Nomnoms vægttabstråd

Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 4. mar 2017, 10:18

Halløj derude :wave:

Her er endnu en vægttabstråd. Den er til for min egen skyld, da jeg håber det kan motivere mig mere at skrive i en tråd, som er offentlig for andre, fremfor at sidde med det selv. At lave en facebookgruppe eller Instagramkonto til formålet er alligevel for offentlig - da har jeg brug for mere privatliv.

Jeg har en søn på 16 måneder. Inden graviditeten vejede jeg 80 kilo, hvilket er 10 kg for meget. Under graviditeten tog jeg 30 kilo på :genert:

Tabte dog de 25 kilo ved mange gåture med barnevognen.

Nu er jeg startet på arbejde igen og har så taget 6-7 kilo på. For det ikke skal være løgn har vi besluttet at blive gift til sommer, derudover skal vi til Mallorca og så vil jeg også gerne være i bedre form inden en evt. ny graviditet, som gerne må blive aktuel fra slutningen af året :lun:

Vægt i dag er 92 kg.
vægt d. 10/3 90,5 kg
vægt d. 24/3 89,9 kg

Målet er 72 kg

1. delmål 90 kg
2. delmål 85 kg
3. delmål 80 kg
4. delmål 75 kg
Mål 72 kg

Jeg skal ikke veje 72 kg til sommer, men jeg vil gerne ned på 80 kg.

Fredag er vejedag.

Jeg melder mig ind i et nyt fitnesscenter. Har i mange år været medlem af Fitnessworld og har trænet rigtig meget. Dog var det inden de blev store - mit center er i hvert fald ikke så hyggeligt og familiært nu, som det var dengang jeg trænede der meget. Derfor skal jeg melde mig ind i det nye center her i byen, som tilbyder Les Mills-hold, så som Bodycombat. Har brug for en frisk start.

Jeg starter med at cykle på den almindelige cykel på job. Det er kun dagligt 9 km, men det giver trods alt mere end når jeg cykler på el-cyklen. Cyklede første gang på den rigtige cykel i går - og det kan mærkes i dag.

Derudover har jeg kettlebells herhjemme, som jeg skal træne med 2-3 gange om ugen. Det er jeg allerede begyndt på.

Hermed sætter jeg igang og har fokus på 1. delmål, som er 90 kg. Når målet er nået skal jeg havde nye lækre sneakers til jobbet :) :D
Senest rettet af Nomnom 24. mar 2017, 13:16, rettet i alt 2 gange.
5
drpingvin
Indlæg: 53
Tilmeldt: 2. maj 2016, 02:46
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf drpingvin » 4. mar 2017, 13:40

Jeg hepper!!!
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 4. mar 2017, 14:51

drpingvin skrev:Jeg hepper!!!


Takker :D
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 4. mar 2017, 15:07

Kosten er også noget jeg skal se på.

Jeg er ret så udfordret fordi jeg, når jeg er på arbejde, simpelthen glemmer at spise frokost - og ellers synes jeg ikke jeg har tid til at spise. Jeg falder fuldstændig i når jeg så kører hjem fra job ved 17-tiden - overfalder det nærmeste supermarked på hjemvejen og går amok i chips, kage osv. Denne uge har jeg virkelig forsøgt at have en rugbrødsmad med. Mit vigtigste mål i forhold til kosten er at spise på arbejdet.

Derudover skal jeg finde "min egen metode" til det her. Jeg har aldrig været glad for kød, men jeg kan eksempelvis godt lide en rigtig god steg eller bøf en sjælden gang imellem. Jeg er nok mest sådan en "kartoffel-pige" der elsker brød, kartofler og grøntsager. Har netop været på et kost/træningsforløb, hvor jeg skulle spise 4 kæmpe måltider dagligt med mindst 300 gram grønt og 160 gram kød til hvert måltid. Kartoffel, brød osv. måtte kun indtages ifm. træning. Træningen har været guld værd, men jeg faldt helt igennem på kosten. Grøntsager er intet problem - heller ikke i den mængde, men når man ikke kan lide kød er 160 gram 4 gange om dagen meget. Rendte rundt og var trist konstant.

Så nu er jeg igen begyndt at få en måltidskasse fra AArstiderne til de fleste aftensmåltider - her veksler jeg imellem den veganske måltidskasse eller vegetarkassen. Det har været en lettelse at tage den beslutning - at jeg ikke død og pine SKAL spise det kød, men at jeg må spise hvad jeg vil med sund fornuft selvfølgelig.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Akehurst2 » 4. mar 2017, 15:28

300 gram grøntsager og 160 gram kød fire gange dagligt lyder ekstremt voldsomt :8: Hvad skulle være pointen med så meget mad?

Jeg er helt med på, at mange sulter sig for at tabe sig og det er godt at få gode vaner med at passe sine måltider og få meget grønt, men det lyder noget overdrevet.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Flora » 4. mar 2017, 18:04

Kunne det være en mulighed at have en proteinbar eller lignende liggende fast i tasken? Sådan så hvis frokosten glipper en gang imellem, så har du noget til den værste sult før du når supermarkedet?
2
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Lover-Moses » 5. mar 2017, 08:32

Har du overvejet styrketræning? Styrketræning er nemlig en glimrende måde at tabe sig på, da større muskler = højere forbrænding. Desuden er den grundstyrke man får en rigtig god ting, især hvis man har stillesiddende arbejde.
2
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 5. mar 2017, 11:19

Akehurst2 skrev:300 gram grøntsager og 160 gram kød fire gange dagligt lyder ekstremt voldsomt :8: Hvad skulle være pointen med så meget mad?

Jeg er helt med på, at mange sulter sig for at tabe sig og det er godt at få gode vaner med at passe sine måltider og få meget grønt, men det lyder noget overdrevet.


Kort og godt for at man ikke falder i sukkerfælden, da ens blodsukker holdes stabilt hele dagen. Og jeg vil sige at det faktisk var ret vellykket de uger jeg var med på vognen - bortset fra jeg var pænt udfordret på køddelen.. Jeg kan se at andre, som følger de principper har de vildeste resultater. Jeg har lært så meget af det forløb og de bøger hun har udgivet, som jeg tager med mig, men jeg må finde en måde, som giver mening ift. at jeg altså ikke spiser kød i dagligdagen :)
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 5. mar 2017, 11:28

Lover-Moses skrev:Har du overvejet styrketræning? Styrketræning er nemlig en glimrende måde at tabe sig på, da større muskler = højere forbrænding. Desuden er den grundstyrke man får en rigtig god ting, især hvis man har stillesiddende arbejde.


Jeg styrketræner pt. herhjemme med mine forskellige kettlebells efter et rigtig godt online træningsforløb, som netop går ud på at opbygge en grundstyrke. Jeg har før styrketrænet rigtig tungt med frie vægte i fitness world og synes jo egentlig jeg havde helt styr på det. Men det her træningsprogram udfordrer mig meget og det er gået op for mig at jeg har lavet mange øvelser forkerte før. Når jeg er færdig med forløbet her kan det være jeg begynder at supplere med frie vægte i træningscentret igen :)
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 5. mar 2017, 11:37

Noget af det jeg virkelig arbejder med her er også den psykiske del. For ikke så mange år siden trænede jeg dagligt - både styrke og cardio, min vægt var 62 kg og jeg gik meget op i at tælle kalorier også. Jeg nåede ret langt ud og kan i dag se at jeg vel nærmede mig en form for spiseforstyrrelse. Jeg sultede mig nærmest og hvis dagen skulle være rigtig god skulle jeg helst træne mindst 2 timer dagligt - helst 3.

Pludselig blev jeg ramt af stress/angst og jeg tog jo voldsomt på og blev så gravid. Det er sådan en enten-eller tilgang jeg har haft til det at være sund; Enten skal jeg være sund, hele vejen rundt og det skal spille på både kost og træningsdelen og ellers så kan det også bare være lige meget. Den skal jeg simpelthen væk fra. Og har virkelig fået nogle gode strategier ifm. det kostforløb jeg har nævnt tidligere. Men det er virkleig noget der skal arbejdes med. Derudover har jeg haft en tendens til ikke at glæde mig over mit vægttab fordi jeg konstant har sammenlignet min vægt, styrke og kondi med hvordan den var engang. Og det nytter jo ikke noget. Håber jeg kan fokusere på delmålene og glædes over de små skridt. Det prøver jeg virkelig :)
3
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 10. mar 2017, 20:49

Vægten i dag sagde 90,5. Så det er jo ok. Dog er vi totalt tramt af sygdom herhjemme, så har kun cyklet på min rigtige cykel på job i dag - resten af ugen har jeg enten selv været syg eller haft barn syg. Nå, ny uge rammer og synes da godt jeg kan være lidt stolt af et vægttab på 1,5 kilo - om end det meste garanteret er væske..
satser på nye sko i næste weekend :klap:
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nomnoms vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 24. mar 2017, 13:15

Vægten i dag sagde 89,9 - skønt. Jeg har cyklet dagligt på den almindelige cykel til og fra job. Helbreddet har dog skrantet noget så frygteligt. Det er som om jeg slet ikke kan komme mig over sygdom herhjemme. Måtte overgive mig i dag og melde mig syg. Termometeret sagde da også 39,5. Endte med at ringe til lægen da jeg også har ondt i halsen og gudskelov for det. Er netop kommet hjem med penicillin da jeg åbenbart har en streptokok-infektion i kroppen. Så nu håber jeg at penicillinen, hurtigt hjælper og jeg kan være fit for fight. Men den spinningstime jeg havde planlagt på søndag tror jeg bliver sprunget over.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"