Fællestråd - januar 2017

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Fællestråd - januar 2017

Indlægaf MånedstrådTS » 31. dec 2016, 16:40

Her er tråden for januar 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Du skal selv opdatere dine mål i det indlæg, der passer til hver etape. Hvis du liker dette indlæg sender jeg et login til dig, så du selv kan logge ind.

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
5
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf godtnavn » 1. jan 2017, 11:11

Jeg vil gerne være med igen :) Har månedsmål og ikke uge mål, i hvert fald med vægten, men håber det er okay alligevel :)

- Maks ½ kg vægtøgning om ugen i gennemsnit (er gravid)
- Gå lang tur i rask tempo eller tage i svømmehallen 20 gange (gerne en 4-8 gange svømmehal)
- Få styr på madplaner igen og dermed få sundere mad
- Blive bedre til at spise morgenmad (vil ikke sætte et fast mål da jeg stadig ofte har morgenkvalme)
- Blive bedre til at slappe af og lave ingenting uden dårlig samvittighed
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf ina » 1. jan 2017, 19:07

Jeg har to mål for januar:
1. Ingen sodavand overhovedet - heller ikke light.
2. Min. 1 lang gåtur i godt tempo om ugen.

Jeg starter i morgen. :D
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Nuttegris » 1. jan 2017, 19:22

:genert: Jeg har ikke deltaget i de her månedstråde før, men har nu meldt mig til.

Er der ikke lige en eller anden der kan fortælle mig hvordan det fungere?
0
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Kirstenkp » 1. jan 2017, 20:28

Jeg vil også gerne være med igen! 2016 var et fint år på den måde at jeg endelig fik taget hul på vægttabet og fik smidt 10 kg. Jeg tror der er røget et par kilo på her i november/december, men mon ikke de ryger rimelig hurtigt igen.

Jeg følger samme procedure som sidst, 2 dage på max 800 kcal og 50g kulhydrat, 4 dage på max 1400 kcal og en dag jeg ikke tæller.
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Skralde » 1. jan 2017, 20:54

Jeg vil også være med og lægger hårdt ud med;

Danse min.6 gange - 4 af gangene skal være med min datter.


Jaja, et mål er vel et mål ikke? Og mit nytårsforsæt er at danse mere - det er motion, glæde og leg i én og samme aktivitet - lige som et kinderæg :lun:
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Aquadorable » 1. jan 2017, 21:25

Jeg er med! Mit mål er at skære drastisk ned på tilsat sukker, og så skal jeg motionere mere, end jeg gør i øjeblikket.

Jeg startede op på løbehold i december og er så småt begyndt at blive glad for at løbe. Distancen er dog stadig så lille (løber efter program, lige nu 4x4 min med 1 min gang imellem + 5 min gang før og efter), så jeg skal have koblet noget styrketræning på. Men det er store sager, at jeg er kommet ind i en rutine med løb 2-3 gange ugentligt.

2017 kan bare komme an - jeg er klar! :dance:

Mine mål for januar:
- Ingen tilsat sukker i den mad, jeg selv laver - og i videst mulig omfang også i den mad, jeg får serveret (har fødselsdag midt i måneden og ved, at der kommer to-tre dage i rap med restaurantmad m.m.)
- Drikke min. to liter vand dagligt
- Spise grøntsager til alle måltider og huske olieshot om morgenen
- Forberede madpakke om aftenen, så jeg ikke ender i kantinefælden
- Motionere 3-4 gange om ugen
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Mulan » 1. jan 2017, 23:18

Jeg er med. Tilbage på kalorietælling og træning
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Animi » 1. jan 2017, 23:30

Mine mål for januar:

- Drikke mindst 1l vand om dagen
- Gå en morgentur på en time 5 dage om ugen
- Løbe mindst 3 gange om ugen
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Alphilia » 2. jan 2017, 06:23

Selv om jeg har egen tråd hopper jeg med her for at lave nogle mindre delmål.
Så - uge 1
- træne min 2 gange :)
- madpakke med til alle vagter :)
- ikke købe morgenbrød efter min nattevagt :)

UGE 2
- træne min 3 gange
- ingen fredagscroissant
- madpakker, inkl "snacks" (læs:gulerødder) til alle arbejdsdage
- min 5 dage < 1500 kcal
Senest rettet af Alphilia 8. jan 2017, 21:47, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Ally » 2. jan 2017, 09:10

Nuttegris skrev::genert: Jeg har ikke deltaget i de her månedstråde før, men har nu meldt mig til.

Er der ikke lige en eller anden der kan fortælle mig hvordan det fungere?
Du har fået tilsendt et brugernavn og en kode, så du også har mulighed for at oprette nye månedstråde.

Derudover skriver du blot dine mål ind og bruger ellers tråden til at læsse af, heppe på os andre, opdatere med mål m.m. og ellers blære dig.

Velkommen til! :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf LadyFox » 2. jan 2017, 09:14

Jeg skal i gang med at:

Træne igen.
Stoppe med at ryge igen.
Spise mere sundt igen.
Og gerne stoppe med at bide negle igen.

Så intet nyt, bare droppe alle de dårlige vaner jeg egentlig havde fået styr på, men som er røget i vasken i løbet af de mørke måneder.
0
...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf Buffy » 2. jan 2017, 09:25

Jeg vil gerne være med, men kan altså ikke helt overskue det en et nyt log-in :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2017, 09:28

Jeg er også med :wave:

Mit overordnede mål er at lade alt, der er ikke-arbejdsrelateret, fylde mere, end det fik lov til i 2016. Jeg er heldig at have et dejligt fleksibelt job med stor mulighed for at tilrettelægge sine rutiner selv, men det giver samtidig rum for en masse ting, som jeg også liiige kunne involvere mig i, og det skal jeg for en stor dels vedkommende lade være med, hvis det betyder, at alt andet, fra familie og venner over kunstneriske projekter og selvudvikling til kost og bevægelse, hele tiden kommer i anden række, som det har gjort det sidste halve år. Da såvel ledelse som kolleger har stor forståelse for, at livet består af andet end arbejde, og flertallet også selv lever efter den regel, er det ikke engang, fordi jeg føler mig presset til at være så meget på. Eftersom jeg startede på jobbet i august, er det forståeligt, at sensommeren og efteråret blev så præget af arbejde, men nu er det på tide at gøre tilværelsen mere holistisk, synes jeg.

I løbet af 2016 forsøgte jeg mig flere gange med detailplanlægning af min uge for på den måde at sørge for, at der blev tid til det hele. Det fungerer rigtig godt for mig, når de fleste gøremål er meget konkrete og afgrænsede - opgaver der skal løses - hvorimod de blødere ting, der ofte hænger sammen med, hvordan jeg har det den konkrete dag (meditation fx.; har jeg brug for 10 eller 30 min.?) alt for nemt bliver til sure, firkantede pligter, når de proppes ind i et skema. Jeg synes, at det er vigtigt at have lyst til det, man laver i sin fritid, og at det faktisk gør noget godt for en i stedet for at blive endnu et punkt, hvor der skal præsteres. Omvendt kan for løse rammer også ende i, at jeg ikke får bevæget mig eller spist sundt, fordi jeg får diskuteret mig frem til, at det føler jeg ikke lige for i dag. Jeg hader i øvrigt også at bruge tid og kræfter på at diskutere med mig selv.

De gange, jeg har prøvet at plotte alt det, jeg skal og/eller gerne vil ind i min digitale kalender, er der ikke gået lang tid, før jeg er blevet overhalet af bippende påmindelser om de forskellige gøremål, som jeg allerede er bagud er bagud med eller har ignoreret, og så bliver resultatet bare stress. I stedet tror jeg, at vejen frem vil være at udvælge nogle tiltag, som jeg realistisk vil have overskud til at fokusere på sideløbende med mit arbejde og så satse på, at "effektiviteten" kommer via rutinen og nye vaner. Fx. har jeg én gang for alle besluttet at købe mad på mit arbejde, for udover at det giver mig mere fritid, er der altså tale om en billig og sund løsning, som skal følge en særlig kostpolitik og for det meste er økologisk. Det kan godt være, at maden en sjælden gang ikke lige passer min fordøjelse, eller at jeg gerne vil prøve at leve vegansk, men lige nu, med de rutiner, jeg ønsker at opbygge, er det en rigtig god prioritet at "udlicitere" dagens primære måltid.

Alt dette leder mig hen til flg. mål for uge 1:
- Mandag: Grovplanlægning af ugen og forløbet op til min eksamen i uge 4 samt madplan og gøren klar til start på arbejdet
- Fra mandag og frem vil jeg gå i seng kl. 10 og stå op kl. 5 for at se, om det vil fungere for mig at have en fast morgenrutine.
- Bevægelse i form af fx. en gåtur en time om dagen udover det, jeg automatisk får bevæget mig i løbet af dagen.
- Meditation når jeg kommer hjem fra arbejde (typen bestemmes efter dagsbehov)
- Tre faste måltider på nogenlunde faste tidspunkter. Aftensmad senest kl. 18.
- Drikkevarer: Vand, te og mælk
- Ingen snacks med tilsat sukker
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fællestråd - januar 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2017, 09:30

Buffy skrev:Jeg vil gerne være med, men kan altså ikke helt overskue det en et nyt log-in :genert:


Det skal kun bruges, hvis du vil skrive dine mål på en fælles liste, men da der ikke er reserveret indlæg i tråden til disse lister, har du ikke brug for loginet i denne omgang :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"