Fællestråd - december 2016

Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. dec 2016, 12:21

Santopia skrev:Regner I egentlig med at tage på her henover julen? Og i såfald hvor meget? :gruble:


Jeg gør ikke, men jeg kalkulerer heller ikke rigtig med at tabe mig mere før i det nye år.

Jeg snacker nemlig en smule mere i det daglige, fordi min kæreste går og fylder Oreos i min julesok, og jeg har min chokoladekalender, og måske er jeg lidt mere tilbøjelig til at tage en øl eller cafétur i weekenderne. Men jeg holder derudover et rimelig stramt indtag af mad, så jeg tror ikke, det ser meget værre ud end de andre måneder.

Indtil videre ligger jeg fast på de ca. 66 kg. Nogle dage 100 gram over, nogle dage 100 gram under. Jeg kan faktisk ikke lide julemad - flæskesteg, and og brune kartofler og den slags - så jeg tror ikke, jeg kommer til at foræde mig.

Jeg har helt afholdt mig fra at lave julebag og konfekt og den slags, så det ryger kun ned, hvis jeg besøger andre. Og så lækkert er det heller ikke, at jeg ikke kan styre mig. Tror jeg. :genert:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf godtnavn » 15. dec 2016, 15:44

Santopia skrev:Regner I egentlig med at tage på her henover julen? Og i såfald hvor meget? :gruble:


Jeg gør, men kun fordi jeg er gravid, håber dog at holde den på 1.5-2 kg, hvoraf baby alene står for 700 g,men der er jo også meget andet der vokser :)

Var jeg ikke gravid ville jeg nok gå efter at vægten bare stod stille i december :) Det ville nok kræve at den faldt lidt i starten og så steg lidt den sidste uge med juleaften og nytår :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Ally » 15. dec 2016, 20:48

Santopia skrev:Regner I egentlig med at tage på her henover julen? Og i såfald hvor meget? :gruble:

Forhåbentlig ikke, men sådan som min vægt kører op og ned, så har jeg ikke høje forventninger til den. Vi bagte småkager i weekenden, men dem har jeg faktisk ikke spist af og juleslik har vi endnu ikke liggende i køkkenskabet.

Det er længe siden jeg sidst har været i fitnesscentret og jeg kommer det nok heller ikke før engang i næste uge. Måske først mellem jul og nytår. Jeg overlever nok. Jeg har travlt med at finde egnede eksamenstekster m.m. til mine mange elever. Jeg skal have omkring 45-50 elever til eksamen i dansk og engelsk i uge 1+2 - og eksamensmaterialet vil jeg have sendt til censorerne inden jeg går på juleferie i næste uge.

Jeg tilbragte 2½ timer hos frisøren i eftermiddags. Hun farvede mit hår mere lyst ( :love: ), klippede spidserne, rettede brynene og farvede vipperne. Hvem havde troet, at jeg ville elske at være blondine?! :D Derudover er humøret generelt ret godt for tiden :lun:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Mulan » 16. dec 2016, 15:19

nej, men jeg regner heller ikke med at tabe mig
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2016, 19:15

Jeg glemte at veje mig i morges, så det bliver i morgen tidligt, har en følelse af at vægten er steget en del, så har ikke vildt meget lyst, men skal oplyse vægt til jordemoder om et par dage, så skal have vejet mig inden da. Har haft et par dage med ikke al for sund mad, ikke slik og den slags, bare spsit hjemmelavet pizza og den slags mindre sunde ting :)

Derudover har jeg haft travlt med eksamenslæsningen og været lidt inaktiv, i dag har jeg dog fået gået en kæmpe lang tur, det hjælper lidt på samvittigheden.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Ally » 17. dec 2016, 20:47

Jeg vejede mig i morges. D'oh! Det var virkelig dumt for tallet var ikke just det, jeg havde regnet med. Lidt højere faktisk, men jeg har besluttet mig til at sige "Fuck det" og være glad for de komplimenter, jeg får. Så sent som i eftermiddags, da jeg står i et prøverum iført en tight fit og meget farverig kjole og ekspedienten siger "Din røv buler på den gode måde og du har den fineste talje - vis det da frem!" - og til aften får jeg snaps fra et par tidligere elever, der mener, at jeg både er hot, sød og lækker :love:

Udover at shoppe kjoler fik jeg også købt julegaver. Normalt har jeg overstået gaveindkøbet i begyndelsen af december, men ikke i år. Til gengæld fik jeg købt størstedelen i dag. Mangler dog til pigerne og en ekstra til manden, men det satser jeg på at få ordnet på mandag.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf godtnavn » 18. dec 2016, 11:38

Har taget 900 g på på en uge :rulle: Det er altså lige voldsomt nok, også selvom jeg ikke tog på ugen før, og synes altså ikke jeg har spist så slemt. Planlægger at få gået en lang tur igen i dag, og sørge for at vægten ikke stiger mere end maks 500 g den næste uge, gerne mindre.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19621

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Animi » 19. dec 2016, 09:19

Jeg var ude og løbe her til morgen. Det var hverken ligeså langt eller hurtigt som når jeg løber om aftenen, men jeg er glad for at jeg rent faktisk fik stået op og gik ud og løb. Det passer bare meget bedre med mit skema hvis jeg kan gøre det om morgen, end om aftenen. Så at fornuften og løbeturen vandt over den varme seng var et kæmpe plus!
(Det hjælper selvfølgelig også at jeg og min søster havde lavet en aftale om, at sendte jeg ikke et billede af mig selv ude på løbeturen så skyldte jeg en pose slik :P )
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19621

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Animi » 19. dec 2016, 09:21

Men generelt set har december måned ikke været særlig god. Opgaveskrivningen har taget meget fokus, så motionen og sund kost har været meget svingende, til det ikke-eksisterende. Hvilket jeg godt kan både mærke og se på min krop. Men så er det tilgengæld ret rart at jeg har en sød fyr, der når han ser mig nøgen synes jeg ser dejlig og sexet ud. Det hjælper da på selvtilliden når den daler lidt :blush2:

Men nu satser jeg på at få løbet en del morgener her i sidste del af december, så den gode vane er etableret i januar, hvor jeg har en måneds ferie!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf godtnavn » 20. dec 2016, 17:48

Det der med ingen sukker før jul fejlede i dag, men jeg holdt siden starten af december (pånær cocioen til eksamen der var tilladt i min plan) så jeg er ganske godt tilfreds alligevel :)
3
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Novella » 21. dec 2016, 15:31

OH FUCKING HELL YEAH :D :D :D

Jeg har været nede at få målt min fedtprocent igen efter en rimelig seriøs indsats med styrke og sund kost. Siden 17. november har jeg opnået følgende resultater:

Vægt fra 66,5 til 66,0
Fedtprocent fra 35 til 31,5 :D
Muskelmasse fra 41,1 til 42,9
Metabolisk alder fra 47 til 38 år
Abdominalfedt fra 5,0 til 4,5

På en måned :D Julemåneden. Tror I, jeg spadserer på vandet?
10
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Mulan » 21. dec 2016, 19:29

Novella skrev:OH FUCKING HELL YEAH :D :D :D

Jeg har været nede at få målt min fedtprocent igen efter en rimelig seriøs indsats med styrke og sund kost. Siden 17. november har jeg opnået følgende resultater:

Vægt fra 66,5 til 66,0
Fedtprocent fra 35 til 31,5 :D
Muskelmasse fra 41,1 til 42,9
Metabolisk alder fra 47 til 38 år
Abdominalfedt fra 5,0 til 4,5

På en måned :D Julemåneden. Tror I, jeg spadserer på vandet?

Vildt! Godt gået!
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46293

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf LadyFox » 21. dec 2016, 20:31

Jeg har været nede og træne for første gang i en måned. :banan: :dance:

- Det var så sandelig også på tide.
3
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12737
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12472

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2016, 14:41

Hey :wave:

December har på alle måder været en lortemåned!

1. Jeg fik en skade i skulderen i midten af november, som først er begyndt at fortage sig nu. Jeg var hos lægen, som konstaterede, at hele trapezius på højre side var én stor myose, som fik smerterne til at stråle ud i højre arm helt ned i tommelfingeren og et stykke ned i lænden. Eneste behandling var massage. Heldigvis har manden samme erfaring med sin skulder i forbindelse med sin discusprolaps i nakken, så han vidste, hvor han skulle trykke og massere. Men det har gjort, jeg ikke har fået trænet en eneste gang - det kan stadig mærkes stødvis, når jeg går hurtigt/løber.

2. Svigerfar er røget ind og ud af sygehuset med hjerteproblemer. Han har ikke haft andet end sygdom hele året, og han har tabt 27 kg på to måneder. Så han er tydeligt svækket, og nu siger hjertet altså også fra. Svigerne kommer her juleaften, men det bliver meget low key, da han ikke tåler nogen form for stress. Min mand er hundeangst for, der skal ske noget. Svigermor skranter også, og hele forløbet med svigerfar har drænet hende. Vi ved med andre ord ikke, hvordan julen kommer til at se ud om et år.

3. Jeg har mistet min undervisningsmojo. Jeg kan overhovedet ikke fange mine elever for tiden. Jeg håber virkelig, det er pga. den stundende højtid, ellers går jeg godt nok et hårdt forår i møde. Samtidig har jeg haft ualmindelig travlt med alle mulige administrative opgaver, som har taget meget af min forberedelsestid. Så min ferie bliver ikke helt arbejdsfri.

4. Jeg er overhovedet ikke i julestemning. Jeg har gjort, som jeg plejer: pyntet op, bagt svenske chokoladekager, set julekalendere med børnene, sørget for julesokker, hørt julemusik, været til tre julefrokoster, men nej. Jeg er overmæt af socialt samvær. Den foregående weekend bød på (alkoholfri) julefrokost på arbejde (var nødt til selv at køre), julefrokost med mine søskende og svogere/svigerinder med masser af alkohol, min mand og søns fødselsdag først søndag for svigerne, så mandag (den rigtige dag) med min søster og svoger - og så juleafslutning på job i tirsdags. I går fik jeg købt den sidste julegave og det sidste til julemiddagen, men nu orker jeg seriøst ikke pakke alle de gaver ind og have gæster lørdag igen.

5. I dag er manden til begravelse i noget for mig ukendt familie på Sjælland, så jeg skulle rydde op, vaske tøj og pakke gaver ind, samtidig med at hygge med børnene. Men jeg er hårdt ramt af PMS, kan ikke rigtig rumme min datters høje aktivitetsniveau og er usandsynligt tung bagi.
Og jeg har taget 3 kg på.

Jeg håber virkelig, jeg kan formå at hanke voldsomt op i mig selv, når juleaften er overstået. Nytårsaften foregår som altid herhjemme, kun os. Muligvis finder manden en fest efter middagen, men jeg elsker at sidde herhjemme i fred og ro og hygge med bobler, chips, nytårstråden og musik i tvet. Jeg er kørt helt af sporet...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - december 2016

Indlægaf Ally » 22. dec 2016, 19:59

Endelig, endelig, endelig...! Juleferien ramte mig i eftermiddags. Fuck, det er nice! :love: Jeg ser så meget frem til 10 dage uden elever, elevopgaver, eksamensforberedelse, planlægning m.m. I tankerne vil det sikkert rumstere, men jeg har lovet mig selv, min chef og erhvervspsykologen, jeg taler med, at jeg ikke arbejder i ferien. For en gangs skyld skal jeg holde fri og nyde det - og det har jeg tænkt mig.

Jeg var til MUS-samtale i går. Meget uformel samtale fordi min nærmeste leder også er en god veninde, men vi er begge i stand til at distancere os, så venskabet ikke skinner for meget igennem. Hun roste mig så meget og nævnte, at det eneste "kritik" hun havde til mig, var, at jeg skulle lære at sige fra - for det havde hun i efteråret set mig gøre to gange og det klædte mig så godt. Jeg fik helt tårer i øjnene over hendes ros og positive ord til og om mig - og hun er den slags chef, der gør sit bedste for at fremhæve alle vores kvaliteter og gode egenskaber.

Nu gælder det et stort glas iskold Cola Zero og Netflix :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"