Fælles tråd - august 2016

Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 7. aug 2016, 08:04

Jeg havde en virkelig øjenåbnende oplevelse i går. Vi var på MAX burger (det havde vi lovet knægten for længe siden)
Jeg bestilte en burger med grøn salat og en cero, da vi kom hjem ville jeg logge det og der er så fucking 800 kcal i en enkelt burger! Vidste godt det var vildt, men alligevel. ....
Men det allerværste var at jeg måtte i køkkenet senere på aften efter en rugbrødsmad og faktisk havde det halvdårligt.

Så har jeg lært det! Næste gang tager jeg bare en cero eller kaffe og spiser når vi kommer hjem :gruble:
0
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 7. aug 2016, 08:24

Ballademager skrev:
Kirstenkp skrev:Jeg havde en virkelig øjenåbnende oplevelse i går. Vi var på MAX burger (det havde vi lovet knægten for længe siden)
Jeg bestilte en burger med grøn salat og en cero, da vi kom hjem ville jeg logge det og der er så fucking 800 kcal i en enkelt burger! Vidste godt det var vildt, men alligevel. ....
Men det allerværste var at jeg måtte i køkkenet senere på aften efter en rugbrødsmad og faktisk havde det halvdårligt.

Så har jeg lært det! Næste gang tager jeg bare en cero eller kaffe og spiser når vi kommer hjem :gruble:


Jeg havde en lignende oplevelse i går med det med at blive dårlig. Har spist pizza fra pizzeria to dage i træk (og ikke motioneret) og blev simpelthen SÅ dårlig i går aftes, at jeg troede, at jeg skulle kaste op. Måtte spise tre Alminox, før det faldt nok til ro til at jeg kunne sove.

Det er ikke fordi, at man skal være fanatisk, men det er i hvert fald træls at bruge så mange kalorier på noget, som ikke smagte helt vildt godt :genert:


Præcis......gider netop ikke bruge mine kalorier på at blive dårlig (og sulten :wacko)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Pandesteg » 7. aug 2016, 08:28

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Jeg holder lidt sommerpause i øjeblikket. Der er stadig en del sommeraktiviteter på programmet udover alle mine hittekatte som tager meget af min tid :D har ferie om 1 uge og så rejser vi til Mallorca :love: Træner stadig thai bo og løb 2-3 gange om ugen og spiser nogenlunde fornuftigt. Holder i hvert fald vægten. Fra september går jeg igang med mit veganerprojekt og selvom jeg ikke skal køre 100% vegansk i mere end en periode, så er planen, at jeg først vil spise kød igen 24. december :) Så det bliver en rigtig spændende periode.
Bøvler i øvrigt stadig med mine knæ, så tænker det ikke er helt skidt med lidt endnu, hvor jeg ikke har fuld skrue på træningen.


Synes nu ikke, at to-tre gange løb plus Thai Bo lyder som lidt træning. Og hvis dine knæ bøvler, så kunne en uge eller to uden træning måske være en god ide? Det kan gøre en virkelig stor forskel, hvis man er på grænsen til en overbelastningsskade.


Det er 2-3 gange træning i alt om ugen. Så det er nu ret "lidt" for mig, som har været oppe og træne 5-6 gange om ugen :) jeg rejser på ferie på søndag, så der kommer en naturlig træningspause. Det plejer dog ikke at gøre nogen forskel.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 7. aug 2016, 12:58

Puha, en øjenåbner jeg lige fik, da jeg steg på vægten. :genert: Jeg troede jeg lå omkring de 65 kg, hvilket er det højeste jeg har været oppe på (graviditet fraregnet). Men den stod på 67,7. :whine: Jeg er en bette en på 160 cm, og jeg vil gerne ned på i hvert fald 58 kg - måske 55, hvis det er realistisk.

Det betyder så også, at jeg skal stramme mere an, og at det ikke går med den løse holdning jeg har haft (også i denne uge trods mål). I dag går det nogenlunde - min ryg har det bedre, så vi har fået gjort rent både indenfor og hos hønsene ( :D ) og jeg har holdt mig til mandler og kaffe i stedet for chokolade og cola.

Skal til fys om halvanden uge, håber hun "giver mig lov" til lange gåture igen. :genert:
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kathain » 7. aug 2016, 13:12

Deres low carb burger med salat i stedet for bolle hos MAX er ret lækker :D (uden dressing plejer jeg at vælge)
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 7. aug 2016, 13:33

Evaluering:

* faste 1-2 gange Tjek. 2 feriekilo tabt.
* træne 2 gange (hvis jeg får fat i halinspektøren, så han kan låse mit nøglekort op!) Nope. Nøglekortet er stadig låst. Har ikke haft tid eller overskud.
* huske 2 L vand hver dag Tjek
* forsøge at holde hovedet koldt i forb. med jobstart på onsdag - med opstart hjemme mandag-tirsdag Det er gået ok, men kunne være bedre. Jeg stresser lidt i dag, da jeg er helt ude af forberedelsesrytmen - jeg kan ikke rigtig finde overblikket.
* pleje mig selv (PMS-week...) Oh jo. Chokolade har været min ven :fløjt:
* hygge mig til personalefest fredag Det gjorde jeg. Selvom det havde været sjovere med lidt alkohol.

Jeg er hårdt mensramt (2.dagen er altid voldsom), og jeg vågnede med et kraftigt migræneanfald i morges. Selv min mands stærke smertestillende var lang tid om at få has på den. Men nu er jeg ved at være klar i hovedet rent smertemæssigt, nu skal jeg bare have diverse forbindelser til at finde hinanden, så jeg kan finde ud af at læse op på historie og finde noget genialt grammatikhalløj, så ugeplanen kan gøres færdig og sendes ud.

Jeg glæder mig til at se ungerne igen i morgen, men jeg er stadig kraftigt i feriemode. Jeg håber, det at komme tilbage til hverdagen kan få mig tilbage på rette spor. Jeg har heldigvis fri kl. 13 om mandagen i år, så det vil blive fast træningsdag - det kan lige presses ind, inden datteren skal hentes. Så håber jeg også, det kan gælde onsdage og lørdage.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 7. aug 2016, 15:15

- Minimere sukker i form af slik, is, chips og kage Well, jeg er ganske tilfreds, for jeg har virkelig begrænset sukkerindtaget
- 16:8-faste, når det føles naturligt Tjek!
- Motionere (minimum 2 gange - gåtur, svømning og træning i fitnesscentret) Not so much - det blev til én gang...
- Neglepleje Nope!

Hmm... Det er gået OK i den snart forgangne uge, men der er bestemt plads til forbedringer, så jeg håber på en mere grøn opdatering på næste søndag. Gårsdagens vejfest var hyggelig, som altid, med godt selskab, god mad, pakkespil, chips og alkohol. Jeg drikker egentlig ikke særlig tit, men i går blev det til et par øl og 5-6 Gajol-shots - og knapt så meget søvn, så jeg satser på at skulle tidligt i seng i aften.
Senest rettet af Ally 8. aug 2016, 05:31, rettet i alt 1 gang.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 7. aug 2016, 15:19

Argh! Jeg kan slet ikke komme op i gear! Jeg har udgivet en sløj ugeplan, og nu prøver jeg at huske, hvad ungerne skal have med i hhv. skole og børnehave. Gud, de skal også i bad. Og jeg skal have ny neglelak på. Årh, altså.

Måske skulle man starte med at lave aftensmad. Nu går den ikke længere med aftensmad mellem 19 og 20...
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kathain » 7. aug 2016, 16:03

Målene for den første periode er nået alle sammen og jeg lader dem derfor gå igen, da det er nogle essentielle hverdagsting som skal opnås for at min krop fungerer bedst :)

Mål for næste periode:
- 10.000 skridt dagligt
- Drik 2 L vand dagligt
- Træne 5 gange
0
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 7. aug 2016, 20:42

Kirstenkp skrev:Jeg vil også gerne være med igen. Jeg har haft en rigtig god ferie og det er faktisk lykkes at smide 2 kilo på de fire uger.
Mine mål for denne uge er:
Mandag og tirsdag: max 800 kcal og max 50g kulhydrat
Resten af ugen: Kun spise mellem 12-20.



Sidste uge gik rigtig godt. Dog har jeg ikke holdt mit spisevindue her i weekenden, men når det kører så nemt med kalorietællingen så tror jeg bare jeg holder fast i den metode lige nu.

Næste uge:
Mandag og tirsdag: max 800 kcal og max 50g kulhydrat
Resten af ugen: Max 1600 kcal + en aften hvor jeg ikke tæller noget (bliver nok fredag, hvor jeg er inviteret til drinks)

I dag har også været fin. Jeg fik 1198 kcal og 68 g kulhydrat. Jeg har lavet grøntsager og et æg klar til at tage med på arbejde i morgen. Der skal planlægges noget når man kun har 800 kcal at gøre godt med.
0
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 8. aug 2016, 09:11

Hindbær
*løbe 2 - 3 gange Jep og løn 4 km ruten i går det var fantastisk :)
*ingen sukker og kage osv alene - det gik fint indtil onsdag sent aften
*dagens sidste måltid er aftensmad klarede kun 2 aftener og den ene fordi jeg faldt i søvn
*mave og ryg på stuegulvet hver dag - kun 1 gang hvis ikke baby leg tæller med. Det burde det gøre
1
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 8. aug 2016, 09:16

Ina hvor sjovt, vi vejer præcis det samme 67.7 :-D

Jeg er 7.7 kg over sidste sommer hvor jeg blev gravid og 9.7 over min bedste vægt (og 11.7 kg over min ungdomsvægt gisp det er meget )
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 8. aug 2016, 12:53

Hindbær skrev:Ina hvor sjovt, vi vejer præcis det samme 67.7 :-D

Jeg er 7.7 kg over sidste sommer hvor jeg blev gravid og 9.7 over min bedste vægt (og 11.7 kg over min ungdomsvægt gisp det er meget )


Så kan vi følges ad nedad. :D

Er du ikke også højere end mig? :kys: Min krop er klart et æble. Ligner en i 5. måned. :D
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 8. aug 2016, 12:54

Jeg vender lige tilbage med nye mål i aften. Synes sidste uge gik ret blandet, men har da i hvert fald tænkt mere over tingene end normalt. :)

Min ryg er dog helt ødelagt i dag. Æv, hvor jeg synes det er træls. Jeg gik nok for meget til den i går med rengøringen, fordi jeg synes det gik så godt.
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kathain » 8. aug 2016, 15:33

Ugens første træning er i hus og jeg vil nyde aftenen på sofaen :banan:
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"