Fælles tråd - oktober 2016

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Sophaya » 10. okt 2016, 12:23

Og den ene træning er overstået :pompom:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. okt 2016, 12:40

Efter min kæreste er kommet hjem fra Kenya har det været så svært at holde igen med hyggespisning og cafébesøg, så jeg er strøget op over 70 kg. igen. 70,8 kg faktisk. Meget irriterende.

Nu sætter jeg ugen i gang med få og små måltider og håber at dykke ned på 69,9 eller lavere, inden ugen er omme. Jeg skal til bollywood-dans i weekenden, og jeg skal gerne gå nogle gode ture i bakker og på stranden i løbet af ugen, hvis det ikke styrtregner.

Fredag aften, lørdag og søndag må der gerne snackes, men i begrænset omfang - inkl. brunch lørdag. Ikke noget med chips eller bland selv-slik, som tog lidt overhånd i denne weekend. :genert:

Jeg gad også godt komme i gang med noget stram op-træning, men jeg orker ikke at melde mig ind i Fitness World for tredje gang uden at bruge det. Hvad gør I andre? Kender I nogle gode Youtube-programmer eller sådan noget?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 10. okt 2016, 14:48

Uhhh, jeg hører også gerne, hvis nogen har gode youtubes eller lignende. Skal i gang med at planlægge, hvad jeg kan erstatte nogle af mine gåture med, nu hvor vejret bliver trist.

Har VIRKELIG ikke lyst til gåtur i aften :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 11. okt 2016, 11:26

Nåmen, hej :genert:

Dejligt at se, I stadig klør på og der kommer nye til. Velkommen til :wave2:

Jeg har haft en september måned, hvor jeg mere eller mindre har måttet skære mål fra og forsøge at holde hovedet oven vande. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan I kan have så mange undervisningslektioner, Ally. Jeg har 27 og kun seks lektioner til forberedelse, så jeg har brugt groft af min ekstrapulje til forberedelse og opgaverettelser, hvilket har krævet 7-8 timer tre søndage i træk. Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, idet jeg jo også skal fordele afleveringsopgaver i foråret, men vi har terminsprøver allerede i november, og det er mine ikke helt klar til endnu. Samtidig har vi haft en masse ud-af-huset/åben-skole-arrangementer, så der er absolut intet flow i min undervisning - og det stresser mig, og til dels også eleverne, kan jeg mærke.

Nå, arbejde aside, så har jeg ikke fået trænet en fis. Jeg har overholdt de fleste af mine fastedage, men der er samtidig gået ged i mit spisemønster. Jeg ender mellem 900-1500 kcal hver dag, og det er ikke tilfredsstillende for mig, men jeg kan simpelthen ikke spise mere - uanset hvor sundt, jeg spiser, får jeg dårlig samvittighed. Når jeg får så lidt, behøver jeg i princippet ikke faste, men jeg gør det af ren vane. Jeg synes dog, jeg kan se på min mave, at der sker noget, og vægten har længe svinget mellem 62 og 64,5, men i fredags sagde den pludselig 61,5. Det er længe siden, den har været dernede at snuse, så jeg forventer ikke, det holder. Men jeg har haft en positiv følelse mht. maven, som jeg ikke kan mindes, jeg har haft de sidste 13-15 år. Dellerne føles mere "tomme" - altså, som det er mere hud end fedt.

I søndags tog jeg tyrene ved hornene og tvang mig selv ned i fitness. Jeg lagde blødt ud med tyve minutter på crosstraineren og lidt håndvægtsøvelser, mave- og ryg og squats i ca. 45 minutter, men jeg er sygt øm endnu - det gør ondt bare at skulle dreje på rattet i bilen! :tie:
Jeg har fået svært ved at få fitness klemt ind. Jeg troede jo, jeg sagtens kunne nå det på mine tidlige dage mandag og onsdag og så en dag i weekenden her efter, manden er begyndt sit studie, men tiden bliver i stedet brugt på hurtige handleture og andet akut, og i weekenden er jeg simpelthen helt død og magter knapt nok at gøre rent og vaske tøj. Jeg bør virkelig få arbejdet på mine prioriteringer og få sat ting i system, for træningen havde god effekt mod vinterdepression sidste år.

Så det er målet for oktober:

* at få fundet et fornuftigt leje mht. faste og alm. kost
* 2 L vand
* få bragt fitness tilbage i tilværelsen. Ikke et bestemt antal træningspas, jeg skal bare have det kørt ind igen.
* struktur på hverdagen
* hånd- og neglepleje. Neglene er allerede begyndt at spalte...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 11. okt 2016, 18:44

Jeg har spist salat til aften mens kæresten spiste spaghetti og pølser (en yyyyndlings guitry pleassure hos mig :genert: )

Er fælt stolt af mig selv :D
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 18:55

MyGirl skrev:Jeg har spist salat til aften mens kæresten spiste spaghetti og pølser (en yyyyndlings guitry pleassure hos mig :genert: )

Er fælt stolt af mig selv :D

Det skal du da også bare være. Det er så så sejt at takke nej til noget virkelig lækkert, for at spise noget sundere men mindre lækkert. :genert:

Virkelig, det kræver rygrad.
1
...
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Contrast » 11. okt 2016, 19:14

Så hopper jeg også lige ind i denne tråd :pompom:

Jeg går ledig for tiden (satser på deltidsjob med iværksætteri ved siden af, men det tager sin tid, og skal fylde dagene ud med noget andet). Så mine mål for denne uge er:

- 1 gang yoga i fitnesscentret
- 2 gange alm. fitness - den ene gang er gjort
- lave fodøvelser så tit jeg kan (mindst hver 2. dag - døjer med fodsmerter, så skal træne/styrke fødderne)
- spise 6 gange om dagen (så jeg kan holde vægten oppe. Har tidligere været undervægtig)
2
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 11. okt 2016, 19:16

Tirsdag er altid farlig på job! Jeg faster om mandagen, så overvurderer altid min sult dagen efter. Jeg havde et lille stykke hjemmelavet pizza fra aftensmaden i går med + en avocado og to klementiner. Avocadoen er gemt til i morgen. MEN. Så var der den flødebolle, jeg fik af en elev i går. Og en kollega gik på barsel i dag, og hun havde lavet den klammeste brownie med topping af - hold nu fast - hindbær, blåbær, Daim, KitKat, Toffifee, M&Ms og Kinder Riegel. Derudover delte hun Toffifee og minipadder ud. Skildpadderne nåede jeg ikke at få nogen af, men resten - puh!

Aftensmaden stod på datterens livret: tomatsuppe med kødboller og suppehorn. Og jeg spiste ALT for meget! Og dælme, om en lille Lion ikke også sneg sig ind i min mund - helt umotiveret.

Klamt med KLAMT på!

Jeg holder vist bare fast i fastedagen i morgen... :tie:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2016, 14:13

Guilded_Lily skrev:Tirsdag er altid farlig på job! Jeg faster om mandagen, så overvurderer altid min sult dagen efter. Jeg havde et lille stykke hjemmelavet pizza fra aftensmaden i går med + en avocado og to klementiner. Avocadoen er gemt til i morgen. MEN. Så var der den flødebolle, jeg fik af en elev i går. Og en kollega gik på barsel i dag, og hun havde lavet den klammeste brownie med topping af - hold nu fast - hindbær, blåbær, Daim, KitKat, Toffifee, M&Ms og Kinder Riegel. Derudover delte hun Toffifee og minipadder ud. Skildpadderne nåede jeg ikke at få nogen af, men resten - puh!

Aftensmaden stod på datterens livret: tomatsuppe med kødboller og suppehorn. Og jeg spiste ALT for meget! Og dælme, om en lille Lion ikke også sneg sig ind i min mund - helt umotiveret.

Klamt med KLAMT på!

Jeg holder vist bare fast i fastedagen i morgen... :tie:


Det lyder godt nok som en kage en 5-årig ville bestille :lol: På den gode måde!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2016, 14:52

MyGirl skrev:
Det lyder godt nok som en kage en 5-årig ville bestille :lol: På den gode måde!


Altså, den så jo vildt lækker ud, men efter fire-fem bidder begyndte den at smage fælt af "death by chocolate"! Jeg er den største chocaholic, jeg kender, men selv det var for meget! :lol:

I dag gav en elev igen flødeboller. Den står på mit skrivebord til i morgen...

Jeg skal have laksefrikadeller og ovnbagt hokkaido i aften.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 12. okt 2016, 14:53

Guilded_Lily skrev:Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan I kan have så mange undervisningslektioner, Ally.

Det er også helt ekstremt. Men vi har alle i afdelingen mange undervisningslektioner - dog kræver det bare mere af grundfagslæreren (blandt andre mig) at undervise to fag på flere forskellige hold. I efteråret har jeg 5 faste klasser + vores hovedforløb - jeg ved, at efteråret er voldsomt og travlheden plejer at dykke i anden halvdel af året, men jeg kan ikke mindes, at jeg har haft 36-40 undervisningslektioner. Naturligvis ikke hver uge, men der er perioder af 2-4 ugers varighed, hvor det står på. Og det er hårdt. Særligt som grundfagslærer (dansk og engelsk), hvor jeg ikke nødvendigvis kan "genbruge" tekster og opgaver, da alle tekster og opgaver ikke altid passer på alle elever. Men det ved du med garanti selv alt om?

Jeg fik et mindre meltdown i formiddags. Manglende forberedelse fra elevernes side gjorde, at jeg blev lidt muggen - og frem for at være muggen og starte på et nyt emne, hev jeg eleverne med ud på en gåtur. Ikke en lang tur, men nok til, at de fik frisk luft og røde kinder :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 12. okt 2016, 14:54

Guilded_Lily skrev:I dag gav en elev igen flødeboller. Den står på mit skrivebord til i morgen...

Jeg havde elever, der gav kage i dag - og der var dessertchokolader i frokoststuen :genert:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2016, 14:55

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan I kan have så mange undervisningslektioner, Ally.

Det er også helt ekstremt. Men vi har alle i afdelingen mange undervisningslektioner - dog kræver det bare mere af grundfagslæreren (blandt andre mig) at undervise to fag på flere forskellige hold. I efteråret har jeg 5 faste klasser + vores hovedforløb - jeg ved, at efteråret er voldsomt og travlheden plejer at dykke i anden halvdel af året, men jeg kan ikke mindes, at jeg har haft 36-40 undervisningslektioner. Naturligvis ikke hver uge, men der er perioder af 2-4 ugers varighed, hvor det står på. Og det er hårdt. Særligt som grundfagslærer (dansk og engelsk), hvor jeg ikke nødvendigvis kan "genbruge" tekster og opgaver, da alle tekster og opgaver ikke altid passer på alle elever. Men det ved du med garanti selv alt om?

Jeg fik et mindre meltdown i formiddags. Manglende forberedelse fra elevernes side gjorde, at jeg blev lidt muggen - og frem for at være muggen og starte på et nyt emne, hev jeg eleverne med ud på en gåtur. Ikke en lang tur, men nok til, at de fik frisk luft og røde kinder :lol:


Oh jo!
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. okt 2016, 15:48

I dag var jeg i en Spangsberg-butik med gratis flødeboller, og jeg spiste en, selvom jeg ikke rigtig cravede hverken mad eller snacks. Jeg hader virkelig det dér med, at man kommer til at spise, bare fordi det er der. Jeg havde fastedag, så det er jo bare ekstradumt.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2016, 18:49

POCKETKITTEN skrev:I dag var jeg i en Spangsberg-butik med gratis flødeboller, og jeg spiste en, selvom jeg ikke rigtig cravede hverken mad eller snacks. Jeg hader virkelig det dér med, at man kommer til at spise, bare fordi det er der. Jeg havde fastedag, så det er jo bare ekstradumt.


Kender alt for godt følelsen desværre :(
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"