Fra tyk og trist til slank og glad!

Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Viskelæder » 23. jan 2017, 15:32

Ballademager skrev:
Viskelæder skrev:For mig har det hjulpet rigtig meget bare at hente appen Endomondo :) Den måler naturligvis slet ikke så præcist som en fitnesstracker, men den skriver, hvor langt jeg går, hvor mange kalorier, jeg forbrænder, tid osv.. Den er så vist lidt skidt i fht. at den overvåger min telefon ret meget :s Men den har været god til at motivere mig til at gå lange ture hver eneste dag i 3 mdr. nu, fordi det bliver sådan lidt en konkurrence med mig selv.


Hvis den ikke måler din puls, så kan antal forbrændte kalorier være lidt upræcist. Det oplevede jeg i hvert fald, da jeg begyndte at bruge pulsbælte. Forbrændte cirka en tredjedel mindre kalorier end crosstraineren havde beregnet. Det er selvfølgelig altid en indikator.


Helt sikkert, det er kun et skøn. Og jeg tror faktisk, den her måler, at man forbrænder lidt mere, end man egentligt gør. Men det virker for mig :D
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 23. jan 2017, 16:44

Tak for jeres input :) Jeg har fået bestilt en fitnesstracker, og vil i første omgang nok mest bruge den som skridttæller. Men er da også spændt på hvad den viser mht kalorieforbrænding.

Jeg kom af sted til træning i dag :D Har haft fri i dag, og havde ingen andre planer for i dag, så der var ligesom ikke nogen undskyldning.

Men hold dog op hvor er jeg i dårlig form! Jeg trænede 20 min på en crosstrainer og 5 min på en romaskine, og så var jeg færdig! :lol: Planen er at jeg i hvert fald skal af sted igen onsdag og evt også fredag. Der er mulighed for at træne udenfor de betjente åbningstider, og jeg fik lært i dag hvordan jeg kommer ind i centret udenfor de betjente åbningstider, så det er endnu en forhindring for ikke at træne jeg har fået af vejen :) :genert:

Og jeg har fået planlagt hvad jeg skal have at spise på mine fastedage i denne uge :)

Ooog, så har jeg besluttet at jeg vil parkere lidt længere væk fra mit arbejde fra og med denne uge, for at få gået lidt mere hver dag :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 24. jan 2017, 18:46

Har haft en anstrengt fastedag i dag fordi jeg har myoser i ryggen, så har pokkers ondt! Har taget en Ipren to gange, og det har da hjulpet mig igennem dagen. Nu vil jeg tage et varmt bad, og så skal jeg nok tidligt i seng.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 27. jan 2017, 07:16

Nå, vægten har stået stille den sidste uge, eller mere præcist faktisk +100 g. Var lidt forberedt på det da jeg både har menstruation og har taget en del smertestillende de sidste par dage. Begge dele skulle kunne give øget væskeophobning i kroppen, så jeg vælger at tro at det er det der er årsagen til det manglende vægttab ;) :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 3. feb 2017, 07:23

Ugens vejning siger minus 0,7 kg.

Det er jeg særdeles tilfreds med, da jeg har haft en rigtig skidt uge siden sidste fredag. Jeg har været ude at spise to gange og har fået takeaway to gange og intet af det har været sundt. Yderligere har jeg spist meget slik og chokolade. Og så har jeg faktisk kun fået fastet én gang i denne uge. Så synes lidt det er et mirakel at jeg alligevel har tabt mig siden sidste fredag.

Men næste uge er det op på hesten igen, jeg skal have to fastedage, og jeg skal holde igen med det usunde på mine spisedage.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 9. feb 2017, 16:06

Jeg er startet i et behandlingsforløb ved en kiropraktor i dag. Har haft ondt i den øverste del af ryggen/nakken i en måneds tid efterhånden, så var ved at være temmelig påvirket af at konstant have ondt. Egentlig har jeg ikke rigtigt råd, men jeg må bruge lidt af min opsparing, hvis det bliver nødvendigt. Hvis jeg nogensinde skal lykkes med at komme i gang med at træne regelmæssigt, så er jeg nok nødt til at slippe af med mine smerter først.

Er i øvrigt i gang med denne uges 2. fastedag i dag, så jeg håber at se et resultat i morgen når jeg har vejedag. Jeg begynder at kunne mærke på mine bukser at de bliver løsere, og det er jo fedt, men må indrømme at jeg også har brug for motivation i form af at vægten bliver mindre. Håber på -0,5 kg siden sidste fredag :)
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tricolette » 10. feb 2017, 07:16

Det er er flot vægttab du har haft indtil nu - hold fast i det som virker for dig. :gogo:

Og så lyder det som en god ide, at bruge lidt penge på den kiropraktor, for at komme af med de konstante smerter.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 10. feb 2017, 15:50

Hmm, kun minus 0,1 kg. Det er somom jeg kun har tabt mig hveranden uge :gruble: Det er lidt mærkeligt, for jeg troede virkelig at jeg havde tabt mig mere i denne uge, for føler virkelig at flere af mine bukser begynder at hænge på mig. Jeg tror at jeg vil til at måle mig også, ville ønske at jeg havde gjort det fra starten, men det må så blive fra nu af i stedet.

Jeg begynder lidt at overveje at jeg er nødt til at være mere bevidst om hvad jeg indtager af kalorier på mine spisedage, selvom det jo var det jeg havde håbet at slippe for. Jeg tror jeg vil fortsætte resten af februar uden at tælle kalorier på mine spisedage, og hvis vægten bliver ved med at stå stille, så må jeg igang med også at tælle kalorier på spisedage.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Akehurst2 » 10. feb 2017, 16:16

Man taber sig jo typisk ikke helt jævnt, så hvis vægten fortsætter med at tage et dyk hveranden uge sådan rimelig jævnt og bare sår stille de andre (altså ikke går op), så skal du da være glad. Synes jeg :genert:
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 24. feb 2017, 09:04

Lige en hurtig opdatering. De sidste par uger har været lidt trælse, især sidste uge hvor jeg havde to kollegaer der holdt ferie og en der var syg, og dermed var der rigtig meget arbejde til mig. Jeg fik derfor kun holdt en fastedag i sidste uge og trøstede desværre mig selv med en del sukkerindtag. Denne uge har jeg dog gennemført to fastedage, og overvejer at snuppe en ekstra fastedag på søndag, hvor jeg alligevel skal arbejde. Jeg gider nemlig ikke faste på fridage.

Vægten sniger sig langsomt nedad og var i morges 85,3. Mit første delmål da jeg startede var jo at komme under 85 kg inden uge 10, så det vil sige at jeg skal tabe 0,3 kg inden næste fredag, så det håber jeg at der lykkedes :D
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf girl_beat » 24. feb 2017, 09:10

Tilly skrev:Lige en hurtig opdatering. De sidste par uger har været lidt trælse, især sidste uge hvor jeg havde to kollegaer der holdt ferie og en der var syg, og dermed var der rigtig meget arbejde til mig. Jeg fik derfor kun holdt en fastedag i sidste uge og trøstede desværre mig selv med en del sukkerindtag. Denne uge har jeg dog gennemført to fastedage, og overvejer at snuppe en ekstra fastedag på søndag, hvor jeg alligevel skal arbejde. Jeg gider nemlig ikke faste på fridage.

Vægten sniger sig langsomt nedad og var i morges 85,3. Mit første delmål da jeg startede var jo at komme under 85 kg inden uge 10, så det vil sige at jeg skal tabe 0,3 kg inden næste fredag, så det håber jeg at der lykkedes :D

Godt gået :gogo:

Hvis du fortsætter de gode vaner og holder lidt igen med kalorierne, tror jeg, at du kommer rigtig flot i (del)mål!

Hvordan går det i øvrigt med træningen?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 24. feb 2017, 16:20

Uh, træningen går det ikke så godt med. Jeg har stadig mange problemer med ryggen og går ved en kiropraktor 1-2 gange om ugen. Jeg er lidt bange for at træne forkert, så burde måske at få noget hjælp til et træningsprogram. Så det er kun blevet til få gange træning, og ellers nogle lange gåture.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 3. mar 2017, 18:27

84,9 kg i dag. Er lige nøjagtigt nået i mål, ift mit første delmål om at komme under 85 kg inden uge 10.

I næste uge holder jeg ferie. Jeg skal såmænd ikke så meget, dog en tur til København. Målet er at holde mindst 1 fastedag i næste uge, men gerne to.

Jeg spiser helt klart for meget (usundt) på mine spisedage, så efter min ferie så skal jeg til at tage mig sammen på mine spisedage. Håber at få ladet batterierne godt op i næste uge, så jeg får noget styrke til at skære ned på sukkeret :)
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 13. mar 2017, 19:35

Nå, jeg fik slet ikke fastet i sidste uge hvor jeg holdte ferie. Så fra i morgen er det op på hesten igen, og den første af denne uges fastedage venter :) jeg tror jeg holder lidt pause med at veje mig, indtil slutningen af denne måned, så der forhåbentlig er sket lidt mere næste gang jeg træder op på vægten :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fra tyk og trist til slank og glad!

Indlægaf Tilly » 17. mar 2017, 19:08

Kunne alligevel ikke dy mig, så jeg var på vægten i morges. Minus 0,8 kg siden sidste vejning, så jeg er meget glad. Levede alt for godt i min ferie i sidste uge, så dejligt at se vægten gå ned af igen efter jeg er back on track med to fastedage i denne uge :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"