Vinterkjolerne er for små.....

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 08:16

Jeg ved ikke, om det er et problem, du har, men mange har en tendens til at fortsætte i samme rille, hvis de falder i, og så sige, at de må komme tilbage på hesten i morgen. Men altså, som jeg læste i et dameblad i weekenden: Uanset, hvornår du stopper, er det bedre end at fortsætte.

Det råd tror jeg i hvert fald, jeg kommer til at spare mange tomme kalorier på, så det er hermed givet videre :)
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 27. okt 2016, 07:39

Mandag til onsdag aften er gået rigtig godt - men i aftes gik det så lige lidt galt. :(

Da jeg kom hjem fra arbejde, smuttede jeg ude for at løbe en tur - det gik godt - fik også lavet lidt styrkeøvelser, og kan da mærke at der er noget der hedder mavemuskler et eller andet sted derinde :8:

Aftensmaden gik som sådan også godt. Problemet opstod så, da jeg ville skære det rugbrød i skiver, som jeg købet tirsdag, så det kunne fryses i mindre pakker, for det blev ikke lige spist af det.

Men så var der lige 2 skiver som så så gode ud - og særligt med smør og ost på. Og da de var spist var det svært ikke at tage en skive mere.....
Fik da heldigvis stoppet mig selv inden jeg også gik i Nutellaen. Det må da være lidt positivt. :gruble:

For at komme tilbage i vanen, så ser dagens kostplan således ud:

Morgenmand: proteinpandekage
Formiddag: Nupopulver
Forkost: Nupopulver
Eftermiddag: Nupobar
Aften: Nupo Tasty Meal
Sen aften: Hvis jeg trænger til noget - Nupopulver
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf MyGirl » 31. okt 2016, 09:53

Åhh, hvor jeg kender den der med, hvor svært det er at stoppe, når man først er sat i gang. Synes det er flot, du fik taget det i opløbet!

Hepper videre - og er lidt imponeret af jer, der kan det nuporæs der :D
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 1. nov 2016, 07:30

Resultat til morgen er et samlet vægttab på 2,5 kg - der er jeg okay tilfreds med, men det måtte godt gå lidt hurtigere.
Men jeg kan ikke forlange mere, når jeg også vil have plads til lidt hygge i weekenden med vin/rom og lidt slik.

Jeg fortsætter stilen fra den sidste uge med Nupo i kombi med alm mad, hvor kostplanen ca ser sådan ud:

Morgenmand: proteinpandekage
Formiddag: Nupopulver
Forkost: Nupopulver
Eftermiddag: Nupo proteinbar eller en halv Mealbar
Aften: Nupo Tasty Meal eller almindelig aftensmad
Sen aften: Hvis jeg trænger til noget - Nupopulver

Herudover forsøger jeg på at løbe 3 gange om ugen - indtil videre når jeg i hvert fald de 2 gange, men VIL op på 3 for min egen skyld, for jeg får det så godt bagefter.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2016, 08:07

Jeg begriber heller ikke, at du kan det der Nuposhow. Jeg blævrer rundt og fiser i vildskab, hvis jeg forsøger mig med det, så det gør jeg ikke.
Til gengæld forsøger jeg nu at snyde LifeSum-app'en og er vældig godt tilfreds med mig selv, når den skælder mig ud over, ikke at spise nok.

Og du er bare for sej smukke Tricolette.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 1. nov 2016, 11:26

Fru Sunshine skrev:Jeg begriber heller ikke, at du kan det der Nuposhow. Jeg blævrer rundt og fiser i vildskab, hvis jeg forsøger mig med det, så det gør jeg ikke.
Til gengæld forsøger jeg nu at snyde LifeSum-app'en og er vældig godt tilfreds med mig selv, når den skælder mig ud over, ikke at spise nok.

Og du er bare for sej smukke Tricolette.


Tak :kys:

Med hensyn til det der Nuposhow, så tror jeg det er en stor hjælp for mig, at jeg spiser almindelig morgenmad, og at aftensmaden indimellem er alm. mad eller et af deres Tasty Meals - Tror ikke jeg ville kunne klare den på ren pulver.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 7. nov 2016, 09:24

Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at holde stilen - så her kører det bare af røven til :/ :wacko: :cuss: :boo: :sur:

Nå - jeg må vel bare se det som en ny uge, og så op på hesten igenigenigen..... :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf MyGirl » 7. nov 2016, 11:42

Tricolette skrev:Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at holde stilen - så her kører det bare af røven til :/ :wacko: :cuss: :boo: :sur:

Nå - jeg må vel bare se det som en ny uge, og så op på hesten igenigenigen..... :gruble:


Tror det er fornuftigt. At trække en streg i sandet, og starte på en frisk :)

Jeg hepper stadig, og er sikker på, du nok skal komme efter det!
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Fru Sunshine » 10. nov 2016, 19:18

Kom så Trico.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 14. nov 2016, 09:08

Efter en uge hvor jeg helt har været kørt af sporet, og vægten bare sparket hen i et hjørne, så må jeg hellere starte op igen på ny.... :fløjt:

Planen er i første omgang 5 dage med Nupo stort set 100% - ved at jeg ikke kan holde den 100%, men næsten. Weekenden bliver så med overvejende Nupo og lidt fornuftig mad ved siden af. :engel:

Desuden skal jeg idag have en prøvetime ved Bailine - er lidt spændt på, hvad det har af virkning - hvis nogen :gruble:


Vil bare så gerne af med 5 kg inden for de næste 3 uger. :jule:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf MyGirl » 14. nov 2016, 13:43

Dejligt at høre, at du er tilbage :) :pompom:

Jeg overvejer virkelig, om jeg skulle give det der nupo et skud bare sådan på sporadisk basis for et måltid hist og her. Min appetit driller mig for sygt for tiden.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 14. nov 2016, 20:00

Det der Bailine var nu en sjov oplevelse - kan vel kaldes styrketræning for de magelige. Ligge og slappe af i 30-45 minutter, imens elektroder strammer din muskler op - det er da nemt. Så nu har jeg købt et 10-turskort. :lol:

Dagen og kosten er gået fint - skal bare klare de sidste par timer inden sengetid :fløjt:
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf milisa » 14. nov 2016, 20:25

Åha. Nu må du ikke tro, jeg kommer her fra højre og er bedrevidende. :genert: Men nogen gange kan selv en blind høne finde korn, så måske du faktisk ikke har overvejet, men jeg har bare tænkt på, om du måske kører for hårdt på, når du går (næsten) all in på nupo? Jeg tænker bare, at hvis det hele bare er pulver med jordbær (el lign), så har man næppe tilfredsstillet hverken sin visuelle eller sin psykiske mæthed? Og så sidder der to røde djævle og SKRIGER på hvidt brød med smør OG nutella OG flødeskum og gerne gange 3? Kunne det være en ide at nøjes med at udskifte 1 måltid med nupo? Evt 1 måltid + mellemmåltid - og fx sørge for at have kalorier nok til nogle af de lækre barer, der kunne udgøre det for dessertsnack? Fx når du rydder af bordet efter maden eller skal pakke rugbrød, så snacker du af nupobaren, hver gang rugbrødet begynder at skrige på smør på gori-måden?
3
Tally-ho
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf Tricolette » 14. nov 2016, 21:01

milisa skrev:Åha. Nu må du ikke tro, jeg kommer her fra højre og er bedrevidende. :genert: Men nogen gange kan selv en blind høne finde korn, så måske du faktisk ikke har overvejet, men jeg har bare tænkt på, om du måske kører for hårdt på, når du går (næsten) all in på nupo? Jeg tænker bare, at hvis det hele bare er pulver med jordbær (el lign), så har man næppe tilfredsstillet hverken sin visuelle eller sin psykiske mæthed? Og så sidder der to røde djævle og SKRIGER på hvidt brød med smør OG nutella OG flødeskum og gerne gange 3? Kunne det være en ide at nøjes med at udskifte 1 måltid med nupo? Evt 1 måltid + mellemmåltid - og fx sørge for at have kalorier nok til nogle af de lækre barer, der kunne udgøre det for dessertsnack? Fx når du rydder af bordet efter maden eller skal pakke rugbrød, så snacker du af nupobaren, hver gang rugbrødet begynder at skrige på smør på gori-måden?


Fint nok med indspark fra sidelinjen.
Jeg kører ikke kun pulver, men også Nupos måltidsbar og varme måltider.
Desuden spiser jeg samme aftensmad som resten i huset 2-3 gange om ugen.
I aften har jeg lige spist 2 kiks med ost. Og om lidt et sidste pulver inden sengetid.
Jeg har før kørt 100% Nupo kakao = i dag kan jeg ikke ha kold kakao i min mund :ad!:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Vinterkjolerne er for små.....

Indlægaf milisa » 14. nov 2016, 21:08

Du lyder bestemt også som om, du har en god føling med, hvad der virker for dig. Selv har jeg bare prøvet aaaaaalt for mange gange at køre fint på med kæft, trit og retning for så at gå amoka ved først givne lejlighed! Jeg har simpelthen for mange sanser, der skal mættes åbenbart....

Jeg har i øvrigt også fundet ud af, at jeg spiser markant mindre, hvis jeg sørger for, at måltidet består af alle 5 smage - jeg bliver ganske enkelt meget hurtigere mæt.

Anyways, det var som sagt også bare et lille forsøg på at initiere lidt brainstorm, hvis du nu havde brug for lidt input ift at finde ud af, hvorfor kuren var lidt svært for dig at holde.
0
Tally-ho

Tilbage til "Sund og/eller slank"