Been there, done that, going again

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 9. nov 2016, 17:14

Jeg følte mig også ret sej :D

Generelt går det ok synes jeg. Tror snart jeg må prøve at veje mig for at se, hvor jeg er
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 10. nov 2016, 10:12

Alphilia skrev:Jeg følte mig også ret sej :D

Generelt går det ok synes jeg. Tror snart jeg må prøve at veje mig for at se, hvor jeg er


Jeg endte i kagen i går :genert: Men kun et lille stykke, og skrabede det meste flødeskum af (det var sådan en mandelbund med chokoladeflødeskum på). Og holdt mig stadig under min kalorier.

Hvor fedt, du har en god fornemmelse! Håber, det giver pote på vægten, når du på et tidspunkt beslutter dig for at gå på den :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 11. nov 2016, 09:52

Jeg har lang pause nu og har VIRKELIG lyst til en fredagscroissant.
Måske i virkeligheden fordi min morgenmad er brændt af og jeg synes det er for tidligt at spise frokost. Croissanter er jo hverken godt for sundheden eller pengepungen. Men lidt for livskvaliteten..... ;-)
Er ellers rimelig stolt over ikke at falde i selvsamme croissantfælde efter mine to nattevagter tidligere på ugen.
Planlægger at få noget fysisk aktivitet ind i weekenden der er SÅ kærkommen!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 18. nov 2016, 17:07

Jeg er blevet bidt af at gå. Det er jo bestemt ikke høj-intenst motion, men jeg tænker nu at 10000+ skridt også batter lidt. Og så er det virkelig godt for mig mentalt.

På madfronten går det også ret hæderligt- styrer (for det meste) udenom fælderne og prøver at vælge efter "lidt men godt" princippet. Jeg kan mærke det på mine bukser så håber dæleme snart vægten følger trop...
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 19. nov 2016, 07:28

Alphilia skrev:Jeg er blevet bidt af at gå. Det er jo bestemt ikke høj-intenst motion, men jeg tænker nu at 10000+ skridt også batter lidt. Og så er det virkelig godt for mig mentalt.

På madfronten går det også ret hæderligt- styrer (for det meste) udenom fælderne og prøver at vælge efter "lidt men godt" princippet. Jeg kan mærke det på mine bukser så håber dæleme snart vægten følger trop...


Hvor dejligt at høre!! Og man skal ikke undervurdere gang som motionsform faktisk - det giver mere end man tror, bare det at man kommer ud at røre sig :) gang har været min primære motionsform i månedsvis.

Lyder til, du har godt fat. Godt klaret og bliv ved med det :)
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 21. nov 2016, 15:19

Åh jeg har lyst til pizza... totalt post-nattevagt cravings...

Men det er jo SÅ meget bedre for min sundhed (og pengepung) at spise noget af det jeg har liggende herhjemme...
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Mulan » 21. nov 2016, 15:31

Alphilia skrev:Jeg er blevet bidt af at gå. Det er jo bestemt ikke høj-intenst motion, men jeg tænker nu at 10000+ skridt også batter lidt. Og så er det virkelig godt for mig mentalt.

På madfronten går det også ret hæderligt- styrer (for det meste) udenom fælderne og prøver at vælge efter "lidt men godt" princippet. Jeg kan mærke det på mine bukser så håber dæleme snart vægten følger trop...

Det var sådan jeg startede med at tabe mig. Bare ved at gå alle vegne. SÅ har jeg efterhånden kommet mere intense sportsformer på. :)
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 23. nov 2016, 20:00

Jeg hoppede på vægten i dag, det var ikke en god oplevelse. Det frustrerer mig vildt meget fordi A) der sker INGENTING og B) jeg VED jeg har gjort en masse godt og kan se og mærke det på min krop.
Der hvor jeg skal nå hen i første omgang er det desværre bare et tal, der tæller mest. Og så er det altså lidt surt...

Dagens gode ting er, at jeg kom ned og træne - ikke så længe, men virkeligt effektivt. Det er ikke så galt at det ikke er godt for noget, at der var lunket for vandet hjemme.
Har også været i bio med en kop kaffe og spist burger med salat i stedet for brød (sendte lange blikke til min kærestes)
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Mulan » 24. nov 2016, 12:09

Alphilia skrev:Jeg hoppede på vægten i dag, det var ikke en god oplevelse. Det frustrerer mig vildt meget fordi A) der sker INGENTING og B) jeg VED jeg har gjort en masse godt og kan se og mærke det på min krop.
Der hvor jeg skal nå hen i første omgang er det desværre bare et tal, der tæller mest. Og så er det altså lidt surt...

Dagens gode ting er, at jeg kom ned og træne - ikke så længe, men virkeligt effektivt. Det er ikke så galt at det ikke er godt for noget, at der var lunket for vandet hjemme.
Har også været i bio med en kop kaffe og spist burger med salat i stedet for brød (sendte lange blikke til min kærestes)

Måske bruge talje/hofte/brystmål som indikator i stedet for vægt? Særligt hvis du træner så meget - så kan det give en følelse af, at tingene rykker, selvom vægten nogle gange står stille. :)
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 24. nov 2016, 14:16

Helt sikkert jeg kan bruge at der ryger centimetre, og det glæder jeg mig også over.
Som det er nu afventer jeg dog et behandlingsforløb der kræver BMI max 32 og af den grund vil jeg så gerne have at tallene falder på vægten.
Så desværre er der et udefrakommende krav...
Hvis ikke ovenstående var så stringent ville det være meget lettere at slappe af omkring hele projektet.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 24. nov 2016, 15:57

Alphilia skrev:Helt sikkert jeg kan bruge at der ryger centimetre, og det glæder jeg mig også over.
Som det er nu afventer jeg dog et behandlingsforløb der kræver BMI max 32 og af den grund vil jeg så gerne have at tallene falder på vægten.
Så desværre er der et udefrakommende krav...
Hvis ikke ovenstående var så stringent ville det være meget lettere at slappe af omkring hele projektet.


Kan godt forstå, det er pissefrustrerende :kram:

Håber snart, vægten begynder at følge med målene! Du må ikke miste motivationen - lige pludselig rykker det!
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. nov 2016, 12:55

Åh, men må man råbe røv og skride? Sølle 200g mindre.
Begynder på kalorietælling i morgen, et eller andet drastisk skal der til
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 29. nov 2016, 13:03

Alphilia skrev:Åh, men må man råbe røv og skride? Sølle 200g mindre.
Begynder på kalorietælling i morgen, et eller andet drastisk skal der til


Det var et ondt tidspunkt at sætte ind, men kan godt forstå dig! Det må virkelig være frustrerende! :ae:

Det sagt, så tror jeg at kalorietælling - om ikke andet så bare en periode- kan være en god måde lige at tage et tjek på, om der er nogle "skjulte kalorier", du overser, der kan være baggrunden for, at det ikke går så hurtigt.

Håååber sådan for dig, at der snart kommer et ryk!
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. nov 2016, 21:28

Jeg tænker det i virkeligheden er meget fint for mig at have et "loft" i december...
I dag har jeg i ren affekt og frustration spist alt for mange af de hjemmebagte småkager der stod i vores personalerum... så kan madpakken jo være nok så sund...
Er blevet anbefalet 1400 kcal dagligt som jeg vil stræbe efter (den app jeg bruger synes dog det er virkelig lavt), men så er der plads til en julefrokost også.
Aim for the Moon and you'll end amning the Stars.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 30. nov 2016, 13:59

"I morgen er en ny og bedre dag" har ofte reddet mig, og jeg er stået op til en dag med motivation og tro på, at det nok skal lykkes. Taster ting ind i Lifesum som en gal og har luge været i fitnesscenteret.
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"