Fælles tråd - oktober 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 11:28

Sophaya skrev:
MyGirl skrev:
Sophaya skrev:Jeg kom ud at træne, så nu er mit mål om to gange træning indfriet. Glæder mig allerede til aftensmad, det er vidst ikke et godt tegn...


Mit like er naturligvis for træningen. Håber du holder ud til aftensmad!


Haha, tak! Jeg må nok bare spise tidligt :lol:


Ja det er en svær balance - man skulle jo på den anden side nødig nå at blive sulten efter også :D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2016, 17:08

Efterårsferie!!

Jeg stod to og en halv stive timer i skoven med krampe i mine forfrosne tæer (resten af kroppen pakket forsvarligt ind, men glemte et ekstra par soller :rulle: ) og klippede elevernes løbekort til motionsdag. Bagefter har vi en tradition med en lækker frokost med kollegerne, og der var meget mad! Så jeg springer aftensmaden over, jeg er simpelthen ikke sulten!

Jeg var fuldstændig færdig, da jeg kom hjem, så jeg endte med lukkede øjne på fifaen i to timer :fløjt: Nu skal jeg gøre rent, og jeg kan virkelig ikke tage mig sammen. Men her er ikke rent, tøj mangler at blive vasket, og vi har heller ikke pakket til sommerhuset endnu - og vi kører omkring middag i morgen...

Jeg tror ikke, jeg når ned i afslapningsmode før engang søndag, når vi er ordentligt inlogeret og afklimatiseret i et nyt, ukendt sommerhus. Vi kunne desværre ikke få vores sædvanlige. Men der skal gås en masse ture i klitterne - vi er heldigvis i samme område, og jeg kender de klitter som min egen bukselomme, så jeg glæder mig virkelig til gensynet. Samtidig gider jeg faktisk heller ikke rigtig af sted - vi burde være hjemme og ordne nogle projekter.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 14. okt 2016, 20:24

Jeg kan ikke prale ligesom G_T - til gengæld jubler jeg over, at jeg har forlænget weekend! Jeg nedflexer mandag og tirsdag, men skal arbejde onsdag-fredag, da der er et hold hovedforløbselever på skole. Det er OK. Lige nu glæder jeg mig blot over, at jeg har FRI de næste fire dage.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 16. okt 2016, 14:47

Jeg er lige nu et stk - forpustet og svedigt - bevis på, hvorfor denne tråd er god.

Har haft to virkelig dårlige skridtdage i denne uge, så var baaagud, hvis ugen skulle i hus, da jeg vågnede. Ligeledes har træning med højere puls været en by i Rusland.

Men gæt hvem, der hankede op i sig selv og gik et par timer med kæreste og datter i formiddags, og nu lige er kommet hjem fra en løbetur :O nu er både skridt og min ambition om en gang mere intens træning i hus for denne uge :banan:

Det holdt hårdt, men de grønne linjer herinde trak mig op ad sofaen - så tak for samarbejdet tøser!

Har forresten fået tid til første samtale til vores behandling, så nu er der et officielt punkt ude i fremtiden, hvor vægten skal være i skabet ;)
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6586

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Sophaya » 16. okt 2016, 16:39

Evalurering:
- Træne to gange Jeps
- Drikke mere vand Aaarh..
- Spise sundere hvor det er muligt Skal vi ikke snakke om
- Øve mig i at være glad for de små ting Jo, selvom det har været svært, når de "store" ting er negative

Nå, men mere behøver vi ikke sige om den uge....

Nye mål:
- Træne 2 gange
- Frokost med på arbejde, så jeg ikke går i kantinen
- Ikke slå mig selv i hovedet, hvis det bliver usundt når katten skal opereres og overskuddet er væk på onsdag/torsdag
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 16. okt 2016, 17:50

Opdatering
- Træne så meget som muligt - dog gerne mindst 2 gange Tjek! 2 x styrketræning, 1 x svømning, 2 x gåture (den ene i går, hvor vi traskede rundt på og omkring Himmelbjerget - det mærkes i læggene i dag)
- 16:8-faste de dage, hvor det er muligt Tjek - et par dage blev det da til
- Minimere kulhydrater i form af brød, gryn og pasta Det er primært frokosten, jeg har nemmest ved at minimere kulhydratindtaget
- Minimere sukker i form af kage, slik, chips og is Always room for improvement, men jeg har stadig minimeret mængderne

Ny uge
- Træne så meget som muligt - dog gerne mindst 2 gange
- 16:8-faste de dage, hvor det er muligt
- Minimere kulhydrater i form af brød, gryn og pasta
- Minimere sukker i form af kage, slik, chips og is


Well well. Jeg nedflexer i morgen og tirsdag - onsdag skal jeg arbejde lidt, men det bliver begrænset, hvor meget, da jeg har pigerne med. De vil så gerne se skolen, så det får de lov til. Om eftermiddagen har jeg, indtil videre, en aftale med "min" fitnessinstruktør - jeg skal have nyt program og det ser jeg frem til. Torsdag og fredag har jeg undervisning med hovedforløbselever - og fredag har jeg en "dinner date" med en kollegaveninde. Med andre ord; en uge, der er værd at se frem til :dance:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2016, 20:11

Jeg har det lidt ambivalent med det hersens sommerhus. Det mangler sjæl. Jeg føler mig ikke velkommen på samme måde, som jeg gjorde det øjeblik, jeg første gang trådte over dørtæskelen i det andet, vi "plejer" at være i. Området er heller ikke så hyggeligt. Men så er det jo godt, vi kan hoppe i bilen og køre. I dag har vi været i Henne Strand og handle lidt pimspams og gået en tur på stranden. Det var meningen, vi skulle have taget turen op i klitterne, men datteren glemte tilsyneladende højden på støvlerne, så hun sank i en af de små højvandssøer. Gad vide, hvordan vi får de støvler tørre (termo med tykt foer :rulle: )
Bagefter kørte vi til Nr. Nebel, som har bedre (og mere prisvenlige) indkøbsmuligheder. Det var som at komme hjem.

Her til aften lykkedes det mig at fare en smule vild på gåturen i området med hunden. Hurra for GPS i mobilen!

I morgen overvejer manden at tage ungerne og køre en tur til Varde eller Esbjerg efter fødselsdagsgave til mig, så jeg kan få lidt tid alene med hunden. Det skulle holde tørt indtil ind under aften, så jeg håber, vi kan tage en god tur i klitterne i morgen eftermiddag.

Lige nu sidder vi og steger, fordi det er komplet umuligt at styre varmen med brændeovnen...
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2016, 20:43

- Træne min 4 gange om ugen. Nix, fik trænet to gange, resten af ugen har jeg sovet alt for dårligt, endten pga. af en irriterende killing, eller pga. tømmermænd.
- Cykle til skole hverdag.Yeees.
- Drikke min 2 liter vand om dagen.Det tror jeg ikke at jeg har
- Undgå sødesager, hvis muligt.Det er gået ret dårligt, massere af alkohol og sødesager i weekenden, jeg kunne nok godt have modereret det lidt. Men det er svært når man har ferie :/
0
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 17. okt 2016, 09:35

Status herfra.

- 5 dage med max 1500 kcal Klam grøn/gul farve, I know, men har faktisk ikke heeelt tjek på, om jeg kom op på 5, da jeg ikke har fået talt fredag, lørdag og søndag. Har dog genrelt truffet gode valgt alle andre dage end fredag aften, så synes generelt, det har været en god uge.
- 10.000 gennemsnitlige skridt pr. dag Tjek
- vejedag torsdag Tjek. 700 gram tabt den uge.
- mindst en gang motion med højere puls end "gå-puls"' Tjek - løbetur i går.
- max 1 dag over 2000 kcal Heller ikke helt sikker, da jeg som nævnt ikke har talt i weekenden.

Nu har vi fået tid til samtale til behandling som ligger den 25. november, så tænker, den skal have en skalle frem til da. Ikke at jeg vil lave voldsomt meget om, da det jo faktisk kører ret godt, men jeg skal bare holde mig selv lidt ekstra i ørerne.

Planen for denne uge:

- 5 dage med max 1500 kcal (man-fre formentlig)
- max 2000 kcal lørdag og søndag (ingen sociale planer denne weekend so far, så det må man kunne)
- 11.000 gennemsnitlige skridt pr. dag
- Vejedag torsdag
- To gange med en puls over "gåpuls"
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 17. okt 2016, 09:47

Evaluering:

* at få fundet et fornuftigt leje mht. faste og alm. kost Det gik okay. Jeg er i hvert fald ikke blevet sur på mig selv, trods al den kage og chokolade på arbejde i tirsdags.
* 2 L vand Tjek. Det smuttede dog i lørdags, da vi pakkede og kørte i sommerhus, men det kan også mærkes med det samme, når det kikser.
* få bragt fitness tilbage i tilværelsen. Ikke et bestemt antal træningspas, jeg skal bare have det kørt ind igen. Fik slet ikke trænet denne uge. Men søndagens opstart kunne også mærkes frem til onsdag aften...
* struktur på hverdagen Den halter stadig
* hånd- og neglepleje. Neglene er allerede begyndt at spalte... Tjek. Dog kæmper jeg stadig med negle, der spalter i flager.

Målene er ens for hele oktober, så skriver ikke nye. Dog får jeg ikke trænet-trænet denne uge pga sommerhusturen, men så må jeg forlade mig på klitterne :-D Kosten smutter også - rundstykker hver dag er for svært at afstå fra for mig :fløjt:
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Contrast » 17. okt 2016, 11:21

Status fra mig:

- 1 gang yoga i fitnesscentret Ikke gjort. Havde en tendens med at aflyse det tidligere, hvilket giver et gebyr, så jeg turde ikke sætte mig op efter det alligevel.. :D Men jeg fik til gengæld svømmet 2 gange :dance:
- 2 gange alm. fitness - Gjort!
- lave fodøvelser så tit jeg kan (mindst hver 2. dag - døjer med fodsmerter, så skal træne/styrke fødderne) - Gjort
- spise 6 gange om dagen (så jeg kan holde vægten oppe. Har tidligere været undervægtig) - Gjort nogle af dagene. Har da ikke tabt mig af det, tror jeg. Men for at træningen skal batte, skal jeg nok spise lidt mere proteinholdigt end jeg gør pt.

Mål for denne uge:

Nu hvor det er ferie og jeg har planer, sætter jeg målene lidt ned.

- Fodøvelser mindst hver 2. dag, som sædvanligt
- 1-2 gange i fitnesscenter
- Spise 5-6 gange om dagen
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 13:07

Jeg har meldt mig til spinning på lørdag :banan:

Og har for første gang længe en ret god fornemmelse omkring min vejning i morgen (så det betyder nok vanen tro, at jeg ikke har tabt en skid :D )
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 19. okt 2016, 18:09

Efter en forlænget weekend var det tilbage på jobbet i dag. Phew, det var faktisk lidt hårdt :lol: Jeg havde dog pigerne med, men det var alligevel begrænset, hvor meget jeg nåede at lave. I morgen og fredag er ren undervisning med de samme elever - heldigvis et lille hold på 9.

I eftermiddag var jeg i fitnesscentret. Jeg blev målt, men der var ingen ændringer at spore. Lidt ærgerligt, men det satser jeg på, at der bliver til næste gang, der er om ca. 5 uger. Til gengæld fik jeg et nyt program. Et toningsprogram. It has Jane Fonda written all over it :lol: Seriøst, der er tale om en masse øvelser på måtte samt cardio på valgfrie maskiner og derudover gælder det om at få svømmet, cyklet, gået og løbet. Jeg kørte programmet igennem i eftermiddag. Fuck, det var hårdt!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf mariannaa » 20. okt 2016, 07:46

mariannaa skrev:Jeg vil gerne være med :)

I oktober vil jeg:

- Forsøge at få lidt motion ind i min hverdag ca. 3 gange om ugen.
- Tælle alle kcal. hver gang jeg spiser (også de dage alt går op i hat og briller).
- Tabe mig min. 4 kilo.

Tabt ind til videre: - 900 gram


Tabt ind til videre: 2,6 kilo

Det går ikke så godt med at huske at tælle kcal. hver dag, så der skal strammes op - Ej heller går det så godt med at dyrke motion, det er fortløbende kun blevet til 3 gange ialt, så der skal også strammes op, tror dog at jeg vil sætte ambitionen ned til 2 gange om ugen, det er hvis mere realistisk for mig.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2016, 08:46

mariannaa skrev:
mariannaa skrev:Jeg vil gerne være med :)

I oktober vil jeg:

- Forsøge at få lidt motion ind i min hverdag ca. 3 gange om ugen.
- Tælle alle kcal. hver gang jeg spiser (også de dage alt går op i hat og briller).
- Tabe mig min. 4 kilo.

Tabt ind til videre: - 900 gram


Tabt ind til videre: 2,6 kilo

Det går ikke så godt med at huske at tælle kcal. hver dag, så der skal strammes op - Ej heller går det så godt med at dyrke motion, det er fortløbende kun blevet til 3 gange ialt, så der skal også strammes op, tror dog at jeg vil sætte ambitionen ned til 2 gange om ugen, det er hvis mere realistisk for mig.


Det er sgi da bestemt et flot vægttab i hvert fald - kalorietælling eller ej! :banan: godt gået!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"