset ikke at udnytte det. Desuden har jeg fået et par tips fra en tidligere elev ang. nogle af øvelserne.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 30. aug 2016, 20:12

17.600 skridt i dag og 1.140 kcal! Ret god dag. Måske liiige i underkanten på kcal, men var ikke mere sulten.

Vejedag i morgen :kryds:
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"