Nu er det min tur

Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 26. feb 2017, 18:40

Kreativ overskrift - I know :lol2:

Som overskriften lyder, er det nu min tur til at ændre livsstil. Vil ikke kalde det en slankekur, for jeg trænger vitterligt til at ændre den måde mit liv føres på. Der er alt for meget død og sygdom i min familie (oftest pga. dårlige livsstils valg) og det vil jeg ikke være en del af, da jeg gerne vil leve mange år endnu :)

Selvfølgelig skal vægten ned og det sætter jeg også højt, men det kommer i takt med at flere ting ændres.

Jeg har ikke travlt med at nå nogle mål, så tager det i mit tempo og vil også gerne have lov at nyde min tilværelse.

Jeg har en korsbåndsskade, så motion mæssigt er jeg nødt til at lytte til hvordan knæet har det og ikke overbelaste det for meget.

Vejning hver fredag!

Formålet med tråden er at jeg kan holde overblik over situationen, motivere mig selv - måske også andre? og forhåbentlig kan få lidt sparring og råd fra Jer skønne debattører :)

Start vægt: 97,3 kg
Nuværende: 94,9 kg

Mål:
Tabe 20 kg
Cola forbrug nedsættes fra dagligt til ugentligt ✔️
Frugt og grøntsager til to måltider dagligt
Crosstrainer minimum 30 minutter 3 gange ugentligt
Gåtur minimum 3 gange ugentligt
Rygestop

I må gerne heppe på mig :klap:
Senest rettet af mindrekreativtnavn 26. feb 2017, 19:02, rettet i alt 1 gang.
4
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Nu er det min tur

Indlægaf Viskelæder » 26. feb 2017, 18:58

Hvor er du go! jeg vil gerne følge med og heppe! :pompom: :pompom: :pompom:
1
drpingvin
Indlæg: 53
Tilmeldt: 2. maj 2016, 02:46
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Re: Nu er det min tur

Indlægaf drpingvin » 26. feb 2017, 21:39

Jaaaa! Jeg hepper også!
1
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 27. feb 2017, 06:47

^^ Tak! I er fantastiske! :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 27. feb 2017, 06:53

Som noget nyt (for at nå målet om frugt og grønt til to måltider om dagen), vil jeg fra denne uge begynde at drikke smoothies hver dag til morgenmad. Jeg har frosset nogle bananer ned og har købt en frost-pose med ananas og fersken, som jeg vil bruge til formålet. Bruger ren pærejuice som flydende ingrediens. Jeg er spændt på at prøve det! :klap:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Nu er det min tur

Indlægaf Ally » 27. feb 2017, 07:00

Jeg hepper også gerne og håber, at du vil opleve, at der er masser af hep, støtte og velmenende spark at hente - alt efter hvad du måtte have brug for :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 27. feb 2017, 07:06

Ally skrev:Jeg hepper også gerne og håber, at du vil opleve, at der er masser af hep, støtte og velmenende spark at hente - alt efter hvad du måtte have brug for :)


Jeg takker! :D Lige nu er motivationen på et ok højt niveau, men er sikker på at et par spark kunne blive relevante på et tidspunkt :lol:
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Nu er det min tur

Indlægaf Animi » 27. feb 2017, 08:18

Jeg hepper også :pompom:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Nu er det min tur

Indlægaf Akehurst2 » 27. feb 2017, 10:00

mindrekreativtnavn skrev:Som noget nyt (for at nå målet om frugt og grønt til to måltider om dagen), vil jeg fra denne uge begynde at drikke smoothies hver dag til morgenmad. Jeg har frosset nogle bananer ned og har købt en frost-pose med ananas og fersken, som jeg vil bruge til formålet. Bruger ren pærejuice som flydende ingrediens. Jeg er spændt på at prøve det! :klap:


Det lyder godt med smoothies til morgenmad.

Du kan overveje at putte noget mælkeprodukt af en art i, hvis du vile have det til at mætte mere, fx skyr eller yoghurt, og evt. lidt sundt fedt i form af lidt planteolie.

Jeg holder i hvert fald ikke til frokost kun på frugt :genert:
1
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 27. feb 2017, 11:14

Akehurst2 skrev:
mindrekreativtnavn skrev:Som noget nyt (for at nå målet om frugt og grønt til to måltider om dagen), vil jeg fra denne uge begynde at drikke smoothies hver dag til morgenmad. Jeg har frosset nogle bananer ned og har købt en frost-pose med ananas og fersken, som jeg vil bruge til formålet. Bruger ren pærejuice som flydende ingrediens. Jeg er spændt på at prøve det! :klap:


Det lyder godt med smoothies til morgenmad.

Du kan overveje at putte noget mælkeprodukt af en art i, hvis du vile have det til at mætte mere, fx skyr eller yoghurt, og evt. lidt sundt fedt i form af lidt planteolie.

Jeg holder i hvert fald ikke til frokost kun på frugt :genert:


Det vil jeg lige prøve i morgen :) Jeg bliver aldrig sulten før ved en 11 tiden, så det med morgenmad er noget jeg tvinger mig selv til, for det er jo sundest med noget at starte dagen på. Men i dag blev jeg faktisk sulten forholdsvis hurtigt, efter jeg indtog smoothien. Så vil lige finde mig noget yoghurt i dag. :)

Tak for fif!
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Nu er det min tur

Indlægaf girl_beat » 27. feb 2017, 13:04

Akehurst2 skrev:Det lyder godt med smoothies til morgenmad.

Du kan overveje at putte noget mælkeprodukt af en art i, hvis du vile have det til at mætte mere, fx skyr eller yoghurt, og evt. lidt sundt fedt i form af lidt planteolie.

Jeg holder i hvert fald ikke til frokost kun på frugt :genert:


Jeg skulle lige til at pippe om det samme :) En spsk. skyr eller lignende giver lidt mere fylde, så du er mæt i længere tid. Og hvis du ikke har noget problem med lidt ujævn konsistens, kan en smule havregryn eller chiafrø også gøre tricket :gogo:

Selv er jeg kommet ind i en god rytme med at bage en pladefuld grove boller (lige for tiden er spinatboller et hit) ca. hver 14. dag, og så tager jeg én til morgenmad eller med på arbejde til om formiddagen. Så er der 'tanket op' med energi frem til frokost, og man snacker ikke så nemt i løbet af dagen, når bunden er lagt med noget fornuftigt. Når de først ligger klar i fryseren, glemmer man lidt arbejdet med at lave dem :P
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 27. feb 2017, 20:16

Det er gået rigtig godt idag, hvis jeg selv skal sige det!

30 minutter på crosstraineren
Frugt og grønt til tre måltider. - herunder smoothie til morgenmad, som efter Akehursts anbefaling, bliver "peppet" op i morgen med et mælkeprodukt. Jeg har købt Cheasy vanilje Yoghurt til formålet.
Blandet salat med tun og et æg til frokost. Mums :D
Aftensmaden bestod af en lækker steak stegt med hvidløg, dertil rodfrugte-fritter. Ingen sovs, den smagte nemlig forfærdeligt :lol2:
3
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 5. mar 2017, 08:09

Ja det var så den uge. Lettere kaotisk for at sige det mildt. Min fokus røg et andet sted hen, da både min mor og min mormor blev indlagt samtidigt. Jeg har spist hvad der kunne købes på hospitalet og motion blev nedprioriteret. De er begge friske og er kommet hjem igen, så jeg kan fortsætte med at tænke lidt på mig selv.

Jeg er klar til en ny uge! :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Nu er det min tur

Indlægaf D.itsen » 5. mar 2017, 08:22

mindrekreativtnavn skrev:
Det vil jeg lige prøve i morgen :) Jeg bliver aldrig sulten før ved en 11 tiden, så det med morgenmad er noget jeg tvinger mig selv til, for det er jo sundest med noget at starte dagen på. Men i dag blev jeg faktisk sulten forholdsvis hurtigt, efter jeg indtog smoothien. Så vil lige finde mig noget yoghurt i dag. :)

Tak for fif!

det er, så vidt jeg har forstået, tilbagevist. Man skal ikke spise morgenmad, hvis man ikke er sulten og man skal tvinge sig selv. Det er ingen evidens for at man har nemmere ved at holde vægten eller at man er sundere fordi man spiser morgenmad

Og håber familien er ovenpå igen. Lyder som en hektisk uge
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Nu er det min tur

Indlægaf mindrekreativtnavn » 5. mar 2017, 22:40

Ja har godt læst mig frem til, at man ikke nødvendigvis skal spise morgenmad. Men kan mærke på mig selv, at jeg egentlig fungerer bedst, ved at spise morgenmad. Jeg tænker mere klart og er mere overskudsagtig. Og så synes jeg også det er dumt at spise meget mad på kortere tid, hvis du forstår :)

Det har været en hektisk uge, ja. Men det går godt med dem begge igen. Tak :)
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Sund og/eller slank"