Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 12. aug 2016, 12:07

Kl. 12 stemplede jeg ud på skolen, købte ind og sidder nu hjemme og nyder ROEN - det eneste, der larmer, er tastaturet på computeren, radioen og vaskemaskinen. Hverken manden eller pigerne er hjemme endnu. Dog henter jeg pigerne om en lille times tid; krydser fingre for tørvejr, så jeg kan cykle op efter dem.

Både i dag og næste fredag er jeg så heldig at have fri til middag og det skal i den grad nydes, for fra uge 34 og indtil juleferien har jeg først fri kl. 15.15, da jeg underviser i enten dansk eller engelsk som valgfag (skal-fag for nogle elever). Dog kan jeg se, at der ikke nødvendigvis er undervisning fra morgenstunden, men der kan komme timer med hovedforløbseleverne og ellers skal jeg have tid til at forberede egen undervisning og PD-opkvalificering.

Apropos PD-opkvalificering. Jeg skal nok lige påregne at skulle igennem en del læsestof til næste kursusdag, der er på onsdag. Bl.a. Hiim & Hippe og Illeris, men det er jo "kendt" stof fra seminariet. Der skal være fordele ved at have gået på seminariet :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 12. aug 2016, 13:58

I går var jeg i Fitness World. Jeg vil have lagt et personligt program, og hører fra deres programlægger en af dagene. Han skulle vist lige være færdig med det der ferie :D. Planen med programmet bliver nok at bygge muskler på. Det ligger ikke helt fast. Jeg tænker ikke, at jeg er færdig med at tabe mig, og man kan trods alt ikke begge dele på samme tid.

Ellers står planen på løb og er nu også så småt startet op med holdsport igen.
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 13. aug 2016, 19:25

Jeg har haft et par hårde dage med slem sukkertrang. Troede det kun tog 3 dage for det værste at være væk. :genert:

I går var syndedag - af usunde sager indtog jeg 5-7 stykker slik og en dåse cola. I dag kom jeg til at spise en lille trøffel. :genert: Men jeg tænker at jeg er på rette spor igen i morgen, hvor jeg også vil prøve at veje mig.

Overvejer lidt om jeg skal have et mål der hedder "skær ned på kulhydrater".
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf topmadras3 » 13. aug 2016, 19:51

Jeg skal så meget i gang igen -en uge i Italien kostede lige 4,2 kg på en uge :ad!: (1,2 kg røg heldigvis efter et døgn hjemme),men hold da op jeg har levet godt og spist og spist :fløjt: ,tror også en del er væske, da jeg normalt spiser meget få kulhydrater,mens ferien har stået på masser af kulhydrater
Her til aften har jeg været ude på en 7 km løbetur og i morgen er det igang med mavebøjninger igen
Godt ferien ikke varede 3 uger så skulle jeg jo købe nyt tøj :lol:
3
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 14. aug 2016, 06:31

I går havde jeg min ugentlige dag, hvor jeg ikke tæller. Den nød jeg ret meget ;-) vi fik risotto og vin og det var en superhyggelig aften med vores gæster.

I dag er jeg lidt mat i sokkeholderne, men tæller igen. I går bagte jeg brød til gæsterne og om lidt tager jeg en skive til morgenmad, det er der fint plads i kalorieregnskabet.

Jeg er meget , meget glad over hvor let det er for mig at overholde de aftaler jeg har lavet med mig selv denne gang.......måske har jeg faktisk fundet en metode der kan fungere for mig efter mange års kamp med overvægt? Jeg tør næsten ikke tro det, men tager en dag af gangen og fejrer mine successer :gruble:
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 14. aug 2016, 09:59

Opdatering
- Minimere sukker i form af slik, kage, is og chips I løbet af ugen, ja - men ikke i weekenden og det er OK
- Træne (gåtur, svømning og træning i fitnesscentret) Tjek! 1 x styrketræning og 1 x gang/løb
- Neglepleje Næh...
- 16:8-faste de dage, hvor det giver mening Slet ikke. Har derimod fokuseret på at få morgenmad hver dag
- Minimere kulhydrater i det omfang, jeg kan (brød, pasta og ris) Der er plads til forbedringer uden at blive fanatisk

Næste uge
- INTET slik, is, kage og chips mandag-torsdag - fredagssnolder er OK
- Træne (gåtur, svømning og træning i fitnesscentret)
- Neglepleje
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris


Det er ikke blevet til meget træning i ugen, men jeg er tilfreds og klar over, at det handler om at planlægge træningen. Det bliver lidt svært i den kommende uge, da manden har en masse aftaler, men jeg gør mit bedste for at få plads til min træning. Det gør jo underværker for min krop og mit sind.
I morges joggede jeg ca. 7 km. og i skoven fandt jeg en trappe, som jeg løb og og ned ad tre gange. Booty building in the making. Siger det bare. Det var lidt hårdt og mine lår straffer mig sikkert i morgen :lol:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 14. aug 2016, 11:55

Min uge er gået godt! :gogo: Faldt i en gang, udover den syndedag jeg havde givet mig selv lov til, og det var endda med en lille trøffel og ikke et orgie af mad, som jeg ellers godt kan finde på. :genert: Har også formået at få nok vand hver dag! :gogo: Jeg er godt tilfreds.

Vægten siger 65,3 kg - det giver et vægttab på 2,4 kg siden sidste søndag. :genert: Men jeg havde menstruation, da jeg vejede mig sidst, og plejer at have en del væske i kroppen imens, så det er selvfølgelig ikke kun fordi jeg har holdt mig fra cola, slik, chips, is og kage at vægttabet er så højt.


Næste uges mål:
- intet kage, slik, is, chips eller sodavand m. sukker (1 syndedag er ok, og det bliver nok lørdag)
- min. 1,5 l. vand dagligt
- mindske indtaget af kulhydrater (brød, pasta, ris)

Sidste mål er inspireret af Ally. :D
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 14. aug 2016, 12:10

ina skrev:Sidste mål er inspireret af Ally. :D


Altid rart at kunne inspirere andre ;)

Flot vægttab - også selv om mens spiller ind, men jeg kender det; til tider føler jeg mig også som en kæmpe ballon, når jeg har mens pga. meget væske i kroppen. Det gør sig gældende i skrivende stund. Tsk.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 17:04

Hvor er I gode! :pompom:

Ina - imponerende vægttab også selvom der er mens i billedet. :)

Så er jeg også på med mål denne uge:

- max 1500 kcal i hverdagene (max 1 dag over 2000 kcal)
- 1 portion aftensmad
- gns. 10.000 skridt om dagen
- Få målt startvægt (den første uge her bruges lige på at normalisere ovenpå ferien. )

Er jo startet lidt midt i en uge, men det er gået rigtig godt! Har holdt mine kalorier - også fredag og i dag, selvom jeg har givet mig selv lov til at slække lidt i weekenderne. Altså uden at det stikker helt af, og der bliver stadig talt. Lørdag endte jeg omkring 2500 kcal, da vi røg på pizza om aftenen, men på et dag, hvor vi har været ude at gå stort set hele dagen og ikke har spist frokost gik det an.

Synes altid det er svært at vælge vejedag :gruble: mandag kan give motivation til mådehold i weekenden, (som er min store svaghed) men på den anden side større risiko for, at jeg giver op og springer over :genert: mens sent på ugen kan give "ork, det kører. Jeg har fortjent vin i weekenden"-følelse og blive kontraproduktivt.. Hmm... Det bliver nok tirsdag eller onsdag..
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 14. aug 2016, 19:12

Ally skrev:
ina skrev:Sidste mål er inspireret af Ally. :D


Altid rart at kunne inspirere andre ;)

Flot vægttab - også selv om mens spiller ind, men jeg kender det; til tider føler jeg mig også som en kæmpe ballon, når jeg har mens pga. meget væske i kroppen. Det gør sig gældende i skrivende stund. Tsk.


Mens er virkelig en dræber! :mellow: Godt at det i det mindste forsvinder igen!
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 14. aug 2016, 19:13

MyGirl skrev:Hvor er I gode! :pompom:

Ina - imponerende vægttab også selvom der er mens i billedet. :)

Så er jeg også på med mål denne uge:

- max 1500 kcal i hverdagene (max 1 dag over 2000 kcal)
- 1 portion aftensmad
- gns. 10.000 skridt om dagen
- Få målt startvægt (den første uge her bruges lige på at normalisere ovenpå ferien. )

Er jo startet lidt midt i en uge, men det er gået rigtig godt! Har holdt mine kalorier - også fredag og i dag, selvom jeg har givet mig selv lov til at slække lidt i weekenderne. Altså uden at det stikker helt af, og der bliver stadig talt. Lørdag endte jeg omkring 2500 kcal, da vi røg på pizza om aftenen, men på et dag, hvor vi har været ude at gå stort set hele dagen og ikke har spist frokost gik det an.

Synes altid det er svært at vælge vejedag :gruble: mandag kan give motivation til mådehold i weekenden, (som er min store svaghed) men på den anden side større risiko for, at jeg giver op og springer over :genert: mens sent på ugen kan give "ork, det kører. Jeg har fortjent vin i weekenden"-følelse og blive kontraproduktivt.. Hmm... Det bliver nok tirsdag eller onsdag..


Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 14. aug 2016, 19:16

ina skrev:Mens er virkelig en dræber! :mellow: Godt at det i det mindste forsvinder igen!


Jeg er SÅ enig! Og det hjælper ikke, at det medfører latterlige sukker- og saltcravings. I hvert fald for mit vedkommende.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 19:28

Ally skrev:
ina skrev:Mens er virkelig en dræber! :mellow: Godt at det i det mindste forsvinder igen!


Jeg er SÅ enig! Og det hjælper ikke, at det medfører latterlige sukker- og saltcravings. I hvert fald for mit vedkommende.


Oh yes. Min appetit er generelt total hyped i den tid :rulle: godt jeg venter mens på onsdag :tie:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 19:33

ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 14. aug 2016, 19:36

MyGirl skrev:
ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..


Har du brug for anbefalinger til en skridttæller? :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"