Slankehold - erfaringer?

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 09:01

Jeg overvejer at tilmelde mig et slankehold - altså et hold, hvor man bliver fulgt tæt, træner sammen og bliver vejet og målt.

Har fundet et hold, der begynder i slut september, og som virker enormt interessant. Det strækker sig over et halvt år - desværre er prisen også ret høj, hvilket får mig til at tøve lidt. Omvendt - hvis det virker, så er det jo alle pengene (og meget mere!) værd.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med slankehold eller lignende initiativer?
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Pjeps » 16. sep 2015, 09:33

Jeg betaler for enetimer hos en fysioterapeut, som så koster mig igennem træningen. Lige nu har hun fået mig igang og s skal jeg være selvkørende de næste 4 uger inden næste time, hvor min program gerne skulle justeres. Kosten har jeg styr på selv, men jeg har tendens til at stoppe for hurtigt når jeg træner eller ikke Give den gas nok. Så jeg har behov for en der står på siden og vejlede. Hun vejleder samtidig i hvordan jeg kan få motion ind i min travle hverdag på en naturlig måde, for det er utopi at tro at jeg kommer mere end 2 gange i træningscentret om ugen. Jeg synes det er pengene værd, jeg får langt mere ud af min træning nu end jeg fik da jeg gjorde det selv. Nu ved jeg hvor langt jeg skal presse mig selv uden at overgøre.
1
:ninja:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 09:41

Pjeps skrev:Jeg betaler for enetimer hos en fysioterapeut, som så koster mig igennem træningen. Lige nu har hun fået mig igang og s skal jeg være selvkørende de næste 4 uger inden næste time, hvor min program gerne skulle justeres. Kosten har jeg styr på selv, men jeg har tendens til at stoppe for hurtigt når jeg træner eller ikke Give den gas nok. Så jeg har behov for en der står på siden og vejlede. Hun vejleder samtidig i hvordan jeg kan få motion ind i min travle hverdag på en naturlig måde, for det er utopi at tro at jeg kommer mere end 2 gange i træningscentret om ugen. Jeg synes det er pengene værd, jeg får langt mere ud af min træning nu end jeg fik da jeg gjorde det selv. Nu ved jeg hvor langt jeg skal presse mig selv uden at overgøre.


Tak fordi du deler :kys:
Det er lige præcis det der med at komme af sted, holde fast i træningen og ikke mindst at få trænet nok, når jeg er af sted, der halter - og det tror jeg, jeg kunne komme til livs ved dels at have betalt mange penge for at være med på holdet, dels at nogen regner med, jeg kommer. Og så er jeg konkurrencemenneske, så jeg vil helt sikkert også blive motiveret af vejningerne. Så ja, som du siger, så tror jeg også, det er pengene værd - det er bare lige med at få taget første skridt.

Andre erfaringer er mere end velkomne! :-)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 09:54

Jeg droppede ud af et slankehold tidligere på året. Ikke fordi jeg ikke brød mig om de andre og det var dejligt at vi kun var 5 deltagere. Men instruktøren havde ingen faglig viden at bygge på og fokuserede ALT for meget (næsten udelukkende) på ben og baller selvom vi gentagne gange bad om at vi også fik fokus på resten af kroppen.

Vi fik i øvrigt heller ikke alle de timer vi betalte for og det hun kunne fortælle om kost var sådan noget lidt tamt noget jeg nok selv kunne have googlet mig til hvis jeg ikke allerede vidste det.

Jeg var ikke den eneste der var utilfreds og der var rigtig meget brok. Jeg var bare den eneste der fik nok og mistede motivationen og så trak jeg stikket
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 10:10

2SHY skrev:Jeg droppede ud af et slankehold tidligere på året. Ikke fordi jeg ikke brød mig om de andre og det var dejligt at vi kun var 5 deltagere. Men instruktøren havde ingen faglig viden at bygge på og fokuserede ALT for meget (næsten udelukkende) på ben og baller selvom vi gentagne gange bad om at vi også fik fokus på resten af kroppen.

Vi fik i øvrigt heller ikke alle de timer vi betalte for og det hun kunne fortælle om kost var sådan noget lidt tamt noget jeg nok selv kunne have googlet mig til hvis jeg ikke allerede vidste det.

Jeg var ikke den eneste der var utilfreds og der var rigtig meget brok. Jeg var bare den eneste der fik nok og mistede motivationen og så trak jeg stikket


Av, det lyder ikke fedt. Må jeg spørge, hvor i landet det var? Bare sådan cirka.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 10:13

Aquadorable skrev:
2SHY skrev:Jeg droppede ud af et slankehold tidligere på året. Ikke fordi jeg ikke brød mig om de andre og det var dejligt at vi kun var 5 deltagere. Men instruktøren havde ingen faglig viden at bygge på og fokuserede ALT for meget (næsten udelukkende) på ben og baller selvom vi gentagne gange bad om at vi også fik fokus på resten af kroppen.

Vi fik i øvrigt heller ikke alle de timer vi betalte for og det hun kunne fortælle om kost var sådan noget lidt tamt noget jeg nok selv kunne have googlet mig til hvis jeg ikke allerede vidste det.

Jeg var ikke den eneste der var utilfreds og der var rigtig meget brok. Jeg var bare den eneste der fik nok og mistede motivationen og så trak jeg stikket


Av, det lyder ikke fedt. Må jeg spørge, hvor i landet det var? Bare sådan cirka.

Det var rigtig øv. Jeg fik da lidt penge tilbage og heldigvis havde jeg ikke betalt fuld pris for forløbet fordi jeg arbejdede det pågældende sted på det tidspunkt. Det var lige udenfor Aalborg
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 10:16

Jeg har så nok heller ikke været den letteste at arbejde med og det indrømmer jeg gerne. Men når jeg efterfølgende må stå og forklare de andre på holdet om de ting instruktøren fejlagtigt har informeret om, så bliver jeg sq lidt træt af det. Jeg forventer når jeg betaler penge for det, at instruktøren ved noget om træning ud over hvordan man løfter en vægt og indstiller en maskine. Bare fordi man selv har trænet en masse så behøver man ikke vide en dyt omkring mekanismerne forbundet med det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 10:42

2SHY skrev:Jeg har så nok heller ikke været den letteste at arbejde med og det indrømmer jeg gerne. Men når jeg efterfølgende må stå og forklare de andre på holdet om de ting instruktøren fejlagtigt har informeret om, så bliver jeg sq lidt træt af det. Jeg forventer når jeg betaler penge for det, at instruktøren ved noget om træning ud over hvordan man løfter en vægt og indstiller en maskine. Bare fordi man selv har trænet en masse så behøver man ikke vide en dyt omkring mekanismerne forbundet med det


Præcis, og det er netop den slags, jeg også er lidt bange for at løbe ind i. Jeg har en aftale med hende, der har holdet, om at mødes til en kort snak senere i dag, og der kan jeg forhåbentlig blive klogere på både hende og hele forløbet.

Kan du huske, hvad dit slankehold kostede?
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 11:00

Aquadorable skrev:
2SHY skrev:Jeg har så nok heller ikke været den letteste at arbejde med og det indrømmer jeg gerne. Men når jeg efterfølgende må stå og forklare de andre på holdet om de ting instruktøren fejlagtigt har informeret om, så bliver jeg sq lidt træt af det. Jeg forventer når jeg betaler penge for det, at instruktøren ved noget om træning ud over hvordan man løfter en vægt og indstiller en maskine. Bare fordi man selv har trænet en masse så behøver man ikke vide en dyt omkring mekanismerne forbundet med det


Præcis, og det er netop den slags, jeg også er lidt bange for at løbe ind i. Jeg har en aftale med hende, der har holdet, om at mødes til en kort snak senere i dag, og der kan jeg forhåbentlig blive klogere på både hende og hele forløbet.

Kan du huske, hvad dit slankehold kostede?

Spørg til hendes træningserfaringer og hvilken uddannelse hun har. Der findes mange udbydere af uddannelser til fitnessinstruktører og personlige træner men ingen af dem er beskyttede titler. Så få gerne navnet på der hun har læst så du har mulighed for at gå hjem og læse om det efterfølgende.

Jeg skulle have betalt 2000 og havde så fået det 1000 kr billigere end de andre hvis jeg husker ret. Så nej man skal måske ikke forvente alverden sammenlignet med andre steder der virkelig koster kassen, men hvis der skal penge på bordet forventer jeg også at der er en vis kvalitet bag det. Vi fik tilbudt fællestræning 2 gange om ugen á 1-2 timer alt efter om der også var vejning eller "undervisning" i kost. Det varede 12 uger hvis jeg huskede ret
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 11:45

2SHY skrev:
Aquadorable skrev:
2SHY skrev:Jeg har så nok heller ikke været den letteste at arbejde med og det indrømmer jeg gerne. Men når jeg efterfølgende må stå og forklare de andre på holdet om de ting instruktøren fejlagtigt har informeret om, så bliver jeg sq lidt træt af det. Jeg forventer når jeg betaler penge for det, at instruktøren ved noget om træning ud over hvordan man løfter en vægt og indstiller en maskine. Bare fordi man selv har trænet en masse så behøver man ikke vide en dyt omkring mekanismerne forbundet med det


Præcis, og det er netop den slags, jeg også er lidt bange for at løbe ind i. Jeg har en aftale med hende, der har holdet, om at mødes til en kort snak senere i dag, og der kan jeg forhåbentlig blive klogere på både hende og hele forløbet.

Kan du huske, hvad dit slankehold kostede?

Spørg til hendes træningserfaringer og hvilken uddannelse hun har. Der findes mange udbydere af uddannelser til fitnessinstruktører og personlige træner men ingen af dem er beskyttede titler. Så få gerne navnet på der hun har læst så du har mulighed for at gå hjem og læse om det efterfølgende.

Jeg skulle have betalt 2000 og havde så fået det 1000 kr billigere end de andre hvis jeg husker ret. Så nej man skal måske ikke forvente alverden sammenlignet med andre steder der virkelig koster kassen, men hvis der skal penge på bordet forventer jeg også at der er en vis kvalitet bag det. Vi fik tilbudt fællestræning 2 gange om ugen á 1-2 timer alt efter om der også var vejning eller "undervisning" i kost. Det varede 12 uger hvis jeg huskede ret


Tak for råd! Det er rart at høre andres erfaringer :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 11:57

Aquadorable skrev:
2SHY skrev:
Aquadorable skrev:
2SHY skrev:Jeg har så nok heller ikke været den letteste at arbejde med og det indrømmer jeg gerne. Men når jeg efterfølgende må stå og forklare de andre på holdet om de ting instruktøren fejlagtigt har informeret om, så bliver jeg sq lidt træt af det. Jeg forventer når jeg betaler penge for det, at instruktøren ved noget om træning ud over hvordan man løfter en vægt og indstiller en maskine. Bare fordi man selv har trænet en masse så behøver man ikke vide en dyt omkring mekanismerne forbundet med det


Præcis, og det er netop den slags, jeg også er lidt bange for at løbe ind i. Jeg har en aftale med hende, der har holdet, om at mødes til en kort snak senere i dag, og der kan jeg forhåbentlig blive klogere på både hende og hele forløbet.

Kan du huske, hvad dit slankehold kostede?

Spørg til hendes træningserfaringer og hvilken uddannelse hun har. Der findes mange udbydere af uddannelser til fitnessinstruktører og personlige træner men ingen af dem er beskyttede titler. Så få gerne navnet på der hun har læst så du har mulighed for at gå hjem og læse om det efterfølgende.

Jeg skulle have betalt 2000 og havde så fået det 1000 kr billigere end de andre hvis jeg husker ret. Så nej man skal måske ikke forvente alverden sammenlignet med andre steder der virkelig koster kassen, men hvis der skal penge på bordet forventer jeg også at der er en vis kvalitet bag det. Vi fik tilbudt fællestræning 2 gange om ugen á 1-2 timer alt efter om der også var vejning eller "undervisning" i kost. Det varede 12 uger hvis jeg huskede ret


Tak for råd! Det er rart at høre andres erfaringer :)

Velbekomme :) Havde jeg vidst at hende her var under uddannelse i human ernæring og ellers ikke vidste andet om træning end det hun selv har trænet op til bikini fitness så havde jeg nok ikke meldt mig til. Det er i øvrigt lidt pudsigt at en der læser human ernæring talte så meget om pulver og forskellige kosttilskud som hun gjorde
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 11:58

Jeg går ikke på slankehold, men har som du ved personlig træner, og da jeg skulle vælge mellem de mulige i fitnesscenteret lagde jeg (blandt andet) vægt på, at han læser medicin ved siden af trænerjobbet. Jeg ville gerne have en, der ved noget om kroppens funktioner, som ikke er noget hokus-pokus fra nettet. Jeg synes også, det er rigtig fint, at han kender sine "begrænsninger" og fx siger, at han ikke rådgiver om kost, for det er han ikke uddannet til.

Kan huske en træner, der lagde program for mig for en ti års tid siden , som prædikede Fit-for-life, som jeg betragter som noget pseudovidenskabeligt fup.

Så hvis der også er kostvejledning ville jeg også spørge ind til trænerens baggrund der.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Neenah » 16. sep 2015, 12:42

Jeg har ikke erfaringer med det, men jeg ville klart prioritere at en evt. træner havde en baggrund som bachelor eller kandidat i Idræt og sundhed. Det stoler jeg en del mere på end diverse fitnesstræneruddannelser - og så har de både teoretisk og praktisk viden om kost, træning, anatomi, skadesforebyggelse, kosttilskud osv.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 16:36

Lille update: Jeg fik en rigtig god snak med underviseren, der helt tydeligt ved, hvad hun taler om, og endda selv har været igennem et stort vægttab. Så jeg føler mig ret tryg ved at skulle begynde på holdet om et par uger.

Tak for alle jeres input!
4
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Slankehold - erfaringer?

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2015, 10:07

Aquadorable skrev:Lille update: Jeg fik en rigtig god snak med underviseren, der helt tydeligt ved, hvad hun taler om, og endda selv har været igennem et stort vægttab. Så jeg føler mig ret tryg ved at skulle begynde på holdet om et par uger.

Tak for alle jeres input!


Spændende - du må meget gerne fortælle om det, når du er kommet i gang :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"