Been there, done that, going again

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 2. dec 2016, 08:59

Det er lidt mere øjenåbner end jeg havde troet det der tælleri. Og der er dæleme ikke plads til mange svinkeærinder.
Men det er jo godt nok.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 5. dec 2016, 07:26

Alphilia skrev:Det er lidt mere øjenåbner end jeg havde troet det der tælleri. Og der er dæleme ikke plads til mange svinkeærinder.
Men det er jo godt nok.


Ja det giver (desværre :) ) virkelig et indblik i, hvor slemme de ting, man har tendens til at anse som "småting" kan være, og hvor meget, det løber op.

Er sikker på, vægten følger med, hvis du er standhaftig!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 5. dec 2016, 09:28

Jeg har nok kørt lidt for meget på, at jeg overordnet spiser ret fornuftigt, bare i for store mængder...
De næste dage er en hygge-kæreste-tur til Hamborg, der bliver det svært at registrere så det må være omtanke og en masse vandring
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2016, 13:46

Alphilia skrev:Jeg har nok kørt lidt for meget på, at jeg overordnet spiser ret fornuftigt, bare i for store mængder...
De næste dage er en hygge-kæreste-tur til Hamborg, der bliver det svært at registrere så det må være omtanke og en masse vandring


Havde I en god tur? :) Hamborg er såååå fantastisk her op til jul :lun:

Og er du tilbage på sporet igen? ;)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 8. dec 2016, 13:58

Vi havde en skøn (og meget tiltrængt) tur - jeg har optur over den by.
Undgik faktisk alt for meget snackeri og startede begge dage med omelet i stedet for en masse brød (og croissanter).
Det er også dejligt at være tilbage i Kbh og have ferie = fint med overskud til at være sund. Er ret motiveret og glæder mig faktisk til en tur i motionscentret senere.
Jeg kan mærke, at det gør godt at investere lidt i mig selv og lave god sund mad osv... Måske bliver der endda "råd" til et lille stykke chokolade senere ;-)
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2016, 14:45

Hvor er det bare fantastisk at høre!
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 8. dec 2016, 18:24

Fuck jeg har været sej. 55 min fuld skrue på motionscyklen og har holdt mig meget dydigt inden for kaloriegrænsen.
5
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 9. dec 2016, 09:18

Alphilia skrev:Fuck jeg har været sej. 55 min fuld skrue på motionscyklen og har holdt mig meget dydigt inden for kaloriegrænsen.


Hvor er du god :banan:

Du når målet inden du aner det, hvis du fortsætter den gode stil!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 9. dec 2016, 16:15

^ tak - det håber jeg også

Min kæreste har lovet en god middag hvis jeg træner 12 gange i december, så jeg har været afsted endnu engang :-)
Jeg har sådan lyst til at bage julekager, men jeg VED at jeg ikke kan have dem liggende i huset så jeg tror jeg springer over. Dén del synes jeg er lidt kedelig ved alt det her - men jeg tænker ikke det skal være nu, den kamp skal tages. Lige nu er det noget med at handle på det, der er nemt justere på
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 12. dec 2016, 08:12

Weekenden har været hæderlig. Lørdag sprængte rammerne, men jeg tænker det er ok engang imellem. Til gengæld kan jeg mærke at autopiloten gav los der, det er som om jeg slet ikke har en stopklods når først jeg er kommet ud ad den forkerte tangent. Klart noget, der skal arbejdes med, med tiden.
Jeg tæller lystigt og der er godt nok ikke plads til meget slinger i valsen, men forhåbentlig giver det også en sidegevinst i form af tilvænning til at der ikke BEHØVER være usundheder i min mad dagligt. Omvendt er jeg typen, der hellere vil have plads til lidt hyppigt end give los een dag om ugen, det administrerer jeg ikke specielt godt.
Jeg har et lidt ambivalent forhold til min vægt og synes (stadig) det fylder alt for meget ift hvad jeg egentlig synes er sundt, men sådan er det vel bare lige nu... når nu ting skal være så firkantede som de er.
Hoppede på vægten i morges og det går den helt rigtige vej - alligevel har jeg total noia over at skulle vejes i næste uge, fordi det er den vægt der afgør en masse....
Well, jeg må jo fortsætte den gode stil og krydse fingre.
Lige pt er det noget med gode madpakker og træning når det byder sig i ugens løb.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 12. dec 2016, 10:02

Hvor er det godt at høre, at det går den rigtige vej med vægten :banan: Og uanset, at det er en anden vægt i næste uge, så er nedgang jo nedgang!

Kan godt forstå, det er frustrerende, at man er nødt til at fokusere så meget på vægtdelen, men ja - det er jo desværre bare omstændighederne lige nu, og det går fremad mod den bedste belønning!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 13. dec 2016, 09:30

Med fare for at jinxe, så kører det ret fint og jeg glæder mig til at jeg skal ned og træne i morgen.
Planlægning og madpakker er vejen frem, så er jeg ikke så fristet til alt muligt andet. Og så er 7-11's pølsehorn bare ikke særlig gode i statistikken :x :D
I går stirrede jeg ondt på en tallerken brunkager gennem en hel time, mens jeg messede for mig selv at kedelige købe-brunkager ikke var værd at bruge krudt på. One small step....
4
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 16. dec 2016, 18:56

Nå men jeg har sq nået mit første mål :)
Eller dvs, den ene vægt (hjemme) siger jeg mangler 100-200g, den anden (på mit arbejde) siger jeg er forbi det med 300g... What to believe?
Uanset, så er det godt nok dejligt at vide, at det er en katalysator for noget andet, som nu kan sættes i værk.

Jeg VED at jeg stadig skal holde mig selv i kort snor så hele baduljen ikke ryger på igen, så jeg fortsætter kalorietællingen. Alt andet lige er der stadig 15-20 kg, der gerne må ryge og det giver mig et ret godt perspektiv på, hvorfor jeg ikke bare skal spise tankeløst. Desuden synes jeg det er ret fedt at være igang med det der træning.... *mumler noget om, at sidde i fitnesscentret en fredag aften*

Tilfreds? JA!
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 16. dec 2016, 19:17

Alphilia skrev:Nå men jeg har sq nået mit første mål :)
Eller dvs, den ene vægt (hjemme) siger jeg mangler 100-200g, den anden (på mit arbejde) siger jeg er forbi det med 300g... What to believe?
Uanset, så er det godt nok dejligt at vide, at det er en katalysator for noget andet, som nu kan sættes i værk.

Jeg VED at jeg stadig skal holde mig selv i kort snor så hele baduljen ikke ryger på igen, så jeg fortsætter kalorietællingen. Alt andet lige er der stadig 15-20 kg, der gerne må ryge og det giver mig et ret godt perspektiv på, hvorfor jeg ikke bare skal spise tankeløst. Desuden synes jeg det er ret fedt at være igang med det der træning.... *mumler noget om, at sidde i fitnesscentret en fredag aften*

Tilfreds? JA!



:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
:blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst: :blomst:

Tillykke!!! Hvor fantastisk :lun:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf IrmaPigen » 17. dec 2016, 07:47

Alphilia skrev:Nå men jeg har sq nået mit første mål :)
Eller dvs, den ene vægt (hjemme) siger jeg mangler 100-200g, den anden (på mit arbejde) siger jeg er forbi det med 300g... What to believe?
Uanset, så er det godt nok dejligt at vide, at det er en katalysator for noget andet, som nu kan sættes i værk.

Jeg VED at jeg stadig skal holde mig selv i kort snor så hele baduljen ikke ryger på igen, så jeg fortsætter kalorietællingen. Alt andet lige er der stadig 15-20 kg, der gerne må ryge og det giver mig et ret godt perspektiv på, hvorfor jeg ikke bare skal spise tankeløst. Desuden synes jeg det er ret fedt at være igang med det der træning.... *mumler noget om, at sidde i fitnesscentret en fredag aften*

Tilfreds? JA!


Jeg trænede i går aftes. Der er ikke ret mange mennesker på en fredag aften. Det synes jeg er lidt fedt, og min styrketræning tager meget kortere tid, fordi man ikke hele tiden skal vente på maskiner.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"