220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 07:06

Pandesteg skrev:Hvis du sparer HF4 og noget fedt væk hele resten af dagen bør du kunne spise ca. en halv pizza på sense :) Det bedste ville dog være at nøjes med to stykker sv.t. din håndflades størrelse og så supplere med grønt, men ellers er det OK med en halv pizza.

Håber du snart genfinder motivationen :kys:


i lørdags hvor jeg spiste pizza, spiste jeg kun 2 stykker, og havde kun spist hf1 og 3 til frokost. At det så blev smadret af alkohol, det er en anden sag. Men det skal der også være plads til en gang i mellem :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Ally » 22. mar 2017, 19:59

Aquadorable skrev:Om ikke andet, så er du også meget smuk nu :kys:


Absolut! Jeg synes, Fili er en snack :genert: - sagt på den der jeg-er-ikke-til-piger-agtige måde :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Kalimsofie » 25. apr 2017, 09:08

Hvordan går det med dig, Fili? :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 11:10

Kalimsofie skrev:Hvordan går det med dig, Fili? :)


Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Kalimsofie » 25. apr 2017, 11:18

Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:Hvordan går det med dig, Fili? :)


Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.


Æv, det er bare træls, når det står stille, og man kun kan blame sig selv. Så udover at der ikke sker noget på vægten, så går man også rundt og slår sig selv i hovedet over det :/ Jeg er selv i gang, og jeg kender det udmærket godt...
Men hvis du er blevet opereret, er det jo heller ikke kun din skyld :kram:

Kører du efter et system/særlig kost, eller prøver du "bare" at spise sundt/mindre?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 15:50

Kalimsofie skrev:
Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:Hvordan går det med dig, Fili? :)


Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.


Æv, det er bare træls, når det står stille, og man kun kan blame sig selv. Så udover at der ikke sker noget på vægten, så går man også rundt og slår sig selv i hovedet over det :/ Jeg er selv i gang, og jeg kender det udmærket godt...
Men hvis du er blevet opereret, er det jo heller ikke kun din skyld :kram:

Kører du efter et system/særlig kost, eller prøver du "bare" at spise sundt/mindre?


Jeg prøver at tænke sense kost. Men i de travle dage er vi slemme til at lave en hurtig pastaret, kosten har været bedre den sidste uge, men så er er der lige kage eller et arrangement.
Operationen var selvvalgt, så de dunker jeg også mig selv i hovedet for. Har været igennem det før, men den her gang var det værre, og det har betydet at jeg ikke engang har kunne cykle uden at blive dårlig. Men ja, dunken i hovedet er der rigeligt af. Er dog kommet frem til at det faktisk kun er mine arme jeg er meget kede af i forhold til brudekjolen, så der må jeg give den gas.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 15:51

Santopia skrev:Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:


Er det skidt når jeg siger nej :genert: hvis ud har nogle gode opskrifter så smid dem endelig herind. Synes langt de fleste er med nødder. Og det er nærmest kun mandler jeg sådan nogenlunde kan lide.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Flora » 25. apr 2017, 17:48

Jeg synes faktisk der findes mange gode sukkerfrie alternativer, når man gerne vil spare på kalorierne. Jeg spiser for eksempel läkeroler, sukkerfrie bolscher og Easis is. Så får man lidt sødt uden at indtage voldsomt mange kalorier. Det hjælper i hvert fald mig til at gå uden om kaloriebomberne :)
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Kalimsofie » 26. apr 2017, 05:24

Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:
Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:Hvordan går det med dig, Fili? :)


Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.


Æv, det er bare træls, når det står stille, og man kun kan blame sig selv. Så udover at der ikke sker noget på vægten, så går man også rundt og slår sig selv i hovedet over det :/ Jeg er selv i gang, og jeg kender det udmærket godt...
Men hvis du er blevet opereret, er det jo heller ikke kun din skyld :kram:

Kører du efter et system/særlig kost, eller prøver du "bare" at spise sundt/mindre?


Jeg prøver at tænke sense kost. Men i de travle dage er vi slemme til at lave en hurtig pastaret, kosten har været bedre den sidste uge, men så er er der lige kage eller et arrangement.
Operationen var selvvalgt, så de dunker jeg også mig selv i hovedet for. Har været igennem det før, men den her gang var det værre, og det har betydet at jeg ikke engang har kunne cykle uden at blive dårlig. Men ja, dunken i hovedet er der rigeligt af. Er dog kommet frem til at det faktisk kun er mine arme jeg er meget kede af i forhold til brudekjolen, så der må jeg give den gas.


Puh, det lyder heller ikke særlig sjovt at have det så skidt :s

Nå ja, jeg så godt det der billede tidligere i tråden, men jeg syntes, det virkede aaaalt for svært at sætte sig ind i :stoned: Jeg har selv brug for klare systemer, så det eneste, der virker her, er MADLOG.

Hvordan træner du arme?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 27. apr 2017, 21:11

Kalimsofie skrev:Hvordan træner du arme?


Altså før trænede jeg på bodypump hold. Jeg overvejer dog at melde mig fra fitness for at lave træningsprogram herhjemme. Jeg har for svært ved at komme afsted, og gider ikke træne herhjemme, fordi jeg jo så tænker at jeg jo burde tage i fitness i stedet. Virkeligt fjollet.
Men har fundet sådan et arm program. Så det skal jeg prøve.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 27. apr 2017, 21:16

Nå, klarede 1 dag uden sukker, og så tog jeg en muslibar idag, en af de slemme slags.
Jeg er mega oppustet fordi det er ved at være den tid på måneden. Jeg har fået trænet lidt mavebøjninger idag, slet ikke noget vildt, men lidt har også ret.
Kosten har også været nogenlunde fin. Fik dog først spist aftensmad klokken 20.30. Virkeligt fjollet. Det er fordi manden er på kursus hele ugen, så jeg har ikke været så god til det med spisetider.

Jeg sad lige og bladrede i gamle billeder, fra den gang vi mødte hinanden. Jeg er på det tidspunkt omkring 7-9 kg mindre end det jeg er nu, og jeg ser jo smoking ud. 135 dage tilbage, det vil sige ca 60 gram om dagen, doh. Det burde være så nemt, men det er det bare slet ikke. Det er nogle seriøst dårlige vaner jeg skal af med. Har altid kæmpet med vægten, og havde for 10 år tilbage anoreksi, og endte med en bmi med 13.6, hvilket gav nogle seriøse spise problemer da jeg så startede igen. Og så i gymnasietiden hvor jeg kunne spise alt, fordi jeg jo skulle tage så meget på, og så til uni tiden, hvor alkohol og alt for meget junk gjorde at kiloene sneg sig på. Øv hvor jeg er træt af at jeg nogensinde blev overvægtig.

Motivationsbillede til hvilken form kroppen skal være i om 4 måneder
Screen Shot 2017-04-27 at 23.07.42.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Kalimsofie » 28. apr 2017, 05:25

Jeg kan godt forstå, du har lidt problemer med vægttabet med den historie. Men tænk på, at du sandsynligvis har det langt bedre i dag med lidt kilo for meget, end den gang du reelt havde en spiseforstyrrelse og vejede alt for lidt :kram:

Og ja, det burde være supernemt. Men altså, hvis det var så nemt, så var vi jo ikke herinde...

Vil du dele armprogrammet? :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2017, 06:09

Santopia skrev:Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:


Jeg synes bare tit, at "sunde" kager indeholder voldsomt mange kalorier og også rigtig meget sukker fra f.eks. tørret frugt :gruble:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2017, 07:55

Santopia skrev:
Pandesteg skrev:
Santopia skrev:Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:


Jeg synes bare tit, at "sunde" kager indeholder voldsomt mange kalorier og også rigtig meget sukker fra f.eks. tørret frugt :gruble:


Tjo altså nu betyder sund jo ikke kalorielet, men bare næringsrig. Men jo mange kan jo faktisk være mere kalorierige fordi de fx indholder nøddemel fremfor almindeligt mel. Forhåbentligt mætter de så mere, samtidig med at de stabiliserer blodsukkeret i højere grad, så man er mere mæt længe.

Der er så også sunde kager, som i min optik kan gøre det ud for et måltid. Fx den jeg har linket til som kun indeholder havregryn (istedet for mel), en smule fedt (som jeg undlod) og så sukkeret fra bananer. Istedet for den skefuld sukker der skulle i puttede jeg lidt flydende sød i. Jeg puttede så også hakket chokolade i, men jeg spiser så meget chokolade i forvejen at det for mig ikke vælter regnskabet :D Derudover er der godt med protein i fra æggene. Der blev 8 stykker kage i den portion jeg lavede, så den indeholdte ca. 1/2 æg, 1/2 banan, 1/2 dl havregryn, 10 gram 70% chokolade samt lidt mælk og lidt pofiber. Det synes jeg ernæringsmæssigt er rigtigt fornuftigt og jeg spiser det med god samvittighed :)

Hvis man gerne vil have kaloriefattige kager er der også en del der indeholder proteinpulver. De er jo tit udviklet af dem der er på diæt hvorfor der er mere fokus på slank end sund :)


Det er jeg klar over, men netop derfor tænker jeg, at når man forsøger at tabe sig, så skal man passe lidt på med den slags.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 28. apr 2017, 15:38

Kalimsofie skrev:Jeg kan godt forstå, du har lidt problemer med vægttabet med den historie. Men tænk på, at du sandsynligvis har det langt bedre i dag med lidt kilo for meget, end den gang du reelt havde en spiseforstyrrelse og vejede alt for lidt :kram:

Og ja, det burde være supernemt. Men altså, hvis det var så nemt, så var vi jo ikke herinde...

Vil du dele armprogrammet? :)


Altså jeg er tusinde gange gladere for min krop nu, end da jeg vejede 36 kg, så hellere det. Men derfor vil man jo stadig gerne være normalvægtig. Og der hjælper billedet mig sgu til at se at det altså "kun" er 8 kg der skal til, for at jeg rent faktisk ville være tilfreds.

Armprogram værsåartig.

http://losing-every-extra-pound.tumblr. ... arting-out

Jeg har lige fået tatoveret øjenbryn, og der sagde hun ingen træning før mandag (så man ikke sveder for meget mens der er sår) Men så giver jeg den også gas.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"