220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Aquadorable
Kort karma: 131
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1419

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2017, 15:43

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)

Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.

Kender det alt for godt. Både at tøjet strammer, og at motivationen svigter. Øv, det er ikke sjovt.

Det værste er jo, at man ofte kommer til at gå og slå sig selv oven i hovedet, og det bliver det jo ikke bedre af ... Jeg håber, det lykkes dig at få styr på motivationen og finde en måde, der virker for dig :)

Om ikke andet, så er du også meget smuk nu :kys:
0
:love:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 631
Likede indlæg: 6505

Indlægaf Pandesteg » 21. mar 2017, 15:49

Filipai skrev:

Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.

Synes du ikke du kan bruge sense, når du spiser ude?

Kender desværre godt det med motivationen, det kan være så svært at forstå hvorfor den ikke er der. Da jeg skulle giftes knoklede jeg de sidste måneder op til fordi jeg bare ikke ville være utilfreds med mit udseende på
bryllupsbillederne.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 620
Likede indlæg: 4644

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 06:47

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:

Synes du ikke du kan bruge sense, når du spiser ude?

Kender desværre godt det med motivationen, det kan være så svært at forstå hvorfor den ikke er der. Da jeg skulle giftes knoklede jeg de sidste måneder op til fordi jeg bare ikke ville være utilfreds med mit udseende på
bryllupsbillederne.

Altså jo på restaurant besøg uden forud bestemt menu. Men de sidste dage har det været fødselsdagsarrangementer, familiespining og på restaurant med forudbestemt menu, så der har jeg ikke rigtigt haft så meget at skulle sige, andet end jeg prøver at spare på sovsen, og tage mere grønt.
Men det er svært når menuen er f.eks pizza :genert:

Men ja, motivationen skal op. Det er også bare pisse tarveligt at min kæreste bare rasler kg af sig, så snart han bare holder en lille bitte bitte smule igen.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 06:51

På den positive side er jeg kommet bedre igang med hjemmetræningen, får trænet arme, og får danset rundt en hel masse, og fyrer den bestemt mere af til "min" musik end nede i centeret :P
Jeg har også (endelig!!!) fået styr på mit speciale. Så nu bliver der travlt igen, og så plejer det at gå bedre med motivationen.
Slikket herhjemme er erstattet at et enkelt stykke mørk chokolade, og det er en klar forbedring.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 631
Likede indlæg: 6505

Indlægaf Pandesteg » 22. mar 2017, 06:54

Hvis du sparer HF4 og noget fedt væk hele resten af dagen bør du kunne spise ca. en halv pizza på sense :) Det bedste ville dog være at nøjes med to stykker sv.t. din håndflades størrelse og så supplere med grønt, men ellers er det OK med en halv pizza.

Håber du snart genfinder motivationen :kys:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 07:06

Pandesteg skrev:Hvis du sparer HF4 og noget fedt væk hele resten af dagen bør du kunne spise ca. en halv pizza på sense :) Det bedste ville dog være at nøjes med to stykker sv.t. din håndflades størrelse og så supplere med grønt, men ellers er det OK med en halv pizza.

Håber du snart genfinder motivationen :kys:

i lørdags hvor jeg spiste pizza, spiste jeg kun 2 stykker, og havde kun spist hf1 og 3 til frokost. At det så blev smadret af alkohol, det er en anden sag. Men det skal der også være plads til en gang i mellem :)
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3326

Indlægaf Ally » 22. mar 2017, 19:59

Aquadorable skrev:Om ikke andet, så er du også meget smuk nu :kys:

Absolut! Jeg synes, Fili er en snack :genert: - sagt på den der jeg-er-ikke-til-piger-agtige måde :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1766

Indlægaf Kalimsofie » 25. apr 2017, 09:08

Hvordan går det med dig, Fili? :)
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 11:10

Kalimsofie skrev:Hvordan går det med dig, Fili? :)

Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1766

Indlægaf Kalimsofie » 25. apr 2017, 11:18

Filipai skrev:

Skidt for at sige det mildt. Nu har jeg så også lige haft en måned med operation, der har betydet smerter og absolut ingen hårdt fysisk aktivitet. Kosten har været bedre, men slet ikke optimal. Vægten står stille hos mig. Så stadig mindre end ved indgangen af året, men den falder ikke. Og det er udelukkende min egen skyld.
Manden har dog tabt sig 5 kg i løbet af de sidste 3 måneder, så det er bare rigtigt godt. Han er nok mere ked af sine kg end jeg er, så han har klart været bedre til at styre sig på arbejde, hvor hans kg stammer fra.

Jeg har efter Aquas råd droppet mad efter klokken 20, og så ser vi om en uge eller to hvad vægten så siger. Søde sager er stadig min helt store synder. Og utroligt som jeg bare altid kan finde overskud til at bage kage hvis det er slemt nok.

Æv, det er bare træls, når det står stille, og man kun kan blame sig selv. Så udover at der ikke sker noget på vægten, så går man også rundt og slår sig selv i hovedet over det :/ Jeg er selv i gang, og jeg kender det udmærket godt...
Men hvis du er blevet opereret, er det jo heller ikke kun din skyld :kram:

Kører du efter et system/særlig kost, eller prøver du "bare" at spise sundt/mindre?
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 97
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 863

Indlægaf Santopia » 25. apr 2017, 11:27

Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:
1
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 15:50

Kalimsofie skrev:
Filipai skrev:

Æv, det er bare træls, når det står stille, og man kun kan blame sig selv. Så udover at der ikke sker noget på vægten, så går man også rundt og slår sig selv i hovedet over det :/ Jeg er selv i gang, og jeg kender det udmærket godt...
Men hvis du er blevet opereret, er det jo heller ikke kun din skyld :kram:

Kører du efter et system/særlig kost, eller prøver du "bare" at spise sundt/mindre?

Jeg prøver at tænke sense kost. Men i de travle dage er vi slemme til at lave en hurtig pastaret, kosten har været bedre den sidste uge, men så er er der lige kage eller et arrangement.
Operationen var selvvalgt, så de dunker jeg også mig selv i hovedet for. Har været igennem det før, men den her gang var det værre, og det har betydet at jeg ikke engang har kunne cykle uden at blive dårlig. Men ja, dunken i hovedet er der rigeligt af. Er dog kommet frem til at det faktisk kun er mine arme jeg er meget kede af i forhold til brudekjolen, så der må jeg give den gas.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 25. apr 2017, 15:51

Santopia skrev:Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:

Er det skidt når jeg siger nej :genert: hvis ud har nogle gode opskrifter så smid dem endelig herind. Synes langt de fleste er med nødder. Og det er nærmest kun mandler jeg sådan nogenlunde kan lide.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 521
Likede indlæg: 11389

Indlægaf Flora » 25. apr 2017, 17:48

Jeg synes faktisk der findes mange gode sukkerfrie alternativer, når man gerne vil spare på kalorierne. Jeg spiser for eksempel läkeroler, sukkerfrie bolscher og Easis is. Så får man lidt sødt uden at indtage voldsomt mange kalorier. Det hjælper i hvert fald mig til at gå uden om kaloriebomberne :)
1
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 97
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 863

Indlægaf Santopia » 25. apr 2017, 18:02

Filipai skrev:
Santopia skrev:Hvis det er søde sager der er en af dine store laster, og du godt gider at bage, har du så overvejet at bage sunde kager? De giver en bedre mæthedsfornemmelse og er bedre til at stabilisere blodsukkeret, så du på sigt forhåbentligt bliver bedre til at styre din sukkertrang :) Jeg prøver selv at tage mig sammen til det for tiden :fløjt:

Er det skidt når jeg siger nej :genert: hvis ud har nogle gode opskrifter så smid dem endelig herind. Synes langt de fleste er med nødder. Og det er nærmest kun mandler jeg sådan nogenlunde kan lide.

Næh det er da helt fint. Det betyder jo bare, at der åbner sig en ny verden af muligheder ;)

Kan du lide banankage? Jeg har lavet den her. Jeg brugte 4,5 dl havregryn og blendede dem let. Derudover puttede jeg lidt sødestof i og en håndfuld pofiber for at gøre den mere fiberrig. http://www.carrotstick.dk/nem-svampet-sund-banankage/
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"