Vinterkjolerne er for små.....

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 15. nov 2016, 08:43

milisa skrev:Du lyder bestemt også som om, du har en god føling med, hvad der virker for dig. Selv har jeg bare prøvet aaaaaalt for mange gange at køre fint på med kæft, trit og retning for så at gå amoka ved først givne lejlighed! Jeg har simpelthen for mange sanser, der skal mættes åbenbart....

Jeg har i øvrigt også fundet ud af, at jeg spiser markant mindre, hvis jeg sørger for, at måltidet består af alle 5 smage - jeg bliver ganske enkelt meget hurtigere mæt.

Anyways, det var som sagt også bare et lille forsøg på at initiere lidt brainstorm, hvis du nu havde brug for lidt input ift at finde ud af, hvorfor kuren var lidt svært for dig at holde.


Det med kæft, trit og retning virker heller ikke alt for godt for mig - også derfor jeg feks tillader mig et par kiks med ost, et stykke chokolade osv ind imellem - ellers ville jeg gå total amok og fråde alt inden for rækkevidde.

Grunden til at kuren ikke holdt specielt godt i sidste uge skal findes i min arbejdsbyrde, stress og lidt tristhed.
Men nu er vi igang med en ny uge - dog stadigvæk med samme arbejdsbyrde og stress, men har forsøgt at give tristheden et spark bag i - den kan jeg jo alligevel ikke bruge til en disse.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf milisa » 15. nov 2016, 16:43

^Hep hep hep og mere hep!!!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 16. nov 2016, 11:35

Status efter de sidste par dage, er at lige nu går det bare skide godt - holder min plan om Nupo + lidt ved siden af.
Håber så jeg også kan holde lidt igen, når vi når til weekenden :gruble:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Studsgaard » 16. nov 2016, 11:41

Godt gået.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf MyGirl » 16. nov 2016, 14:41

Tricolette skrev:Status efter de sidste par dage, er at lige nu går det bare skide godt - holder min plan om Nupo + lidt ved siden af.
Håber så jeg også kan holde lidt igen, når vi når til weekenden :gruble:


Dejligt at høre :pompom:
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 21. dec 2016, 07:30

Nå - jeg har da vist lige været i flyverskjul den sidste måneds tid :fløjt: - og resultatet er et total vægttab på 800 gram fra start - og det skulle ha været 5 kg! :gruble:

Men okay - den indsats, jeg har ydet, har været lige nul, eller med minustegn foran, så jeg må hellere være tilfreds og starte på en frisk fra 2. januar. (1. januar, planlægger jeg, bliver lowkey med oprydning efter en festlig aften + max sofahygge + et vis kvantum tømmermænd = junkfood :træt: )

Men på trods af at jeg ikke har gjort noget ved kosten, så har jeg jo 2 gange om ugen været en tur forbi Bailine, og fået elektroder sat på rundt omkring på kroppen og så ellers været lidt i stødet. Jeg kalder det styrketræning for de magelige.
Resultatet efter 10 behandlinger blev målt i går, og der er jeg - trods manglende vægttab - samlet skrumpet med 18 cm :dance: - de 4 alene omkring taljen. Et resultat jeg kun kan være yderst tilfreds med.

Jeg har selv kunnet fornemme/se, at der er kommet lidt mere tajle/figur - men troede lidt det var ønsketænkning. Desuden har det hjulpet gevaldigt på min ryg, som ikke længere værker og gør ondt. Godt at få muskler i stedet for fedt :banan:

Så nu har jeg købt en ny omgang behandlinger til efter nytår - det - sammen med store ændringer i kosten - skulle gerne få mig ned i de skide vinterkjoler, som stadigvæk hænger og griner af mig. (Heldigvis har jeg så måtte sy/købe en stak nye kjoler, indtil de andre passer igen.... :fløjt: )
3
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 2. jan 2017, 07:30

Julen er nu for alvor overstået, og vi har rundet den 1. januar med sløvhed, chips, cola og junk. :fløjt:

Så nu er det tilbage på sporet igen - og jeg starter så lige med at nulstille og starter ud fra samme udgangspunkt, som da jeg oprettede tråden. :gruble:

Lige nu er planen at leve fornuftigt og sundt - tænke over hvad jeg stopper i munden, og ellers bare få lidt motion med ind i billedet.
Jeg bruger min app fra MyfitnessPal, som jeg synes virker fint - når man husker at skrive alt ind i den.

Det helt store mål lige nu er, at jeg skal se smækkerlækker ud til marts, hvor jeg runder de 50 :panik:
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 4. jan 2017, 14:56

3. dagen efter opstart igen - og indtil nu går det rimeligt - har holdt mig under 1.500 kalc alle dage, hvilket jeg er godt tilfreds med :)

MEN der er dog sneget sig chokolade ind hver dag - for jeg er jo ligesom NØD til at ofre mig derhjemme og forsøge at få udryddet resten af gaveæskerne med chokolade, som er dukket op i december :fløjt:

Overvejer kraftigt at melde mig til et 10 ugers mindfulnesskursus, for at rydde op i mit tankemylder, få en bedre struktur på min (arbejds)hverdag og ikke mindst blive bedre til at have kontrol over mine følelser, fremfor at de har kontrol over mig.

Desuden skal jeg have gang i lidt løbetræning igen - men det må vente til uge 2 eller 3 - alt skal ikke startes op på en gang nødvendigvis, :genert:
Herudover har jeg som sagt også gang i lidt luksusmuskeltræning via Bailine. Må indrømme at jeg stadigvæk er overrasket over hvor mange cm, jeg tabte på 10 behandlinger. Nu bliver det spændende hvad resultatet bliver efter denne omgang ;)
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tilly » 5. jan 2017, 18:45

Lyder som en god plan at vente lidt med træningsopstart. De første par uger tror jeg også det er vigtigst at fokusere på kosten.
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 6. jan 2017, 08:33

Så er jeg kommet til de meget svære dage - weekenden - og her betyder det jo som regel ekstra hygge. Og med en rygrad som en regnorm, så bliver det ikke altid nemt. :fløjt:

Jeg kommer dog nok til at røre mig en hel del, da vi skal hjælpe min veninde med at istandsætte hendes nye hus. Og det er noget med opsætning af gipsplader, spartling og pudsning, spartling og pudsning, spartling og pudsning, opsætning af væv og male - ikke at vi når det hele, men et godt skridt på vejen skulle vi gerne nå.

Lige nu er lysten til sushi til aften meget stor - skal lige have overtalt manden til at tager det med hjem, når han kører fra jobbet :savl:
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 9. jan 2017, 07:18

Nå - efter en uge med mere eller mindre slinger i valsen er resultatet trods alt minus 300 gram - det må jeg hellere stille mig tilfreds med, når jeg tænker på indsatsen de sidste dage i ugen plus weekenden.

Vi fortsætter den gode tanke fra sidste uge - og håber på et lidt bedre resultat næste mandag ;)
4
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 13. jan 2017, 09:38

Ind til videre er jeg kommet okay igennem denne uge - men alligevel ikke så jeg kan sætte en glorie over hovedet.

Jeg har spist fornuftigt det meste af tiden, men falder alligevel i stort set hver dag. Heldigvis lykkes det rimeligvis at holde mig under 1.500 kalc om dagen, så i den sidste ende skulle det give et vægttab - bare ikke det 1 kg om ugen jeg helst så. Men det er jo i sidste ende helt op til mig selv at holde mig i skindet, og når jeg ikke gør det, så må det tage lidt længere tid end først ønsket.

Jeg forsøger samtidig at nedsætte mit forbrug af Coca Cola light - det går fremad, men meget meget meget langsomt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Fru Sunshine » 13. jan 2017, 09:48

1 kilo om ugen? Det er da også vildt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 13. jan 2017, 10:09

Fru Sunshine skrev:1 kilo om ugen? Det er da også vildt.


Ved det godt - men havde jo helst smidt 5 kg på en uge :fløjt:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Fru Sunshine » 13. jan 2017, 10:14

Tricolette skrev:
Fru Sunshine skrev:1 kilo om ugen? Det er da også vildt.


Ved det godt - men havde jo helst smidt 5 kg på en uge :fløjt:

Ja, lige som, da vi var nyopererede.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Sund og/eller slank"